loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 79 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
لغتSEO مخفف عبارت SearchEngine Optimization است. اما تعريف دقيق‌تر آن عبارتست از: مجموعه كارهاو ترفند‌هايي كه به‌صورت پويا روي جنبه‌هاي دروني و بيروني يك وب سايتانجام مي‌شود تا بدين وسيله ترافيك دسترسي به آن سايت از طريق موتورهايجستجو بيشتر شود. چند عامل مشخص و از پيش تعيين شده در ظاهر شدن يك سايتبه عنوان نتيجه جستجو مي‌تواند در رشد يا ركود فعاليت آن تاثير داشته باشد.

http://noalam.persiangig.ir/Post%20Images/Google.jpg

امروزهSEO  يك زير مجموعه مهم از تجارت الكترونيك است و علاوه بر آن كه نظرصاحبان سايت‌ها را درباره كارايي تكنيك‌هايش بيشتر از گذشته به خود جلبكرده، توانسته به يكي از حوزه‌هاي داغ تحقيق و آموزش تبديل شود. در مواردمتعدد اقدامات گوناگوني ممكن است تحت‌‌عنوانSEO  صورت بگيرد كه البتهبيشتر اين گوناگوني مربوط به نوع سايت و كاربرد آن است. اما متاسفانه بهنظر مي‌رسد كه ملاحظات اقتصادي و سياست‌هاي مالي پيمانكارانSEO  نيز موجبارائه خدمات متفاوت به صاحبان سايت‌هاي متفاوت مي‌شود؛ به طوري كه برايمثال يك شركت فعال در زمينهSEO  ممكن است بهترين و پيشرفته ترين اصلاح خودرا براي مشتري پر سود تر خود حفظ كند (حداقل در زمينه‌هاي مشترك). از اينرو بهتر است كه صاحبان سايت‌ها پيش از متحمل شدن هزينه‌هايي كه اغلب مضربياز هزار دلار هستند، مختصري دانش خود از اين حوزه را افزايش دهند تا حداقلدر آينده مناسبات فني‌تر و دقيق‌تري با پيمانكاران  SEO  داشته باشند. چهبسا در همان بدو كار توجه به نكات محدودي در زمينه طراحي سايت و انتخابمتن‌ها و واژگان كليدي بتواند به طرز چشمگيري در نتيجه ترافيك يك سايت ازطريق موتورهاي جستجو تاثير داشته باشد. البته دست يافتن به بهترين نتايج ورقابت با بزرگترين سايت‌هاي يك زمينه خاص در دنيا، نيازمند كاري بسياردقيق، فني و   مداوم است و واضح است كه يك محقق  SEO  نياز دارد باموضوع‌هاي تخصصي مانند تكنيك‌ها و استراتژي‌هاي به روز موتورهاي جستجوآشنا باشد تا بتواند يك قدم جلوتر از همه الگوريتم‌ها و افراد غير متخصصاقدام كند. هدف ما در اين سلسله از مقالات آشنا كردن خواننده با مختصري ازموضوع‌هاي جالب و  مهم مربوط به  SEO  است.

يك سوال اساسي اين است كه دسترسي موتورهاي جستجوي مهم به سايت شما چقدر اهميت دارد؟
هرچنداين سوال بسيار كلي پرسيده شده، اما در پاسخ بايد گفت كه اين موضوع برايارائه‌دهندگان سرويس‌ها يا محصولات موضوع مرگ و زندگي است چرا كه بيش ازهشتاد درصد سايت‌هايي كه هر روز بازيابي مي‌شوند، از يك جستجوگر وب معرفيشده اند و البته بيشتر از نود و پنج درصد آنها از ميان ده يافته نخستجسنجوگرها بوده‌اند.
بنابراين يك اصل اساسي و مهم اين خواهد بود كهبهتر است جستجوگرها سايت شما را در رتبه‌هاي نخست يافته‌هاي خود بياورند.راه ساده اين كار استفاده از سرويس پولي جستجوگرها براي نمايش سايت شما دررتبه‌هاي نخست است كه البته هزينه آن در جستجوگرهاي پرطرفدار با واژگانكليدي كه در حد معقولي جستجو مي‌شوند بسيار گزاف است؛ ضمن آن كه آمار نشانمي‌دهد كاربران اين جستجوگر‌ها به طرز عجيبي به يافته‌هاي غير سفارشي اينجستجوگرها تمايل بيشتري نشان مي‌دهند. راهي كه هميشه رايگان است معرفي وبسايت به جستجوگرها و استفاده از سرويس رايگان آنهاست كه واضح است حتي باداشتن متا تگ‌هاي خاص هم تضميني براي ديده شدن سايت مورد نظر در رتبه‌هاينخست نيست؛ لينك معرفي رايگان سايت به بعضي از جستجوگرها در زير آمده:

HTTP://WWW.GOOGLE.COM/ADDURL
HTTP://SUBMIT.SEARCH.YAHOO.COM/FREE/REQUEST
HTTP://WWW.ALTAVISTA.COM/ADDURL
HTTP://SEARCH.MSN.COM/DOCS/SUBMIT.ASPX

گاهينيز جستجوگرها توسط ربات‌ها و عنكبوت‌هاي خود موفق به يافتن سايت شمامي‌شوند كه در اين زمينه متخصصين  SEO  با شناخت نحوه عملكرد اينعنكبوت‌ها به اصطلاح سعي در پذيرايي از آن‌ها و بيشتر نگه داشتنشان دارند.در هر صورت بايد توجه داشت كه باقي ماندن يك سايت در زمره بهترين نتايج يكجستجو نيازمند به روز بودن و مدارا كردن با جستجوگرهاست. 

كدام موتورجستجو؟

در ميان تمام موتورهاي جستجو سهم گوگل وجستجوگر‌هايي كه با الگوريتم‌هاي آن تقويت شده‌اند (مانند(AOL به تنهاييبيش از شصت درصد سهم كل جستجوهاي روزمره را تشكيل داده است. شايد اين دليلقانع كننده‌اي براي يك علاقه‌مند بهSEO  باشد كه مي‌خواهد دربارهاستراتژي‌هاي   GOOGLE   براي رتبه بندي سايت‌ها بداند. يكي از جالب ترينابداعات گوگل در اين زمينه الگوريتم  Page Rank  آن است كه با تمركز روينظر ديگر سايت‌ها در مورد سايت شما سعي در برقراري يك نوع دموكراسياينترنتي دارد.

 با اين مقدمه سعي خواهد شد تا در شماره‌هاي بعديتوضيحات مفيدي درباره ترفند‌هاي پذيرايي از عنكبوت‌ها و الگوريتم  Pagerank   و همچنين توصيه‌هايي درباره بهترين متاتگ‌ها ارائه شود.



ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 54
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 197
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 339
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 465
  • بازدید ماه : 465
  • بازدید سال : 4,911
  • بازدید کلی : 44,034