loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 123 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
چرا در ليست برنامه‌هاي All Programs بعضي از برنامه‌ها رنگي هستند؟

زمانيكه برنامه جديدي را در ويندوز XP  نصب مي‌كنيد، اين برنامه در منوي Start با رنگ متمايزي نشان داده مي‌شود. براي خارج كردن ويندوز از چنين حالتي،روي دكمه Start  كليك راست كرده و گزينه Properties  را انتخاب نماييد.سپس روي دكمه Customize  از زبانه Start Menu  كليك كرده و  به قسمتAdvanced  برويد. حال
گزينه Programs HighLight newly   installed را غيرفعال نموده و OK  كنيد.

 

براي تغيير صفحه خانگي(homepage)  برنامه Internet Explorer  چه بايد كرد؟

براي تغيير صفحه پيش فرض در برنامه IE  به منوي Tools  رفته روي Internet Options  كليك كنيد.
درپنجره‌اي كه باز مي‌شود و در قسمت general  در زير home page  مي‌توان اينآدرس را تغيير داد. اگر مي‌خواهيد يك صفحه خالي صفحه پيش فرض در IE  باشدروي Use Blank  كليك كنيد. در غير اين صورت آدرس مورد نظر خود را در مقابلآدرس تايپ كرده و ok را فشار دهيد.

فايل‌هاي با پسوندiso  چه نوع فايل‌هايي هستند؟

فايل‌هاي iso تمام محتويات يك CD  را درون خود جاي داده‌اند.

برايدسترسي به اطلاعات اينگونه فايل‌ها بايد آن‌ها را توسط برنامه‌هاي ايجادCD  مانند Nero  روي سي‌ديWrite  كرد تا بتوان اطلاعات آن‌ها را ديد.البته به كمك برنامه‌هايي نظير  Virtual CD كه CD Drive  مجازي ايجادمي‌كنند هم مي‌توان چنين كاري را انجام داد.

مزيت ايجاد يكفايلiso  يا Image  گرفتن از CD در مقابل كپي كردن تمام فايل‌هاي آن، دراين است كه ممكن بعضي از اطلاعات (‌مانند اطلاعات‌  bootable بودن (‌CD در فايل‌هاي آن نباشد.

بنابراين فقط با كپي كردن و write كردن فايل‌هاي يكCD  كه خاصيت bootable  داشته باشد، CD  ايجاد شده اين خاصيت را پيدا نمي‌كند.

چگونه مي‌توان خط قرمز زير كلمات در برنامه  word را كه درست يا غلط بودن آنها را نشان مي‌دهد غيرفعال كرد؟

برايغيرفعال كردن غلط گير املايي برنامه Word  در منوي Tools  روي Options كليك كنيد. سپس در پنجره‌اي كه باز مي‌شود به قسمت Spelling ِ Grammar برويد. در اين قسمت علامت كنارCheck Spelling
as you type را برداريد و كليدok  را فشار دهيد تا غلط‌هاي املايي نوشته شما چك نشوند.

هنگام ورود به بعضيسايت‌ها نوار زرد رنگي در بالاي صفحه ديده مي‌شود و قسمتي بهنام  Information Bar باز مي‌شود. دليل اين امر چيست؟

دليلظاهر شدن اين نوار زرد رنگ اين است كه سايتي كه وارد آن شده‌ايد قصد اجراييك برنامه ActiveX  و در حقيقت نصب يك برنامه را روي ويندوز شما دارد.

برايجلوگيري از خرابكاري برنامه‌هاي مخرب مانند ويروس‌ها كه با رفتن بهسايت‌هاي مختلف، ويندوز شما آلوده نگردد، 2 service pack ويندوز xp  اجازهاجراي چنين برنام‌هايي را نمي‌دهد.

اگر به سايتي كه متصل شده ايداطمينان داريد با كليك روي اين نوار زرد‌‌رنگ و انتخاب گزينه مناسبمي‌توانيد به سايت مورد نظر خود اجازه اجراي برنامه را بدهيد تا بتوانيداز آن سايت استفاده نماييد. 

نحوه حذف كردن يك ID در ياهو را توضيح دهيد.

با رفتن به آدرس  زير  مي‌توانيدID  خود را در YAHOO  حذف كنيد.

https://edit.yahoo.com/config/deleteuser/ شمابا رفتن به اين لينك ابتدا سايت ياهو از شما User name  و Password  رامي‌خواهد و شما  user name و password  مربوط به ID  كه مي‌خواهيد حذفكنيد را وارد مي‌كنيد.
سپس در صفحه جديد، ياهو به شما هشدار مي‌دهدكه آيا مطمئن هستيد كه مي‌خواهيد ID  خود را حذف كنيد و شما با تايپ مجددpassword  در مكاني كه ياهو مشخص كرده است و با كليك روي گزينه yes مي‌توانيد براي هميشه ID  خود را در ياهو حذف كنيد.

نحوه فعال كردن زبان فارسي در ويندوز xp  را شرح دهيد.

براي فارسي كردن ويندوزxp  ابتدا وارد كنترل پنل شده سپس روي آيكون‌ Regional and language كليك كنيد تا پنجره مربوطه باز شود.

در اين پنجره روي برگه language  كليك كرده و در اين برگه علامت كنار عبارت install for complex script  را فعال كنيد.

در اين لحظه ويندوز پيغامي مي‌دهد، اين پيغام را با كليك روي گزينه ok تاييد كنيد. سپس روي دكمه ok  كه در برگه‌
 languageقرار دارد كليك كنيد. در اين لحظه ويندوز cd  نصب ويندوزxp  را مي‌خواهد.cd را در cd-rom  قرار داده تا ويندوز بتواند زبان فارسي را نصب كند.

بعداز اتمام فعاليت ويندوز و پايان نصب، دوباره در همان مسير بالا به سراغبرگه‌  language رفته و در اين برگه روي گزينه Details  كليك و در پنجرهجديد هم روي گزينه add  كليك كنيد.

در قسمت input language  زبان‌  farsi را انتخاب كرده و روي دكمه ok  كليك كنيد تا زبان فارسي فعال شود.



ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 59
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 192
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 329
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 455
  • بازدید ماه : 455
  • بازدید سال : 4,901
  • بازدید کلی : 44,024