loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 134 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
http://parsviva.parsaspace.com/parsviva-post-image/nokia-menu.png

شركت‌هاي سازنده تلفن‌هايهمراه روزانه گوشي‌هاي جديدي را وارد بازار فروش مي‌كنند و روزي نيست كهيك گوشي تازه با امكانات گوناگون و متنوع به بازار عرضه نگردد. بيشتر اينگوشي‌ها بنا بر امكانات و كاركردشان از سيستم‌عامل‌هاي متنوعي همچونسيمبيان(Symbian) ، پالم(Palm) ، ويندوز، ريم ‌بلك‌بري(RIM Blackberry) ،لينوكس و غيره استفاده مي‌كنند.

اين سيستم‌هابه طراحان و برنامه‌نويسان نرم‌افزاري اين امكان را مي‌دهد كه بتوانندبراي آنها نرم‌افزار‌هاي گوناگون طراحي و توليد كنند. حال در روز توليدگوشي‌ها يك بسته نرم‌افزاري به‌صورت پايه و لازم  روي گوشي‌ها نصب مي‌گرددكه گوشي شما را قادر مي‌سازد از امكانات سخت‌افزاري موجود گوشي (ماننددوربين، بلندگو‌ها، جي‌پي‌اس و جي‌پي‌آراس) استفاده كند. اما در آغاز كاراين نرم‌افزار‌ها ممكن است دچار كم و كاستي‌هايي باشند يا ايراداتي داشتهباشند يا حتي دچار اشكال نباشند، اما قابليت بهتر و كارآمدتر شدن را داشتهباشند. از اين رو پس از گذشت مدتي، معمولا بسته‌هاي نرم‌افزاري جديد كهبه‌نام بسته‌هاي نرم‌افزاري به‌روزرساني مشهور هستند، توسط شركت سازندهارايه مي‌گردد.

اين بسته‌ها، نسخه‌هاي اصلاح‌شده‌اي هستند كهتنها قادر به ارتقاي نرم‌افزارهاي همان مدل از گوشي بوده، براي ديگرگوشي‌ها كاربرد ندارند. همچنين آنها داراي نگارش‌هاي خاص خود هستند و درسايت سازنده آن گوشي قرار مي‌گيرند، پس بررسي نگارش آنها  كه اسم اصلي آنميان‌افزار (Firmware) است  ضروري بوده و براي بهتر شدن كاركرد گوشي،به‌روزرساني آن به نگارش جديدتر، امري ضروري است.

از آنجايي كهبيشتر گوشي‌هاي عرضه شده در بازار ايران از دو شركت نوكيا و سوني‌اريكسونتشكيل شده‌اند، در اين بخش نحوه تشخيص نگارش ميان‌افزار اين گوشي‌ها ارايهمي‌شود.

به‌روزرساني گوشي‌هاي نوكيا

نخست بايد تشخيص داد كه ميان‌افزار جديد براي گوشي شما بر روي سايت وجود دارد يا خير؟
پس به نشاني:

 http://europe.nokia.com/A04305060

 برويد و سپس گوشي خود را خاموش كرده و باتري را خارج كنيد. در قسمت زيرباتري جلوي كد يك عدد 7 رقمي وجود دارد ( مانند 0520001 ) كه آن را دركادر پايين صفحه وارد كنيد و روي كليدGo  كليك كنيد. حالا آخرين نگارشي ازنرم‌افزار گوشي شما را كه موجود است، نمايش داده مي‌شود. گوشي خود را روشنكنيد و كد َ0000‌َ‌ را در صفحه نمايش گوشي تايپ كنيد و در اولين خط جلويVاعدادي مانند 2.0.2.2035.10 نوشته كه با نگارشي كه در سايت پيدا كرديدتطبيق دهيد؛ اگر پايين‌تر و قديمي‌تر بود به‌روزرساني را آغاز كنيد.

نكاتيكه بايد در هنگام به‌روزرساني به آنها توجه داشته باشيد اين است كه حتماباتري گوشي كاملا پر باشد و از اطلاعات حافظه خود نسخه پشتيبان تهيه كردهباشيد، چون پس از به‌روزرساني اطلاعات موجود در حافظه گوشي حذف مي‌شود.همچنين از خطوط اينترنت پرسرعت و مطمئن استفاده كنيد.

برنامه به‌روزكننده نرم‌افزار نوكيا  را از نشاني
http://tinyurl.com/persianmobilesبه‌صورت مستقيم دريافت و نصب كنيد. پس از نصب به اينترنت وصل شده و كابلبين گوشي و كامپيوتر را وصل و برنامه را اجرا كنيد. سپس روي Start  كليككنيد و دو بارNext  را بزنيد. برنامه نگارش ميان‌افزار فعلي و جديدترينميان‌افزار موجود را شناسايي مي‌كند. سپس اگر نگارش تازه‌تري موجود بود،پيغام مي‌دهد كه شما بايد نخست تيك پذيرش به‌روزرساني را زده و پس از آنروي گزينهupdate  كليك كنيد؛ اما توجه داشته باشيد كه در هنگامبه‌روزرساني هرگز كابل يا اينترنت را قطع نكنيد، چون اين كار به گوشي آسيبجدي وارد خواهد كرد.

پس از پايان يافتن روند به‌روزرساني، دكمهExit  نمايان مي‌شود، روي آن كليك كنيد. اكنون گوشي شما به‌روز شده و شمامي‌توانيد با كد 0000 ‌َ‌ نگارش جديد آن را ملاحظه بفرماييد.

به‌روزرساني گوشي‌هاي سوني اريكسون‌

پيش از به‌روزرساني گوشي‌هاي سوني‌اريكسون به ايننكات توجه كنيد: سريال گوشي شما تغيير داده شده  نباشد؛ چون پس ازبه‌روزرساني سريال اصلي جايگزين سريان تغيير داده شده مي‌شود و باعث خارجشدن گوشي شما از شبكه مي‌گردد.

 همچنين حتما از خطوط پر سرعت ومطمئن اينترنت استفاده كنيد، چون قطع ارتباط با اينترنت به‌‌‌‌هر‌نحوي،باعث به‌وجود آمدن مشكلات جدي براي گوشي شما خواهد شد. براي انجامبه‌روزرساني به برنامه Update-Service-Setup  نياز داريد كه مي‌توان آن رااز نشانيhttp://tinyurl.com/4aww9d  دريافت كرد. پس از دريافت، آن را نصبو روي آيكون برنامه كليك كنيد. اگه نسخه به‌روزرساني براي گوشي شما وجودنداشته باشد، پيغامي مبني بر اين كه گوشي شما به‌روز است نمايش دادهمي‌شود و شما بايد گزينهBack  را بزنيد. اما اگر نسخه‌اي جديد موجود باشد،به صفحه بعد خواهيد رفت. از ميان زبان‌هاي موجود در اين صفحه، براي سادگي،انگليسي را برگزينيد. صفحه جديدي براي شما نمايان مي‌شود كه بايددكمهStart  را در آن بفشاريد و سپس بر رويAccept  كليك كنيد.

حالبايد با توجه به نوع گوشي خود (اعم از تاشو، كشويي و ...) گروه گوشي خودرا انتخاب كنيد و روي دكمهContinue  كليك كنيد و سپس نوع گوشي خود را ازليست موجود برگزينيد و دوبارهContinue  را بفشاريد.

اكنون بهمهم‌ترين بخش رسيده ايم: مطمئن شويد كه باتري پر باشد. سپس كابل را بهكامپيوتر وصل و موبايل را خاموش كنيد. آنگاه سيم‌كارت را خارج و باتري رادر بياريد و دوباره جا بزنيد. وقتي كه كابل را گوشي وصل كرديد، كليدC  رافشار داده و نگه‌داريد. اكنون مراحل به‌روزرساني پيش خواهد رفت تا جايي كهكار پايان گيرد. حال گوشي را روشن كنيد و از نگارش جديد لذت ببريد!

پيشنهادما به شما دوستان عزيز اين است كه اگر تخصص كافي در اين زمينه نداريد، درصورت امكان به‌روزرساني گوشي خود را به‌دست متخصصان اين امر درنمايندگي‌هاي معتبر بسپاريد. چون با يك اشتباه كوچك، ممكن است گوشي شماآسيب جدي ببيند. اما در صورتي كه مطمئن هستيد كه مراحل را به‌گونه‌اي طيخواهيد كرد كه هيچ آسيبي به گوشي شما وارد نمي‌شود، مي‌توانيد هم‌اكنونخودتان دست به‌كار شده و گوشي خود را به‌روز كنيد.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 30
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 72
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 138
  • باردید دیروز : 105
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 804
  • بازدید ماه : 1,163
  • بازدید سال : 4,284
  • بازدید کلی : 43,407