loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 79 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
http://parsviva.parsaspace.com/parsviva-post-image/smart-movie.jpg

فناوري و دانش، هر روز در حالپيشرفت و ترقي است. زماني كه الكساندر گراهام بل نخستين تلفن را اختراعكرد، چه كسي تصور چنين روزي را مي‌كرد كه فناوري به‌گونه‌اي پيشرفت كند كهما امروزه شاهد ارتباطات و مكالمات بي‌سيم باشيم؟! از همين رو در زمانتوليد نسل اول گوشي‌هاي موبايل كمتر كسي تصوري از موبايل‌هاي امروزي داشتكه بتواند امكانات سخت‌افزاري گوناگون را كه هر يك نقشي مستقل و مجزا دركاركرد ديگر دستگاه‌ها داشته‌اند در يك دستگاه گرد آورد.

 موبايلامروزي تلفيقي از پخش‌كننده‌هاي موسيقي ديجيتال، دوربين‌هاي عكاسي وفيلمبرداري، سيستم‌هاي مكان‌ياب ماهواره‌اي، وسيله دسترسي به امكاناتاداري و اينترنتي (ارسال ايميل، بررسي فايل‌هاي اداري و غيره) و همچنينپخش‌كنندهاي تصويري است.

امروز موضوع بحث و معرفي نرم‌افزار مادر مورد همين فايل‌ها تصويري و پخش‌كننده‌هاي آنها است. نخستين نسلفايل‌هاي تصويري موبايل يعنيGP3 در بدو ورود گوشي‌هاي دوربين‌داري عرضه شدكه قابليت فيلمبرداري در آنها وجود داشت كه كماكان در برخي گوشي‌ها، هنوزاز همان قالب فايل استفاده مي‌شود. اما مشكل اين فايل‌ها آن است كه كيفيتمطلوب و قابل قبولي ندارند. از همين رو برنامه‌نويسان و طراحان نرم‌افزاريبا تكيه بر دانش روز و سيستم عاملي همچون سيمبيان و نيز با كمك سيستمفشرده‌سازي فايل‌هاي تصويري يعنيDivX ، توانستند برنامه‌اي را عرضه كردندكه گامي مثبت در اين زمينه بود و تصاويري را توليد و پخش مي‌كرد كه افزونبر كيفيت بالاي تصويري، حجم كمي داشت. اين نرم‌افزار كه اسمارت مووس(SmartMovie) نام دارد كه داراي يك اجراكننده و يك مبدل است. نقش مبدل تبديلفايل‌هاي تصويري با فرمت‌هاي گوناگون به فرمت .avi  با قدرت فشرده‌سازيDivx  و نقش اجرا كننده، اجراي اين فايل‌هاي فشرده تصويري در گوشي‌هايموبايل است.

هم‌اكنون آخرين نسخه از اين نرم نگارش 41.3 بوده كهكامل‌ترين نسخه موجود از اين نرم‌افزار نيز هست و براي گوشي‌هاي دارايسيستم عامل سيمبيان نگارش‌هاي  S06, S06 3rd Edition  و UIQ  عرضه شدهاست.
اكنون ما به‌كوتاهي روش كار و مراحل توليد و اجراي اين فايل‌هارا بررسي مي‌كنيم تا شما بتوانيد فايلي را براي اجرا در اين برنامه آمادهو در گوشي خود اجرا كنيد.

پس از دريافت اين بسته نرم‌افزاري، شمادر آن 2 قسمت را خواهيد ديد كه يكي از آنها اجرا كننده(Player)  نام داردو ديگري تبديل كننده(Converter) . نخست فايل موجود در بخش اجراكننده را برحسب سيستم عامل گوشي خود انتخاب و در گوشي خود نصب كنيد. بعد از نصب گوشيخود را كنار گذاشته و به قسمت مبدل رفته و آن را بر روي كامپيوتر خود نصبكنيد.  سپس برنامه را اجرا كرده تا به محيط اصلي اين برنامه وارد شويد.اكنون بر روي گزينهOpen  كليك كرده، يك فايل ويديويي را براي تبديل انتخابكنيد. پس از انتخاب شما شاهد شمايلي از آن در نمايشگر اين نرم‌افزارخواهيد بود. شما مي‌توانيد با اين نرم‌افزار به انجام كارهاي زير بپردازيد:

1- بريدن بخشي از يك فايل ويديويي و تبديل آن به يك قسمت مستقل‌

2- افزايش صداي ويديو در هنگام پخش

3- حذف كل صدا از فايل مربوطه

4- توليد تصوير تمام صفحه يا كوچكتر براي اجرا

5- افزاش و يا كاهش كيفيت تصويري‌

6- افزايش يا كاهش كيفيت صوتي.

درآغاز كار و به‌منظور آزمايش، بهتر است تنظيمات را به‌صورت پيش‌فرض رهاكنيد تا پس از تبديل چند فايل ويديويي شيوه كاركرد آنها با گوشي شما مشخصشود. سپس شما مي‌توانيد به تغيير در تنظيمات براي به‌دست آوردن كيفيت بهتربپردازيد. حال پس از تعيين يك فايل، به قسمت Optimize for  برويد و نوعگوشي خود را انتخاب كنيد.
سپس بر روي دكمهConvert  كليك كنيد. برنامهشروع به تبديل فايل ويديويي شما كرده و آن ذخيره مي‌كند. اگر در هنگامتبديل، تنظيمات به‌صورت پيش‌فرض تنظيم شده باشد، خواهيد ديد كه حجم فايلايجاد شده 20 درصد از حجم فايل وارده است. فايل را مي‌توانيد به هر قسمتاز گوشي كه بخواهيد انتقال دهيد. پس از انتقال برنامه اسمارت مووي موجودروي گوشي خود را اجرا كنيد.

در آغاز برنامه تنها فايل‌هاي ويديوييپيش‌فرض را نمايش مي‌دهد كه شما براي نمايش و يافتن فايل‌هاي جديد بايدابتدا بر روي گزينه File  و سپس گزينهRescan file system  كليك كنيد.برنامه در بخش‌هاي گوناگون گوشي جست‌وجو را آغاز كرده و فايل‌هاي مربوطهرا مي‌يابد و به‌نمايش مي‌گذارد. كافي است كه بر روي آن كليك كنيد تا پخشرا شروع كند. همچنين مي‌توانيد با بالا و پايين كردن جوي‌استيك موبايلاقدام به افزايش يا كاهش حجم صدا كنيد و يا با عقب جلو كردن آن تصاوير رابه جلو و عقب ببريد. همچنين در اينجا دكمه وسط نقش توقف و اجراي دوبارهفايل‌هاي را دارد. زمان به‌پايان رسيدن ويديو نيز كنار تصوير نمايش دادهمي‌شود.

از ديگر امكانات برنامه اجراكننده مي‌توان عمودي و ياافقي كردن تصوير، تنظيم نور، نشان دادن موضوع در بالاي تصوير، اجرايدوباره پس از پايان و تعويض زبان نوشتاري برنامه را نام برد.

باتوجه به ظرفيت حافظه‌هاي امروزي مي‌توان صدها فايل ويديويي را در گوشيموبايل خود نگه داريد و از آنجا كه اين نرم‌افزار در ميان دارندگانگوشي‌هاي موبايل محبوبيت بالايي دارد، بيشتر فايل‌هاي ويديويي موبايلموجود در اينترنت، با اين برنامه تبديل و براي استفاده عموم در اينترنتقرار گرفته است.

 اما در پايان، به‌عنوان يكي از كاربران اينبرنامه، به شما يك پيشنهاد مي‌دهيم كه در هنگام تبديل اقدام به بالا بردنصداي يك ويديو نكنيد. زيرا اين كار ممكن است به بلندگو‌هاي گوشي شما آسيبوارد كند. 

دانلود با حجم 2.16 مگابایت



ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 168
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 300
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 60
  • بازدید سال : 4,506
  • بازدید کلی : 43,629