loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 74 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
http://parsviva.parsaspace.com/parsviva-post-image/systemexplorer.png

بي‌شك، دسترسي به جزييات نرم‌افزارهاي نصب شده در سيستم، نرم‌افزارهاي در حال اجرا و ديگر كارهايي كه توسط فايل‌هاي سيستمي انجام مي‌شود اطلاعات مهم و ارزشمندي را در اختيار كاربر قرار خواهد داد.

اگر يك كاربر معمولي رايانه باشيد نمي‌توانيد به تمام اين جزييات دسترسي داشته باشيد. نرم‌افزارهاي مختلفي وجود دارند كه كار اصلي آنها همچون  Task Manager  ويندوز، كنترل و نظارت بر فايل‌ها و نرم‌افزارهاي در حال اجرا است. Anvir Task Manager, PC Inspector Task Manager, DTaskManager, TaskPatrol 2, Process Manager 2 Lite, Daphne, Process Viewer  و ... برخي از اين‌گونه نرم‌افزارها به‌شمار مي‌روند. در اين ميان نرم‌افزار ديگري نيز وجود دارد كه به جرات مي‌توان آن را بهترين و كامل‌ترين برنامه براي اين‌كار معرفي‌كرد!

مرورگر سيستم‌

نرم‌افزار  System Explorer  ابزاري رايگان تحت ويندوز است كه به شما امكان جست‌و‌جو و كنجكاوي در اعماق ويندوز را خواهد داد. اين برنامه مي‌تواند جايگزين بسيار مناسبي براي Task Manager ويندوز باشد. همچنين نسخه 5/1 به بعد اين نرم‌افزار اين امكان را به شما مي‌دهد تا هر زمان كه بخواهيد امكانات غير ضروري موجود در نرم‌افزار را غير فعال كرده و برعكس، هر زمان كه بخواهيد نيز بتوانيد با استفاده از پلاگين‌هايي كه روز به روز براي نرم‌افزار ساخته مي‌شوند امكانات جديدي را به آن اضافه كنيد. نرم‌افزار فوق با ويندوزهاي  XP, Vista  و ديگر ويندوزهاي آينده  سازگاري كامل دارد و در همگي آنها به‌درستي قابل اجرا است.

امكانات كليدي‌

برخي از امكانات و ويژگي‌هاي كليدي اين نرم‌افزار عبارتند از:

1- ارايه اطلاعات دقيق درباره‌ي كارها، پردازش‌ها، ماژول‌ها، كارايي سيستم، افزونه‌هاي اينترنت اكسپلورر، افزونه‌هاي سيستمي، ويندوز، سرويس‌ها، درايورها، اتصالات، Snapshots و فايل‌هاي باز شده‌

2- بررسي آسان‌ فايل‌هاي مشكوك با كمك سرويس‌هاي  VirusTotal  و Jotti

3- بررسي خودكار امنيت پردازش‌ها، ماژول‌ها و هر فايل انتخاب شده‌ي ديگر با استفاده از بانك اطلاعاتي Spyware Terminator

4- جست‌و‌جوي آسان جزييات مربوط به فايل‌ها و پردازش‌ها با كمك بانك‌هاي اطلاعاتي آنلاين‌

5- دسترسي آسان به ابزارهاي سيستمي و توانايي جايگزيني اين ابزار با  Task Manager  ويندوز

6- ارايه نمودارهاي آماري براي آگاهي از ميزان كارايي و عملكرد بهينه سيستم‌

7- ارايه تاريخچه كار‌هاي صورت گرفته براي كنترل تمام فعاليت‌ها

8- ايجاد  Snapshots  از سيستم براي بررسي هر‌چه‌بهتر تغييرات صورت گرفته در ويندوز نسبت به حالتي كه تغييراتي وجود نداشته

9- پشتيباني از پلاگين‌ها: با برخورداري از اين قابليت، كاربران مي‌توانند پلاگين‌هاي مورد نظرشان را به برنامه اضافه كنند و توسعه‌دهندگان پلاگين نيز مي‌توانند امكانات جديدي را در اين برنامه ايجاد كنند.

10- پشتيباني از زبان‌هاي مختلف: زبان‌هاي انگليسي، اسپانيايي، آلماني، پرتغالي و ژاپني از جمله زبان‌هايي‌اند كه در حال حاضر در نرم‌افزار قابل دسترسي است. اين زبان‌ها به مرور بيشتر نيز خواهند شد. نرم‌افزار  Process Explorer  روش كار بسيار آساني دارد و توانايي انجام كارهاي حرفه‌اي را به‌طور رايگان در اختيار شما قرار مي‌دهد.
آخرين نسخه اين نرم‌افزار از بانك اطلاعاتيSpyware Terminator براي بررسي خودكار پردازش‌هاي مشكوك كمك مي‌گيرد و همچنين شما مي‌توانيد با آپلود فايل‌هاي مشكوك خود به سرورهايVirusTotal  يا Jotti  آنها را توسط چندين ويروس‌ياب قدرتمند بررسي كنيد.

قابليت ديگري كه اكثرTask Manager ها از آن پشتيباني نمي‌كنند،snapshot  است. اين قابليت وقتي مفيد است كه بخواهيد هرگونه تغيير، حذف يا اضافه را در فايل‌ها و رجيستري ويندوز خود بررسي كنيد. به‌عنوان مثال فرض كنيد قصد داريد نرم‌افزاري را روي ويندوز خود نصب كنيد. چنانچه پس از نصب بخواهيد آن را حذف كنيد مطمئنا ردپاي آن نرم‌افزار به‌طور كامل از ويندوز شما پاك نخواهد شد و بخشي از آن در ويندوز باقي مي‌ماند. حال با استفاده از اين برنامه و قابليتSnapshot  مي‌توانيد قبل از نصب نرم‌افزار مورد نظر يكSnapshot  از ويندوز خود تهيه كنيد و پس از نصب نرم‌افزار نيز همين كار را انجام دهيد. در نهايت با مقايسه اين دوSnapshot  خواهيد توانست از ردپاي دقيق و تمام تغييرات صورت گرفته توسط نرم‌افزار در ويندوز مطلع شويد.

جايگزين مناسب‌

همچون ديگر Task Manager ها اين نرم‌افزار نيز قابليت جايگزيني با  Task Manager  ويندوز را دارد. براي اين كار كافيست از بخش  options  گزينه  Replace Task Manager  را انتخاب كنيد. توجه داشته باشيد كه نيازي نيست اين نرم‌افزار مدام در حال اجرا باشد بلكه مي‌توانيد در صورت نياز آن را اجرا كنيد. اما ذكر اين نكته قابل توجه است كه حتي در صورت اجراي مداوم نرم‌افزار نيز هيچ مشكلي در ويندوز شما به‌وجود نخواهد آمد؛ چرا كه اين برنامه فقط 4 مگابايت از حافظه رم را اشغال مي‌كند. براي دانلود نسخه كامل نرم‌افزار مي‌توانيد به سايت زير مراجعه كنيد:

www.systemexplorer.mistergroup.org



ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 83
  • باردید دیروز : 261
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 533
  • بازدید ماه : 892
  • بازدید سال : 4,013
  • بازدید کلی : 43,136