loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 114 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
گاهي اوقات براي نصب يك نرم‌افزار يا اجراي يك بازي، اگر بتوانيم چند نرم‌افزار يا ابزار سيستمي ويندوز كه كار خاصي انجام نمي‌دهند را غيرفعال كنيم، كارها بهتر انجام مي‌پذيرد!

براي انجام اين كار، اگر بخواهيم از روش‌هاي معمول استفاده كنيم، گاه نمي‌توانيم در صورت نياز نرم‌افزارها و سرويس‌هاي غيرفعال، آنها را دوباره فعال كنيم، اما با استفاده از برخي نرم‌افزارهاي كاربردي مخصوص اين كار مي‌توانيم به‌راحتي فعال و غيرفعال كردن برخي از نرم‌افزارها و سرويس‌هاي در حال اجراي ويندوز را مديريت كنيم.

نرم‌افزار‌AlacrityPC‌ يكي از اين نرم‌افزارها است. اين نرم‌افزار قادر است براي شما امكاناتي را فراهم سازد تا با كمك آن، نرم‌افزارهاي مورد نظرتان را در مواقع نياز غيرفعال كرده و دوباره و در هر زمان دلخواه، آنها را فعال كنيد.

همه فداي يكي

با كمك اين برنامه مي‌توانيد هنگام اجراي يك نرم‌افزار با پردازش بالا يا يك بازي جديد كه به حافظه و قدرتي بسيار نياز دارد، برنامه‌ها و سرويس‌هاي بيهوده در ويندوز را غيرفعال كنيد تا نهايت سرعت رايانه در اختيار آن نرم‌افزار يا بازي قرار گيرد.

نرم‌افزار فوق اين امكان را به شما مي‌دهد كه سرويس‌ها و نرم‌افزارهايي كه بايد هنگام اجراي برنامه مورد نظرتان غيرفعال شوند را مشخص كنيد. سپس با اجراي نرم‌افزار مورد نظر شما تمام اين سرويس‌ها به‌طور خودكار غيرفعال شده و با خروج از نرم‌افزار شما تمامي آنها دوباره به حالت فعال و اوليه خود بازمي‌گردند.

سريع‌تر از هميشه

اين برنامه ابزارهايي را نيز براي بهينه‌سازي و افزايش سرعت ويندوز در خود جاي داده است كه برخي از آنها عبارتند از: ‌ ‌

يكپارچه‌سازي حافظه رم، حذف تصوير زمينه دسكتاپ، غيرفعال كردن ابزارهاي دسكتاپ يا ‌Sidebar‌ ويندوز ويستا و تلاش براي متوقف ساختن ابزارهايي كه در پس‌زمينه ويندوز به‌طور پنهاني به فعاليت مي‌پردازند.

هر گردي گردو نيست

اگر فكر مي‌كنيد براي اجراي هر برنامه‌اي بايد يك‌سري نرم‌افزار و سرويس مشخص را از كار بيندازيد، سخت در اشتباهيد! چرا كه هنگام اجراي هر برنامه برخي از سرويس‌ها و نرم‌افزارها مورد نياز و برخي ديگر بيهوده است و اين در حاليست كه اجراي يك نرم‌افزار ديگر مي‌تواند نتيجه‌اي عكس را در بر داشته باشد؛ يعني تمام ابزارهاي بيهوده در اجراي نرم‌افزار قبلي مورد نياز باشد و تمام ابزارهاي موردنياز براي اجراي برنامه قبلي هنگام اجراي نرم‌افزاري ديگر كاملا بيهوده باشند. اين نرم‌افزار براي اين موارد نيز پيش‌بيني‌هايي كرده است.

قابليت پروفايل در اين برنامه به شما اين امكان را مي‌دهد تا دو نوع پروفايل براي اجراي برنامه‌هاي خود ايجاد كنيد.

1- ‌Top level‌

در اين پروفايل مي‌توانيد تنظيمات كليدي و عمومي مرتبط با دسته‌اي از نرم‌افزارها را مشخص كنيد. به‌عنوان مثال حذف تصوير زمينه دسكتاپ مي‌تواند يك تغيير عمومي براي اكثر نرم‌افزارها باشد و هيچ مشكلي را نيز براي نرم‌افزار به‌وجود نياورد. هر پروفايل از نوع سطح بالا مي‌تواند چندين پروفايل نوع دوم يعني ‌Inherited‌ را پوشش دهد.

2- ‌Inherited‌

همان‌طور كه گفتيم، گاهي اوقات براي اجراي بهينه برخي نرم‌افزارها مي‌بايد تنظيمات بيشتري را اعمال كرد كه اين تنظيمات را مي‌توان در پروفايل‌هاي نوع دوم يعني جانشين‌ها مشخص ساخت.

به‌عنوان مثال، بهينه‌سازي حافظه رم براي اجراي نرم‌افزارها و حذف تصوير زمينه دسكتاپ از جمله تغييراتي است كه در پروفايل‌نوع اول مشخص مي‌شود، حال چندين پروفايل نوع دوم نيز مشخص مي‌شود كه هر كدام به نرم‌افزار خاصي مرتبط است و علاوه بر ويژگي‌هاي مشخص شده در پروفايل نوع اول، از ويژگي‌هاي مشخص شده در پروفايل نوع دوم نيز پيروي مي‌كند.

اين نرم‌افزار به‌طور كاملا رايگان ارائه شده است و از تمام سيستم‌عامل‌هاي ويندوز 98 به بالا نيز پشتيباني مي‌كند.

براي دانلود اين برنامه مي‌توانيد به سايت‌هاي زير مراجعه كنيد:

http://www.download.com

http://alacritypc.kensalter.com‌

توجه: برخي از نرم‌افزارهاي ويروس‌ياب همچون ‌32 NOD‌ اين برنامه را به اشتباه جزو نرم‌افزارهاي مخرب دسته‌بندي مي‌كنند. در صورت بروز چنين مشكلي مي‌توانيم به شما اطمينان دهيم كه اين نرم‌افزار هيچ كد مخربي را در خود جاي نداده است و چنانچه فقط از سايت سازنده نسبت به دانلود آن اقدام كنيد، هيچ خطري متوجه امنيت رايانه شما نخواهد بود. با اين حال هيچ‌وقت احتياط را فراموش نكنيد!

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 53
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 205
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 354
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 480
  • بازدید ماه : 480
  • بازدید سال : 4,926
  • بازدید کلی : 44,049