loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 69 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)




HTTrack‌ يك مرورگر آفلاين ساده ولي در عين حال مفيد است. ايننرم‌افزار به شما اجازه مي‌دهد تا وب‌سايت‌ها را از روي اينترنت به يكدايركتوري محلي منتقل كنيد، تمام ساختارها را به‌طور بازگشتي ذخيره كنيد،‌HTML‌ را دريافت كنيد و بتوانيد تصوير و ديگر فايل‌ها را از روي سرور برروي كامپيوتر خود انتقال دهيد.


اين نرم‌افزار لينك‌هايي كه با هم رابطه دارند را دوباره مي‌سازد و شمامي‌توانيد سايت‌هاي دانلود شده را بهطور آفلاين بخوانيد. لازم به ذكر استكه اين نرم‌افزار مي‌تواند روي هر مرورگري كار كند.

شما مي‌توانيد سايت‌هاي مختلف را پشتيبان ‌(Mirror)‌ همديگر كنيد تابتوانيد از يكي از سايت‌ها به‌راحتي به سايت ديگر برويد. همچنين مي‌توانيدسايت پشتيان را به‌روز كنيد يا فرآيندهاي متوقف شده انتقال را ادامه دهيد.از آنجا كه اين نرم‌افزار منبع‌باز است، انتظار مي‌رود روبوت اين برنامهبا گزينه‌ها و قابليت‌هاي بيشتري به‌زودي قابل دسترس باشد.

روزهايي را به‌ياد بياوريد كه با خط تلفن به اينترنت وصل مي‌شديد و براياين‌كه هزينه تلفن‌تان زياد نشود، مجبور مي‌شديد با سرعت زيادي نسبت بهباز كردن صفحه‌هاي مختلف بپردازيد تا بعدا آنها را بخوانيد. خوشبختانه، بابيشتر شدن پهناي باند، بسياري از ما آن روزهاي سخت را پشت سر گذاشته‌ايم.اما گاه باز هم ممكن است به‌هر دليل بخواهيم كل يك وب‌سايت را ذخيره كنيمتا سر فرصت آنها را ببينيم. اگر شما هم گاهي اوقات به اين كار نياز داريد،بهتر است سري به سايت كپي‌كننده وب‌سايت ‌WinHTTrack‌ بزنيد.

خبر خوب اين است كه اين نرم‌افزار منبع‌باز است و كاملا رايگان. طراح ايننرم‌افزار، قطعا سادگي استفاده آن را مدنظر داشته است. اما اگر نگاهعميق‌تري به آن داشته باشيد، خواهيد ديد كه قابليت‌هاي اين نرم‌افزاربه‌حدي زياد است كه شما مي‌توانيد تمام پارامترهاي مورد نظر خود را در آناعمال كنيد.

اين نرم‌افزار داراي چهار منوي اصلي است، كه سر و كار شما حتما به آنهاخواهد افتاد. اين منوهاي كشويي شامل فايل، ترجيحات، پشتيبان و تنظيماتهستند. بقيه توابع مورد نياز كاربر در اين منوهاي اصلي جاسازي شده‌اند.مثلا در منوي فايل شما مي‌توانيد با انتخاب يكي از منوهاي فرعي، با واردكردن ‌URL‌ موردنظر وب‌سايت‌ها و صفحه‌ها را دانلود كنيد. يا در منويترجيحات، مي‌توانيد انتخاب كنيد سايت موردنظر با چه فرمتي ذخيره شود (مثلا‌HTML‌ كه فقط كد آن ذخيره مي‌شود يا ‌MHTML‌ كه همه صفحه را يك‌جا در يكفايل ذخيره مي‌كند.) در منوي پشتيبان شما مي‌توانيد هر زماني كهمي‌خواهيد، دريافت خود را متوقف كنيد. البته زماني مي‌توانيد آن را انتخابكنيد كه عملياتي در حال انجام باشد.

اگر مايل نيستيد از منوها استفاده كنيد، ويزاردي فوق‌العاده شما را به‌سمتاهداف مورد نظرتان هدايت مي‌كند. با اين ويزارد تنها كافي است فقط يك نامبراي پروژه‌تان و يك مسير براي ذخيره آن بدهيد.

با استفاده از تنظيماتي كه براي دانلود وب‌سايت‌ها در اين برنامه قرارداده شده ‌است، شما در واقع فقط استراحت مي‌كنيد و كار خاصي انجامنمي‌دهيد. نگران اين هم نباشيد كه خط اينترنت شما مدام قطع مي‌شود، زيرااين برنامه مي‌تواند دانلودهايي كه متوقف شده‌اند را در هر مرحله‌اي كهباشند، ادامه دهد.

يكي از گزينه‌هاي بسيار عالي اين برنامه در منوي تنظيمات قرار داده شده‌است كه به‌شما اجازه مي‌دهد تا از ‌Http‌ عبور كنيد و مستقيما از ‌Ftp‌دانلود كنيد. اين روش بسيار سريع‌تر است ولي نيازمند كمي اطلاعات اوليه از‌Ftp‌ است تا بتوانيد به‌درستي از آن استفاده كنيد. اين گزينه همچنينبه‌شما امكان مي‌دهد كه صفحه‌هايي از وب را كه لازم نداريد، رد كنيد؛قابليتي كه تقريبا هميشه (مگر در مواقع پشتيبان‌گيري) از آن استفادهخواهيد كرد. ‌ ‌

جالب است بدانيد كه مي‌توانيد تعيين كنيد وب‌سايت تا چه عمقي بايد ذخيرهشود. براي مثال آيا شما قصد داريد تمام وب‌سايت‌هاي خارجي‌اي كه در اينسايت لينك دارند، را هم ذخيره كنيد يا فقط قصد ذخيره همين سايت را داريد؟اگر شما گزينه «همه‌چيز» را انتخاب كنيد، احتمالا مجبور خواهيد شد زمانبسيار زيادي را منتظر ‌winHTTrack‌ بمانيد تا تمام سايت‌هاي مرتبط با همرا دانلود كند. حتي شايد مجبور شويد تا دانلود كل وب‌سايت‌هاي اينترنت هممنتظر باشيد! البته شما مي‌توانيد محدوديت زماني تعيين كنيد تا بعد از مدتزماني مشخص، دانلود تمام شود و كل روز را منتظر نمانيد.

يكي ديگر از گزينه‌هاي كاربردي اين نرم‌افزار اين است كه مي‌توانيد انتخابكنيد تا زماني‌كه دانلود يك وب‌سايت تمام شد، كامپيوتر خاموش شود. دانلودبرخي از سايت‌ها زمانبر است و اگر اين گزينه را انتخاب كرده باشيد،مي‌توانيد كامپيوتر خود را روشن بگذاريد و ديگر نگران اين نباشيد كهدستگاه شما تا زمان بازگشت‌تان روشن خواهد ماند.

مطمئن باشيد اين نرم‌افزار براي دريافت وب‌سايت‌ها بسيار عالي است. امااگر بخواهيم به نقطه ضعف اين برنامه نيز اشاره كنيم بايد بگوييم در برخيموارد، اين برنامه هيچ عكس‌العملي نشان نمي‌دهد! اگر دانلود خود را شروعكنيد، متوقف كردن آن بسيار سخت است؛ حتي اگر آن را لغو كنيد. برنامهبه‌سرعت كنترل سايت‌هاي درحال دانلود را از دست مي‌دهد و كاربر مجبورمي‌شود براي توقف برنامه، از مديريت وظيفه‌هاي ويندوز ‌(Task Manager)‌استفاده كنيد.


براي دريافت نسخه‌اي از اين نرم‌افزار رايگان مي‌توانيد به نشاني زير برويد:

http://www.httrack.com

منع: www.parsviva.com


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 52
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 180
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 312
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 438
  • بازدید ماه : 438
  • بازدید سال : 4,884
  • بازدید کلی : 44,007