loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 75 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
Backup به معني ايجاد نسخه پشتيبان از اطلاعات موجود در يك دستگاه ديجيتالي است. اين دستگاه مي تواند رايانه، تلفن همراه،PDA ها و يا هر چيز ديگري باشد. گرفتن Backup يا همان نسخه پشتيبان خودمان يكي از اصولي ترين نكاتي است كه كاربران حرفه اي دنياي ديجيتال هر از چند گاهي آن را به كار مي گيرند.

http://i33.tinypic.com/6nzewi.png

گزينه مقابل Backup همان Restore است. زماني كه شما از فايلي نسخه پشتيبان مي گيرد بايد اين امكان را داشته باشيد كه بتوانيد از همان نسخه پشتيبان در مواقع لزوم استفاده كنيد. در نتيجه به استفاده از فايل پشتيبان در دنياي ديجيتال Restore گفته مي شود.

در دنياي تلفن هاي همراه، معمولا در زمان هايي همچون تعويض گوشي، تعميرات اساس گوشي، فرمت كردن و يا Reset كردن گوشي، گرفتن نسخه پشتيبان از اطلاعات و محتويات گوشي امري حياتي است.

اين امكانات بسته به نوع گوشي و سيستم عامل آن متفاوت است اما معمولا در گوشي هايي كه از سري 60 سيستم عامل سيمبيان و يا نسخه هاي جديدتر استفاده مي كنند،امكانات بيشتري در اين بخش پيش روي كاربر قرار دارد.

بازيابي دفتر تلفن‌

اولين روشي كه به ذهن مي رسد كپي گرفتن از دفترچه تلفن روي سيم كارت است. البته در نظر داشته باشد كه سيم كارت هاي امروزي تنها قابليت ذخيره سازي 250 شماره روي حافظه خود را دارند.

براي اين كار ابتدا بايد وارد برنامه  Contacts  شد و گزينه Options را انتخاب كنيد. بعد از آن با انتخاب گزينه Mark All همه اسامي و شماره هاي دفترچه تلفن علامت زده مي شوند. در اين مرحله شما هم مي توانيد شماره هاي مورد نظر خود را انتخاب كنيد و هم تمامي شماره هاي موجود در دفتر تلفن گوشي.

بعد از انتخاب شماره ها دوباره به قسمت Options رفته و با اجراي دستور Copy to Sim اسامي انتخاب شده را به سيم كارت انتقال دهيد.

در هنگام انتقال شماره ها به گوشي جديد كافي است به قسمت سيم كارت رفته و همه اسامي و شماره ها را به همان شيوه قبلي انتخاب و دستور Copy to Contacts را اجرا كنيد. البته به اين نكته نيز توجه داشته باشيد كه تنظيمات گروه بندي، عكس و زنگ مخصوص براي شماره ها در اين روش از بين رفته و انتقال نمي يابند.

در گوشي هايي كه از سري 60 به بالا استفاده مي شود مي توان شماره ها را روي كارت حافظه ذخيره و بعد آن ها را انتقال داد. تمامي مراحل اين روش همانند روش قبلي است با اين تفاوت كه در اين روش شما بايد دستور Copy to Memory Card را انتخاب كنيد.

اگر هنگام كپي كردن با يپام  Remove Existing Contacts مواجه شديد گزينهYes را انتخاب كنيد. اين پرسش بدان معناست كه پيش از اين تعدادي شماره تلفن روي كارت حافظه ذخيره شده و سوال مي شود كه آيا مي خواهيد كپي جديد روي آن قرار گيرد يا خير. اگر گزينه No را انتخاب كنيد ممكن است شماره هاي تكراري با پسوند ديگري روي كارت حافظه ذخيره شوند.

براي بازيابي اطلاعات كپي شده كافي است از گزينه Options دستور Copy from memory card را اجرا كنيد تا تا فايل هاي ذخيره شده به برنامه Contacts انتقال يابند.

پيام هاي كوتاه را هم به همين شيوه مي توان به گوشي هاي ديگر انتقال داد البته نه از طريق سيم كارت. چرا كه معمولا تعداد پيام هايي كه روي هر سيم كارت ذخيره مي شود بسيار محدود است و شايد بيشتر از 10 يا 15 پيام نباشد. اما اگر مي خواهيد پيام هاي كوتاه موجود روي گوشيتان را به گوشي ديگري انتقال دهيد در مرحله اول بايد بايد حافظه اي را كه پيام ها روي آن ذخيره مي شوند را انتخاب كنيد. براي اين كار بايد كافي است به قسمت تنظيمات برنامه Messaging برويد و محل ذخيره پيام ها را كارت حافظه انتخاب كنيد. در اين حالت امكان كپي كردن پيام هاي موجود در حافظه داخلي به كارت حافظه داده مي شود.

بهاين ترتيب تمامي پيام هايي كه از اين به بعد دريافت مي كنيد روي كارت حافظه شما ذخير مي شود. از همين روش مي توانيد پيام هايي را كه روي حافظه داخلي گوشي ذخيره شده است را به كارت حافظه انتقال داده و سپس به گوشي تازه تان منتقل كنيد.

البته يك روش ديگر هم براي Backup گيري از اطلاعات موجود روي گوشي ها وجود دارد. اين روش معمولا به استفاده ازبرنامه هاي مخصوص هر گوشي باز مي گردد كه عموما در گوشي هاي مختلف از مارك هاي مختلف مشابه است. يعني اگر گوشي شما نوكيا باشد با اتصال آن به كامپيوتر و استفاده از برنامه جانبي نوكيا كه به Nokia PC Suite معروف است مي‌توانيد اطلاعات موجو روي گوشي را به راحتي به گوشي ديگر از همان مارك انتقال دهيد. البته اين روش تنها منحصر به گوشي هايي است كه قابليت اتصال به كامپيوتر را داشته و يا كاربر امكان استفاده از و اتصال گوشي به كامپيوتر را داشته باشد.



ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 28
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 83
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 153
  • باردید دیروز : 105
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 819
  • بازدید ماه : 1,178
  • بازدید سال : 4,299
  • بازدید کلی : 43,422