loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 81 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
چگونه مي‌توان فهميد كه يك فايل با پسوند خاص چه نوع فايلي است و مربوط به چه برنامه است؟

براي فهميدن اين‌كه هر پسوند مربوط به چه برنامه‌اي است و چگونه مي‌توان آن را باز كرد، به سايت www.filext.com  برويد و سپس در اين فايل پسوند مورد نظر خود را در قسمت جست‌وجو وارد كنيد تا مشخصات كاملي راجع به نوع فايل و برنامه‌هاي مرتبط با آن به‌دست آوريد.

چگونه مي‌توان برنامه IE  را به‌عنوان مرورگر پيش‌فرض ويندوز انتخاب كرد؟

اگر مرورگر پيش فرض ويندوز خود را تغيير داده‌ايد و مي‌خواهيد آن را دوباره به Internet Explorer بازگردانيد، در اين برنامه در منويTools و رويInternet Options  كليك كنيد و سپس وارد قسمت Programs  شويد. در پايين اين پنجرهInternet Explorer should check to see whether it is the default browser  آغاز متن را علامت بزنيد و كليدOk  را فشار دهيد. برنامه IE  را بسته و دوباره اجرا كنيد تا از شما بپرسد كه آيا مي‌خواهيدIE  مرورگر پيش فرض باشد.

چگونه مي‌توان برنامه Internet Explorer  را طوري تنظيم كرد كه در هنگام بسته شدن، فايل‌هاي موقت خود را پاك كند؟

براي اين كار در منوي Tools روي Internet Options كليك كنيد و وارد قسمتAdvanced  شويد. در اين قسمت در زيرSettings  و در بخش Security  عبارتEmpty Temporary Internet Files folder when browser is closed  آغاز متن را پيدا كنيد و آن را علامت بزنيد. به اين ترتيب با بسته شدن برنامه فايل‌هاي موقت آن هم حذف خواهند شد.  اين كار را از طريق رجيستري هم مي‌توانيد انجام دهيد. براي اين منظور در قسمتRun  برنامهRegedit  را اجرا كرده به مسير زير برويد:
HKEY-CURRENT-USER
ُMicrosoftُWindowsُSoftware
InternetُCurrentVersion
SettingsُCache
روي مقدار Persistent كليك كرده و مقدار آن را به صفر تغيير دهيد.

هنگام ديدن بعضي صفحات اينترنت پيغام خطايي نشان داده مي‌شود و مي‌پرسد كه آيا مي‌خواهيد صفحه Debug  شود يا خير. چگونه مي‌توان اين پيغام را غيرفعال كرد؟

براي غيرفعال شدن اين پيغام كه هنگامي كه محتويات برخي از صفحه‌هاي اينترنتي به‌درستي اجرا نمي‌شوند نشان داده مي‌شود در قسمت Run برنامه Regedit  را اجرا كنيد و به مسير زير برويد.

HKEY-CURRENT-USER
‌MicrosoftُInternetُSoftware
ExplorerُMain
مقدار Disable Script Debugger را بيابيد و مقدار آن را به Yes تغيير دهيد.

چگونه مي‌توان ويندوز Xp را فارسي كرد؟

براي نصب زبان فارسي روي ويندوز Xp وارد Control panel  شده و رويOptions Regional and Language   دوبار كليك كنيد.

در پنجره‌اي كه باز مي‌شود، وارد قسمت Language  شويد. در اين قسمت‌
Install files  to‌left Languages
‌for complex script and right 
را علامت بزنيد و كليدApply  را فشار دهيد. ممكن است در اين قسمت نياز به CD نصب ويندوزXp داشته باشيد. سپس وارد قسمت Advanced  شويد. در زيرSelect for non ‌ Unicode Programs در بين زبان‌هاي موجود فارسي را انتخاب كنيد.

كليدOk  را فشار دهيد تا فارسي هم به ويندوز شما اضافه شويد. به اين ترتيب مي‌توانيد با فشردن كليدهاي Alt+Shift  زبان ويندوز را تغيير دهيد. 

كامپيوتر من از طريق تلفن به اينترنت متصل مي‌شود. هنگامي كه كاميپوترم خاموش است و تلفن زنگ مي‌زند كامپيوترم روشن مي‌شود. چگونه بايد از اين كار جلوگيري كنم؟

كامپيوتر خود را دوباره راه‌اندازي كنيد و با فشردن كليد Del  به تنظيمات BIOS خود برويد. منوهاي اين قسمت بسته به نوع ماردبرد شما متفاوت است.
در منوي Power Management  برويد و گزينه‌هاي مختلف مانندModemRingOn  را غيرفعال كنيد تا در هنگام زنگ تلفن كامپيوتر شما روشن نشود. فراموش نكنيد كه تغييرات را بايد ذخيره كنيد و سپس از BIOS خارج شويد.

من ايميلي دريافت كرده‌ام مبني بر اين‌كه در يك لاتاري 140 هزار دلار برنده شده‌ام، آيا واقعيت دارد؟

شايد اگر كمي فكر كنيد، به‌سادگي به پاسخ اين پرسش مي‌رسيد! چگونه ممكن است كه شما كه در هيچ لاتاري شركت نكرده‌ايد و هزينه‌اي بابت خريد بليت و ثبت نام نپرداخته‌ايد به يك‌باره چنين جايزه‌اي بزرگ دست يابيد؟!

از اين‌گونه ايميل‌ها و مشابه آن كه افراد مختلف مي‌خواهند شما را يك شبه ميلياردر كنند، زياد است! اين ايميل‌ها معمولا به‌صورت خودكار و تصادفي به‌تعداد زيادي از كاربران اينترنت ارسال مي‌شود. كمترين زيان جواب دادن به اين‌گونه ايميل‌ها، گذشته از اتلاف وقتتان، اين است ايميل شما در ليست برنامه ارسال‌كننده قرار مي‌‌گيرد و از اين به بعد، هر روز تعداد زيادي ايميل‌هاي تبليغاتي دريافت مي‌كنيد. هنگامي كه چنين ايميلي دريافت مي‌كنيد، حتما آن را به‌عنوان هرزنامه مشخص كنيد. براي اين كار در ياهو هنگام مشاهده ايميل روي Spam كليك كنيد.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 40
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 86
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 178
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 304
  • بازدید ماه : 304
  • بازدید سال : 4,750
  • بازدید کلی : 43,873