loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 88 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)

http://parsviva.parsaspace.com/parsviva-post-image/PorseshPasokh.png



من در سيستم خود با ويروسي مواجه شده‌ام كه درزمان استفاده از برنامه‌هاي ‌ ‌آفيس 97 (مثل ورد) يك كپي مخفي از اين برنامه مي‌گيرد. لازم به توضيح است كه پسوند فايل مخفي ايجاد شده توسط اين ويروس به‌صورت ‌$~‌ مي‌باشد در ضمن سيستم را هم با ويروس‌كش به‌روزي اسكن كرده‌ام ولي فايده‌اي نداشته است.


دوست عزيز، خوشبختانه اين فايل مربوط به ويروس نيست و فايل موقتي است كه توسط نرم‌افزارهاي آفيس بر روي سيستم ايجاد مي‌شوند.

در اين نرم‌افزارها، هر چند دقيقه يك‌بار از فايل نسخه‌اي تهيه مي‌شود ‌(Auto Save)‌ تا در صورت نياز از آن استفاده شود و پس از بستن فايل آنها نيز از بين مي‌روند. ‌ ‌

هنگامي كه مي‌خواهم وارد اينترنت بشوم با پيغام زير مواجه مي‌شوم:

‌There was no dial tone‌

‌ ‌در حالي كه سيم تلفن به مودم وصل است.


با توجه به زمان مشاهده اين پيغام و اين‌كه بر روي سيستم شما چه‌نرم‌افزارهاي جديدي نصب شده است، اين پيغام دلايل مختلفي مي‌تواند داشته باشد.

ابتدا از وجود ‌Dial tone‌ اطمينان حاصل كنيد. كابل تلفن، مودم و نسخه درايور مودم و تنظيمات مودم در ‌Device Manager‌ را كنترل كنيد. از اين‌كه در جاي ديگر خط تلفن مشغول نيست، اطمينان حاصل كنيد.

در بخش مشخصات ‌(Properties)‌ مودم، قسمت ‌Regional Setting‌ را كنترل كنيد كه كشور درستي انتخاب شده باشد و ‌Dial Tone Detection‌ را غيرفعال كنيد. ‌ ‌

فلش مموري من 8 گيگا بايت است. آيا مي‌توانم آن را ‌Defrag‌ كنم؟ اگر 2 يا چند آنتي‌ويروس روي سيستم داشته باشم، مشكلي پيش نمي آيد؟ و آيا مي‌توانم با آي‌دي ياهوي خود در سايت هات‌ميل هم همان آدرس را بگيرم؟

بله، براي دسترسي سريع‌تر سيستم عامل به فضاي روي فلش مموري مي‌توانيد آن را دفرگ كنيد. معمولا نصب چند آنتي‌ويروس بر روي يك سيستم، باعث پايين آمدن شديد سرعت سيستم و از كار افتادن آن مي‌شود.

البته آنتي‌ويروس‌هايي هم هستند كه با هم سازگارند، ولي در بيشتر موارد نصب بيش از يك آنتي‌ويروس بر روي يك سيستم توصيه نمي‌شود. جواب سوال آخر شما هم مثبت است، اما در صورتي كه با آي‌دي موردنظر شما هنوز كسي ثبت نكرده باشد.

‌من به يك آنتي‌ويروس قوي نياز دارم. ولي هر آنتي ويروسي نصب مي كنم، سرعت كامپيوترم را پايين مي‌آورد. آيا آنتي‌ويروس قوي وجود دارد كه سرعت را پايين نياورد؟

با توجه به پردازشي كه آنتي‌ويروس‌ها روي سيستم انجام مي‌دهند، طبيعي است كه مقداري از حافظه سيستم را به‌خود مشغول كنند. آنتي‌ويروس‌هاي قوي سعي بر اين دارند كه ضمن شناختن ويروس‌‌هاي جديد و پاك كردن آنها، سرعت كمتري از سيستم بگيرند. در هر حال با اندكي تفاوت بيشتر آنتي‌ويروس‌هاي قوي مقداري از حافظه دستگاه را اشغال مي‌كنند. آنتي‌ويروس‌هاي كسپرسكي و ناد32 تا حدودي در اين امر موفق بوده‌اند.

من از آنتي‌ويروس كسپرسكي استفاده مي‌كنم. بعد از مدتي براي آپ‌ديت شدن ‌ Activate key‌ مي‌خواهد. چگونه مي‌توانم آن را به‌روز كنم؟

چنانچه فايل را به‌صورت اورجينال تهيه كرده باشيد، كه اين كليد بر روي آن قابل مشاهده است. اما چنانچه از يك نسخه كپي استفاده مي‌كنيد، اين كليدها به‌صورت يك فايل متني در كنار فايل نصب آنتي‌ويروس قرار داده شده‌اند.

لازم به‌ ذكر است كه كليدهاي كپي در صورت كار كردن، پس از مدتي بي‌اعتبار مي‌شوند و در صورتي كه بخواهيد آنتي‌ ويروس را آپديت كنيد، نياز به ثبت در سايت كسپرسكي داريد.

آيا مي‌توان فايل‌هاي ويديويي را به ‌gp3‌ تبديل كرد؟

بله. براي اين كار مي توانيد از مبدل‌هاي فايل‌هاي ويدويي به ‌gp3‌ استفاده كنيد. اين نوع فايل‌ها قابل پخش بر روي بيشتر گوشي‌هاي موبايل هستند.

مدتي است فعاليت ‌ CPU‌ من بسيار زياد است و تمام سرعت كامپيوترم را گرفته است. در ‌Task Manager‌ پردازشي با عنوان ‌NMIndexStoreSvr.exe‌ 50 تا 100 درصد فضاي پردازش را اشغال مي‌كند و با ‌End Task‌ هم از بين نمي‌رود.

اين برنامه‌اي است كه در كنار با برنامه ‌Nero‌ نصب مي‌شود به نام ‌(Nero Scout)‌ و وظيفه‌اش، جستجوي هارد سيستم و طبقه‌بندي فايل‌هاي صوتي و تصويري شما براي پايگاه اطلاعات نرم‌افزار است كه در پس‌زمينه اجرا مي‌شود و معمولا پردازش زيادي هم دارد. براي رهايي از آن به‌راحتي مي‌توانيد از برنامه ‌Nero‌ آن را غيرفعال كنيد.

براي اين كار در ‌My Computer‌ بر روي گزينه ‌Nero Scout‌ كليك راست كرده و گزينه ‌Option‌ را انتخاب كنيد. سپس تيك گزينه ‌Enable Nero Scout‌ را برداريد.

سرعت كامپيوترم خيلي پايين آمده است. وقتي در ‌Task Manager‌ سربرگ ‌Processes‌ نگاه كردم، متوجه شدم كه پروسه‌اي به‌نام ‌ ekrn.exe cpu‌را مشغول كرده و سرعت را پايين آورده است. لطفا راجع به اين پروسه و چگونگي خلاصي سيستم از آن توضيح دهيد.

اين پردازش مربوط به آنتي‌ويروس شما ‌Eset Smart Security‌ يا ‌Antivirus 32Eset Nod‌ است. وظيفه آن گوش به زنگ بودن براي كنترل اطلاعات ارسالي و دريافتي از پورت‌هاي باز سيستم مي‌باشد. چنانچه اين پردازش سيستم شما را بسيار مشغول نگه مي‌دارد، مي‌توانيد به‌راحتي آن را از ‌Control Panel‌، ‌Uninstall كنيد.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 60
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 150
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 276
  • بازدید ماه : 276
  • بازدید سال : 4,722
  • بازدید کلی : 43,845