loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 78 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
شايد باور اين موضوع كمي سخت باشد ولي هفته گذشته نزديك به 50 خبر مختلف از گوگل تنها در رسانه‌هاي داخلي كشور ما ترجمه و منتشر شد! به عبارت ديگر، هفته گذشته به طور متوسط روزانه 7خبر جديد از اقدامات و فعاليت‌هاي متنوع اين گوگل مهارنشدني منتشر شد.
به اين ترتيب، هفته‌اي كه گذشت كاملا گوگلي بود و اگر تنها قصد پرداختن به 3 سطر از هر خبر مربوط به اين شركت را داشته باشيم، بايد گزارش مبسوطي از آب دربيايد.

به همين دليل مروري كوتاه بر عناوين برخي خدمات و فعاليت‌هاي گوگل كافي است تا در پايان متن دريابيد كه اين ماشين پولساز آمريكايي همچون ماري خوش خط و خال تقريبا به دور كليه خدمات الكترونيكي زندگي كاربران پيچيده است.

واقعيت اين است كه با روند موجود ديگر نمي‌توان گفت گوگل و بعد در ادامه به عبارت بزرگترين موتور جستجوي جهان اشاره كرد. نه! عبارت بزرگترين جستجوگر ديگر براي گوگل كوچك است، چون جستجو به يك قطره در اقيانوس خدمات و فعاليت‌هاي گوگل تبديل شده است. براستي خود گوگلي‌ها اگر بخواهند جايي خودشان را معرفي كنند، با انواع برتري‌هايي كه در دنيا دارند، از چه صفتي استفاده خواهند كرد.

خبر اول: اين كه گوگل تنها در عرض 10 سال توانست بنيانگذارانش را ميلياردر كند و اكنون به فهرست 10 برند جهاني برتر با ارزش راه يابد. ارزش نام تجاري گوگل با 43درصد افزايش از 8/17 ميليارد دلار به 59/25 ميليارد دلار رسيده است.

خبر دوم: اين كه كاربران سرويس ايميل گوگل اخيرا با مشكل افزايش هرزنامه‌هاي دريافتي روبه‌رو شده بودند؛ اما طبق اعلام گوگل اين مشكل اكنون برطرف شده است.

خبر سوم: اين كه وبلاگ‌نويسان شكايت‌هاي بسياري را براي بلاگر ارسال كرده‌اند و مقامات گوگل پذيرفته‌اند كه در اين سرويس مشكل وجود دارد و از تلاش براي رفع آن خبر دادند.

خبر چهارم: اين كه شركت گوگل براي رقابت با آيفون، با همكاري اپراتور تي موبايل اين هفته نخستين گوشي با سيستم‌عامل جديد خود موسوم به آندرويد را وارد بازار مي‌كند.

خبر پنجم: اين كه گوگل در حال آزمايش سرويس جديد فهرست كردن فايل‌هاي صوتي است كه پس از مشاهده واكنش كاربران به اين سرويس، براي توسعه امكان بارگذاري صوتي تصميم خواهد گرفت.

خبر ششم: اين كه بر اساس گزارش نيلسن آنلاين، نزديك به 2 ميليون نفر در آمريكا مرورگر وب كروم گوگل را در هفته‌ نخست انتشار دانلود كرده‌اند.

خبر هفتم: اين كه اگرچه گوگل از لحاظ احترام و سود در حال رشد است، اما شواهد حاكي است كه دوران ماه عسل را پشت سر گذاشته است. اين شركت در بخش محصولات اداري دچار مشكلات پرسنلي و كنترل كيفيت است كه باعث شده برخي از كاركنانش به شركت مايكروسافت مهاجرت كنند.

خبر هشتم: اين كه گوگل هنوز بر سر ادامه برنامه‌اي كه طي آن كاربران اجازه خواهند داشت، نتايج جستجو در اين موتور را به سليقه خود تنظيم يا حذف و سپس به آنها توضيحاتي اضافه كنند، مانده است!

خبر نهم: اين كه گوگل اميدوار است اگر شركت‌ها از نرم افزار كروم به عنوان بستر مادر استفاده كنند، ابزارهاي معمولي نصب شده روي كامپيوتر را ترك كنند. به اين ترتيب، نرم‌افزارهاي Office و Exchange مايكروسافت جاي خود را به Google Docs و Gmail خواهند داد!

خبر دهم: اين كه گوگل نسخه جديد نرم‌افزار گوگل دسك‌تاپ براي ويندوز را با توجه ويژه به مقوله سرعت عرضه كرد. اين نرم‌افزار فايل‌هاي رايانه را به فهرست درمي‌آورد و در نتيجه كاربران مي‌توانند رايانه‌ خود را جستجو كنند.

خبر يازدهم:  اين كه اين شركت در حال بررسي به‌كارگيري ابررايانه‌هاي لازم براي فعاليت موتورهاي جستجوي اينترنتي‌اش در كشتي‌هاي لنگر انداخته در 11 كيلومتري دور از ساحل است. ديتاسنترهاي مستقر روي آب از انرژي امواج براي برق و خنك كردن رايانه‌هاي خود استفاده خواهند كرد و هزينه‌هاي گوگل را كاهش خواهند داد.

خبر دوازدهم: اين كه نسخه جديدي از Google Maps براي تلفن‌هاي همراه عرضه شده كه شامل پشتيباني از ديد خياباني و همچنين مسيرهاي پياده‌روست و به كاربران امكان مي‌دهد به مرور عكس‌هايي با زاويه‌ ديد 360 درجه بپردازند.

خبر سيزدهم: اين كه با وجود كوشش رقبايش، گوگل سلطان مطلق جستجو در سراسر جهان و همچنين ايالات متحده است. بنابر آخرين تحقيقات به عمل آمده، سهم بازار اين شركت در آمريكا (خانوارها، ادارات و دانشگاه‌ها) برابر با 63 درصد در ماه اوت بوده است كه نسبت به 61 درصد در ماه جولاي افزايش نشان مي‌دهد.

براستي چگونه شركتي كه تنها چند روز پيش دهمين سالگرد تاسيسش را جشن گرفت، به چنين موفقيتي دست يافته است؟

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 53
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 178
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 309
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 435
  • بازدید ماه : 435
  • بازدید سال : 4,881
  • بازدید کلی : 44,004