loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 126 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
برنامه‌ها، بازي‌ها، به‌روز‌رسان‌هاي ويندوزي و ... كه روي سيستم‌عامل رايانه شما نصب مي‌شوند، تغييراتي را روي آن ايجاد مي‌كنند. در صورتي كه اين تغييرات مشكل خاصي را براي سيستم‌عامل شما به‌وجود نياورد همه چيز به خوبي و خوشي به اتمام مي‌رسد و رايانه شما نه تنها مثل قبل، بلكه بهتر از آن به فعاليت‌هاي خود ادامه مي دهد اما گاهي اوقات اين تغييرات مشكلات كوچك و بزرگي را براي كاربر به‌وجود مي‌آورند كه بسيار دردسرساز هستند!

وقتي اين‌گونه مشكلات به‌وجود مي‌آيد با روش‌هاي مختلفي همچون حذف برنامه نصب شده يا استفاده از قابليت ‌System Restore‌ در ويندوزهاي اكس‌پي و ويستا مي‌توان تنظيمات سيستم‌عامل را به حالت اوليه بازگرداند و همچون گذشته به استفاده از آن ادامه داد اما فراموش نكنيد كه استفاده از قابليت ‌System Restore‌ در صورتي امكان‌پذير است كه خوش شانس باشيد و پس از اعمال تغييرات سيستم‌عامل رايانه شما به‌درستي بوت شود. البته در صورت بوت نشدن سيستم‌عامل نيز راهي وجود دارد كه عبارتست از فشردن كليد ‌F8‌ هنگام بوت شدن رايانه و انتخاب گزينه ‌Last Known Good Configuration‌ از گزينه‌هاي موجود.

قابليت ‌Last Known Good‌ براي شما اين امكان را فراهم ميكند تا تنظيمات سيستم‌عامل خود را به آخرين تنظيماتي كه سيستم‌عامل با كمك آنها به‌درستي بوت شده است، بازگردانيد. توجه داشته باشيد كه اين تنظيمات با هر بار راه‌اندازي مجدد رايانه شما حذف شده و تنظيمات جديدي در آن ذخيره مي‌شود.

رايانه در اغما

حال فرض كنيد مشكلاتي كه پس از نصب يك برنامه برايتان پيش آمده به حدي است كه نه تنها ويندوز در حالت معمولي بوت نمي‌شود بلكه با كمك گزينه ‌Last Known Good‌ نيز نمي‌توانيد به محيط ويندوز وارد شويد. به نظر شما براي حل اين مشكل چه بايد كرد؟ مطمئنا وقتي با هيچ كدام از اين روش‌ها نتوانيد ويندوز را به حالت اوليه خود بازگردانيد تنها راه حل را نصب مجدد ويندوز مي‌دانيد و مجبور مي‌شويد ساعت‌ها وقت صرف نصب و برنامه‌ريزي مجدد ويندوز كنيد، اما ما در اين پست سايت پارس ويوا مي‌خواهيم روش بهتري را به شما معرفي كنيم.

شوك!

همانطور كه گفتيم يكي از روش‌هاي بازگرداني تنظيمات به حالت اوليه استفاده از قابليت‌system restore‌ در ويندوز است. اما همگي مي‌دانيم كه اين قابليت را تنها با محيط گرافيكي سيستم‌عامل مي‌توان به‌كار گرفت و فعال كردن آن در محيط داس غيرممكن است. بسته قدرتمند

‌Microsoft Diagnostics and Recovery Toolset‌ كه به اختصار آن را ‌MSDaRT‌ بيان مي‌كنيم ابزاري فوق‌العاده منحصر‌به‌فرد است كه شما را قادر مي‌سازد تا سيستم‌هايي كه به‌هيچ وجه بوت نمي‌شوند به حالت اوليه بازگردانده و از آنها به‌راحتي استفاده كنيد.

زنده كردن مردگان

بسته قدرتمند ‌MSDaRT‌ که آن را از پارس ویوا به شما معرفی می کنیم، يك سي دي بوتيبل ‌(Bootable)‌ است كه اين امكان را مي‌دهد تا رايانه‌هاي مرده را بوت كنيد و سپس با كمك ابزارهاي مختلفي همچون ‌System File Repair، Locksmith، Hot fix Uninstall، File Restore، Disk Wipe، Disk Commande، Crash Analyzer، Autoruns‌ و ‌System Restore‌ عمليات زنده كردن سيستم‌عامل را به انجام برسانيد. همانطور كه گفته شد يكي از ابزارهاي موجود در اين بسته، ابزار ‌System Restore‌ است. براي استفاده از اين ابزار و بازگرداني رايانه خود به حالت پايدار به روش زير عمل نماييد:

1– با مراجعه به لينك زير نسخه 30 روزه اين مجموعه را دانلود كرده سپس آن را روي ويندوز خود نصب كنيد:

http://tinyurl.com/msdart

2– به مسير زير مراجعه كنيد:

‌C:Program FilesMicrosoft Diagnostics and Recovery Toolset ‌ و فايل ايميج ‌.iso50erd‌ را روي يك سي‌دي رايت كنيد. (براي رايت اين فايل مي‌توانيد از نرم‌افزارهاي ‌Nero ,Power ISo ,Win Iso‌ و ... كمك بگيريد)

3– وارد بايوس رايانه شويد، تنظيمات مربوط به بوت را در حالت ‌CD/DVD‌ قرار دهيد تا رايانه شما به‌جاي هارد‌ديسك از درايو سي‌دي بوت شود. حال سي‌دي ايجاد شده در مرحله 2 را در درايو مربوطه قرار داده و رايانه را با استفاده از آن بوت كنيد.

4– وقتي رايانه به‌درستي بوت شد از منوي استارت گزينه‌ ‌System Tools‌ را انتخاب كرده و در نهايت ابزار ‌System Restore‌ را اجرا كنيد.

5– در اولين پنجره كليد ‌Next‌ را فشار دهيد و در مرحله بعد گزينه زير را انتخاب كنيد.

Roll back to an existing restore

‌point created by Windows

6– به‌دلخواه يك ‌restore point‌ را براي بازيابي انتخاب كرده و كليد ‌Next‌ را فشار دهيد. در نهايت با انتخاب گزينه‌ي ‌OK‌ عمليات بازگرداني را تاييد نماييد و پس از بازگرداني كامل رايانه، آن را مجددا راه‌اندازي كنيد. (توجه كنيد كه با مراجعه مجدد به بايوس رايانه، تنظيمات بوت را نيز به حالت اوليه خود بازگردانيد)

توجه: با توجه به برخي محدوديت‌ها هنگام به‌كارگيري اين برنامه، با استفاده از ابزار‌System Resotre‌ در اين حالت رايانه شما به‌طور كامل به حالت اوليه خود باز نخواهد گشت اما اين قابليت به شما اين امكان را مي‌دهد تا ويندوز به‌درستي بوت شود. پس بهتر است پس از به‌كارگيري اين قابليت و ورود به ويندوز با استفاده از ابزار ‌System Restore‌ در ويندوز نيز يك‌بار ديگر رايانه خود را به تاريخ دلخواه خود بازگرداني كنيد چرا كه ابزار ‌System Restore‌ در ويندوز، عملكردي بسيار دقيق‌تر و كامل‌تر دارد.

منبع: www.parsviva.com

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 20
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 138
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 229
  • باردید دیروز : 105
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 895
  • بازدید ماه : 1,254
  • بازدید سال : 4,375
  • بازدید کلی : 43,498