loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 90 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
http://i33.tinypic.com/4jrcl.jpg

برچسب ليزري چيست؟
واژه لايت‌سكرايب (Light Scribe) به گوشتان خورده است؟ لايت‌سكرايب يكفناوري نوين براي ضبط‌كننده‌هاي ديسك‌هاي نوري است كه امكان ايجادبرچسب (Label) ‌هايي به‌صورت متني يا گرافيكي را بر روي ديسك‌ها فراهممي‌آورد. در واقع اين برچسب توسط ليزر به‌صورت يك عكس خاكستري بر روي سطحخارجي ديسك‌ها نگاشته مي‌شود.

هدف ؟

هدف فناوري لايت‌سكرايب حك كردن يك برچسب بر روي ديسك‌ها توسط كاربر، بدون نياز به چسبانيدن برچسب‌هاي كاغذي بر سطح خارجي آنها است.

چطور و چگونه؟

براي چنين كاري بايد از ديسك‌هايي كه از اينفناوري پشتيباني مي‌كنند، استفاده شود؛ به‌گونه‌اي كه پس از ذخيره كردناطلاعات در سطح داخلي ديسك، براي چسبانيدن برچسب بايد ديسك از طرف سطحخارجي آن درون دستگاه شبيه به سي‌دي‌رايتر قرار گيرد تا ليزر بر اساس طرحيا عكسي كه به آن داده مي‌شود، برچسب را بر روي ديسك حك كند.

برچسب‌ساز!

نرم افزارهاي گوناگوني براي طراحي برچسب‌هاي موردنظر با استفاده از اين فناوري وجود دارند، اما همگي آنها امكانات وقابليت‌هاي محدودي را در به‌كارگيري اين فناوري در اختيار كاربران قرارمي‌دهند. با اين حال، نرم‌افزار برچسب‌ساز سي‌دي و دي‌وي‌دي آكوستيكا(MakerAcoustica CD/DVD Label) با در اختيار گذاردن امكاناتي منحصربه‌فردبراي ايجاد و چاپ برچسب‌هاي ليزري، يكي از بهترين برنامه‌ها براي به‌خدمتگرفتن اين فناوري است.

تغيير سليقه بدون اجراي دوباره‌

نرم‌افزار آكوستيكا به كاربر اين امكان را مي‌دهدتا در هر زمان و به هر تعداد كه بخواهد، سليقه خود را نسبت به حالت چاپعنوان، متن ويا به‌طور كامل تغيير دهد. انجام اين كار در اين برنامه،برخلاف ديگر برنامه‌ها، نيازي به اجراي مجدد نرم‌افزار يا آغاز يك پروژهتازه ندارد و تنها با يك كليك امكان‌پذير است.

پيش نمايش زنده‌

برخلاف ديگر نرم‌افزارهاي ويژه اين كار كه برايديدن پيش‌نمايش(Preview)  برچسب مي‌بايد از بخش در آنها استفاده شود، ايننرم‌افزار داراي قابليت پيش‌نمايش زنده است و در همان پنجره‌اي كه كاربرمشغول طراحي برچسب است، پيش‌نمايشي از طرح نيز بر روي يك ديسك خاكستري رنگنمايش داده مي‌شود. البته فعال يا غيرفعال‌سازي اين قابليت در نرم‌افزارامكان‌پذير است.

آغازي به انتخاب شما

در بيشتر نرم‌افزارهاي ساخت برچسب‌هاي ليزري، پساز اجراي نرم‌افزار، حالت عنوان (Title) به‌طور پيش‌فرض براي طراحي در نظرگرفته مي‌شود. اما با به‌كارگيري اين برنامه مي‌توان حالت پيش‌فرض اجراينرم‌افزار را نيز به دلخواه خود براي هميشه تغيير داد.

صبر كنيد!

سازندگان اين نرم‌افزار به اين نكته آگاهند كهكاربران دوست نداريد تمام برچسب‌هاي پيش‌ساخته مخصوص اين كار را يك‌جادانلود كنيد و سپس آنها را در نرم‌افزار فراخوانيد. به‌همين دليلمجموعه‌اي از برچسب‌هاي پيش‌ساخته را در قالب مجموعه‌هايي دسته‌بندي شده ومرتب براي دريافت در اختيار كاربر قرار مي‌دهند. اين مجموعه‌ها با چندكليك ساده نصب شده و به ‌صورت خودكار در بخش پس‌زمينه (Backgrounds) درنرم‌افزار قابل مشاهده‌اند.

يك تير و چند نشان‌

 يكي از منحصربه‌فردترين و كاربردي‌ترين قابليت‌هادر اين نرم‌افزار امكان چاپ همزمان چندين برچسب و يا يك برچسب بر رويچندين ديسك است. همان‌طور كه مي‌دانيد، براي چاپ هر برچسب بر روي يك ديسك،دست‌كم به مدت زمان 15 دقيقه نياز است.

 در چنين حالتي اگر كاربرچندين دستگاه ضبط با قابليت چاپ برچسب ليزري نيز در اختيار داشته باشد،مي‌بايد براي چاپ برچسب بر روي هر ديسك 15 دقيقه صبر كند؛ اما نرم‌افزارآكوستيكا اين محدوديت را برداشته است و به اين امكان را فراهم مي‌آورد كهبه‌طور همزمان تمام دستگاه‌هاي چاپ برچسب به‌كار گرفته شوند. در اين صورتحتي اگر كاربر ده دستگاه چاپ داشته باشد و بخواهيد بر روي 10 ديسك مختلف،يك يا 10 طرح گوناگون را چاپ كند، در مجموع به 15 دقيقه زمان نياز خواهدداشت!

فهرست كردن خودكار موسيقي‌هاي موجود در ديسك، مرتب‌سازي وچاپ محتواي ديسك به‌شكل‌هاي مارپيچ، حلقوي و ستوني، از ديگر توانمندي‌هايويژه برچسب‌هاي ليزري در اين نرم‌افزار است.

توجه داشته باشيد كهاين‌ها تنها بخشي از قابليت‌هاي نرم‌افزار توانمند آكوستيكا است و ايننرم‌افزار تنها مختص ايجاد و چاپ برچسب هاي ليزري نيست، بلكه امكاناتبسيار بيشتري را در طراحي و چاپ برچسب‌هاي كاغذي در اختيار كاربر قرارمي‌دهد.

براي آگاهي از جزييات بيشتر و دريافت نرم‌افزار و مجموعه برچسب‌هاي پيش‌ساخته آن مي‌توانيد سايت
www.acoustica.com را ببينيد.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 52
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 208
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 359
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 485
  • بازدید ماه : 485
  • بازدید سال : 4,931
  • بازدید کلی : 44,054