loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 91 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
اگر شما هم مثل بسياري از افراد يكي از طرفداران پروپا قرص جي‌ميل هستيد، احتمالا بايد بدانيد كه آزمايشگاه‌هاي جي‌ميل معدن يك دوجين افزونه است كه كاربران مي‌توانند از آن‌ها استفاده كنند، كارايي محصولاتي را كه از آنها استفاده مي‌كنند، بهبود بخشند يا ظاهر جذاب‌تري به جي‌ميل بدهند. در اين ليست طول و دراز كه روزبه‌روز هم طولاني‌تر مي‌شود، مي‌توان چيزهايي يافت كه تقريبا براي همگان قابل استفاده است.


اگر به اين آزمايشگاه‌ها سر زديد آيا مي‌دانيد از كدام استفاده كنيد؟ برخي از اين برنامه‌ها خيلي خوب و مفيد هستند؛ ولي بايد مواظب باشيد، چون بعضي از آنها خيلي هم خوب نيستند. پس همه آنها را دانلود نكنيد!

خوب‌ها

1– جواب در آستين!

اين مورد، يكي از بهترين توابع جي‌ميل براي افرادي است كه ايميل زيادي دريافت مي‌كنند. كساني كه از اين افزونه استفاده مي‌كنند، مي‌توانند جواب‌هاي از پيش‌تعيين‌شده‌اي بسازند كه با كليك‌كردن روي دكمه ‌Canned Response‌، مثلا مي‌توانند به كساني كه برايشان ايميل فرستاده‌اند و منتظر دريافت پاسخ هستند، بگويند كه ايميل آنها را خوانده‌اند و به‌زودي جواب مي‌دهند يا از برخي افراد درخواست كنند تا ديگر با آنها تماس نگيرند. دركل ‌Canned Response‌ سبب مي‌شود تا شما وقتي را كه مي‌خواهيد براي نوشتن جواب‌هاي يكسان تلف كنيد را در كارهايي مهم‌تر صرف كنيد. به نظر شما اين مساله خوب نيست؟

2– ماربازي خودمان!

اين افزونه، نسخه جديد همان ماربازي قديمي است كه خيلي‌ها با آن آشنا هستند. اگر يك‌بار آن را فعال كنيد، مي‌توانيد از اين به بعد با هربار زدن ‌7Shift+‌ وسط كارتان كمي استراحت كنيد و به بازي بپردازيد.

اگر به شيوه‌اي كه گفته شد بازي را اجرا كنيد، بازي جلوي ‌Inbox‌ شما قرار مي‌گيرد و شما بايد با كليد‌هاي جهت‌نما مار را از ميان موانع بدون برخورد عبور دهيد. سرعت بازي اول كم است، ولي به‌تدريج زياد مي‌شود، اندازه مار هم در ابتدا كوچك است كه كم‌كم بزرگ مي‌شود. اين چيزي است كه اين بازي را جذاب مي‌كند.

3– بهبود عنوان

بهبود عنوان يكي از جديدترين افزونه‌هاي جي‌ميل است. اين بخش طرز قرار گرفتن عناصر در نوار عناوين مرورگر را تغيير مي‌دهد، سپس نام صندوق و تعداد پيغام‌هاي خوانده نشده قبل از جي‌ميل قرار مي‌گيرند.

اين بخش شايد بخشي ساده باشد، ولي براي كساني كه ديوانه‌وار در مرورگرشان ‌Tab‌ جديد باز مي‌كنند تا جايي كه عناوين درهم مي‌رود، افزونه‌اي كاملا لازم و ضروري است. پس از فعال كردن اين افزونه و با توجه به نمايش تعداد پيغام‌هاي خوانده‌نشده، ديگر لازم نيست هر چند وقت يك‌بار به تب مربوط به جي‌ميل برويد تا ببينيد كه آيا پيغام خوانده نشده‌اي باقي مانده است يا خير؟ به‌نظر من كه اين بخش را بايد فعال كنيد تا ببينيد چقدر به‌درد شما مي‌خورد!

4– مستندات گوگل

اين افزونه از آن دسته افزونه‌هايي است كه تا وقتي به آن احتياج نداشته باشيد، خيلي به آن توجه نمي‌كنيد. ولي وقتي روزي به آن احتياج پيدا كرديد، خيلي خوشحال مي‌شويد كه اين بخش را داريد. وقتي اين افزونه را فعال مي‌كنيد، فيلدي در سمت چپ صفحه قرار مي‌گيرد كه شامل موارد زير است:

– تمام مستنداتي كه اخيرا باز كرده‌ايد.

– مستندات ستاره‌دار.

– و مهم‌تر از همه، يك تابع جستجوي سريع كه به شما اين امكان را مي‌دهد تا مستنداتي را كه ممكن است تا كنون باز نشده باشند و با كار شما ارتباط دارند را پيدا كنيد. با كمك ردياب مستندات گوگل، دسترسي بسيار سريع‌تر و راحت‌تري به اين مستندات داريد. البته جاي تعجب است كه با وجود اين‌كه اين بخش اين‌قدر پركاربرد است، چرا در جي‌ميل به‌صورت پيش‌فرض قرار داده نمي‌شود؟!

5– حركات ماوس

اين افزونه به شما اين امكان را مي‌دهد تا تمام پيغام‌هاي خود را بخوانيد بدون اين‌كه لازم باشد براي سوئيچ كردن بين پيغام‌ها به صندوق پيام‌هاي خود برگرديد. اگر يكبار اين بخش را فعال كنيد، مي‌توانيد دكمه راست ماوس را فشار دهيد و آن را به سمت چپ حركت دهيد تا به پيغام قبلي برويد و يا به سمت راست ببريد تا به پيغام بعدي برسيد. اگر دكمه راست را نگه داريد و ماوس را به‌سمت بالا حركت دهيد، به صندوق پيغام‌ها مي‌رويد. شايد فكر كنيد كه اين بخش كمي بي‌استفاده بماند، ولي مطمئن باشيد هميشه از آن استفاده خواهيد كرد. چون مي‌توانيد تمام پيغام‌هاي خود را با سرعت بسيار بيشتر، بخوانيد.

بدها

1– ابرستاره‌ها

دركل، ستاره‌گذاري در دنياي جي‌ميل زندگي را براي شما آسان‌تر مي‌كند. اين‌كار مي‌تواند به شما در تشخيص اين‌كه كدام پيغام را بعدا بايد بخوانيد كمك مي‌كند.

ولي شايد اگر از ابرستاره استفاده كنيد، نفهميد كه به چه درد مي‌خورد. كلا، ابرستاره آيكن‌هاي متعددي از ستاره‌ها در اختيار شما قرار مي‌دهد. پس مي‌توانيد چندين گروه از ايميل‌هايتان درست كنيد. مثلا ستاره آبي براي پيغام‌هاي خوانده‌شده، ستاره قرمز براي پيغام‌هاي ويرايش‌گر و علامت تيك براي پيغام‌هاي خانوادگي. ولي ممكن است كمي گيج شويد. من خودم به‌شخصه يك ستاره برايم بس است!

2– ضد اعتياد

وقتي شما اين افزونه را فعال مي‌كنيد، اين ابزار به‌طور خودكار پيغامي را روي صفحه نشان مي‌دهد كه «ايميل شما به‌مدت 15 دقيقه بلااستفاده خواهد بود!» و در واقع شما را مجبور مي‌كند تا برويد و استراحتي كنيد. حتي اگر تازه پشت سيستم خود نشسته باشيد!

زياد فكر نكنيد، چون نمي‌توانيد منطق آن را درك كنيد! معلوم است، كسي كه دارد با جي‌ميل كار مي‌كند احتياج دارد با بقيه رابطه داشته باشد و مطمئنا كسي خوشش نمي‌آيد بي‌هيچ دليل قانع‌كننده‌اي ايميلش به‌مدت 15 دقيقه مسدود شود. آن هم زماني كه كارهاي مهمي براي انجام دادن داريد!

3– مخفي كردن تعداد پيام‌هاي خوانده نشده

بسياري از كاربران دوست دارند تا اگر پيام‌هايي در صندوق آنها وجود دارد كه خوانده نشده، تعداد آن را نيز بدانند، از اين رو اين بخش براي برخي، بدون استفاده است.

با فعال كردن اين قسمت، دقيقا كاري را كه انتظار داريد انجام مي‌دهد: تعداد پيام‌هايي كه هنوز نخوانده‌ايد را نشان نمي‌دهد. شايد اين‌كار براي امنيت بيشتر باشد، ولي بيشتر افراد مي‌خواهند اين تعداد را بدانند.
منبع مطلب

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 130
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 256
  • بازدید ماه : 256
  • بازدید سال : 4,702
  • بازدید کلی : 43,825