loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 82 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)



هفتهگذشته بزرگترين نمايشگاه و گردهمايي در بخش تلفن همراه موسوم به 3GSM كهاز امسال به Mobile World Congress2008 تغيير نام داده در اسپانيا برگزارشد.
كنگره جهاني موبايل در حقيقت تركيبي از بزرگ‌ترين نمايشگاه جهانيصنعت موبايل و يك كنگره جانبي با حضور مديران ارشد اپراتورهاي مخابراتي،توليدكنندگان گوشي‌هاي موبايل و توليدكنندگان محتوا براي تلفن همراه است.نمايشگاه تلفن همراه بارسلون در هشت سالن به مساحت 295 هزار متر مربع و باحضور 1400 توليد‌كننده و بيش از 250 سخنران برگزار ‌شد. گردهمايي كه باحضور بسياري از تصميم گيران بزرگ دنياي ارتباطات در بارسلوناي اسپانيابرگزار شد امسال بر چند محور خاص تاكيد بسيار داشت.

جلوگيري ازابتذال در تلفن همراه و هرزه نگاري كودكان و استفاده از راهكارهاي مختلفبه جهت افزايش كاربران اينترنت موبايل دو بحثي بود كه تقريبا اكثريت شركتكننده در اين همايش آن دو را مورد تاكيد قرار دادند. با اين حال كارشناسانحاضر در اين كنگره نسبت به گسترش ويروس هاي تلفن همراه هنگام استفاده ازاينترنت نيز هشدار دادند.

اما به صورت كلي بسياري از كارشناسان،كنگره جهاني موبايل سال 2008 را كاملا متفاوت از سال‌هاي گذشته مي‌دانند.به عقيده اين افراد عواملي همچون معرفي سيستم عامل جديد Google با نامAndroid، ورود اينترنت WiMax به گوشي‌هاي موبايل و عرضه گوشي‌هاي جديدنوكيا، سامسونگ، سوني اريكسون و ال جي با امكان برقراري ارتباطات wimax ومعرفي نسخه كامل windows mobile از طرف Microsoft، كنگره جهاني موبايلامسال را از رويدادهاي مشابه سال‌هاي گذشته متمايز كرده‌اند.

امسالهمچنين ياهو نيز در اين كنگره‌ سرويس جديدي به نام One Connect را معرفيكرد كه ايميل، پيام فوري، پيام كوتاه متني و شبكه‌ اجتماعي را يكپارچهكرده و به عنوان بخشي از 0 .3 Yahoo Go و صفحه خانگي تلفن همراه جديدياهو در فصل دوم سال جاري ميلادي عرضه خواهد كرد.

اما معمولا بخشجانبي و نمايشگاه اين كنگره، جذاب ترين بخش آن محسوب مي شود. چرا كه توليدكنندگان مطرح جهاني بسياري از محصولات تازه خود را در آن بخش معرفي ميكنند.

نوكيا امسال با دو گوشي جديد ميهمان اين نمايشگاه بود.

NokiaN96، كه چند ماه پيش نيز شايعاتي در مورد آن منتشر شده بود رسما در ايننمايشگاه در معرض ديد بازديدكنندگان قرار گرفت. حافظه داخلي اين گوشي16گيگابايت است و امكان ارتقاي حافظه از طريق كارت‌هاي حافظه micro SD تا24گيگابايت نيز وجود دارد. زماني نوكيا اين گوشي 16 گيگابايتي را معرفيكرد كه تنها يك هفته قبل از آن اپل از عرضه آيفون هاي 16 گيگابايتي بهبازار خبر داده بود. به نظر مي رسد كه بعد از حضور چشمگير اپل در بازارتلفن همراه، تقريبا تمام توليد كنندگان اصلي اين بازار برنامه هاي منسجميبراي رقابت و شايد حذف اپل را داشته باشند.

دوربين ان 96، دارايلنز Carl Zeiss بوده و امكان عكاسي با وضوح تصوير 5 مگاپيكسل را دارد. ايندوربين همچنين مجهز به دو فلاش LED است و قابليت فيلمبرداري با وضوح VGA وسرعت 30 فريم در هر ثانيه را به كاربرانش مي‌دهد.

امكاناتارتباطي اين گوشي شامل EDGE:، HSDPA، Wi-f i و بلوتوث است. اين گوشي125گرمي مجهز به يك پورت ارتباطي microUSB هم هست.N96 ابعادي برابر 18301x55x ميليمتر داشته و مجهز به نمايشگر LCD با اندازه 8/2 اينچ و وضوحتصوير240 230x پيكسل است.

نوكيا 78 N نيز دومين ميهمان جديد اين شركت فنلاندي بود. اين گوشي مشكي رنگ با طراحي ساده و ضخامت باريك، 112گرم وزن دارد.

N78 داراي دوربيني با وضوح 1/3پيكسل است كه امكان فيلمبرداري با فلاش را هم به كاربرانش مي‌دهد.

حافظهداخلي اين گوشي 70مگابايت است و امكان ارتقاي حافظه از طريق كارت‌هايحافظه micro SD را هم دارد. اين گوشي مجهز به سيستم‌هايارتباطيEDGE،GPRS،GSM HSDPA،HSCSD و Wi-fi است.

يك پورت USB نسخه 2 هم امكان ارتباط سريع78 N را با كامپيوترهاي شخصي به كاربرانش مي‌دهد.

بعداز نوكيا نوبت به سوني اريكسون مي رسد. اين شركت گوشي 1 XPERIA‌X را دراين نمايشگاه معرفي كرد. ظاهرا اين رسم شده كه هر گاه يك شركت موبايلاقدام به معرفي يك محصول جديد تاچ اسكرين مي‌كند همه آن را رقيب آيفونمعرفي كنند. جديدترين گوشي سوني اريكسون كه داراي كيبورد QWERTY است توجهبسياري را در نماشگاه 3 GSM به خود جلب كرده و خبرهاي زيادي نيز پيرامونآن منتشر شده است. اين موبايل كه شباهت‌هاي ظاهري به 90 E نوكيا داردداراي صفحه نمايش 3 اينچي و دوربين ديجيتالي 2/3 مگاپيكسلي و چهارصدمگابايت حافظه داخلي است كه البته از كارت‌هاي ميكرو اس دي نيز پشتيبانيمي‌كند.گوشي جديد كه 1 XPERIA X نام دارد همچنين به GPS نيز مجهز است وگستره‌اي از استانداردهاي ارتباطي شامل3 G HSDPA و HSUPA و GSM/GPRS/EDGE را پشتيباني مي‌كند.

همچنين تجهيز به تكنولوژي واي‌فاي و بلوتوث (استريو) از ديگر قابليت‌هايي است كه اين گوشي را مورد توجه قرار مي‌دهد.

گوشيجديد سوني اريكسون از ويندوز موبايل نسخه 6 بهره مي برد كه انواع و اقسامبرنامه‌ها را پشتيباني مي‌كند، اما نكته مهم اين است كه قابليت‌هاي اينموبايل بر اساس نسخه ويندوز ويستا طراحي شده است.

كيفيت ضبط فيلممانند دي‌وي‌دي نيز نكته قابل توجه اين موبايل است. اندازه اين موبايلچندان حجيم نيست و فقط 150 گرم وزن دارد. سوني هنوز قيمت اين گوشي رااعلام نكرده، اما انتظار مي‌رود تا نيمه‌هاي امسال در بازار عرضه شود. اينشركت همچنين 6 گوشي ديگر از جمله980 W، دو گوشي كه به سيستم عامل سيمبيانمجهزند و نيز گوشي770 Z را كه يك گوشي نسل سومي است در نمايشگاه بارسلونعرضه كرد. جالب است كه بدانيد هندزفري980 W، جايزه بهترين لوازم جانبي رادر اين نمايشگاه اخذ كرد.

ال.جي، نيز تازه ترين محصولات خود را به نمايش گذاشت.

LGKF600تازه‌ترين محصول اين شركت دو صفحه نمايش دارد كه اولي يك صفحه QVGAدو اينچي است و ديگري يك صفحه5/1 اينچي240 671x(پيكسل) است كه به كاربراجازه مي‌دهد بدون باز كردن موبايل از هويت تماس گيرندگان يا شماره آنانمطلع شود. موبايل جديد ال جي در حالي در اين نمايشگاه ارائه شده كه جايزهبهترين طراحي را نيز دريافت كرده است. اين گوشي داراي يك دوربين عكاسي سهمگاپيكسلي و سيستم فوكوس اتوماتيك است. اين موبايل همچنين به يك حافظه 25مگابايتي داخلي مجهز است و در عين حال قادر به كار با كارت‌هاي حافظهMICRO SD نيز هست.

بلوتوث نسخه 2 و تنوع رنگي صورتي، قرمز و نقره‌اي از ديگر امكانات اين موبايل است كه هنوز قيمتي براي آن تعيين نشده است.

سامسونگنيز با گوشي 900 U خود در اين نمايشگاه ظاهر شد. اين گوشي داراي دوربينپنج مگاپيكسل و سطح فلزي بوده و از ويژگي لمسي برخوردار است. سامسونگهمچنين با گوشي810 G خود به جنگ با 95 N نوكيا مي‌رود. اين گوشي هوشمندمجهز به سيستم عامل سيمبيان، دوربين پنج مگاپيكسل و زوم اپتيكال3 x وفناوري Wi-Fi است. موتورولا نيز در اين نمايشگاه با يك دستگاه چندرسانه‌اي موسوم به Z12 خودي نشان مي‌دهد.

بعد از توليد كنندگانمطرح نوبت به تازه واردهاي اين صنعت مي رسد. توشيبا امسال با ساخت يك گوشيجديد در اين نمايشگاه حضور داشت900. G و.910 G اين گوشي از نظر ظاهريشباهت‌هايي نزديكي با سوني اريكسون1 XPERIA X دارد.

G910، نسل سومتلفن‌همراه 1200 HSDPA را پشتيباني مي‌كند. 183 گرم وزن دارد و داراي يكصفحه نمايش لمسي است و همچنين از يك كيبورد كامل QWERTY نيز برخورداراست. در اختيار داشتن 128 مگابايت رم، واي‌فاي و بلوتوث استريو و همچنينيك دوربين دو مگاپيكسلي و يك دوربين VGA از ديگر امكاناتي است كه اين گوشيرا مورد توجه بازديد‌كنندگان قرار داده است، G910 قادر به نصب GPS، تلفنويدئويي، آلبوم عكس و همچنين ضبط صدا است. قدرت باتري اين گوشي در حالتآماده به كار 460 ساعت و در حالت مكالمه 5 ساعت است.



ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 126
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 252
  • بازدید ماه : 252
  • بازدید سال : 4,698
  • بازدید کلی : 43,821