loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 108 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)


بخش پرسش و پاسخ پارس ویوا محلی است برای مشاهده ی سوالاتی که مطمئناً برای هر یک از کاربران پیش می آید. در این بخش سعی شده است پاسخ پرسش ها با زبانی ساده ، کوتاه و مختصر باشد تا کاربران به راحتی و در زمان کوتاه به پاسخ خود دست یابند. توجه داشته باشید که این پرسش ها در حوزه فناوری اطلاعات می باشد و مختص بخش ویندوز رایانه، اینترنت، و... است.




پرسش: لطفا در مورد پسوند .‌ts‌ براي من توضيح دهيد و ضمنا نام نرم‌افزار تغيير اين پسوند را به ديگر پسوندها بگوييد.

پاسخ: جهت ارسال تصاوير ديجيتال از ساختاري به‌نام ‌TS‌ استفاده مي‌شود كه داراي جرياني است كه مي‌تواند دربرگيرنده چندين شبكه راديويي وتلويزيوني باشد. اين قالب نوعي فايل تصويري است كه در اصل يك فايل تصويري .‌avi‌ فشرده نشده است و معمولا دستگاه‌هاي گيرنده ماهواره براي ضبط تصاوير از اين قالب استفاده مي‌كنند. نرم‌افزارهاي زيادي براي تبديل فرمت‌هاي تصويري به يكديگر وجود دارد. از جمله مي‌توانيد با ‌Snapdrive‌ قالب اين فايل را بدون افت كيفيت به .‌mpeg‌ تبديل كنيد.






پرسش: من وقتي مي‌خواهم كليدهاي ‌Ctrl+Alt+Delete‌ را با هم فشار دهم با پيغام زير مواجه مي‌شوم:

.‌your administrator‌ Task manager has been disabled by‌

پاسخ: در صورتي كه كامپيوتر شما عضو يك دامنه باشد و شبكه به شما اجازه ندهد كه از ‌Task Manager‌ استفاده كنيد، امكان بروز چنين پيغامي هست. اما اگر ‌Computer‌ شما در شبكه‌اي نيست، بعضي از تنظيمات رجيستري كه ممكن است توسط ويروس تغيير كرده باشند، مانع دسترسي شما به ‌Task Manager‌ مي‌شود. پس ابتدا با يك آنتي‌ويروس قوي و به‌روز سيستم خود را جستجو كنيد. چنانچه ويروسي پيدا نشد، از منوي ‌Start‌، گزينه ‌Run‌ را انتخاب كنيد. در قسمت مربوطه ‌Regedit‌ تايپ كنيد و تاييد كنيد. به آدرس‌هاي رجيستري زير برويد و تغييرات زير را در رجيستري اعمال كنيد:

‌[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoft‌

‌WindowsCurrentVersionPoliciesSystem]‌

‌00000000:"DisableTaskMgr"=dword‌

‌[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoft‌

‌WindowsCurrentVersionGroup Policy ObjectsLocalUserSoftwareMicrosoft‌

‌WindowsCurrentVersionPoliciesSystem]‌

‌00000000:"DisableTaskMgr"=dword‌

‌[HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoft‌

‌WindowsCurrentVersionpoliciessystem]‌

‌00000000:"DisableTaskMgr"=dword‌

‌[HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoft‌

‌Windows NTCurrentVersionWinlogon]‌

‌00000000:"DisableCAD"=dword‌

سپس سيستم خود را دوباره راه‌اندازي كنيد.







پرسش: چطور مي‌شود لوگوي ويندوز ايكس‌پي در هنگام بوت شدن و هنگام خاموش شدن سيستم را عوض كرد و به‌جاي آن تصوير مورد نظر خود را گذاشت؟ آيا نرم‌افزاري در اين باره وجود دارد؟ ‌ ‌

پاسخ: براي اين كار بايد در فايل بوت ويندوز (كه در درايوي كه ويندوز در آن نصب است، وجود دارد) تغييراتي بدهيد. به اين ترتيب كه پس از آماده كردن تصوير موردنظر (با فرمت .bmp‌‌ و اندازه 480*640 پيكسل و 16‌رنگ)، آن را در مسير ويندوز با نام ‌boot.bmp‌ ذخيره كنيد. سپس فايل بوت ‌(boot.ini)‌ را با ‌Notepad‌ باز كرده و اين دو عبارت را ‌/bootlogo/ noguiboot‌ در پايان نام سيستم عامل خود اضافه كنيد.

مثال: ‌ ‌

‌ ‌‌[boot loader]‌

‌30timeout=‌

)0()disk0(default=multi

‌)WINDOWS1()partition0(rdisk‌

‌[operating systems]‌

‌)WINDOWS=2()partition0()rdisk0()disk0(multi‌

‌"Windo ws XP MCE"/fastdetect/bootlogo/noguiboot‌

البته در اين مورد نرم افزارهايي نيز وجود دارند كه اين كارها را انجام مي دهند و شما تنها بايد تصوير موردنظر خود را انتخاب كنيد. از جمله آنها مي توان به ‌StarDockBootSkin‌ و ‌BootXP‌ اشاره كرد.






پرسش: من وقتي در خانه از ‌Google‌ براي جستجو استفاده مي كنم، كلمات جستجوشده درحافظه آن مي‌ماند و وقتي اولين حرف كلمه جستجو شده را مي‌نويسم، كلمات زيادي در كشويي ظاهر مي‌شود. لطفا به من بگوييد آيا مي‌شود آنها را از بين برد؟

پاسخ: بله. براي پاك كردن چنين اطلاعاتي در اكسپلورر وارد منوي ‌Tools‌ شويد. گزينه ‌Internet options‌ را انتخاب كنيد و در لبه ‌General‌، قسمت ‌Browsing History‌، گزينه ‌Delete‌ را انتخاب كنيد. گذشته از گزينه ‌Delete All‌ شما مي‌توانيد گزينه ‌Delete Forms‌ روبه‌روي ‌Data Forms‌ را به‌تنهايي انتخاب كنيد تا تمام سابقه جستجوي شما حذف شود.
چنانچه نمي‌خواهيد امكان يادآوري جستجوهاي قبلي بر روي سيستم‌تان فعال باشد، به لبه ‌Content‌ برويد. در قسمت ‌Auto Complete‌ گزينه ‌Settings‌ را انتخاب كنيد. در آنجا تيك گزينه ‌Forms‌ را برداريد، تاييد كنيد و خارج شويد. از اين پس جستجوهاي شما ذخيره نمي‌شوند.




پرسش: به چند سوال پاسخ دهيد:
1– گزينه ‌Folder Option‌ حذف شده است.
2- ‌Task Manager‌ و ‌Registry‌ ويندوز من بسته شده است.
3– گزينه‌هاي ‌SMSS‌ و ‌NvCpl‌ در ‌Startup‌ خود‌به‌خود به‌وجود مي‌آيند.
4– برنامه ‌Autorun Eater‌ در كجاي ويندوز قرار دارد؟
5– قبلا آنتي ويروس‌هاي به‌روز و معتبري را نصب كرده‌ام، فايده نداشت حالا چند وقت است كه آنتي‌ويروس هم نصب نمي‌شود.
6– در ضمن ويندوز هم عوض كردم، بي‌فايده بود.

پاسخ: دوست عزيز، نشانه‌هايي كه گفتيد از علايم بارز انواع ويروس‌ها و تروجان‌هاست. برنامه ‌Autorun Eater‌، براي فعال‌سازي ‌Task Manager‌ و ‌Registry‌ قابل استفاده است كه با توجه به حجم بسيار كم آن، با همين نام، مي‌توانيد آن را به‌راحتي از اينترنت دانلود و اجرا كنيد. در صورت به‌روز بودن، آنتي‌ويروس‌هاي ‌32 Nod‌ و ‌McAfee‌ بيشتر اين ويروس‌ها را شناسايي و پاك مي‌كنند. چنانچه امكان دارد، هارد سيستم خود را فرمت كنيد و دوباره نسبت به نصب ويندوز اقدام كنيد.


منبع: www.parsviva.com

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 113
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 193
  • باردید دیروز : 105
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 859
  • بازدید ماه : 1,218
  • بازدید سال : 4,339
  • بازدید کلی : 43,462