loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 129 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)



بخش پرسش و پاسخ پارس ویوا محلی است برای مشاهده ی سوالاتی که مطمئناًبرای هر یک از کاربران پیش می آید. در این بخش سعی شده است پاسخ پرسش هابا زبانی ساده ، کوتاه و مختصر باشد تا کاربران به راحتی و در زمان کوتاهبه پاسخ خود دست یابند. توجه داشته باشید که این پرسش ها در حوزه فناوریاطلاعات می باشد و مختص بخش ویندوز رایانه ، اینترنت ، و... است.



پرسش: مقالات دو روزنامه رايگان خارجي به درخواست خودم به نشاني ايميلم مي‌آيد. ولي الان منصرف شده‌ام. به آدرسي كه داده‌اند براي انصراف مي‌روم، ولي ارسال قطع نمي‌شود. ‌ ‌


پاسخ: شايد كار اعلام انصراف خود را درست انجام نداده‌ايد، اما به‌هر حال مي‌توانيد در ايميل خود مشخص كنيد كه اين ميل‌ها اسپم هستند. از اين پس چنانچه از آن فرستنده ميلي براي شما ارسال شود، در اسپم ميل شما قرار مي گيرد.

پرسش: يك مبدل خوب براي تبديل فايل‌هاي فلش به فرمت‌هاي ويديوي قابل پخش در ‌DVD‌ معرفي كنيد. يك مبدل هم براي تبديل دايوايكس به‌فرمت ويديويي معرفي كنيد. نرم‌افزارهايي مرتبط از سايت‌هاي مختلف دانلود كرده‌ام كه مدت اعتبار محدودي دارند و فايل با حجم كمي را تبديل مي‌كنند.

پاسخ: نرم‌افزارهاي مختلفي براي تبديل فايل‌هاي فلش به‌فرمت‌هاي ويديويي وجود دارند كه مي‌توان به‌Eltima swf toolboxو ‌Wondershare Flash to Video Converter اشاره كرد. براي تبديل فرمت ‌DIVX‌ به ديگر فرمت‌هاي ويديويي مي‌توانيد از نرم‌افزارهاي فراواني كه در اين زمينه وجود دارند استفاده كنيد؛ مانند ‌Ojosoft Total Viseo Converter‌ و ‌FX Mpeg Writer‌ استفاده كنيد. اين نرم‌افزارها و نرم‌افزارهاي مشابه به‌راحتي قابل خريد از فروشگاه‌هاي مرتبط هستند. نرم‌افزارهايي كه محدوديت در استفاده دارند، اغلب توسط خود شركت سازنده براي جذب مشتري ارايه مي‌شود و عملكرد كامل نرم‌افزار منوط به‌خريد نسخه كامل آن است.

پرسش: مدتي است كه طرز لاگ‌آن و لاگ‌آف در كامپيوترم تغيير كرده است و وقتي به بخش مربوطه در ‌User Accounts‌ مي‌روم پيغام زير نمايش داده مي‌شود:

‌... Client services for Net Ware has disabled‌

پاسخ: ‌Client Service‌ با صفحه خوشامدگويي و ‌Fast Switching‌ سازگار نيست. چنانچه از آن استفاده نمي‌كنيد، در ‌Control Panel‌، وارد ‌Network Connections‌ شويد. ‌Connection‌ مورد نظر را ‌Uninstall‌ كنيد. پس از تاييد سيستم خود را دوباره راه‌اندازي كنيد و دوباره به‌سراغ صفحه ‌User Accounts‌ برويد و تغييرات خود را اعمال كنيد.

پرسش: هرگاه در ‌7Internet explorer‌و ‌8beta‌ صفحه اي را ذخيره مي‌كنم، به‌صورت تك آيكون ذخيره مي‌شود و نه به‌صورت يك پوشه و يك آيكون اكسپلور. وقتي با اكسپلورر باز مي‌كنم، به‌صورت درهم برهم و ناخوانا است. ‌ ‌

پاسخ: براي ذخيره كردن صفحه‌اي در وب، به منوي ‌File‌ رفته، گزينه ‌ Save As‌ را انتخاب كنيد. در قسمت ‌Save As Type‌ گزينه Web Page‌ ‌Complete را انتخاب كنيد. با اين كار يك فايل ‌Explorer‌ با نام صفحه و يك پوشه محتويات آن صفحه با همان نام در كنار فايل ذخيره مي‌شود.

پرسش: من هنگام نصب ويندوز با اين پيغام روبه‌رو مي‌شوم، علت چيست؟

‌.sys6t3exz9An error occurred copying file a‌

‌.sys6t3exz9.~BT a$WIN_NT$to c: ‌

سوال دوم اين‌كه آيا نصب نرم‌افزارهاي كه ظاهر ويندوز اكس‌پي را به ويستا تغيير مي‌دهند مي‌تواند منجر به كاهش قابل توجه سرعت كامپيوتر شود يا نه؟

پاسخ: كنترل كنيد ‌CD‌ ويندوز شما ايرادي نداشته باشد. احتمال دارد هاردديسك شما بدسكتور گرفته باشد. ويندوز را روي درايو ديگري نصب كنيد. در مورد سوال دوم: بسته به مشخصات سيستم، اين امكان وجود دارد. معمولا در سيستم‌هاي قدرتمند اين كاهش سرعت محسوس نيست.

پرسش: چگونه مي‌توان كارايي دكمه‌هاي كيبورد را عوض كرد؟

پاسخ: نرم‌افزارهاي مختلفي از جمله ‌KeyTweak‌ براي اين كار وجود دارند. با استفاده از اين نرم‌افزارها مي‌توان براي تمام كليدهاي صفحه كليد كارايي جداگانه‌اي تعريف كرد.

پرسش: در محيط اينترنت، خيلي جاها كه از ما تاييد مي‌خواهند، تعدادي حروف يا عدد ظاهر مي‌شود كه بايد تايپ شوند. سوال من اين است كه اگر قرار است ما آنها را وارد كنيم، چرا به‌صورت ناخوانا و پيچيده طراحي مي‌شوند؟

پاسخ: ناخوانايي اين حروف و اعداد از آن جهت است كه سيستم مطمئن شود، يك انسان پشت سيستم نشسته است. نرم‌افزارهايي وجود دارند كه مي‌توانند به‌صورت هوشمند اطلاعاتي را وارد كرده و با دادن يك سري اطلاعات و حتي عضويت، امتيازاتي بگيرند. براي جلوگيري از چنين نفوذهايي كدي براي ورود مشخص مي كنند كه تا حد ممكن اين سيستم‌هاي هوشمند نتوانند آنها را با اسكن كردن شناسايي كنند.

پرسش: چند ماهي است كه با پيغام

‌Data Execution Prevention _ Microsoft windows

‌ روبرو مي‌شوم كه زير آن نيز عبارت ‌

To help protect your computer,

Windows has closed this program ‌

نوشته است. چند بار نيز ويندوز خود را عوض كرده و ويروس‌كشي نيز كرده‌ام، حتي‌7Explorer را نيز نصب كردم، اما مشكل برطرف نشد.

پاسخ: در ويندوز اكس‌پي ‌2SP‌، براي محافظت از اطلاعات ويندوز در مقابل ويروس‌ها و تروجان‌ها از تكنولوژي ‌DEP (Data Execution Prevention)‌ استفاده مي‌شود. چنانچه برنامه‌اي بخواهد از منطقه محافظت‌شده فايلي را اجرا كند، ويندوز با دادن پيغامي، اجازه دسترسي آن برنامه به فايل محافظت شده را نمي‌دهد. چنانچه برنامه موردنظر شما نسخه به‌روزتري كه با ‌DEP‌ سازگار باشد ندارد، اين مراحل را انجام دهيد:

1– در منوي ‌Start‌ گزينه ‌Run‌ را انتخاب كنيد و در آن عبارت ‌sysdm.cpl‌ را تايپ و تاييد كنيد2– لبه ‌Advanced‌ را انتخاب كنيد، در بخش ‌Performance‌، گزينه ‌Settings‌ را انتخاب كنيد 3– در لبه ‌Data Execution Prevention‌، دومين گزينه را انتخاب و كليد ‌Add‌ را بزنيد4– پنجره‌اي كه از شما نام برنامه را براي بازشدن مي‌پرسد را به فايل اجرايي برنامه موردنظر خود راهنمايي كنيد. فايل را انتخاب و ‌Open‌ كنيد 5– سپس گزينه ‌Apply‌ را انتخاب و تاييد كنيد. سپس از شما خواسته مي‌شود كه سيستم خود را دوباره راه‌اندازي كنيد.

منبع: www.parsviva.com

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 28
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 80
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 149
  • باردید دیروز : 105
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 815
  • بازدید ماه : 1,174
  • بازدید سال : 4,295
  • بازدید کلی : 43,418