loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 91 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
آيا مي‌دانيد گوگل بهتر ازخودتان ، شما را مي‌شناسد؟ اين روزها با امكانات و ابزار‌هايي كه گوگل دراختيار كاربران قرار مي‌دهد در تمام كارهاي روزمره كاربران دخالت كرده وبه شكلي علاوه بر ارائه خدمات به آنها اطلاعات وسيعي از كاربران را نيز دراختيار دارد كه در كمتر جايي مي‌توانيد تمام اين اطلاعات را يكجا بدستآوريد.
برخي از اطلاعاتي كه با استفاده از سرويس‌هاي مختلف گوگل در اختيار اين سايت قرار داده مي‌شود عبارتند از :

http://noalam.persiangig.ir/Post%20Images/Google.jpg

نام و نامخانوادگي : نام و نام خانوادگي يكي از بخش‌هاي ضروري در فرم ثبت نام GMAIL  و ديگر سرويس‌هاي سايت گوگل است كه مي‌بايد هنگام استفاده ازاينگونه سرويس‌ها تكميل شود.

آدرس : اگر از سرويس‌هاي  Google Adsense  يا  Google Checkout  استفاده مي‌كنيد آدرس شما نيز در اختيار گوگل قرار مي‌گيرد.

شماره تلفن :سرويس اي‌ميل گوگل (GMAIL) شماره تلفن شما را نيز هنگام استفاده از اينسرويس از شما دريافت مي‌كند.همچنين اين شماره هنگام ارائه سرويس‌هايAdsense   و Checkout  نيز دريافت مي‌شود.

چه موقع آنلاين هستيد؟اگر از سرويس  iGoogle  كه همان صفحه شخصي شما در گوگل است استفاده كنيد واين صفحه به‌عنوان صفحه پيش فرض مرورگر شما باشد هر زمان كه به اينترنتوصل مي‌شويد گوگل از اتصال شما با خبر است!

آخرين آدرسIP :يكي از مواردي كه در سرويس iGoogle  آناليز مي‌شود، آدرس  IP  شما است. درنتيجه با استفاده از اين سرويس تغييرات  IP  شما نيز توسط گوگل دريافتمي‌شود.

علايق شما: چنانچه از سرويس‌هاي  GoogleReader  و  Google Bookmarks  استفاده كنيد مطمئنا سايت‌ها ، خبر‌ها ،مقالات و ... مورد علاقه خود را با استفاده از اين سرويس‌ها مشاهدهمي‌كنيد.در چنين حالتي گوگل به راحتي مي‌تواند ليست علايق شما را دراختيار داشته و با استفاده از تاريخچه و ميزان علاقه شما به هر زمينه بهتراز شما نيز آنها را اولويت بندي كند.

سايت‌هايي كه مي‌بينيد:بسياري از كاربران وقتي قصد مراجعه به يك سايت را دارند، آن را از گوگلپيدا مي‌كنند و سپس به سايت مربوطه وارد مي‌شوند. در چنين حالتي اگر ازسرويس  Google Web History  و  Google Toolbar  استفاده كنيد مي‌توانيدتاريخچه‌اي از سايت‌هايي را نيز كه مشاهده كرده‌ايد، در اختيار داشتهباشيد كه اين تاريخچه در بانك‌هاي اطلاعاتي گوگل نيز به ثبت مي‌رسد.

كارهاي روزمره:Google Notebook  دفترچه يادداشتي براي ثبت كارهاي روزمره شما است كهتعداد كاربران زيادي را به خود اختصاص داده است. اطلاعات وارد شده در اينسرويس نيز در بانك‌هاي اطلاعاتي گوگل به ثبت مي‌رسند.

قرارها، برنامه ريزي‌ها و رخدادهاي مهم:اگر از سرويس  Google Calendar  استفاده مي‌كنيد، تعجب نكنيد كه گوگل ازروزهايي كه براي شما با اهميت است، خبردار باشد چرا كه تمام اين روزها دراين سرويس توسط شما به ثبت مي‌رسند و در گوگل دسترسي به آرشيو آنها بسيارساده است.

آشنايان شما: اگر خودتان نيز نامدوستان و آشنايانتان را فراموش كنيد، گوگل آنها را از ياد نمي‌برد چرا كهدر استفاده از سرويس‌هايي همچون  GMAIL , GTALK و ... نام دوستان وآشنايان شما كه با آنها سر و كار داريد به ثبت مي‌رسد.همچنين چنانچه شمافقط نام و نام خانوادگي دوستانتان را بدانيد، در صورتي كه دوستان شما ازسرويس‌هاي گوگل استفاده كنند، مي‌توان گفت كه گوگل بهتر از شما دوستانتانرا نيز مي‌شناسد و اطلاعات كاملتري از آنها در اختيار دارد.

آنچه كه مي‌گوييد:با وجود سرويس‌هايي همچون  GMAIL , Google Talk  در اختيار داشتن آرشيونامه‌ها و حرف‌هاي شما در گوگل كار بسيار ساده اي است پس گوگل به حرفه‌هايشما نيز آگاه است.

حساب بانكي شما : استفاده از سرويس  Google Adsense  شماره حساب بانكي شما را نيز در اختيار گوگل قرار خواهد داد.

همه چيز درباره وبلاگ شما :سرويس  Google Analytics  ميزان بازديد كنندگان وبلاگ يا سايت شما راآناليز كرده و Webmaster Tools  نيز نقشه سايت شما را در خود جايمي‌دهد.به اين ترتيب گوگل مي‌داند چه موقع سايت شما بروز مي‌شود و چهكساني و به چه تعدادي از آن بازديد مي‌كنند.

 آنچه كه دوست داريد ببينيد :اگر از سرويس  Picasa Web Albums  استفاده كنيد، با توجه به تصاويري كههميشه مشاهده و در آلبوم خود ذخيره مي‌كنيد گوگل به‌راحتي مي‌تواند حدسبزند كه شما به چه تصاويري علاقه داريد.

اين علاقه را شايد همسرتان نيز نتواند به دقت گوگل حدس بزند!

رد شما در اينترنت :گوگل با در اختيار داشتن اطلاعاتي همچون نام، نام خانوادگي، آدرس اي‌ميل،تاريخچه سايت‌هاي جستجو شده و ... از شما مي‌تواند به‌راحتي به شما بگويدكه در چه سايت‌هايي از دنياي پهناور اينترنت حضور داشته‌ايد و داريد.

باخواندن مطالب فوق حتما شما هم به اين نتيجه رسيده‌ايد كه گوگل مي‌تواند درمواردي شما را بهتر از خودتان بشناسد چرا كه حافظه انسان بيشتر اين مواردرا به فراموشي مي‌سپارد. اما گوگل تمام اطلاعات به‌دست آمده از شما رابراي هميشه در بانك‌هاي اطلاعاتي خود به ثبت مي‌رساند. واي به روزي كه اينبانك‌هاي اطلاعاتي فاش شود و در اختيار خرابكاران قرار بگيرد!



ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 155
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 260
  • باردید دیروز : 105
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 926
  • بازدید ماه : 1,285
  • بازدید سال : 4,406
  • بازدید کلی : 43,529