loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 85 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
شركتي اقدام به فروشرايانه‌هاي همراهي با قيمت 130 دلار كرده است كه ارزان‌ترين رايانه همراهدنيا ناميده مي‌شود و البته چنانچه بتوان برخي از محدوديت‌هاي سخت‌افزاريموجود در آن را تحمل كرد، معامله بدي به‌نظر نمي‌آيد. رايانه 9000 ImpulseNPX - يك صفحه نمايش 7 اينچي دارد و به سيستم عامل لينوكس مجهز است.
http://i37.tinypic.com/f265oo.jpg

همچنينداراي پردازشگر 400 مگاهرتز، حافظه 128 مگابايت، يك گيگابايت حافظه فلش وقفل سخت افزاري شبكه بصورت اختياري است. نرم افزار آفيس، مرورگر وب ونرم‌افزار چندرسانه‌اي نيز براي اين رايانه در نظر گرفته شده است. گرچهامكان مرجوع كردن كالا پس از خريد نيز وجود دارد ولي تاكنون فقط 100 قطعهبه‌صورت عمده فروخته شده است. رايانه مذكور از طريق سايت Alibaba.com توسطشركت تايواني كاراپلي (Carapelli)  به‌صورت آنلاين آماده فروش است.

ارزان‌ترينرايانه همراهي كه تاكنون شناخته شده XO از نوع يك رايانه به ازاي هر كودك(OLPC) بوده كه سال گذشته براي مدت زمان محدودي با قيمت 188 دلار عرضه شد.درحالي‌كه در عرصه فناوري محدوديت‌هاي سخت‌افزاري، مانند سرعت پايينپردازشگر و توانايي‌هاي گرافيكي محدود را به‌همراه داشت.

شركتچري‌پال ( Cherrypal ) نيز هفته گذشته اقدام به عرضه ميني دسك‌تاپي باقيمت 249 دلار كرد كه مشخصاتي نظير پردازشگر 400 مگاهرتز، حافظه 256مگابايت و 4گيگابايت فلش داخلي داشت. مدير سابق OLPC CTO  كه اكنون ادارهشركت Pixel Qi  را به‌عهده دارد، اظهار داشت تا سال 2010 قيمت رايانه‌هايهمراه به 75 دلار خواهد رسيد. وي پايين آوردن هزينه حافظه اصلي و اجزايسخت‌افزاري را راهي براي كاهش قيمت اين محصولات ذكر كرد.

رايانه همراه گران‌قيمت‌

با رواج ساخت رايانه‌هاي همراه مخصوص و زينتي برايخودروها توسط سازنده‌هايي چون فراري و لامبورگيني، اين بار بنتلي(Bentley) ، خودروساز مشهور انگليسي رايانه همراه جديدي را براي خودروهايخود طراحي كرده است. اين خودروساز انگليسي كه جديدترين خودروي آن در سالجاري مبلغي معادل 380 ميليون تومان قيمت دارد و به ساخت خودروهايي بااستفاده از جواهرات، چوب‌ها و اشياي قيمتي مشهور است اين بار در جديدتريننوآوري لپ‌تاپ ويژه‌اي را براي خودروهاي جديد خود ساخته است كه به كاربراين امكان را مي‌دهد علاوه بر اتصال به اينترنت و انجام ساير كارهاي مربوطبه رايانه وضعيت خودرو را نيز با استفاده از آن كنترل كند. اين محصول جديدكه با برند بنتلي ساخته شده است داراي 200 گيگ هارد، بلوتوث، سيستمموقعيت‌ياب، 2گيگابايت حافظه اصلي و يك سري امكانات جديد براي استفاده درخودرو است. اما تنها ويژگي مهمي كه اين رايانه دارد پوسته خارجي آن است كهاز آلياژ خاصي ساخته شده است كه بنتلي دستگيره‌هاي خودروهاي خود را با آنمي‌سازد. اين محصول 10 هزار دلار قيمت دارد. اما در مقايسه با قيمتخودروهاي اين شركت رقم زيادي به چشم نمي‌آيد.

رايانه كوچك‌

شركت دل (Dell)  اقدام به معرفي رايانه فوق‌العادهكوچكي كرده است كه ادعا مي‌كند 80درصد از استاندارد رايانه‌هاي فعليكوچك‌تر است. بنا به ادعاي اين شركت ميني‌دسكتاپ استوديو هايبريد (StudioHybrid)  نسبت به رايانه‌هاي شخصي معمول 70 درصد نيز مصرف انرژي كمتريدارد. از آنجايي‌كه امروزه فضا خيلي ارزشمند است، هدف از طراحي اين محصولتناسب آن براي هر مكاني چه در اداره و چه در منزل است.

در اينرايانه‌ها پردازشگرهاي دوهسته‌اي پنتيوم اينتل(Core2Duo)  نصب شده و حافظهاصلي آن تا 4 گيگا بايت و حافظه جانبي آن تا 320 گيگابايت قابل ارتقايافته و به شبكه بي‌سيم اختياري و اترنت گيگابايت  نيز مجهز بوده و سيستمعامل ويندوز ويستا روي آن نصب شده است. قيمت عرضه اين رايانه در 6 رنگبدون نمايشگر از 499 دلار و با نمايشگر از 689 دلار آغاز شده و شركت اولينفروش خود را از طريق وب سايت انجام خواهد داد كه البته فروش به‌صورت جزيياز اواخر سال انجام خواهد شد. گفتني است اين اولين محصول ميني دسكتاپ شركتدل نيست و قبلا هم XPS One  را تحت عنوان همه چيز در يك رايانه شخصي ارائهداده است.

بزرگترين تحليلگر بصري دنيا

موسسه فضايي ناسا بزرگترين سيستم تجزيه و تحليلاطلاعات بصري دنيا را راه‌اندازي كرد. ابر ديوار ناسا قادر است كه 250ميليون پيكسل گرافيكي را در لحظه رندر كند و از اين نظر لقب توليدبالاترين رزلوشن دنيا را به‌خود اختصاص دهد. اين سيستم كه از 128‌نمايشگرتشكيل شده 7 متر طول و سه متر ارتفاع دارد. براي نمايش تصاوير از 128 عددكارت گرافيك استفاده شده كه در مجموع از 1024 هسته پردازشگر جهت تحليلاطلاعات استفاده مي‌كند. مجموع قدرت پردازنده‌هاي اين ابرديوار(HyperWall)  معادل 74‌ترافلاپ است كه در يك مقايسه معادل قدرت 600 عدد كنسولبازي جديد است.

ناسا اعلام كرده كه از اين ابرديوار جهت تجزيه وتحليل اطلاعات و انجام كارهايي مانند بررسي حفره‌هاي سياه، بررسي وضعيتجهاني آب و هوا و يا طراحي سفينه‌هاي فضايي جديد و دسترسي سريع به آنهااستفاده خواهد كرد.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 55
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 201
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 345
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 471
  • بازدید ماه : 471
  • بازدید سال : 4,917
  • بازدید کلی : 44,040