loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 103 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)

منبع: www.parsviva.com آموزش راه اندازی وایرلس

 

امروز تصميم گرفتم كمي بحث رو تخصصي تر كنم و بريم سراغ چيزهايي كه خارج از قسمت برنامه هاي موبايل هستند. تمامي شما دوستان علاقه داريد از اينترنت بر روي گوشي خود بهره ببريد. با استفاده از اينترنت بر روي گوشي ديگر شما كمتر كارتان با كامپيوتر خواهد بود.

چون هر برنامه، موزيك، عكس و... را به راحتي مي توانيد بر روي گوشي بارگذاري نماييد و بدون نياز به كابل بارگذاري كنيد. اما متاسفانه سيستم اينترنت مخصوص گوشي (GPRS)  در ايران داراي سرعت بالايي نيست و همچنين استفاده از آن براي فايل هايي با حجم هاي بالاي 1 مگابايت خيلي گران تمام خواهد شد. اما خوشبختانه راه هاي ديگري هم براي اين كار وجود دارد ، موبايل هاي جديد معمولا داراي سيستم وايرلس هستند كه ارتباط پرسرعت را بر روي گوشي ميسر مي سازند. شما مي‌توانيد با مراجعه به سايتGsmarena.com  از اينكه گوشي شما داراي چنين سيستمي هست يا خير مطلع گرديد. كافي است براي اين كار به قسمت مربوط به مشخصات گوشي خود رفته و قسمت WLAN  را ملاحظه بفرماييد .

آموزش امروز ما نحوه اتصال اينترنت به گوشي از طريق همين سيستم يعني وايرلس مي باشد. توجه داشته باشيد كه علاوه بر گوشي، كامپيوتر شما نيز بايد داراي سيستم Wireless  باشد. اكثر نوت بوك ها داراي اين سيستم هستند. اما اگر كامپيوتر شما وايرلس ندارد مي‌توانيد با صرف هزينه 30-25 هزار تومان اين دستگاه را تهيه كنيد و از امكانات آن بهره ببريد. آنها معمولا به 2 شكل يافت مي شوند. يا به صورت كارت هاي PCI  بوده كه بر روي مادربورد نصب شده و يا به صورت USB  بوده كه به درگاه USB  شما وصل مي‌گردد. حال شما بعد از خريد و نصب يكي از آنها بايد بسته نرم افزاري راه‌انداز آن را نيز نصب كنيد. ما براي سردرگم نشدن شما اين آموزش را به سه دسته تقسيم كرديم كه در زير شاهد آن ها خواهيد بود.

تنظيمات وايرلس كامپيوتر

بعد از نصب كامل دستگاه شما شاهد گزينه Wireless Network Connection  در قسمت network connection  كامپيوتر خود خواهيد بود كه نشان گر آن است كه دستگاه مورد نظر به خوبي بر روي سيستم شما نصب شده است.

 براي شروع كار بر روي Wireless Network Connection  كليك راست كرده و Propertis  را انتخاب كنيد . سپس بر رويinternet Protocol TCP/IP  دو بار كليك كنيد تا باز شود . گزينه Use the following IP address را  فعال كرده و در قسمت IP address  عددهاي 1.0.168.193  را وارد كنيد .

 سپس در قسمت Subnet mask عدد هاي 5.225.225.255  را نيز وارد كرده و OK كنيد.

 سپس در همان قسمت بر روي ٌWirelss Network  كليك كرده تا منوي آن نمايان شود. در آنجا ابتدا گزينه Use Windows to configure my wireless network setting  را تيك بزنيد سپس بر روي گزينه Add كليك كنيد كه قسمت مربوطه نمايان شود . در قسمت network name  كلمهPc  را تايپ كنيد و گزينه Network authentication  را بر روي Open  و ِData encryption  را نيز بر روي Disabled  قرار دهيد . همچنين تيك مربوط به گزينهThis is a Computer to Computer add hoc  را نيز علامت زده و OK  كنيد. تنظيمات مربوط به دستگاه وايرلس ما تموم شد و به سراغ تنظيمات به اشتراك گذاري اينترنت و دستگاه مربوطه مي رويم.

به اشتراك گذاري اينترنت‌

دوباره به قسمت network connection  خود رفته و اين بار بر روي دسترسي  اينترنت خود كليك راست كرده و propertis  را انتخاب كنيد. سپس در قسمت Advenced  آن گزينه allow other network user to  را تيك زده سپس در قسمتHome networking connection   گزينهWireless Network Connection  را انتخاب كرده و OK كنيد. در اينجا اينترنت با دستگاه وايرلس به اشتراك گذاري و يا به اصطلاح Share  شد. حال كار ما با كامپيوتر تمام شده است. بهتر است به سراغ گوشي برويم .

تنظيمات گوشي موبايل‌

در حالت عادي و در بيشتر گوشي هاي سوني اريسكون قسمته  WLAN  گوشي داراي گزينه Easy Lan  هست كه بدون تنظيمات خاصي با دستگاه وايرلس شما ارتباط برقرار كرده و شما به راحتي مي‌توانيد به اينترنت متصل شويد. اما در بعضي از مواقع و همچنين گوشي هاي نوكيا اين اتفاق نمي افتد و شما بايد براي موبايل خود يك نقطه دسترسي ايجاد كرده تا گوشي شما بتواند با اينترنت ارتباط برقرار كده و به آن متصل شود. براي اين كار ابتدا به قسمت:

 Menu-Tools-Settings-Connection-
Access Points

 گوشي خود رفته و در قسمتOption  گزينه New Acceess Point  را انتخاب كنيد.

منويي براي شما ظاهر خواهد شد كه شما بايد گزينه هاي آن را به صورت زير تكميل كنيد .

Connection Name : Mobile
Data bearer : Wireless LAN
Access Point Name : Enter Manually - Pc
Network Status : Public
WLAN network mode : Ad-hoc
WLAN security Network : Open Network
بقيه گزينه ها رو هم بگذاريد به همان شكل بماند. دكمه Option  را بزنيد و Advenced Setting  را انتخاب كنيد و 3 گزينه آن را بدين صورت كامل كنيد.

1Ad-hoc Channel : User Defined :
Proxy Server Address : None
0Proxy Port Number :
سپس بر روي IPv4 Setting كليك كرده و تنظيمات آن را نيز به صورت زير تغيير مي دهيم.

.168.192,2.0 Phone Ip Address :
0.225.225.225 Subnet Mask :
.168.192,1.0 Default Gateway :
DNS address : Automatic
سپس Back را بزنيد و روي قسمت IPv6 Setting  كليك كنيد و تنها گزينه آن را كه DNS address  هست رو به Well-known  تغيير دهيد. سپسBack  را بزنيد تا به قسمتAccess Points ‌ها برگرديد. خواهيد ديد كه يك اكسس پوينت به نام Mobile  براي گوشي شما ساخته شده است.

حال به نرم افزار ديدن صفحات وب بر روي گوشي خود برويد و بر روي آن كليك كنيد. يك آدرس اينترنتي به آن داده و منتظر بمانيد تا قسمت Select Access Points نمايان شود. در آنجا خواهيد ديد كه گزينه‌اي به نام Mobile وجود دارد. بر‌روي آن يك بار كليك مي‌كنيم و منتظر مي مانيم. بعد از گذشت چند ثانيه با پيغامWeb . No Gateway Replay  رو برو خواهيم شد. اگر به پايين صفحه نمايشگر كامپيوتر خود دقت كنيد خواهيد ديد آيكن‌هاي مربوط به وايرلس از حالت قرمز به حالت سبز، كه بيانگر ارتباط دستگاه با گوشي شما هست درخواهد آمد.

حال يك بار ديگر به نرم‌افزار ديدن صفحات وب بر روي گوشي خود برويد و بر روي يك آدرس اينترنتي كليك كنيد. اين بار در قسمت Select Access Point  گزينه Search For WLAN  را انتخاب كنيد . خواهيد ديد كه گزينه اي به نام Pc كه همانا اينترنت كامپيوتر شما مي باشد را پيدا خواهد كرد. بر روي آن كليك كنيد و از وب گردي و كليه امكانات اينترنتي از جمله دانلود فايل با سرعت بالا - آپ ديت نرم افزار هاي گوشي - دانلود موزيك - استفاده از قسمت شبكه بازي‌هايN-Gage II  در گوشي هاي نوكيا و هزاران امكانات ديگر بهره ببريد .

اين كار علاوه بر نداشتن هزينه به كساني كه داراي اينترنت پرسرعت ADSL هستند اين امكان را مي‌دهد كه انواع فايل‌ها را با سرعت بالا بر روي گوشي خود بارگذاري كرده و از آنها استفاده كنند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 55
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 176
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 307
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 433
  • بازدید ماه : 433
  • بازدید سال : 4,879
  • بازدید کلی : 44,002