loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 84 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
http://i33.tinypic.com/149xfh3.png

يك بازي ديگر از سري بورن كه حالا پايش به دنياي بازي‌هاي رايانه اي هم باز شده است. نسخه موبايل بورن، يك بازي سراسر اكشن است كه در كمتر بازي موبايلي ديده ايد. اگر سازندگان مي‌توانستند بازي را با گرافيك بالاتري طراحي كنند، مطمئنا با يكي از بهترين بازي‌هاي اكشن موبايل طرف بوديم. در اين بازي شما نقش بورن را داريد و داستان را كه كمابيش در سه گانه سينمايي اش روايت شده دنبال مي‌كنيد.

با زدن يك دكمه حركات اكشن اصلي انجام مي‌شود. يكي از خصوصيات جالب بازي اين است كه بورن به صورت خودكار در برابر بعضي از حركات دشمن دفاع مي‌كند. همچنين مي‌توانيد وسايلي را از روي زمين برداشته با آنها مبارزه كنيد. مراحل بسيار متنوع و بزرگ هستند. بعضي از مراحل شامل تعقيب و گريز با اتوموبيل مي‌شوند كه روند بازي را از يكنواختي درمي آورند. 14 مرحله اصلي براي توطئه بورن طراحي شده كه همه آنها را مي‌توانيد پس از تمام كردن، روي درجه سخت هم تكرار كنيد.

بهنام علیپور بازدید : 222 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)

را های افزایش سرعت اینترنت دایل آپ - منبع: www.parsviva.com

 

در كشور ما هنوز هم بيشتر كاربران از خطوط تلفن ثابت و به صورت شماره گير براي اتصال به اينترنت استفاده مي كنند. البته بسياري از اين كاربران هميشه از كاهش سرعت اينترنت گلايه دارند و آن را بر گردن شركت هاي فراهم كننده خدمات اينترنتي مي اندازند؛ اما در حقيقت بسياري از دلايل افت سرعت متوجه خود كاربر است. به طور كلي مي توان دلايل افت سرعت اينترنت را به چند دسته تقسيم كرد:

– عوامل داخلي، كه مربوط به مشكلات درون كامپيوتر كاربر مي شود.
– عوامل محيطي، كه مربوط به شرايط محيطي از شركت هاي خدمات اينترنتي تا محل اتصال كامپيوتر به اينترنت مي شوند.
– تهديدات، كه به علت آسيب هاي آگاهانه مانند ويروس ها و نفوذگران به وجود مي آيد.
پيش از آغاز بررسي دلايل افت سرعت اينترنت و رفع آنها لازم است تا اندكي درباره اتصال به صورت شماره گير از ديدگاه فني صحبت كنيم.

ارتباط تلفني

از بيش از صد سال پيش، هنگامي كه نخستين طرح هاي سيستم هاي تلفن ثابت در كشورهاي گوناگون اجرا مي شد، ابزاري كه براي انتقال امواج به عنوان بستر مخابراتي انتخاب شد، سيم هاي زوج به هم تابيده بود.
اين سيم به دليل سادگي فناوري ساخت و نصب و نيز ارزاني قيمت تمام شده برگزيده شد، اما هنوز هم به عنوان سيم رايج در ارتباطات تلفن ثابت به كار مي رود. اين سيم پهناي باند به نسبت بالايي را براي انتقال داده در اختيار قرار مي داد، اما در سيستم مخابراتي تلفن ثابت، تنها از بخش كوچكي از اين پهناي باند، يعني تنها 4 كيلوهرتز و تقريبا يك دويست وپنجاهم كل پهناي باند به كار گرفته مي شود. مثل اين كه در يك اتوبان داراي 250 باند براي تردد اتومبيل ها، تنها يكي از باندها استفاده شود؛ تازه آن هم به صورت رفت و برگشت، زيرا دو طرف گفتگو تنها از همان بخش استفاده مي كنند. به اين روش ارتباط نيمه دوسويه گفته مي شود و دستگاه هاي گيرنده و فرستنده به گونه اي ساخته و تنظيم شدند كه تنها از همين راه باريكه استفاده كنند. دليل انتخاب اين روش يكي ميل به ارزان تمام شدن دستگاه ها بود و ديگر اين كه نياز بيشتري هم احساس نمي شد، زيرا محدوده شنوايي و توليد صدا توسط انسان كمي بيش از 4 كيلوهرتز است.

اين استاندارد در سراسر جهان گسترش يافت و مراكز مخابراتي و دستگاه هاي تلفن بر پايه آن ساخته شدند و با وجود به ميان آمدن روش ها و ابزارهاي مخابراتي ديگر، مانند كابل كواكسيال، فيبر نوري و مخابرات بي سيم، همچنان به عنوان مهم ترين رسانه فيزيكي در مخابرات برجاي ماند.

هنگامي كه از اوايل دهه 90 ميلادي اينترنت در جهان گسترش يافت، كاربران و فراهم آورندگان خدمات در پي بستري مناسب براي ايجاد ارتباط و تبادل داده ها بودند و روش هاي بسياري را پديد آورند، اما با توجه به وجود شبكه عظيم سيم هاي زوج به هم تابيده در سراسر جهان، عاقلانه به نظر مي رسيد كه از اين پتانسيل بزرگ نيز استفاده شود و بدين ترتيب مودم هاي دايال آپ به ميدان آمدند. فناوري مودم كاملا شبيه به دستگاه تلفن ثابت معمولي است و بسيار ارزان تمام مي شود. مودم هم از همان پهناي باند استفاده مي كند تا نيازي به تغيير در فناوري مراكز مخابراتي نباشد. البته امكان استفاده از بقيه پهناي باند سيم تلفن وجود دارد كه نيازمند نصب دستگاه گيرنده – فرستنده مخصوص و البته ساده اي در مراكز مخابراتي و كامپيوتر كاربر است كه به آن فناوري ADSL مي گويند. مودم هاي اوليه با سرعت 1200 بيت برثانيه (bps) به بازار آمدند و با پيشرفت فناوري در كدگذاري، تسهيم فركانس و موارد ديگر، به زودي مدل هاي 2400، 4800، 9600، 19200، 38400 و 57600 بيت برثانيه نيز به بازار آمدند كه اين آخري با نام مودم Kbps 56 شناخته مي شود و به دلايل فني، تقريبا نهايت سرعت انتقال داده در محدوده فركانسي تلفن ثابت است و اگر سرعت بالاتر مي خواهيد بايد از مودم ADSL يا روش هاي ديگر استفاده كنيد. اكنون با اين پيش زمينه اجازه دهيد كه به دلايل ايجاد اختلال و كاهش سرعت اينترنت بپردازيم.

1– گرد و خاك
گرد و خاك موجود در محيط كه به مرور زمان بر روي اجزاي مدارهاي الكترونيكي درون كامپيوتر، از جمله مودم مي نشيند، عاملي مهم براي كاهش بازدهي سيستم است. گرد و خاك نشسته بر مدارات، بين اجزاي گوناگون، اتصال كوتاه خفيفي را ايجاد مي كنند و مسبب ايجاد گرما و اختلال در كار آن مي شوند. سعي كنيد كه دست كم سالي يكبار (بسته به آلودگي و غبار محيط) مدارهاي كامپيوتر خود را با احتياط تميز كنيد. براي اين منظور، شوينده ها و افشانه هاي گوناگوني در بازار موجود است، اما يك دستمال نخي پاكيزه كه اندكي به الكل آغشته شده باشد، براي اين كار كفايت مي كند.

2– تعداد تلفن هاي متصل به خط
تعداد دستگاه هاي تلفن متصل به خط مورد استفاده براي اتصال به اينترنت، به دليل افت ولتاژ و جرياني كه ايجاد مي كنند، در كيفيت آن موثر است؛ به ويژه آن كه يكي از آن گوشي ها داراي نويز و اختلالات داخلي هم باشد. سعي كنيد گوشي هاي اضافه را دست كم هنگام اتصال به اينترنت، از مدار خارج كنيد.

3– باد و باران
از آنجا كه بيشتر شركت هاي فراهم آورنده خدمات اينترنتي، از طريق ماهواره به مراكز ديگر در اتباط هستند، هنگام وزش بادهاي شديد و باراش برف و باران سنگين، ارتباطشان مختل مي شود و بنابراين در چنين شرايطي بايد كمتر انتظار دريافت يك اتصال پرسرعت را داشته باشيد!

4– اتصالات و طول سيم
طول سيم با افت جريان الكتريكي و در نتيجه كيفيت مخابره ارتباط مستقيم دارد. البته شركت هاي مخابراتي نحوه سيم كشي تا از مركز مخابراتي در منزل كاربر را به گونه اي طراحي و تنظيم مي كنند كه بر سر راه دستگاه هايي كه نقش تقويت كنندگي را هم بازي مي كنند، قرار گيرند. سيم كش ها هم مي بايد اين موارد را در هنگام سيم كشي ساختمان در نظر گيرند، اما فاصله پريز تا مودم توسط خود كاربر تعيين مي شود. از به كارگيري سيم هاي با طول بسيار بپرهيزيد. هر يك متر سيم بيشتر، درصدي هرچند ناچيز از كيفيت ارتباط مي كاهد.

5– دانلود پنهان
گاهي اوقات كاربر به اينترنت متصل است، اما اطلاعاتي را ردوبدل نمي كند. با اين وجود، شمارنده حجم اطلاعات مبادله شده، حجم بالايي را نشان مي دهد. يكي از داده هايي كه در اين گونه مواقع ممكن است به كامپيوتر كاربر مبادله شود، انواع وصله ها براي سيستم عامل يا نرم افزار نصب شده روي سيستم است كه به هر دليل، بدون خواست يا توجه كاربر كارشان را آغاز كرده اند. در غير اين صورت كه مساله مربوط به ويروس يا نفوذگر است.

6– ويروس ها و نفوذگران
كاربران ناشي عادت دارند كه هر مشكلي كه در كامپيوترشان پيش مي آيد را به گردن ويروس ها بيندازند، اما به واقع ويروس ها هم ممكن است موجب كاهش سرعت ارتباطي شوند. ساده ترين كاري كه ممكن است ويروس انجام دهد، انتقال اطلاعات ارزشمند يا بي ارزش از كامپيوتر كاربر يا به آن است. همين كار ممكن است به وسيله يك نفوذگر و به قصد انجام كاري معين انجام پذيرد. در چنين مواقعي ممكن است هكر به رايانه شما نفوذ كرده و در حال انتقال اطلاعات شما يا نصب برنامه مخرب دلخواه خود باشد و به همين دليل، با وجود يك اتصال خوب، به علت تخصيص پهناي باند به برنامه هاي نفوذگر، سرعت كار كاربر پايين مي آيد. پس براي ايمني سيستم خود بكوشيد.

7– نگارش مرورگر
امروزه بسياري از گونه هاي مرورگر صفحات وب، مانند اينترنت اكسپلورر، فايرفاكس، مكستون و ...، در دسترس هستند و هر يك از آنها نگارش هاي پياپي خود را دارند. گذشته از برخي جلوه هاي نمايشي و ابزارهاي ويژه، به دلايل فني، اين مرورگرها در سرعت كار با اينترنت نيز تفاوت دارند. سعي كنيد با پرس وجو از دوستان مطلع، از بهترين نگارش مرورگرهاي وب آگاه شويد.

8– سنگيني برنامه هاي كامپيوتر
هر چه حجم برنامه هاي نصب شده بر كامپيوتر، به ويژه برنامه هايي كه بخش از آنها مقيم درحافظه مي شود، بيشتر باشد، از سرعت عمومي دستگاه و البته تا حدودي هم ارتباط با اينترنت مي كاهد. از آنجا كه متاسفانه در كشور ما قانون حقوق پديدآورنده (كپي رايت) رعايت نمي شود و گران ترين نرم افزارها به بهاي نزديك به قيمت ديسك خام به فروش مي رسد، برخي از كاربران عادت كرده اند كه هر نرم افزاري كه به دستشان رسيد را بر ديسك سختشان نصب كنند، مبادا روزي به دردشان بخورد! شما جزو اين دسته از كاربران نباشيد.

9– ساعات شبانه روز
بديهي است كه تعداد درخواست ها براي اتصال به اينترنت و حجم اطلاعات مبادله شده در برخي از ساعات شبانه روز (مانند بعدازظهرها) بيشتر و گاهي نيز (به ويژه در نيمه شب تا سحر) كمتر است و به طبع مراكز مخابراتي در برخي ساعات مي تانند كيفيت ارتباطي بالاتري را ارائه دهند و گاهي نيز در اين كار ناتوانند. اگر مي خواهيد حجم بالايي از اطلاعات را دريافت يا ارسال كنيد، بهتر است آن را در ساعات كم ترافيك انجام دهيد.

10– منبع گرمايي و ميدان مغناطيسي
گرما و ميدان مغناطيسي قاتل سرعت اينترنت هستند. اگر سيم انتقالي شما از كنار بخاري يا پشت شومينه روشن مي گذرد، حتما يك فكري براي آن بكنيد. ميدان مغناطيسي هم معمولا اطراف كابل هاي برق فشارقوي يا وسايل الكترونيكي پرمصرف (از جمله نمايشگرهاي CRT) تشكيل مي شود.

و اما ...
از همه اين ها كه بگذريم، مشكلات مربوط ارائه دهندگان خدمات اينترنتي هم جاي خود را دارد. برخي از آنها دنبال هر توجيه و دست آويزي مي گردند تا كيفيت پايين خدمات خود را توجيه كنند. معمولا بسياري از آنها يك پهناي باند بزرگ را از مرجعي بالاتر اجاره كرده اند و بايد آن را به مشتري نهايي خرد كنند كه البته حجم پهناي باند با حداكثر تعداد مشتريان روي خط نسبتي منطقي و قابل محاسبه دارد، اما بالاتر رفتن تعداد مشتريان از اين مرز هم اغوا كننده است؛ البته به قيمت كاهش كيفيت خدمات براي تمام مشتريان!

منبع مطلب

 

بهنام علیپور بازدید : 121 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
http://i34.tinypic.com/j0kvly.jpg

اگر از كاربران 2007  Wordباشيد، حتما در استفاده از امكانات و قابليت‌هاي آن با مشكلاتي روبه‌روشده‌ايد؛ چرا كه در سري 2007 از مجموعه محصولات آفيس، تغييرات زيادي درمحل قرارگيري ابزارها و چيدمان منوها به‌وجود آمده است.
يكي از اين مشكلات به‌كارگيري ابزارهاي موجود براي ايجاد سرصفحه(Header)  و پاصفحه Footer) )هاي متفاوت براي صفحات است.
اگر مي‌خواهيد سرصفحه و پاصفحه‌ها در صفحات گوناگون با يكديگر تفاوت داشته باشند، مي‌بايد به روش زير عمل كنيد:

1- از تب‌هاي موجود در نوار ابزار گزينه Page Layout را انتخاب كنيد.

2-گزينه  Breaks  را پيدا كرده و روي آن كليك كنيد. در منوي به‌نمايش درآمده از بخش Section Breaks  گزينه  Next Page  را انتخاب كنيد.

3-خواهيد ديد كه صفحه جديدي براي شما ايجاد مي‌شود. حالا مي‌توانيد در اينصفحه  سرصفحه و يا پاصفحه دلخواه خود را وارد كرده و با غيرفعال كردنگزينه  Link to previous  توسط گزينه‌هاي موجود در تب  Design ، هنگامويرايش به اين صفحه پانويس يا سرصفحه‌اي خاص و متفاوت با ديگر صفحاتاختصاص دهيد.

بهنام علیپور بازدید : 406 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)

www.parsviva.com

ابزارهاي فتوشاپ يكي از اصلي ترين و دوست داشتني ترين بخشهاي اين نرم افزار قدرتمند است.
از ابزارها بيشتر براي تزئين كارهاي گرافيكي استفاده مي شود.
براي استفاده از اين ابزارها بايد مسير كوتاهي را طي كرد، تا ابزارها وارد نرم افزار شوند.


معرفي ابزارهاي فتوشاپ
Tool ‌Brush: براش یا قلمو، ابزاری برای رنگ آمیزی و کشیدن خطوط و اشكال مختلف در فتوشاپ است.
 كليد ميانبر B
 
 Gradient Tool : گرادیانها شامل ترکیب چندين رنگ به صورتهای مختلف و زیبا هستند.
كليد ميانبر G
 
Pattern : پترنها، عکسها و خطوطی کوچک هستند که برای پوشش سطح عكس يا نوشته از آن استفاده می شود. مثل نقش قاليچه ها
كليد ميانبر ندارد.
 
Style : استایلها ترکیبی از سايه ها، رنگها و پترنها هستند، كه يه صورت يه الگو ساخته شده اند.
كليد ميانبر ندارد.
نمايش لوحه ي استايل Window > Style
 
Custom Shape Tool  : شیپ يا شاپ ها ازتصاویر جالبی ساخته شده است که می توان برای رسم یک شکل خاص از آن استفاده کرد. مثل رسم یک گل.
 از خصوصیات شیپ ها می توان به کیفیت بالای آنها اشاره کرد.

دانلود مقاله کامل همراه با عکس|حجم ۱۵۷ کیلوبایت

پسورد فایل زیپ  www.parsviva.com

به کوچک بودن حروف دقت کنید!

بهنام علیپور بازدید : 169 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
هفته گذشته به زبان اسمبلي بهعنوان يك زبان سطح پايين و نزديك‌ترين زبان برنامه‌نويسي به زبان ماشيناشاره كرديم و به طور مختصر به بررسي توانايي‌ها و قابليت‌هاي آنپرداختيم.

گفتيمكه هر كس براي آن كه بتواند از آنچه در ذهن به عنوان يك نرم‌افزار داردطراحي خوبي داشته باشد، بهتر است كه درك صحيح و نسبتا كاملي از كاركردرايانه و منطق آن داشته باشد و با اجزاي سيستم و منابع مورد نياز و نيزمنابعي كه در اختيار است آشنا باشد.

پردازنده

پردازنده كه در واقع مهم‌ترين بخش و اصلي‌ترينمنبع سخت‌افزاري سيستم است، به واحد پردازش مركزي ياCPU  معروف است.درونCPU دو بخش عمده وجود دارد كه به واحد محاسبه و منطق و واحد كنترلمعروف است.

همان‌طور كه از نام اين واحدها مشخص است، تماميكارهاي محاسباتي در واحد محاسبه و  منطق انجام مي‌گيرد و واحد كنترل، بخشياست كه به واحد محاسبه و منطق نظارت دارد و امور آن را كنترل مي‌كند. دركنار اين 2 واحد، حافظه‌هاي كوچك و بسيار سريعي به نام ثبات (register)قرار دارند كه كار نگهداري موقت داده‌ها را به عهده دارند.

هرپردازنده تعداد مشخص و انواع معيني ثبات دارد كه وظيفه هريك از آنها مشخصاست. اندازه ثبات‌ها نيز به نوعCPU بستگي دارد. به عنوان مثال،پردازنده‌هاي قديمي،8086, 8088,80286 پردازنده‌هايي بودند كه هم اندازهثبات‌ها و هم اندازه گذرگاه‌هاي دروني آنها 16 بيت بود. پردازنده‌هاي80386  و 80486 و پس از آن پردازنده‌هاي پنتيوم، ساختار 32‌بيتي دارند.پردازنده‌هاي 64‌‌بيتي نيز كه چند سالي است طراحي شده‌اند گوياي اندازهثبات‌‌ها و گذرگاه‌هاي خود هستند. در مورد ثبات‌ها كمي جلوتر، بيشتر صحبتخواهيم كرد.

در كنار ثبات‌ها حافظه‌هاي ديگري هستند كه به پرچم(Flag)  معروف هستند. هرFlag  يك بيت است كه مي‌تواند مقدار صفر يا يك را بپذيرد.

البتهپرچم‌ها هم به صورت يك ثبات درونCPU قرار دارند، اما مانند ثبات‌ها ازآنها استفاده نمي‌شود. از ثبات‌ها معمولا به صورت واحدهاي حافظه 8، 16و 32بيتي استفاده مي‌شود، اما پرچم‌ها به صورت بيت به بيت مورد استفاده قرارمي‌گيرند.

پرچم‌ها

در صورتي كه از زبان اسمبلي استفاده كنيد، در ساختبرنامه‌ها و نوشتن رابطه‌ها، گاهي لازم مي‌شود كه حالتي بررسي شود كه درصورت رخ دادن آن يك كار بخصوص و در غير اين‌صورت كار ديگر انجام شود. صفريا يك بودن يك بيت مي‌تواند گوياي آن باشد كه آن حالت يا وضعيت رخ دادهاست يا خير.

به عنوان مثال فرض كنيد مي‌خواهيم محتواي دو ثبات رابا هم مقايسه كنيم. بعد از آن‌كه عمل مقايسه انجام شد برابر بودن محتوايآن دو ثبات از بررسي يك بيت به نام Zero Flag انجام مي‌شود. به اين معنيكه اگر آن بيت 1 باشد به آن معناست كه محتواي دو ثبات با هم برابربوده‌اند و اگر صفر باشد به معناي نابرابر بودن دو ثبات خواهد بود.

پرچم‌هاي ديگري نيز وجود دارند كه هر كدام به منظور خاصي به كار گرفته مي‌شوند و معناي بخصوصي نيز دارند.
گاهينيز بررسي دو يا چند پرچم به طور همزمان مي‌تواند ما را به يك نتيجه خاصبرسانند. اغلب براي برنامه‌نويسان اين سوال مطرح مي‌شود كه چرا اين بيت‌هابيت پرچم ناميده شده‌اند. شايد دانستن علت نامگذاري اين بيت‌ها به پرچم،شخص را به درك بهتري از كاربرد آنها برساند. هنگامي كه يك قله توسط شخص يايك گروه كوهنورد فتح مي‌شود پرچمي در قله قرار داده مي‌شود.

باقرار دادن آن پرچم، اگر اشخاص ديگري به آنجا راه بيابند متوجه مي‌شوند كهاين قله قبلا توسط گروه ديگري فتح شده است و اگر پرچمي وجود نداشتمي‌توانند نتيجه بگيرند كه خود اولين كساني هستند كه قله را فتح مي‌كنند.با مفهومي مشابه، پرچم را مي‌توان براي رخ دادن يا ندادن يك وضعيت دررايانه به كار برد.

وظايف پردازنده

به طور كلي مي‌توان وظايف پردازنده را در 3 عمل خلاصه كرد:

1 - واكشي‌

2 - رمزگشايي

3 -  اجرا

واكشيعمل خواندن يك دستور‌‌العمل از برنامه و قرار دادن آن در صف برنامه است.پس از اين‌كه اين كار انجام شد عمل رمز‌گشايي صورت مي‌گيرد. مفهومرمزگشايي در اينجا با عمل رمز‌گشايي در امنيت و ارتباطات متفاوت است.
رمز‌گشايي در امنيت معادل كلمهdecrypt  است، اما در اينجا معادلكلمهdecode  است كه به عمل ترجمه آدرس و واكشي عملوند‌هاي آن از حافظهاست. پس از اين‌كه عمل رمز‌گشايي نيز انجام شد نوبت به اجراي دستور‌العمل‌مي‌رسد. به طور كلي اجرا در اينجا معناي انجام محاسبات مورد نياز ذخيره درثبات‌ها و حافظه اصلي و تغيير وضعيت پرچم‌ها است.

حافظه‌

بدون شك هم براي ذخيره‌سازي دائمي داده‌ها و همبراي نگهداري موقت آنها به حافظه نياز داريم. اما در ذخيره‌سازي داده‌ها 2مساله اهميت دارد. يكي حجم داده‌‌اي است كه مي‌‌خواهيم ذخيره كنيم و ديگريزمان نياز مجدد و رجوع به داده ذخيره شده است.

ديسك سخت پرظرفيت‌ترين، ارزان‌ترين و در‌عين‌حال كندترين رسانه ذخيره داده است.

حافظه اصلي يا  ‌ RAM از ديسك سخت سريع‌تر و به‌خاطر گران‌تر بودن از آن، ظرفيت كمتري دارد.

ثبات‌هانيز حافظه‌هايي هستند كه فوق‌العاده سريع و گران‌قيمت هستند و در نتيجهظرفيت آنها محدود و تعداد آنها براي هر پردازنده مشخص است.

يكبرنامه‌‌نويس اسمبلي بايد بداند كه چه زمان بايد داده روي ديسك سخت ياحافظه اصلي نوشته شود و چه زمان براي نگهداري داده از ثبات‌ها استفادهكند.

به عنوان مثال براي محاسبات سريع و نگهداري نتايج ميانيمحاسبات بهتر است از ثبات‌ها، براي نگهداري نتايج و ثبت داده‌هاي بزرگ‌تراز حافظه اصلي و براي ذخيره‌سازي دائمي اطلاعات از ديسك سخت استفاده شود.البته براي اين امور محدوديتي وجود ندارد، اما استفاده نادرست و نابجا ازهر كدام از اين حافظه‌ها مي‌تواند كارايي و سرعت برنامه را به شدت تحتتاثير قرار دهد.

به عنوان مثال، اگر براي نگهداري نتايج ميانيمحاسبات از ديسك سخت استفاده شود، خواندن و نوشتن روي ديسك سخت هزارانبرابر بيشتر از آن محاسبات به طول خواهد انجاميد.

ثبات‌ها

ثبات‌هاي داخل پردازنده به چند نوع تقسيم‌بنديمي‌شوند. يك سري از آنها به ثبات‌هاي عمومي معروف هستند كه از آنها برايذخيره‌سازي موقت داده‌ها در هر نوع پردازش و محاسباتي استفاده مي‌شود و دربه كارگيري آنها محدوديت خاصي وجود ندارد. اين ثبات‌ها در پردازنده‌هاي16بيتيAX ،BX،CX،DX نام دارند. ثبات‌هايي نيز وجود دارند كه به ثبات‌هايكنترلي معروفند. ثبات پرچم و ثباتي به نام‌ IP از اين دسته هستند. ثبات‌IP ياInstruction pointer  حاوي آدرس محلي است كه براي تعيين آدرسدستور‌العمل بعدي به كار مي‌رود. ثبات‌هاي ديگري نيز به نام سگمنت‌(segment)  و انديس ‌(index) وجود دارند كه توضيح كاربردهاي آنها بحث وزمان بيشتري مي‌طلبد و ما قصد نداريم در اينجا به تمام جزئيات بپردازيم.


بهنام علیپور بازدید : 86 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)

اس ام اس عاشقانه سری 15

 

سری پانزدهم مجموعه پیامک های عاشقانه که از پارس ویوا در اختیار شما قرار گرفته است.

 

 

گاه سکوت يک دوست معجزه ميکنه ، و تو مي آموزي که هميشه ، بودن در فرياد نيست .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در اوج دل نشاندمت ، در رهگذار زندگي زمانه گر خزان شود ، توئي بهار زندگي . . .

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ديرگاهيست که تنها شده ام / قصه غربت صحرا شده ام

وسعت درد فقط سهم من است / باز هم قسمت غم ها شده ام

دگر آئينه ز من با خبر است / که اسير شب يلدا شده ام

من که بي تاب شقايق بودم / همدم سردي يخ ها شده ام

کاش چشمان مرا خاک کنيد / تا نبينم که چه تنها شده ام . . .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

زندگي پرتو عصر است که در بزم وجود ، به نسيم مژه بر هم زدني خاموش است . . .

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بمون بگو چکار کنم ، دنيا پر از درد و غمه / تموم زندگيم توئي ، تو هم که اخمات تو همه !

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

همه دنبالت ميگردن ، فکر ميکنن گم شدي ، بگم تو قلب مني خيالشون راحت بشه !؟

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

چشم مخصوص تماشاست اگر بگذارند ، تماشاي تو زيباست اگر بگذارند

به من عاشق مسکين به حقارت منگر ، دل ما وسعت درياست اگر بگذارند . . .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بلند ترين شاخه درخت ، يک واژه را مي فهمد ، و آن هم تنهائيست . . .

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

فرياد من از داغ توست ، اينگونه خاموشم نکن ،

حالا که يادت ميکنم ، ديگر فراموشم نکن . . .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در سراي گل فروشان گرچه گل بسيار است ، چون تو گل پيدا نمودن مشکل و دشوار است

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هيچ کس تنهائيم را حس نکرد ، برکه طوفانيم را حس نکرد ،

او که سامان غزل هايم از اوست ، بي سر و سامانيم را حس نکرد . . .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اي اشک ، گرم و آرام ببار بر گونه بيمار من ، اي غم ، تو هم لذت ببر از اين همه آزار من

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عشق يک واژه زلال است ، تو بايد باشي ، قلب من زير سوال است ، تو بايد باشي

فال حافظ زدم آن رند غزل خوان هم گفت ، زندگي بي تو محال است ، تو بايد باشي . . .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

از فراق تو مرا هر نفسي صد آه است ، از تو غافل تيستم اي دوست خدا آگاه است . . .

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

گوهر دل را نزن بر سنگ هر ناقابلي ، صبر کن پيدا شود گوهر شانس قابلي . . .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

شب شکست ، پيمان شکست ، عهدي شکست ، قلبي شکست

از شکست هر شکستي بر دلم آهي نشست . . .

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اگه به تو زل نميزنم ، رازي است که با نگاه فاش ميشود . . .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اي کاش زندگي مثل فوتبال بود ، که خوشي را پاس ، جدائي را شوت ،

بي وفائي را فول ، غم را آفسايد و محبت را گل ميکرديم . . . !

منبع

 

بهنام علیپور بازدید : 82 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
http://i33.tinypic.com/2ntlnbb.png

سرعت هارد و كامپيوتر

آيا ديسك سخت هم مي‌تواند باعث كند شدن سرعت كامپيوتر شود؟

تمام قطعات اصلي كامپيوتر به‌جز هارد قطعات ديجيتالي با سرعت بسياربالا هستند. تنها قطعه مكانيكي كامپيوتر كه سرعت بالايي ندارد، ديسك سختاست.

 به‌همين دليلهم بزرگترين عامل كندي، بالا آمدن ويندوز و اجراي نرم‌افزارها سرعت خواندهشدن فايل‌ها از روي ديسك سخت است و ديگر قطعات نظير RAM، مادربورد و CPUسرعت بسيار بالاتري نسبت به آن دارند و كارهايي كه نياز به دسترسي به ديسكسخت نداشته باشند، با سرعت بسيار بالايي انجام مي‌شوند.

كرم‌هاي اينترنتي‌

منظور از اصطلاح كرم‌هاي اينترنتي چيست و چه تفاوتي با ويروس‌ها دارند؟

كرم‌هاياينترنتي برنامه‌هايي مخرب هستند كه به‌جاي نفوذ درون فايل‌هاي مشروع وشناخته شده، خود را از يك سيستم به سيستم ديگر كپي مي‌كنند. به‌عبارتديگر، نيازي به برنامه پوششي ندارند. براي مثال يك كرم ارسال انبوه ايميل،مي‌تواند كپي‌هاي خودش را به‌وسيله ايميل ارسال كند. ولي ويروس‌ها اصولافايل‌هاي سيستم آلوده را خراب مي‌كنند.

گرفتنImage  درNero

نحوه ساختن Image از فايل‌ها با استفاده از برنامه Nero چگونه است؟

پاسخ: با فرض استفاده از برنامه NeroExpress  پس از اجراي برنامه روي منوي Data  رفته و بر روي زير منوي
DataDisc كليك كنيد. دكمهAdd  را زده و فايل مورد نياز براي تهيه Image  رابرگزينيد. پس از اتمام انتخاب با كليك بر روي دكمهNext  به صفحه بعدبرويد. تا اينجا، كار دقيقا شبيه به ساخت يك سي‌دي معمولي است. توجه كنيدكه در اين مرحله شما بايد مسير ذخيره اطلاعات را از روي سي‌دي به رويImage تغيير هيد.

حال دكمه Burn را زده و منتظر بمانيد تا برنامهمسير ذخيره Image را درخواست كند. پس از انتخاب نام فايل با زدن دكمهSave مرحله ساختImage  به‌پايان مي‌رسد.

حذف پوشهXerox  ازحافظه‌

پس از نصب ويندوز پوشه‌اي به نام Xerox روي سيستم ايجاد مي‌شود. اين پوشه چيست؟

درويندوز اكس‌پي و در پوشه Program Files پوشه‌اي به نام Xerox وجود دارد كهداخل آن پوشه خالي ديگري به نام Nwwia موجود است. اين پوشه طي نصب ويندوزساخته مي‌شود و مربوط به برنامه Windows Image Acquisition است. همچنيناين فولدر توسط سيستم محافظت شده است، به‌طوري كه ويندوز اجازه حذف آن رانمي‌دهد. اين پوشه كارآيي خاصي ندارد و خوشبختانه خطرناك هم نيست. به‌هميندليل مي‌توان اين پوشه مزاحم را حذف كرد.

ترفندي كاربردي زير براي پاك كردن پوشه Program Files/Xerox/Nwwia پيشنهاد مي‌گردد:

براي اين كار: نخست از منوي Start، Search ويندوز را اجرا كنيد.

سپسAll files and folders  را انتخاب كرده و در بخش بعدي، فلش كنار MoreAdvanced Options  را بزنيد. اكنون تيك گزينه‌هاي زير را بزنيد:

Search system folders
Search hidden files and folders
Search sub folders

حالا عبارت Sfcfiles  را در فيلد ابتدايي وارد كرده و دكمه Search  را بزنيد.

پساز پايان جست‌وجو، تعدادي فايل sfcfiles.dll يافت خواهد شد. اكنون روي تكتك اين فايل‌ها راست كليك كرده و Rename را انتخاب كنيد و نام آن رابه‌نام دلخواهي غير از آن چه هست تغيير دهيد مانند.(sfcfiles2.dll)  دراين زمان شما پيغام خطايي دريافت خواهيد كرد مبني بر اين كه اين فايل‌هاجزو فايل‌هاي سيستم‌اند و از شما درخواست مي‌كند كه براي برگرداندن آنهابه حالت اول سي‌دي ويندوز را بگذاريد، دكمهCancel  را بزنيد. سپس سيستمراRestart  كنيد. اكنون پس از راه اندازي مجدد سيستم به‌سادگي ميتوانيد بافشردن دكمه Delete  پوشهXerox  و همچنين Nwwia  را پاك كنيد.

متن كنار ساعت ويندوز

چگونه مي‌توانم متن دلخواهي كنار ساعت ويندوز ايجاد كنم؟

پاسخ: 1- فرمان Regedit را در قسمت Start/Run  وارد كنيد.

2- به كليد زير برويد.

HKEY-CURRENT-USER/
Control Panel/ International

3-داده‌اي رشته‌اي نوع String  با نام 9511 S ايجاد كرده ( در صورتي كه ازقبل ايجاد نشده باشد) و متن دلخواه خود را در آن وارد كنيد كه براي قبل ازظهر است.

4- داده رشته اي ديگر با نام 2359  S ايجاد كرده و متندلخواه ديگري را در آن وارد كنيد كه براي بعد از ظهر است ( توجه كنيد كهدر ويندوز XP به احتمال زياد از قبل ساخته شده).

تايپ سخنان‌

آيا امكاني وجود دارد كه با صحبت كردن، بتوان تايپ كرد؟

بله.شركت مايكروسافت اين قابليت را در آفيسXp قرار داده است. اگر بر روي سيستمعامل شما آفيسXp  نصب باشد شما مي‌توانيد با انتخاب گزينه  Speech  ازمنوي  Tools به‌سادگي به اين ابزار دست پيدا كنيد. (اگر براي نخستين باراست كه Speech را انتخاب مي‌كنيد برنامه سي‌دي آفيس را درخواست مي‌كند.)


بهنام علیپور بازدید : 406 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
هنگام گشت زنی در اینترنت گاه و بی گاه به عکس های طبیعی برمی خوریم که به شدت اغراق آمیز هستند، به نظر می رسد که یک تصویر حقیقی به گونه ای با نرم افزارهای گرافیکی دستکاری شده است تا در مرز بین فضای طبیعی و مجازی قرار بگیرد.

مثل نمونه زیر:

www.parsviva.com

 

به این عکس ها HDR می گویند.


این نام از کلمه های High Dynamic Range گرفته شده است و مجموعه تکنیک هایی است که اجازه می دهد، محدوده ی وسیعی از سطوح روشنایی را در یک تصویر ذخیره کنید.
قبل از توضیح بیشتر باید بدانیم یک تصویر چگونه در کامپیوتر ذخیره می شود.
اگر یک عدسی را روی تصویر چاپ شده ای قرار دهید نقاط ریزی را خواهید دید که تصویر را تشکیل می دهند، هنگامی که تصویر مورد نظر را وارد کامپیوتر می کنید این نقاط تبدیل به پیکسل ها می شوند.
برای آن که چشم انسان قادر به تشخیص پیکسل ها نباشد، آن ها باید به اندازه کافی ریز باشند. حالا در حقیقیت این اندازه چقدر است.
برای درک بهتر این موضوع از تصاویر خاکستری یا Grayscale شروع می کنیم. نقطه های تشکیل دهنده یک تصویر خاکستری مجموعه سطوح روشنایی بین سفید مطلق تا سیاه مطلق را دارا هستند، در حقیقیت هر نقطه در تصویر خاکستری دارای یک سطح روشنایی مشخص می باشد.
پرسش بعدی این است که این سطح چند بخش دارد؟
همچنین در ادامه شما را با چگونگی ساخت این گونه تصاویر در نرم افزار فتوشاپ آشنا می کنیم .

دانلود | با حجم ۳۰۹ کیلو بایت

پسورد فایل زیپ : www.parsviva.com

به کوچک بودن حروف دقت کنید!

بهنام علیپور بازدید : 84 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
http://i33.tinypic.com/v7qicz.jpg

« انتخاب ناحيه افقي يا عمودي از سلول‌هاي همجوار »
در تكنيك اول براي حركت هاي عمودي از بالا به پايين و پايين به بالا، حركت افقي چپ به راست و راست به چپ توضيح داديم.

حالا كليدShift  را به كليد هاي قبل اضافه مي كنيم.

به اين صورت كه با فشار دادن كليدShift  در كنار كليدCtrl  و يكي از كليد هاي چهارگانه جهت دار، مي توانيم يك منطقه از سلول همجوار را انتخاب كنيم.

* براي انتخاب ناحيه عمودي از سلول ها كه داده دارند، از بالا به پايين كليد هاي زير را فشار مي دهيم.

Ctrl+Shift+Down Arrow    

* براي انتخاب ناحيه عمودي از سلول ها كه داده دارند، از پايين به بالا كليد هاي زير را فشار مي دهيم.

 Ctrl+Shift+Up Arrow

* براي انتخاب ناحيه افقي از سلول ها كه داده دارند، از راست به چپ كليد هاي زير را فشار مي دهيم.

 Ctrl+Shift+Left Arrow

* براي انتخاب ناحيه عمودي از سلول ها كه داده دارند، از چپ به راست كليد هاي زير را فشار مي دهيم.

 Ctrl+Shift+Right Arrow     


بهنام علیپور بازدید : 168 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
Free iSMS v1.00 نرم افزاری کاربردی برای ارسال پیامک بصورت زمان بندی شده و همینطور ارسال پیامک های جعلی در گوشی های نگارش سوم و پنجم از سیمبین سری 60 با امکان دسته بندی و تغییر فونت، که از پارس ویوا در اختیار شما قرار گرفته است.


 ارسال پیامک جعلی و زمان بندی شده Free iSMS v1.00 - منبع: www.parsviva.com



فرمت : sis

دانلود | با حجم 247 کیلوبایت

رمز فایل : www.parsviva.com

به کوچک بودن حروف دقت کنید!

منبع مطلب


تعداد صفحات : 52

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 83
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 695
  • بازدید ماه : 695
  • بازدید سال : 5,141
  • بازدید کلی : 44,264