loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 91 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
http://i38.tinypic.com/2wbufz4.png

وصل كردن دو كامپيوتر با كابل كراس‌

من و دوستم يك كارت شبكه و يك كابل كراس خريده‌ايم.چگونه بايد دو كامپيوتر را به هم متصل كنيم؟ چون پس از اتصال كابل هنوز دركنار آيكون شبكه آنها علامت ضربدر وجود دارد.

پس از اتصالكابل كراس به كارت‌هاي شبكه بايد چراغ پشت كارت‌هاي شبكه روشن شود و ضربدرقرمز رنگ هم از كنار آيكون كارت شبكه برداشته شود.

اگر چنيناتفاقي نمي‌افتد، احتمالا كابل شما مشكل دارد. البته ازEnable بودنكارت‌هاي شبكه خود هم اطمينان حاصل كنيد. براي اين كار در Control Panelوارد قسمت‌‌Network Connections  شويد. رويLAN  يا Local Area Connection كليك راست كنيد.

اگر اولين گزينه Enable  است به اين معني است كهكارت شما غيرفعال است. رويEnable  كليك كنيد تا فعال شود. اگر هم اولينگزينهDisable  است كارت شما فعال است. البته براي اطمينان بيشتر مي‌توانيدآن را Disable  و سپس Enable  كنيد. پس از اين كار دوباره رويLAN  كليكراست كرده وProperties  را انتخاب كنيد.

رويTCP/IP  كليك كرده و سپس روي Properties  كليك كنيد.

برايبرقراري ارتباط بين دو كامپيوتر بهتر است به آنها IP  هم بدهيد IP‌Address  يكي را  1.0.168.192 و ديگري را  2.0.168.192 قرار دهيدNetmask. هر دو را هم 0.255.255.255 قرار دهيد. در منوي run  با دستور1.0.168.192ُُ‌ مي‌توانيد كامپيوتر ديگر را مشاهده كنيد.

تغيير ساعت و تاريخ كامپيوتر

كامپيوتر من وقتي روشن مي‌شود ساعت و تاريخش به‌هم ريخته است. مشكل از كجاست؟

به احتمال زياد باتري مادر بورد دچار مشكل شده است. چرا كه نگهداري ساعت و تاريخ سيستم به كمك باتري مادربورد صورت مي‌گيرد.

اگراين باتري تمام شود هربار پس از روشن شدن دستگاه، ساعت و تاريخ پيش‌فرضنشان داده مي‌شود. با تعويض اين باتري اين مشكل هم حل خواهد شد.

نرم افزارP2P 

لطفا در مورد فايل‌هاي با پسوندTorrent توضيح دهيد.

نرم‌افزارBitTorrentيكي از نرم‌‌افزارهايP2P  است. اين نرم‌افزارها پس از نصب روي دستگاه‌هايمختلف به‌طور مستقيم و بدون نياز به يك سرور اصلي با يكديگر ارتباط برقراركرده و اقدام به رد و بدل كردن فايل مي‌كنند.

فايل‌هايپسوندTorrent هم فايل ‌هايي براي اين نرم‌افزار هستند. براي به‌دست آوردناين نرم‌افزار و كسب اطلاعات بيشتر به سايت زير مراجعه كنيد.

 
www.bittorrent.com 

تغيير رمزgmail 

چگونه مي‌توان رمز عبور gmail را تغيير داد؟

براياين كار وارد شناسه gmail  خود شويد. در بالاي صفحه روي Settings  كليككنيد. در اين صفحه رويAccounts  كليك كرده، سپس روي Google AccountSettings  كليك كنيد. در پنجره‌اي كه باز مي‌شود در ستون سمت چپ و درقسمتEdit Personal Info  روي Password  كليك كنيد. در اين قسمت مي‌توانيدرمز عبور خود را تغيير دهيد. 

مشاهده آنلا‌ين شبكه‌هاي  صداوسيما

چگونه مي‌توان شبكه‌هاي صدا و سيما را در اينترنت به‌صورت آنلاين ديد؟

براي مشاهده مستقيم شبكه‌هاي صدا و سيما به سايت اين سازمان يعني
www.irib.ir برويد. در ستون سمت راست روي پخش زنده كليك كنيد. سپس روي پخش زنده درمقابل هر كدام از شبكه‌هاي راديويي يا تلويزيوني مورد نظر خود كليك كنيدتا بتوانيد آن را به‌صورت مستقيم مشاهده كنيد.  

تفاوت حافظه Cache  باRAM  

آيا حافظه كش پردازنده از نوع رم است؟

حافظهكش (Cache) پردازنده كه در فارسي به آن حافظه نهان هم گفته مي‌شود باحافظه RAM تفاوت‌هايي دارد. هر چند كه اين حافظه همانندRAM  الكترونيكياست ولي داراي سرعت بسيار بيشتري نسبت به آن است. اين حافظه به‌دليلساختار خاص خود اطلاعات خود را با سرعت بسيار بالا منتقل مي‌كند. به‌هميندليل هم در كنار پردازنده و براي محاسبات دروني آن به‌كار مي‌رود. البتهچنين حافظه‌اي نسبت به RAM  بسيار گران‌تر هم هست و به‌همين دليل دركامپيوترهاي معمولي اندازه آن بسيار كوچك‌تر از RAM است.

به‌روز نشدن خودكارxp 

ويندوز Xp من به‌صورتخودكار به‌روز مي‌شود كه اين كار باعث راه‌اندازي مجدد دستگاه مي‌شود.چگونه مي‌توان از اين كار جلوگيري كرد؟

براي تغييرتنظيمات به‌روزشدن ويندوز درControl Panel  روي Security Center  دوباركليك كنيد. در پايين پنجره‌اي كه باز مي‌شود و در زير Manage securitysettings for: رويAutomatic Update  كليك كنيد تا پنجره مربوط به تنظيماتآن باز شود. اين قسمت به‌طور پيش‌فرض روي Automatic تنظيم شده است.  برايغيرفعال كردن به‌روز شدن به‌طور كامل Turn off automatic updates راانتخاب كنيد.

براي اين كه پيش از دانلود شدن اين اطلاعات و نصب آنها به شما اطلاع داده شود، گزينه سوم يعني Notify me  را برگزينيد.

بهنام علیپور بازدید : 125 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)

حاشيه‌نويسي، علامت‌گذاري، نوشتن نظرات، تصحيح غلط‌ها، امضا، طراحي و رسم اشكال مختلف در فايل‌هاي PDF - منبع: www.parsviva.com

 

فورمت PDF يكي از رايج‌ترين فورمت‌ها براي انتشار اسناد متني در اينترنت و از يك رايانه به رايانه ديگر است چرا كه در اين فورمت شكل ظاهري و ساختار كلي متون به‌هم نمي‌ريزد و در هر سيستمي بدون نياز به نرم‌افزارهاي مختلف به‌راحتي قابل مشاهده است. نرم‌افزار PDF Annotator برنامه‌اي قدرتمند با روش كار بسيار ساده براي حاشيه‌نويسي، علامت‌گذاري، نوشتن نظرات، تصحيح غلط‌ها، امضا و حتي طراحي و رسم اشكال مختلف در فايل‌هاي PDF که ما آن را از پارس ویوا به شما معرفی می کنیم. با كمك اين برنامه مي‌توانيد نظر خود را راجع به يك سند متني در همان سند وارد كنيد و آن را در اختيار ديگر همكارانتان قرار دهيد يا حتي فرم‌هاي نظرسنجي كه به‌صورت PDF برايتان ارسال مي‌شود را بدون چاپ تكميل كنيد و به همان شكل براي فرستنده فرم ارسال كنيد.

سایت دریافت برنامه

منبع مطلب


بهنام علیپور بازدید : 91 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
http://i33.tinypic.com/4jrcl.jpg

برچسب ليزري چيست؟
واژه لايت‌سكرايب (Light Scribe) به گوشتان خورده است؟ لايت‌سكرايب يكفناوري نوين براي ضبط‌كننده‌هاي ديسك‌هاي نوري است كه امكان ايجادبرچسب (Label) ‌هايي به‌صورت متني يا گرافيكي را بر روي ديسك‌ها فراهممي‌آورد. در واقع اين برچسب توسط ليزر به‌صورت يك عكس خاكستري بر روي سطحخارجي ديسك‌ها نگاشته مي‌شود.

هدف ؟

هدف فناوري لايت‌سكرايب حك كردن يك برچسب بر روي ديسك‌ها توسط كاربر، بدون نياز به چسبانيدن برچسب‌هاي كاغذي بر سطح خارجي آنها است.

چطور و چگونه؟

براي چنين كاري بايد از ديسك‌هايي كه از اينفناوري پشتيباني مي‌كنند، استفاده شود؛ به‌گونه‌اي كه پس از ذخيره كردناطلاعات در سطح داخلي ديسك، براي چسبانيدن برچسب بايد ديسك از طرف سطحخارجي آن درون دستگاه شبيه به سي‌دي‌رايتر قرار گيرد تا ليزر بر اساس طرحيا عكسي كه به آن داده مي‌شود، برچسب را بر روي ديسك حك كند.

برچسب‌ساز!

نرم افزارهاي گوناگوني براي طراحي برچسب‌هاي موردنظر با استفاده از اين فناوري وجود دارند، اما همگي آنها امكانات وقابليت‌هاي محدودي را در به‌كارگيري اين فناوري در اختيار كاربران قرارمي‌دهند. با اين حال، نرم‌افزار برچسب‌ساز سي‌دي و دي‌وي‌دي آكوستيكا(MakerAcoustica CD/DVD Label) با در اختيار گذاردن امكاناتي منحصربه‌فردبراي ايجاد و چاپ برچسب‌هاي ليزري، يكي از بهترين برنامه‌ها براي به‌خدمتگرفتن اين فناوري است.

تغيير سليقه بدون اجراي دوباره‌

نرم‌افزار آكوستيكا به كاربر اين امكان را مي‌دهدتا در هر زمان و به هر تعداد كه بخواهد، سليقه خود را نسبت به حالت چاپعنوان، متن ويا به‌طور كامل تغيير دهد. انجام اين كار در اين برنامه،برخلاف ديگر برنامه‌ها، نيازي به اجراي مجدد نرم‌افزار يا آغاز يك پروژهتازه ندارد و تنها با يك كليك امكان‌پذير است.

پيش نمايش زنده‌

برخلاف ديگر نرم‌افزارهاي ويژه اين كار كه برايديدن پيش‌نمايش(Preview)  برچسب مي‌بايد از بخش در آنها استفاده شود، ايننرم‌افزار داراي قابليت پيش‌نمايش زنده است و در همان پنجره‌اي كه كاربرمشغول طراحي برچسب است، پيش‌نمايشي از طرح نيز بر روي يك ديسك خاكستري رنگنمايش داده مي‌شود. البته فعال يا غيرفعال‌سازي اين قابليت در نرم‌افزارامكان‌پذير است.

آغازي به انتخاب شما

در بيشتر نرم‌افزارهاي ساخت برچسب‌هاي ليزري، پساز اجراي نرم‌افزار، حالت عنوان (Title) به‌طور پيش‌فرض براي طراحي در نظرگرفته مي‌شود. اما با به‌كارگيري اين برنامه مي‌توان حالت پيش‌فرض اجراينرم‌افزار را نيز به دلخواه خود براي هميشه تغيير داد.

صبر كنيد!

سازندگان اين نرم‌افزار به اين نكته آگاهند كهكاربران دوست نداريد تمام برچسب‌هاي پيش‌ساخته مخصوص اين كار را يك‌جادانلود كنيد و سپس آنها را در نرم‌افزار فراخوانيد. به‌همين دليلمجموعه‌اي از برچسب‌هاي پيش‌ساخته را در قالب مجموعه‌هايي دسته‌بندي شده ومرتب براي دريافت در اختيار كاربر قرار مي‌دهند. اين مجموعه‌ها با چندكليك ساده نصب شده و به ‌صورت خودكار در بخش پس‌زمينه (Backgrounds) درنرم‌افزار قابل مشاهده‌اند.

يك تير و چند نشان‌

 يكي از منحصربه‌فردترين و كاربردي‌ترين قابليت‌هادر اين نرم‌افزار امكان چاپ همزمان چندين برچسب و يا يك برچسب بر رويچندين ديسك است. همان‌طور كه مي‌دانيد، براي چاپ هر برچسب بر روي يك ديسك،دست‌كم به مدت زمان 15 دقيقه نياز است.

 در چنين حالتي اگر كاربرچندين دستگاه ضبط با قابليت چاپ برچسب ليزري نيز در اختيار داشته باشد،مي‌بايد براي چاپ برچسب بر روي هر ديسك 15 دقيقه صبر كند؛ اما نرم‌افزارآكوستيكا اين محدوديت را برداشته است و به اين امكان را فراهم مي‌آورد كهبه‌طور همزمان تمام دستگاه‌هاي چاپ برچسب به‌كار گرفته شوند. در اين صورتحتي اگر كاربر ده دستگاه چاپ داشته باشد و بخواهيد بر روي 10 ديسك مختلف،يك يا 10 طرح گوناگون را چاپ كند، در مجموع به 15 دقيقه زمان نياز خواهدداشت!

فهرست كردن خودكار موسيقي‌هاي موجود در ديسك، مرتب‌سازي وچاپ محتواي ديسك به‌شكل‌هاي مارپيچ، حلقوي و ستوني، از ديگر توانمندي‌هايويژه برچسب‌هاي ليزري در اين نرم‌افزار است.

توجه داشته باشيد كهاين‌ها تنها بخشي از قابليت‌هاي نرم‌افزار توانمند آكوستيكا است و ايننرم‌افزار تنها مختص ايجاد و چاپ برچسب هاي ليزري نيست، بلكه امكاناتبسيار بيشتري را در طراحي و چاپ برچسب‌هاي كاغذي در اختيار كاربر قرارمي‌دهد.

براي آگاهي از جزييات بيشتر و دريافت نرم‌افزار و مجموعه برچسب‌هاي پيش‌ساخته آن مي‌توانيد سايت
www.acoustica.com را ببينيد.


بهنام علیپور بازدید : 133 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)

مدیریت کامل و آسان شبکه خانگی - منبع: www.parsviva.com

 

بي شك، برپايي يك شبكه خانگي كاري دشوار است و هر كاربري از عهده راه اندازي و مديريت آن برنمی ‌آيد ولي نرم‌افزار Network Magic خلاف اين حرف را اثبات مي كند. با كمك اين نرم افزار مي توانيد به راحتي تمام نيازهاي خود در يك شبكه را برآورده كرده و شبكه خانگي خود را مديريت كنيد. دسترسي تمام رايانه‌ها به فايل ‌ها و چاپ گر‌هاي موجود، مشاهده عملكرد اينترنتي كاربران، رفع اشكالات موجود در شبكه و... برخي از امكاناتي است كه توسط اين برنامه در اختيار شما قرار مي گيرد.

سایت دریافت برنامه

منبع مطلب


بهنام علیپور بازدید : 75 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
http://i35.tinypic.com/312whld.png

نتايج يك بررسي جديد نشانمي‌دهد اگر چه گوگل كماكان حاكم مطلق دنياي جست‌وجوي اينترنتي است، امامايكروسافت در حال كاهش فاصله خود با اين رقيب ديرينه است. تحقيقات موسسهپژوهشيcomScore حاكي است تعداد جست‌وجوهاي اينترنتي در ماه ژوئن تنها درايالات متحده بالغ بر 5/11 ميليارد مورد بوده است كه اين رقم نسبت به ماهقبل از آن يعني مي 7 درصد افزايش نشان مي دهد.
برهمين اساس از اين رقم حدود 7 ميليارد جست‌وجو در گوگل انجام شده كه نسبتبه ماه قبل از آن 6 درصد افزايش نشان مي دهد. همچنين ياهو با 4/2 ميلياردجست‌وجو و اختصاص 9 درصد از بازار جست‌وجوي اينترنتي به خود در رتبه دوماست. اما يك ميليارد جست‌وجوي اينترنتي هم در سايت MSN مايكروسافت انجامشده كه نشانگر افزايشي 15 درصدي در عرض يك ماه است.

كارشناسانمعتقدند راه اندازي سرويس هاي جديد توسط مايكروسافت و از جمله سرويسLiveSearch  كه از فناوري تازه اي براي جست‌وجوي اينترنتي بهره مي برد در كسباين موفقيت بي تاثير نبوده است. از سوي ديگر مايكروسافت به دنبالخريدPowerset  است كه مبدع فناوري هاي نوين جست‌وجو است.برخي صاحب نظرانبر اين باورند تحركات جديد مايكروسافت و ياهو ممكن است در دراز مدت اقتدارسنتي موتور جست‌وجوي گوگل را باز هم كاهش داده يا به طور كامل در هم بشكند.

بهنام علیپور بازدید : 96 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)

http://i33.tinypic.com/24epceg.png


كمپاني نرم‌افزاريراكس‌كو (Raxco) كه يكي از رهبران ارايه نرم‌افزارهاييكپارچه‌سازي (Defragmentation)  به‌شمار مي‌آيد، نرم‌افزار قدرتمندپرفكت‌ديسك (PerfectDisk) را براي يكپارچه‌سازي ديسك سخت كاربران و رفععيب‌هاي ناشي از به‌هم‌ريختگي اطلاعات در آن ارايه كرده است.
مرتبكردن و يكپارچه‌سازي اطلاعات موجود در ديسك سخت، افزون بر تضمين سلامتاطلاعات كاربر، موجب افزايش سرعت دسترسي به اطلاعات و افزايش سرعت اجراينرم‌افزارها نيز مي‌شود. با انجام اين كار زندگي دوباره‌اي به رايانه شماهديه مي‌شود و رايانه همچون روزهاي نخست، سريع و بدون خطا به انجامفعاليت‌هاي دلخواه مي‌پردازد. پرفكت‌ديسك را مي‌توانيد از سايت 
www.raxco.com  دريافت كرد.

بهنام علیپور بازدید : 103 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)

حذف فايل هاي بيهوده و بی استفاده در ‌ديسك سخت رایانه - منبع: www.parsviva.com

 

وجود فايل ‌هاي اضافه و بيهوده در ‌ديسك سخت رايانه، علاوه بر اشغال فضاي آن، در عملكرد سريع و بهينه سيستم شما نيز تاثير منفي دارد. نرم افزار Wise Disk Cleaner با محيط كاربر پسند و روش كار ساده همراه با سرعت بالا مي تواند فايل هاي بيهوده و بی استفاده در ‌ديسك سخت شما را جستجو كرده و نسبت به حذف آنها اقدام كند. اين برنامه قادر است بيش از 50 نوع فايل مزاحم را شناسايي كند كه اين فایل ها توسط شما قابل تغيير است. همچنين نرم افزار فوق به شما اطمينان كامل مي دهد كه بدون اطلاع و اجازه شما هيچ فايلي را از روي سيستم حذف نخواهد كرد. حذف يك مرحله اي و حذف دو مرحله اي (انتقال به سطل آشغال ويندوز در مرحله اول و پس از آن حذف كامل) از ديگر امكانات اين برنامه است. چنانچه قصد داريد صدها ميليون بايت فضاي خالي هارد ‌ديسك خود را افزايش دهيد، مي توانيد از این برنامه استفاده کنید.

سایت دریافت برنامه

منبع مطلب


بهنام علیپور بازدید : 102 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
http://i36.tinypic.com/2ujmt00.png

بعد از زبان ماشين، زباناسمبلي نزديك‌ترين زبان به زبان قابل فهم رايانه است و در واقع قديمي‌ترينزبان برنامه‌نويسي است. اين زبان قدرتمندترين زبان از نظر توانايي انجامكار است. اما از نظر سهولت برنامه‌نويسي، نسبت به ديگر زبان‌هايبرنامه‌سازي، در پايين‌ترين درجه قرار دارد.

برايبرنامه‌نويسي به اين زبان، برنامه‌نويس بايد تا حد زيادي از ساختارفايل‌هاي اجرايي، ساختار و ساختمان داده‌هاي حافظه و طريقه دسترسي بهآنها، سخت‌افزار، وقفه‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري و... كه همگي ازمفاهيم بنيادي يك رايانه هستند، اطلاع و آگاهي داشته باشد.

بااستفاده از زبان اسمبلي مي‌توان به تمام منابع سخت‌افزاري و نرم‌افزاريدسترسي مستقيم داشت و به كليه نقاط حافظه دست يافت. برخي از ناحيه‌هايمربوط به سيستم عامل، ناحيه‌هاي سيستمي و ممنوعه هستند كه توسط سيستم عاملرزرو مي‌شوند و زبان‌‌هاي برنامه‌نويسي مجاز به استفاده مستقيم از آنهانيستند، اما زبان اسمبلي هيچ گونه محدوديتي در اين زمينه ندارد. هر عمليبا مسووليت برنامه‌نويس قابل انجام است و در صورت بروز اشكال يا هرمساله‌اي، اشكالي به هيچ كس جز برنامه‌نويس وارد نيست.

برنامه‌هاينوشته شده با اسمبلي، به دليل نداشتن كد اضافه، بسيار سريع بوده و بهعبارتي با نهايت سرعت ممكن در ماشين اجرا مي‌شوند. ضمن اين كه حجمفايل‌هاي ساخته شده نيز حداقل ميزان ممكن است.

 برخلاف برنامه‌هايساخته شده با زبان‌هاي سطح بالا كه معمولا حجم آنها به نسبت زياد است، يكبرنامه اسمبلي مي‌تواند امور زيادي را با حداقل ميزان كد انجام دهد.

بهعنوان مثال، ممكن است يك برنامه نوشته شده با يك زبان سطح بالا كه قراراست دو عدد را با هم جمع كرده و نتيجه را در خروجي نمايش دهد، چيزي حدود50 تا 100 كيلوبايت شود. زيرا كدهاي ديگري نيز به فايل اجرايي اين گونهزبان‌ها اضافه مي‌شود، اما معادل همين برنامه با زبان اسمبلي شايد به يككيلوبايت هم نرسد. ضمنا برنامه‌هاي نوشته شده با اسمبلي، حافظه اصلي رانيز كمتر اشغال مي‌كنند.

وابستگي بهCPU 

زبان اسمبلي زباني است كه هر دستور آن معادل يكدستورالعمل CPU  است. بنابراين هر خانواده از پردازنده‌ها، دستورات اسمبليخاص خود را دارند. بنابراين زبان اسمبليCPU ‌هاي اينتل با AMD  متفاوت است.

درونهر CPU تعداد مشخصي ثبات (Register)  وجود دارد. ثبات‌ها، حافظه‌هاييكوچك، گرانقيمت و بسيار سريع هستند كه مستقيما با پردازنده در ارتباطند وبا سرعت CPU  كار مي‌كنند. اگر ظرفيت و تعداد ثبات‌هاي CPU افزايش يابد،قيمت آن بسيار گران خواهد شد و خريد آن به صرفه نخواهد بود. بنابراين باهمين تعداد محدود، برنامه‌نويسي انجام مي‌شود.

يك برنامه‌نويساسمبلي به طور كامل حافظه اصلي و تعدادي از ثبات‌هاي CPU را در اختياردارد و مي‌تواند با استفاده از آنها و به صلاحديد خود، برنامه خود راطراحي و پياده‌سازي كند.

مراحل ساخت برنامه‌

يك برنامه اسمبلي در يك فايل متني و در يكويراستار معمولي مثل Notepad  نوشته مي‌شود. پس از آن كه برنامه به طوركامل نوشته شد به عنوان ورودي به نرم‌افزاري به نام اسمبلر ارسال مي‌شود.اسمبلر كد را بررسي مي‌كند و در صورتي كه خطايي در آن وجود نداشت، يك فايلبا پسوند obj توليد مي‌كند.

محتواي اين فايل object code  يا همانكدهاي زبان ماشين است. اين كدها هنوز قابل اجرا توسط ماشين نيستند و براياجرا بايد به فايل اجرايي تبديل شوند. برنامه‌اي ديگر به‌نام پيوند دهنده(Linker)  وجود دارد كه يك يا چند فايلobj را به عنوان ورودي گرفته و يكفايل اجرايي با پسوند .exe توليد مي‌كند. اين فايلي است كه مي‌تواندمستقيما روي ماشين اجرا شود. فايل مربوط به پيوند دهنده معمولا فايلي بهنام link.exe  است. براي اسمبل كردن كدهاي برنامه نيز، نگارش‌هاي مختلفياز اسمبلرها وجود دارد كه دو نسخه معروف و پركاربرد آنها Masm و Tasm است.
Masmيا Micro Assembler ، محصول شركت مايكروسافت وTasm ياTurbo Assembler محصول شركت بورلند(Borland)  است. گاهي برنامه‌هايي كه با يكي از اسمبلرهاسازگار است، در ديگري با خطا مواجه مي‌شود كه با اندكي تغيير مي‌توان خطارا رفع كرد.

براي هر خانواده از پردازنده‌ها، يك نسخه اسمبلر مخصوصتوسط شركت‌هاي سازنده عرضه مي‌شود و زبان‌هاي برنامه‌سازي سطح بالا كه رويرايانه‌هاي مختلف اجرا مي‌شوند، به هنگام ساخت فايل اجرايي بايد ازاسمبلرهاي مخصوص آن پردازنده استفاده كنند.


بهنام علیپور بازدید : 102 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
به نظر من روتوش تصاویر و بویژه روتوش چهره یکی از تخصصی ترین کارها در نرم افزارهای گرافیکی است. چون کوچکترین اشتباه در انجام کار به راحتی آشکار شده و در کیفیت اثر تاثیر منفی می گذارد ، همچنین کار گرافیست را نیز زیر سوال می برد.
باید در روتوش چهره به دو عامل سرعت و دقت توجه کنیم.
در این مقاله سعی برآن دارم عامل اول یعنی سرعت در کار را در طی آموزشی بسیار ساده به شما علاقه مندان بیاموزم. پس با ما همراه باشید!

www.parsviva.com


دانلود | با حجم ۲۷۳ کیلوبایت

پسورد فایل زیپ : www.parsviva.com

به کوچک بودن حروف دقت کنید!

تعداد صفحات : 52

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 51
  • باردید دیروز : 83
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 699
  • بازدید ماه : 699
  • بازدید سال : 5,145
  • بازدید کلی : 44,268