loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 92 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
اين روزها در خانه‌هاي كوچك وبزرگ دوربين‌هاي عكاسي و فيلمبرداري ديجيتالي براي خانواده‌ها خاطرات رابه تصوير در مي‌آورند. در بيشتر اوقات فيلم ضبط شده و يا عكس گرفته شده رابه نزديكترين آتليه عكس رسانده و در كوتاهترين زمان ممكن عكس‌ها را چاپ وفيلم‌ها را تبديل به سي‌دي مي‌كنند.

http://noalam.persiangig.ir/Post%20Images/ulead-videostudio-11.jpg

امروزهبا پيشرفت سريع تكنولوژي و با كمترين امكانات مي‌توان به كمك رايانه‌هايخانگي، عكس‌ها و فيلم‌ها را به قشنگ ترين شكل با دستان خود بدون تخصص واطلاعات لازم و كافي از ميكس و مونتاژ، با انواع افكت‌هاي صوتي و تصويريروي سي‌دي بياوريد. شركت‌هاي زيادي درزمينه توليد نرم‌افزارهاي ميكس ومونتاژ فعاليت دارند اما هركدام در ارائه بخشي از خدمات خود اشكال دارند،دوستاني كه با اين نوع نرم‌افزار‌ها سر و كار دارند بيشتر از همه ازفرمت‌هاي خروجي اين نرم‌افزار‌ها شكايت دارند. شركت Ulead ساليان متوالينرم‌افزارهايي در حوزه ميكس و مونتاژ توليد نموده و آخرين نسخه ايننرم‌افزار با نام تجاريUlead VideoStudio 11.5 Plus در ماه‌هاي اخير باامكاناتي شگفت انگيز خشنودي زيادي را براي كاربران به ارمغان آورده است.با توجه به گسترش كنسول‌هاي بازي مثل PSP ‌ها و دستگاه‌هاي صوتي وتصويري مثل iPod ‌ها و Zune ‌ها، نرم‌افزارهاي خاطي بايد امكاناتي رافراهم مي‌كردند كه تصاوير و فيلم‌هاي ميكس و مونتاژ شده در اين كنسول‌ها ودستگاه‌هاي صوتي و تصويري قابل پخش باشند كه Ulead VideoStudio 11.5Plus اين امكانات را نيز براي كاربران فراهم نموده است.

ازديگر ويژگي‌هاي اين نرم‌افزار خروجي دي‌وي‌دي آن است. در واقع شمامي‌توانيد مانند توليدكنندگان فيلم‌هاي دي‌وي‌دي، تصويري توليد نماييد كهاستاندارد دي‌وي‌دي 16:9 عريض باشد. توليد فيلم‌هاي خانگي و خانوادگي رابا صدها افكت و فليتر با كمترين زمان انجام بدهيد.

بخش‌هاي اصلي اين نرم‌افزار:

دراين نرم‌افزار براي توليد، ميكس و مونتاژ سه راه وجود دارد. در واقع وقتينرم‌افزار را براي نخستين بار اجرا مي‌نماييد با سه گزينه روبه‌رو مي‌شويدكه به اختصار هر كدام را توضيح مي‌دهيم.

DV-to-DVD Wizard: اين بخش فيلم روي دوربين را با يك بانك و قالب آماده روي كامپيوتر شما Capture مي‌نمايد.

Movie Wizard:با توجه به سادگي اين قسمت كابراني كه تا به حال از اينگونه نرم‌افزار‌هااستفاده نكرده‌اند، مي‌توانند با استفاده از اين بخش با انتخاب فيلم‌هايذخيره شده روي‌هاردديسك و يا فيلمي ‌كه از روي دوربين خود Capture نموده‌ايد به‌راحتي با فشردن چند بار دكمه Next و با انتخاب آهنگ پسزمينه و افكت‌هاي تصويري فيلم خود را به مرحله نهايي رسانده و با فرمتدلخواه ذخيره نماييد.

VideoStudio Editor: اينقسمت براي حرفه اي‌ها و يا كساني كه دوست دارند كار حرفه اي ارائه بدهندايجاد شده است. با استفاده از اين قسمت و با چندين TimeLine مختلف كهبراي عكس، فيلم، صدا تعريف شده اند، كار خود را انجام دهند.

ويژگي‌هاي منحصر به فرد:

- خروجي براي دستگاه‌هاي PSP , iPod , Zune , Nokia VideoPhones

- افزودن بيش از صد افكت صوتي و تصويري

نكتهديگري كه قابل ذكر است رايت روي سي‌دي يا دي‌وي‌دي، بدون ذخيره فيلم توليدشده روي دستگاه است. شما پس از انجام تغييرات بر روي فيلم و عكس موردنظر وپس از گذاشتن افكت‌هاي صوتي و تصويري ديگر احتياجي به گرفتن خروجي و ذخيرهروي دستگاه نداريد، در واقع مي‌توانيد سي‌دي يا دي‌وي‌دي را درون دستگاهخود قرارداده و نرم‌افزار فايل شما را روي سي‌دي يا دي‌وي‌دي رايتمي‌نمايد كه قابليت پخش در دستگاه VCD , DVD را داشته باشد.

پس اگر مي‌خواهيد اولين فيلم خود را درست نماييد، همين حالا به سايت
www.Ulead.com مراجعه و نرم‌افزار را دانلود نماييد.


بهنام علیپور بازدید : 100 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
اگر یادتان باشد، حتما به خاطر داريد كه سال گذشته در يك پست به ارايه برخي از كدهاي مخفي تلفن همراه پرداختيم.

امروز در ادامه همان گزارش در نظر داريم برخي ديگر از كدهايكاربردي را استفاده شما معرفي كنيم. البته درنظر داشته باشيد كه كدهايمعرفي شده بيشتر در گوشي‌هاي نوكيا كاربرد دارد.

http://noalam.persiangig.com/Post%20Images/Nokia.gif

درگوشي‌هاي نوكيا زماني كه وارد منو مي‌شويد مي‌توانيد هر كدام از گزينه‌هايدلخواه خود را علاوه بر استفاده از كليدهاي چهار جهته گوشي، توسط اعدادنيز انتخاب كنيد. به اين ترتيب كه هر كدام از گزينه‌هاي موجود در بخش منويگوشي داراي عدد مخصوص خود است كه با استفاده از همان عدد مي‌توانيدسريع‌تر به گزينه موجود دسترسي داشته باشيد.

در زماني كه گوشي درحالتStandby  قرار دارد، فشردن كليد صفر (0) شما را به صفحه Home Page دروب مي‌برد. البته اين روش در حال حاضر فقط براي كاربران ايرانسل مفيد استو شايد تا اواخر امسال و با راه‌اندازي سرويس GPRS  همراه اول سايركاربران نيز بتوانند از آن استفاده كنند.

برايReset  كردن يافرمت كردن حافظه داخلي گوشي يا برگرداندن تنظيمات گوشي به حالت اوليهكارخانه علاوه بر استفاده از گزينه‌ factory Reset در گزينه Setting مي‌توانيد از كد #7370#* هم استفاده كنيد. زماني كه از اين كد استفادهمي‌كنيد كد قفل گوشي (Lock Code)  گوشي از شما پرسيده مي‌شود كه اگر اينكد را تغيير نداده باشيد، كد 12345 به صورت پيش فرض در تمام گوشي‌ها ذخيرهشده است. البته روش ديگري هم براي فرمت كردن گوشي وجود دارد كه بيشتر درگوشي‌هاي سري 60 نسخه 2 به بعد كاربرد دارد.

در اين روش علاوه برآنكه بابد درنظر داشته باشيد كه باتري گوشي تان حداقل تا نيمه شارژ باشد،بايد سيم كارت و كارت حافظه را هم از گوشي خارج كنيد. درحالتي كه گوشي تانخاموش است، سه كليد سبز (Call) ، * و 3 را همزمان با هم نگاه داشته و گوشيرا روشن كنيد. حتما در نظر داشته باشيد كه اين سه كليد را تا زماني كهفرمان فرمت آغاز مي‌شود بايد نگه داشته شوند.

از اين روش مي‌توانيد براي هنگامي‌كه گوشي شما ويروسي شده و تحت هيچ عنواني روشن نمي‌شود، استفاده كنيد.

كد#000#* براي چك كردن نسخه نرم افزار كاربرد دارد و كد #06#*نيز براي چككردن سريال برد گوشي. اين كد را حتما به خاطر داشته باشيد زماني كه برايخريد گوشي مي‌رويد با استفاده از اين كد مي‌توانيد از اصلي بودن گوشي خودمطمئن شويد. به صورت كلي اسامي ‌و شماره تلفن‌هايي كه در دفتر تلفن گوشيخود ذخيره كرده‌ايد، بر اساس ترتيبي كه قرار گرفته اند، داراي شمارههستند. يعني از اولين فرد ذخيره شده عدد 1 تا انتها. اگر عدد شماره فردمورد نظر خود را بدانيد مي‌توانيد بدون مراجعه به دفتر تلفن و تنها با زدنشماره مربوطه و بعد از آن كليدَ با فرد مورد نظرتان تماس برقرار كنيد. بهعنوان مثال با گرفتن شماره َ‌15 مي‌توانيد به پانزدهمين فردي كه در دفترتلفن شما ذخيره شده است تماس برقرار كنيد.



بهنام علیپور بازدید : 79 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
لغتSEO مخفف عبارت SearchEngine Optimization است. اما تعريف دقيق‌تر آن عبارتست از: مجموعه كارهاو ترفند‌هايي كه به‌صورت پويا روي جنبه‌هاي دروني و بيروني يك وب سايتانجام مي‌شود تا بدين وسيله ترافيك دسترسي به آن سايت از طريق موتورهايجستجو بيشتر شود. چند عامل مشخص و از پيش تعيين شده در ظاهر شدن يك سايتبه عنوان نتيجه جستجو مي‌تواند در رشد يا ركود فعاليت آن تاثير داشته باشد.

http://noalam.persiangig.ir/Post%20Images/Google.jpg

امروزهSEO  يك زير مجموعه مهم از تجارت الكترونيك است و علاوه بر آن كه نظرصاحبان سايت‌ها را درباره كارايي تكنيك‌هايش بيشتر از گذشته به خود جلبكرده، توانسته به يكي از حوزه‌هاي داغ تحقيق و آموزش تبديل شود. در مواردمتعدد اقدامات گوناگوني ممكن است تحت‌‌عنوانSEO  صورت بگيرد كه البتهبيشتر اين گوناگوني مربوط به نوع سايت و كاربرد آن است. اما متاسفانه بهنظر مي‌رسد كه ملاحظات اقتصادي و سياست‌هاي مالي پيمانكارانSEO  نيز موجبارائه خدمات متفاوت به صاحبان سايت‌هاي متفاوت مي‌شود؛ به طوري كه برايمثال يك شركت فعال در زمينهSEO  ممكن است بهترين و پيشرفته ترين اصلاح خودرا براي مشتري پر سود تر خود حفظ كند (حداقل در زمينه‌هاي مشترك). از اينرو بهتر است كه صاحبان سايت‌ها پيش از متحمل شدن هزينه‌هايي كه اغلب مضربياز هزار دلار هستند، مختصري دانش خود از اين حوزه را افزايش دهند تا حداقلدر آينده مناسبات فني‌تر و دقيق‌تري با پيمانكاران  SEO  داشته باشند. چهبسا در همان بدو كار توجه به نكات محدودي در زمينه طراحي سايت و انتخابمتن‌ها و واژگان كليدي بتواند به طرز چشمگيري در نتيجه ترافيك يك سايت ازطريق موتورهاي جستجو تاثير داشته باشد. البته دست يافتن به بهترين نتايج ورقابت با بزرگترين سايت‌هاي يك زمينه خاص در دنيا، نيازمند كاري بسياردقيق، فني و   مداوم است و واضح است كه يك محقق  SEO  نياز دارد باموضوع‌هاي تخصصي مانند تكنيك‌ها و استراتژي‌هاي به روز موتورهاي جستجوآشنا باشد تا بتواند يك قدم جلوتر از همه الگوريتم‌ها و افراد غير متخصصاقدام كند. هدف ما در اين سلسله از مقالات آشنا كردن خواننده با مختصري ازموضوع‌هاي جالب و  مهم مربوط به  SEO  است.

يك سوال اساسي اين است كه دسترسي موتورهاي جستجوي مهم به سايت شما چقدر اهميت دارد؟
هرچنداين سوال بسيار كلي پرسيده شده، اما در پاسخ بايد گفت كه اين موضوع برايارائه‌دهندگان سرويس‌ها يا محصولات موضوع مرگ و زندگي است چرا كه بيش ازهشتاد درصد سايت‌هايي كه هر روز بازيابي مي‌شوند، از يك جستجوگر وب معرفيشده اند و البته بيشتر از نود و پنج درصد آنها از ميان ده يافته نخستجسنجوگرها بوده‌اند.
بنابراين يك اصل اساسي و مهم اين خواهد بود كهبهتر است جستجوگرها سايت شما را در رتبه‌هاي نخست يافته‌هاي خود بياورند.راه ساده اين كار استفاده از سرويس پولي جستجوگرها براي نمايش سايت شما دررتبه‌هاي نخست است كه البته هزينه آن در جستجوگرهاي پرطرفدار با واژگانكليدي كه در حد معقولي جستجو مي‌شوند بسيار گزاف است؛ ضمن آن كه آمار نشانمي‌دهد كاربران اين جستجوگر‌ها به طرز عجيبي به يافته‌هاي غير سفارشي اينجستجوگرها تمايل بيشتري نشان مي‌دهند. راهي كه هميشه رايگان است معرفي وبسايت به جستجوگرها و استفاده از سرويس رايگان آنهاست كه واضح است حتي باداشتن متا تگ‌هاي خاص هم تضميني براي ديده شدن سايت مورد نظر در رتبه‌هاينخست نيست؛ لينك معرفي رايگان سايت به بعضي از جستجوگرها در زير آمده:

HTTP://WWW.GOOGLE.COM/ADDURL
HTTP://SUBMIT.SEARCH.YAHOO.COM/FREE/REQUEST
HTTP://WWW.ALTAVISTA.COM/ADDURL
HTTP://SEARCH.MSN.COM/DOCS/SUBMIT.ASPX

گاهينيز جستجوگرها توسط ربات‌ها و عنكبوت‌هاي خود موفق به يافتن سايت شمامي‌شوند كه در اين زمينه متخصصين  SEO  با شناخت نحوه عملكرد اينعنكبوت‌ها به اصطلاح سعي در پذيرايي از آن‌ها و بيشتر نگه داشتنشان دارند.در هر صورت بايد توجه داشت كه باقي ماندن يك سايت در زمره بهترين نتايج يكجستجو نيازمند به روز بودن و مدارا كردن با جستجوگرهاست. 

كدام موتورجستجو؟

در ميان تمام موتورهاي جستجو سهم گوگل وجستجوگر‌هايي كه با الگوريتم‌هاي آن تقويت شده‌اند (مانند(AOL به تنهاييبيش از شصت درصد سهم كل جستجوهاي روزمره را تشكيل داده است. شايد اين دليلقانع كننده‌اي براي يك علاقه‌مند بهSEO  باشد كه مي‌خواهد دربارهاستراتژي‌هاي   GOOGLE   براي رتبه بندي سايت‌ها بداند. يكي از جالب ترينابداعات گوگل در اين زمينه الگوريتم  Page Rank  آن است كه با تمركز روينظر ديگر سايت‌ها در مورد سايت شما سعي در برقراري يك نوع دموكراسياينترنتي دارد.

 با اين مقدمه سعي خواهد شد تا در شماره‌هاي بعديتوضيحات مفيدي درباره ترفند‌هاي پذيرايي از عنكبوت‌ها و الگوريتم  Pagerank   و همچنين توصيه‌هايي درباره بهترين متاتگ‌ها ارائه شود.



بهنام علیپور بازدید : 104 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
مهمترين و اصلي‌ترين نكته‌ايكه قبل از نصب يك برنامه روي گوشي بايد رعايت كنيد، آنست كه برنامهموردنظرتان در شاخه ويروس‌ها يا نرم افزارهاي مخرب قرار نداشته باشد.البته با توجه به پيشرفت روزافزون اين برنامه‌ها راه تشخيص دقيقي در اينزمينه وجود ندارد اما استفاده از يك آنتي ويروس قوي روي گوشي مي‌تواند تااندازه اي جلوي نصب برنامه‌هاي مخرب يا دريافت فايل‌هاي آلوده را پيش ازدخيره سازي بگيرد. البته قبل از انتقال برنامه به گوشي نيز مي‌توانيدفايل‌هاي مورد نظر را توسط يك آنتي ويروس در دستگاه كامپيوتر چك كنيد و درصورت ويروسي نبودن برنامه مذكور را نصب كنيد.

http://noalam.persiangig.com/Post%20Images/USB-data-cable.gif

دربعضي موارد نيز نرم‌افزار‌هايي وجود دارند كه ويروس نيستند و با اهدافكاربردي مفيد به وجود آمده‌اند، ولي به علت عدم برنامه نويسي صحيح سازندهو رعايت نكردن برخي نكات ضروري‌ ممكن است كه به گوشي آسيب برسانند. بهعنوان مثال ممكن است برنامه‌اي به علت اشغال كردن حافظه فعال گوشي (RAM)كارايي و سرعت عملكرد گوشي را پايين آورد و يا اينكه به علت درخواست زيادتوان مصرفي، عمر باتري را كوتاه كند.

از نصب كردن برنامه‌هايي باكارايي مشابه و فعال كردن همزمان آنها خودداري كنيد. چرا كه اين برنامه‌هابا يكديگر در زمان اجرا تداخل پيدا مي‌كنند.



بهنام علیپور بازدید : 66 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
از اين به بعد مي‌توانيدسايت‌ خود را تحت پشتيباني شركت گوگل راه‌اندازي كنيد. اين خبر خوش درهفته گذشته، به تيتر اول بسياري از خبرگزاري‌هاي اينترنتي تبديل شده بود.سرويس Google Sites ، سرويس جديد گوگل است كه به كاربران اينترنتي اينامكان را مي‌دهد كه براحتي هر چه تمام‌تر، براي خود يك سايت اينترنتي و درقالب آدرس زير راه اندازي كنند.
 http://sites.google.com/your-website

دراين سرويس از قابليت‌هاي متني و ويرايشي سرويس Google Apps استفاده زياديشده است و كاربري آسان آن مي‌تواند براي كاربراني كه تا كنون تجربه ساخت وطراحي وب سايت را نداشته‌اند، بسيار مفيد باشد. حتي گوگل در معرفي اينسرويس عبارت « »Single Click را عنوان كرده كه به اين معني است كه كاربرمي‌تواند به راحتي و با يك كليك براي خود يك صفحه وب طراحي كند.

   از آنجايي كه كاربران تازه‌كار در طراحي و راه‌اندازي سايت‌، تجربيات كافيدر زمينه حفظ امنيت سايت خود را ندارند، سرويس جديد گوگل مي‌تواند مكانامن و مناسبي را براي اين افراد ايجاد كند. زيرا تمامي موارد امنيتيسايت‌هاي تحت پوشش اين سرويس، تحت كنترل شركت گوگل بوده و تيم‌هاي امنيتيقدرتمندي از آن حمايت مي‌كنند.

سرويس جديد گوگل بر اساس ابزارهايويرايشي WYSIWYG طراحي شده كه عيناً مشابه ابزارهايي است كه در سرويسGoogle Docs به كار رفته است. به اين ترتيب كاربران مي‌توانند به راحتيتصاوير ويدئويي، عكس‌ها و متن‌هاي خود را در صفحات سايت قرار دهند.

ازديگر ويژگي‌هاي سرويس جديد گوگل مي‌توان به عدم نياز به تسلطبردستوراتHTML  در طراحي سايت‌ و صفحات اشاره كرد.  در اين سرويس كاربراصلاً با اين دستورات درگير نمي‌شود و تنها با ابزارهاي از پيش تعريف شدهگوگل كار مي‌كند. البته اين موضوع نشان دهنده اين مطلب است كه اين سرويسبيشتر مناسب كاربران تازه‌كار است و كاربران حرفه‌اي در طراحي وب استقلالكافي را ندارند.


بهنام علیپور بازدید : 113 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
با توجه به طرحهای مختلف و مخفی ایرانسل و کدهای متنوع آن، حتماً تا به حال به این موضوع فکر می کردید که آیا راهی برای انتقال اعتبار از یک سیم کارت ایرانسل به سیم کارت دیگر ایرانسل وجود دارد ؟

http://i26.tinypic.com/33dxvtx.png

با ترفندی که امروز قصد معرفی آن را داریم قادرید تا تنها با ارسال یک پیام کوتاه ، مقدار اعتبار دلخواه خود را به سیم کارت ایرانسل دیگری انتقال دهید!

تصور کنید اعتبار سیم کارت اعتباریتان رو به پایان است و نیاز به شارژ سیم کارت دارید ، در حالی که دسترسی به کارت شارژ نیز ندارید .

در چنین مواقعی بهترین گزینه انتقال اعتبار دلخواه از سیم کارت دوستتان به سیم کارت شما است . کافی است با وی تماس بگیرید تا اعتبار دلخواه خود را برایتان ارسال کند ...
برای این مظور کافی است ابتدا با سیم کارتی که قصد دارید تا از آن اعتبار بگیرید یک پیام کوتاه به صورت زیر و به شماره 1112 ارسال کنید

مبلغ مورد نظر به ریال: شماره سیم کارت مقصد

» به طور مثال فرض کنید قصد داریم تا از سیم کارتی به شماره فرضی 09351111111 به شماره 09352222222 ، مبلغ 1000 تومان اعتبار انتقال دهیم .

بدین منظور کافی است از سیم کارت اول یک پیام کوتاه به شماره 1112 ارسال کنید که در متن آن ابتدا شماره سیم کارت مقصد را نوشته و سپس علامت دو نقظه گذاشته و سپس مبلغ مورد نظر را به ریال وارد کنید .

پس از انجام عمل فوق و ارسال متن پیام به شماره 1112 ، به صورت اتوماتیک برای هر دو سیم کارت یک پیام کوتاه با مضمون انتقال موفقیت آمیز اعتبار ارسال خواهد شد .

لازم به ذکر است حداقل مبلغ برای انتقال اعتبار 100 تومان می باشد و بابت انتقال مبلغ 50 تومان کارمزد از سیم کارت مبداء کسر خواهد شد .

»» با توجه به ترفند فوق زین پس بیشتر مراقبت سیم کارت های اعتباری ایرانسل خود باشید و از در اختیار گذاشتن تلفن همراه خود به افراد ناشناس خودداری کنید چرا که تنها چند ثانیه کافی است تا وی اعتبار سیم کارت شما را به سیم کارت خود منتقل نماید .



بهنام علیپور بازدید : 91 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
http://i32.tinypic.com/mkx2s2.jpg

از آنجايي كه به زودي واگذاريهاي ارتباطات سيار آغاز مي شود و سيم كارت هاي 150 هزار توماني نيز در راههستند و قطعا كابران بي شماري طي چند ماه آينده روانه بازار مي شوند قصدداريم اين هفته به نكاتي درباره خريد گوشي هاي نو و دست دوم را براي شماگوشزد كنيم كه ان‌شاء‌الله خريدي موفقي را پيش رو داشته باشيد.

نكته اولاينكه از خريدن گوشي هاي بدون جعبه قطعا خودداري كنيد. توجه كنيد كه شمارهسريال جعبه و گوشي بايد همخواني داشته باشد. گوشي هاي نو را از نمايندگيهاي اصلي تهيه كنيد. در زمان خريد گوشي هاي نو حتما به نوع گارانتي وتاريخ شروع آن دقت كنيد و در نظر داشته باشيد كه از تاريخ شروع گارانتيترجيحا بيش از دو هفته نگذشته باشد. در صورتي كه گوشي مورد نظر شما كاركرده بوده و يا از گارانتي آن مطمئن نيستيد و مي خواهيد بدانيد اين گوشيواقعا در چه تاريخي توليد شده است، از روش ذيل پيروي كنيد:

كد َ92702689‌َ‌* را بعد از روشن كردن گوشي وارد كنيد، در اكثر مدل هاي تلفن همراه سريال و تاريخ ساخت گوشي را به شما مي دهد.

راهديگر براي تشخيص گوشي نو اين است كه به اطرا ف باطري و محل قرار گر فتن آنبا دقت نگاه كنيد در گوشي هاي نو هيچ خط و اثري از مالش باطري به بدنهگوشي نبايد وجود داشته باشد. محل قرار گر فتن سيم كارت در گوشي هاي نوكاملا تميز و بدون خط است.

در گوشي‌هايي كه داراي حافظه خارجيهستند اين حافظه نبايد هيچ پارتيشني علاوه بر پارتيشن‌هاي اصلي كه معمولامخفي بوده و قابل ديدن نيستند داشته باشد.

در گوشي هاي نو در قسمتزنگ ها نيز نبايد هيچ زنگي اضافه بر زنگ هاي اصلي وجود داشته باشد. درزمان خريد گوشي هاي دست دوم حتما از فروشنده 24 ساعت مهلت تست بگيريد تاباطري و ساير قسمت هاي آن را به طور كامل تست كنيد. يك راه براي تست باطريگوشي دست دوم اين است كه چندين بار به صورت پياپي ( مثلا 5 بار ) گوشي خودرا روشن و خاموش كنيد. اگر باطري اين گوشي سالم باشد به اصطلاح نبايد خطباطري كم كند يا حد اكثر تا يك خط باطري كم كند، ولي اگر پس از اين كارخطوط باطري شما نصف يا كمي كمتر يا بيشتر شد به احتمال قوي باطري گوشي شماداراي اشكال است.

در مورد خريد گوشي هايي كه داراي حافظه خارجيهستند و يا قابليت نصب برنامه هاي گوناگون را دارند دقت بيشتري به خرجدهيد. اگر در هنگام اجراي يك برنامه يا منو پس از مدتي گوشي دچار مكثطولاني مي شود بدانيد كه اين گوشي يا داراي ويروس بوده و يا نرم افزارهايغير استاندارد روي آن نصب شده كه در طولاني مدت براي برنامه اصلي گوشي نيزمي تواند مشكل آفرين باشد.

ظاهر شدن علائم و يا اعداد بي دليل،خاموش و روشن شدن مكرر گوشي، خارج شدن ناگهاني از يك برنامه در حين اجرا وخالي و پر شدن خط شارژ گوشي از ديگر نشانه هايي است كه در مورد گوشي هايبا قابليت نصب برنامه ميتواند نشانه غير استاندارد بودن نرم افزارهاي نصبشده يا ويروسي بودن و يا در مراحل پيشرفته مشكل سخت افزاري گوشي باشد.بررسي قيمت و فراواني لوازم جانبي نظير قاب و كارت حافظه از جمله مواردياست كه در هنگام خريد يك گوشي كاركرده و يا يك گوشي قديمي اهميت ويژه ايدارد.

در صورتي كه شما جزو افرادي هستيد كه گوشي خود را مرتباعوض مي كنيد در هنگام خريد گوشي حتما قيمت فروش دست دوم آن را نيز جوياشويد تا از ميزان افت قيمت احتمالي گوشي مورد نظر خود مطلع باشيد چرا كهبرخي از گوشي ها اصولا داراي افت قيمت بالايي هستند.

توجه داشتهباشيد كه Gallery  يا Memory و يا قسمت هايي كه قابليت نصب يا كپي برنامههاي مختلف در آن وجود دارد نبايد هيچ پارتيشن يا فايلي غير از فايل هاياصلي گوشي وجود داشته باشد همچنين Call Duration گوشي زمان 00:00:00 وجودداشته باشد.



بهنام علیپور بازدید : 66 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
امروزه استفاده از صندوق پستالكترونيكي (ايميل)، كوچك و بزرگ نمي‌شناسد و به جرات مي‌توان گفت كهاكثريت كاربران رايانه داراي يك ايميل شخصي براي خود هستند.
استفاده از ايميل داراي مزيت‌هاي بسيار زيادي است كه مطمئنا تمامكاربراني كه از اين سرويس استفاده مي‌كنند به مزيت‌هاي آن آگاهند و آن راروشي بسيار مناسب براي رد و بدل كردن اطلاعات مي‌دانند. آدرس ايميل رامي‌توان از سرويس‌دهنده‌هاي مختلفي به شكل‌هاي مختلف تهيه كرد. برخي ازسرويس دهندگان رايگان ايميل عبارتند از : ياهو، گوگل،‌هات ميل و سايتفارسي زبان نوآور.

http://i29.tinypic.com/9icu1g.png

هريك از سرويس دهندگان ايميل خدمات مختلفي را در اختيار كاربران خود قرارمي‌دهند و كاربران نيز با توجه به نيازهاي خود و روش كار با هر يك از اينسرويس‌ها در يكي از آنها ثبت نام نموده و به استفاده از ايميل شخصي خودمي‌پردازند. در اين بين نكته مهمي ‌كه در انتخاب كاربران مورد توجه قرارمي‌گيرد ميزان حجم اختصاص يافته به صندوق پستي آنان است.

آرشيو 6 گيگابايتي‌

سرويس ايميل گوگل تحت نام جي‌ميل به دليل اختصاصبيش از 6 گيگا بايت فضاي رايگان به كاربران كه در هر لحظه نيز اين فضاروند صعودي دارد يكي از محبوب ترين سرويس‌هاي ارائه دهنده خدمات پستالكترونيك براي كاربراني است كه به‌طور مرتب از ايميل خود براي ارسال ودريافت اطلاعاتشان استفاده كرده و نيازمند آرشيو بندي مرتب و بدون كم وكاست ايميل‌هاي خود هستند.

انتخاب نام ، محدوديت در فضا

از ديگر انواع ايميل‌ها مي‌توان به ايميل‌هاي شخصيصاحبان سايت‌ها اشاره كرد. حتما مي‌دانيد كه استفاده از سرويس‌هاي ايميلرايگان مستلزم شامل شدن نام آن سرويس دهنده در انتهاي آدرس ايميل كاربراناست به اين شكل كه چنانچه از سرويس ايميل ياهو استفاده كنيد آدرس ايميلشما به صورت Yournameyahoo.com و چنانچه كاربر جي‌ميل باشيد آدرسي بهصورت Yournamegmail.com به شما اختصاص مي‌يابد.

حال اگربخواهيد آدرس ايميلي بدون پسوند يا پيشوند سرويس دهنده همچون Infodomain.com را در اختيار داشته باشيد (عبارت Domain.com آدرس سايتشخصي شما است ) بايد علاوه بر دارا بودن يك دامنه براي سايت شخصي خود ازيكي از سرويس‌هاي ميزباني وب نيز بهره بگيريد.در چنين حالتي شما صاحب يكسايت شخصي هستيد و مي‌توانيد به تعداد مورد نياز خود با توجه به ميزانفضاي اختصاص يافته به سايت خود ايميل‌هاي مورد نظرتان را روي سايت خودايجاد كنيد. همان‌طور كه ذكر كرديم چنانچه بخواهيد ايميل شخصي بدون پسونديا پيشوندي را به خود اختصاص دهيد مي‌بايد فضاي ايميل مورد نظر را نيزخودتان تعيين كنيد. اين فضا با ميزان فضاي اختصاص يافته به سايت شما رابطهمستقيم دارد بطوري كه اگر 50 مگابايت فضا براي سايت خود خريداري كردهباشيد نمي‌توانيد ايميلي با حجم 100 مگابايت براي خود ايجاد كنيد و اينيكي از مهم‌ترين مشكلاتي است كه صاحبان سايت‌ها را مجبور مي‌كند تا هميشهصندوق پستي خود را خالي كرده و نتوانند آرشيو ايميل‌هاي خود را نگهداريكنند.

انتقال ايميل به ايميل

اين مقدمه‌ها را ذكر كرديم تا علاوه بر آشنايي شمابا سرويس دهندگان رايگان ايميل و همچنين مهمترين مشكل موجود در استفاده ازايميل‌هاي شخصي راه حلي بسيار مناسب براي رفع مشكل صاحبان ايميل‌هاي شخصيبا استفاده از سرويس‌هاي رايگان ايميل را ارائه دهيم.

سرويس ايميلگوگل با نام جي‌ميل يكي از سرويس‌هاي رايگاني است كه علاوه بر دارا بودنفضاي مناسب براي ذخيره‌سازي ايميل‌ها اين امكان را به شما مي‌دهد تا ازميزان فضاي موجود در آن براي ديگر ايميل‌هاي خود نيز استفاده كنيد. همچنيناين سرويس به شما اين امكان را مي‌دهد تا به راحتي از امكانات مديريتيموجود در آن براي مديريت ايميل‌هاي ارسالي و دريافتي خود با چند آدرسمختلف استفاده كنيد. با اين دو قابليت خواهيد توانست چندين ايميل مختلف رابه‌‌صورت يكجا مديريت كرده و هنگام ارسال ايميل نيز به طور انتخابي آدرسايميل فرستنده را از ميان ايميل‌هاي خود انتخاب كنيد.

مزاياي استفاده از اين روش‌

استفاده از قابليت افزودن چند ايميل به سيستممديريتي جي‌ميل و همچنين ارسال و دريافت ايميل‌ها با استفاده از اين سرويسمزاياي بسيار زيادي دارد كه برخي از آنها به اختصار عبارتند از :

1. مديريت چندين آدرس ايميل بصورت همزمان‌

2. دسته بندي بهتر اطلاعات و دسترسي سريع‌تر به محتواي تمام ايميل‌ها

3. عدم نياز به چك كردن هر آدرس ايميل به‌طور مجزا

4. استفاده از 6 گيگا بايت فضاي اين سرويس براي آرشيو كردن ايميل‌ها

5. امكان انتخاب آدرس فرستنده ايميل براي ايميل‌هاي ارسالي به صورت دلخواه‌

6. دريافت خودكار ايميل‌ها روي سرويس جي‌ميل‌

7. با خبر شدن از ايميل‌هاي جديد با ابزارهايي همچون Gmail Notifier

ارسال از طرف ...

استفاده از جي‌ميل براي ارسال ايميل از آدرس‌هايفرستنده مختلف يكي از جمله قابليت‌هايي است كه در بالا به آن اشاره كرديم.براي استفاده از اين قابليت بايد پس از عضويت در جي‌ميل و ورود به آن واردبخش Settings شده و تب Accounts را انتخاب نماييد. حال در بخشSendmail as گزينه Add another email address را كليك كنيد. در پنجره جديديكه باز مي‌شود در بخش Name نام و در بخش Email address آدرس ايميل موردنظر خود را كه مي‌خواهيد ايميل‌هاي ارساليتان با آن آدرس ارسال شوند راوارد كنيد.در آخر بر روي گزينه Next Step كليك نموده و پس از آن گزينه Send Verification را انتخاب نماييد.

براي حفظ امنيت استفاده ازاين سرويس ، جي‌ميل، ايميلي شامل لينك فعال‌سازي اين قابليت را به آدرسايميل مورد نظر شما ارسال مي‌كند. در صورتي كه صاحب اين ايميل شما باشيد وبتوانيد ايميل ارسال شده را دريافت كنيد مي‌بايد بر روي لينك فعالسازيموجود در آن كليك كنيد تا قابليت فوق روي سرويس جي‌ميل شما فعال شود. بهاين شكل شما صاحب ايميل وارد شده تشخيص داده مي‌شويد و مي‌توانيد از اينبه بعد در سرويس جي‌ميل خود هنگام ارسال ايميل‌ها آدرس ايميل فرستنده رابه آدرس فوق تغيير دهيد.

دريافت ايميل مختلف‌

از ديگر قابليت‌هايي كه به آن اشاره كرديم امكاندريافت ايميل‌هاي مختلف بر روي صندوق دريافتي جي‌ميل و آرشيو نمودن آنهااست.با اين قابليت مي‌توانيد چندين ايميل مختلف را با يك بار ورود بهسيستم مديريتي جي‌ميل خود چك كنيد و همچنين از فضاي 6گيگابايتي جي‌ميل نيزبراي آرشيو بندي اطلاعاتتان استفاده كنيد.

براي استفاده از اينقابليت پس از ورود به بخش Settings و انتخاب تب Accounts در بخش Getmail from other accounts روي گزينهAdd another mail account كليك كردهو پس از وارد نمودن آدرس ايميل مورد نظر خود بطور كامل بر روي گزينه NextStep كليك كنيد.در اين مرحله جي‌ميل اطلاعات مورد نياز همچون نام سرور وپورت مربوط را به‌طور هوشمند تشخيص مي‌دهد اما بهتر است خودتان نيز آنهارا چك كرده و پس از تاييد صحت آنها رمز عبور ايميل مورد نظر را در بخش Password وارد كنيد.

در اين بخش گزينه‌هاي مختلفي وجود دارد كه يكي از مهم ترين آنها گزينه

Leave a copy of retrieved

messages on the server

است.با انتخاب اين گزينه وقتي ايميلي از آدرس ايميل شما دريافت و به جي‌ميلانتقال داده شود يك كپي از آن همچنان در ايميل اصلي باقي مي‌ماند. چنانچهمي‌خواهيد فضاي ايميل اصلي اشغال نشود و آرشيو ايميل‌هايتان را در جي‌ميلذخيره كنيد مي‌توانيد اين گزينه را غير فعال كنيد. در اين حالت ايميل‌هايارسال شده به ايميل اصلي شما پس از انتقال به جي‌ميل از روي صندوق پستياصلي شما حذف شده و تمام آنها در جي‌ميل شما آرشيو مي‌شوند.

اميدواريممطلب اين هفته مشكل صاحبان ايميل‌هاي شخصي داراي محدوديت فضا را حل نمودهباشد و بتوانيد به راحتي از اين قابليت‌ها استفاده نماييد.

اگرمي‌خواهيد با ديگر امكانات سرويس دهندگان رايگان ايميل آشنا شده و از آنهادر راستاي تسريع بخشيدن به امورتان استفاده كنيد بهتر است همين امروز بهگشت و گذار در بخش‌هاي تنظيماتي سيستم مديريتي ايميل خود در اين سرويس‌هابپردازيد.شايد قابليتي كه مدت‌ها به دنبال آن بوده‌ايد هم اكنون در اينسرويس‌ها وجود داشته باشد!


بهنام علیپور بازدید : 136 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
قالب بسیار زیبای رویای صورتی که برای سیستم بلاگفا ترجمهشده رو برای شما عزیزان آماده کردیم که امیدواریم خوشتون بیاد . این قالببرای وبلاگ های دانلود ، نرم افزار ، موبایل ، عاشقانه و... میتونه مفیدباشه.

http://noalam.persiangig.com/Theme/Roya-Surati/download-pink-blogfa.gif

ويژگي ها این قالب:
1.سبک بودن قالب يه طوري شگفت انگيز که در يک چشم بهم زدن لود ميشه
2.زيبايي قالب در عين طراحي ساده اين قالب

مشاهده و دریافت قالب رویای صورتی


توجه: برای دریافت کد این قالب ، بر روی لینک بالا کلیک کرده و بعد از بارگذاری کامل صفحه از قسمت View روی Source کلیک کنید و کدها را در ویرایش قالب خود قرار دهید.



بهنام علیپور بازدید : 67 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
ممكن است بارها برايتان پيشآمده باشد كه با نصب دوباره ويندوز، هنگامي‌كه آنلاين مي‌شويد، براي گشت وگذار وبي، سراغ گزينهFavorites موجود در كامپيوترتان برويد كه براي سهولتدسترسي به سايت‌ها ارايه شده وآه از نهادتان برآيد. زيرا تمامي‌آدرس‌هاييكه براي مراجعه مجدد به ثبت رسانده بوديد، ناپديد شده‌اند. بسياري از اينسايت‌ها يا به سختي دوباره يافت مي‌شوند يا اصلا ديگر قادربه مشاهده آنهانخواهيد بود. البته بايد اضافه كنم كه دسترسي ما به سايت‌هاي موردعلاقه‌مان از طريق گزينه Favorites مذكور تنها از طريق كامپيوتر شخصيخودمان ميسر است. از ديگر سو گفته مي‌شود كاربران اينترنت عادات رفتارينسبتا مشخصي دارند.

به جز درصدخاصي از سايت‌ها كه ما به طور اتفاقي با آنها برخورد مي‌كنيم يا به آنهاسر مي‌زنيم؛ سايت‌هايي وجود دارند كه به طور مستمر و هرروزه يا به شكليدوره‌اي به آنها مراجعه مي‌كنيم. ، گزينه Favorites  با كاربردي كه ذكرشد، پيرو همين عادات رفتاري مشخص ارايه شده و با ذخيره كردن نام سايت درآن تنها با يك كليك مي‌توان به سايت دلخواه رفت؛ اما چنانچه گفته شدمعايبي هم دارد كه غير قابل چشمپوشي هستند.

پس چه بايد كرد؟ سرويسياز سوي سايت‌هاي بزرگ در فضاي اينترنت ارايه مي‌شود كه بي‌شباهت به اينگزينه موجود درPCها نيست online book marking تاريخچه ارايه چنين سرويسيبه راه اندازي سايت itList  درآوريل 1996 برمي‌گردد. از ان زمان بود كهايده به اشتراك گذاشتن سايت‌هاي دلخواه به شكل عمومي‌يا خصوصي به وجودآمد. طي 3 سال پس از راه‌اندازي itList ، رقابت ميان سرويس‌دهندگان bookmarking به شدت افزايش يافت و نام شركت‌هاي بزرگي كه خدمات ديگري نيزارايه مي‌كردند پشت عنوان سرويس‌هاي bookmarking  ديده مي‌شد.
خدماتمختلفي از سوي اين سرويس دهندگان ارايه مي‌شد كه ازآن جمله مي‌توان بهارايه قابليت فولدربندي سايت‌ها با محتواي مشابه يا فولدر بنديخودكارسايت‌ها ( البته با درجه صحت و اعتبار متفاوت از سوي سرويس‌دهندگانمختلف) اشاره كرد. بعدهاBlink  گزينه اي را در مرورگرها ويژه ذخيره صفحاتوب بوك مارك شده، قرار دادBackflip . امكان ايميل كردن بوك مارك شده‌ها ازسوي كاربران را براي يكديگرفراهم ساخت.

بسياري از اين سرويسدهندگان مذكوردر دوره حباب دات كامي‌ورشكست شده و به فعاليت خود پايانبخشيدند. البته اين اتفاق ابعاد گسترده اي دارد كه قصد پرداختن به آن رانداريم. دراواخر 2003 بود كه نام يك سرويس دهندهbookmarking  به نام del.icio.us ‌سر زبان‌ها افتاد. در2006، Ma.gnolia،Blue Dot، Diigo وارداين عرصه شدند. در2007 بخشIBM Lotus Connections  شركت IBM  سرويسbookmarking  ويژه كسب وكارها و بازرگانان ارايه كرد.
در حال حاضر نيز سرويس دهندگاني چونDigg، reddit  وNewsvine  سيستم مشابهي را براي سازمان‌دهي اخبارعمومي‌استفاده مي‌كنند.

امااين سرويس چيست و چه كارايي دارد؟ بوك‌مارك‌كردن روشي براي ذخيره، سازماندهي و جست و جوي صفحاتي از وب است كه ما آن‌ها را نشانه دار كرده و در يكسرويس دهنده bookmarking تحت عنوان سايت مورد علاقه، Favorites، Anchors،Hotlists،Links يا هر نام ديگري كه به آن مي‌دهيم، به ثبت مي‌رسانيم.
امافايده اين كار چيست؟ علاوه بر ذخيره نام سايت مي‌توانيد مطلب يا مطالبي رابه عنوان توضيح به آن اضافه كنيد تا جست و جوي سايت مورد نظر آسان‌تر شود.همچنين مي‌توانيد براي برخي سايت‌ها دسته‌بندي موضوعي انجام دهيد يا آن كهصفحات مورد‌علاقه‌تان را با ديگران به اشتراك بگذاريد. اين به اشتراكگذاري مي‌تواند به افراد يا گروه‌هاي خاص ويا اعضاي يك شبكه محدود شود.

Google Bookmarks

Google Bookmarks   يك سرويس ذخيره‌سازي آنلاين ورايگان است كه البته تنها براي دارندگان اكانت گوگل در دسترس قراردارد.اين سرويس به كاربران امكان مي‌دهد سايت‌هاي مورد علاقه خود را بوك مارككرده، به آن عنوان يا عناويني اضافه كنند، توضيحاتي ارايه دهند و نكاتي راخاطر نشان كنند. اين توضيحات و نكات توسط موتورهاي جست و جو در دسترسكاربران ديگر قرار مي‌گيرند. كاربران با ورود به Homepage  شخصي خود قادرخواهند بود به صفحه بوك مارك‌هاي شخصي خود ازهركامپيوتري دسترسييابندGoogle toolbar . نيز ابزاري براي خلق آسان بوك مارك‌ها و دسترسيمجدد به آنها دارد.

همچنين مي‌توان به طور شخصي و با استفاده ازواسط كاربري وب به خلق بوك مارك‌ها پرداخت يا از ابزارهاي ديگري چونFirefox extensions  كه ويژه سازمان دهي و مديريت بوك مارك‌هاي دارندگاناكانت گوگل ارايه شده اند، استفاده كرد. ناگفته نماند كه سرويس بوك ماركگوگل شخصي است و امكان به اشتراك گذاري بوك مارك‌ها در آن وجودنداردdel.icio.us . اين سرويس دهنده از زماني كه توسط ياهو خريداري شدهبيش از پيش محبوبيت يافته است. امكان به اشتراك گذاري بوك مارك‌ها بهاشكال مختلف از ويژگي‌هاي بارز آن است. كاربران مي‌توانند سايت‌هاي جالبيكه در گردش‌هاي وبي خود به آن برمي‌خورند را براي ديگران ارسال كنند يا بابوك مارك كردن در دسترس سايرين بگذارند.

Digg.com

به گفته طراحان و ارايه كنندگان اين سرويس، Digg فضايي براي همه است تا به كشف و شهود درباره محتواي آنلاين بپردازند ونتايج آن را با ديگران به اشتراك بگذارند. محتواي بزرگ ترين سايت‌ها تاكوچك ترين وبلاگ‌ها در اين سرويس بررسي مي‌شود و به راي كاربران سپردهمي‌شود. خبري از ويرايش و دست كاري مطالب نيست و تمامي‌مطالب از اخبار تاويديوها، تصاوير و محصولات از سوي خود كاربران ارايه مي‌شود. وقتي محتواييارايه مي‌شود، ساير كاربران آن را مشاهده كرده و به آن راي مي‌دهند تابهترين محتواي ارايه شده مشخص شود. اگر محتوايي موفق به كسب عنوان"بهترين" شود به صفحه اول سايت مي‌رود تا در معرض تماشاي ميليون‌ها بازديدكننده قرار گيرد.

علاوه برآنچه ذكر شد، Listible، Furl، Yahoo MyWeb 2.0 Beta، Flickr، Slashdot، YouTube، Simpy و Popurls.com به انتخابسايت About.com  در زمره برترين سايت‌هاي بوك ماركينگ كه خدماتي از ايندست ارايه مي‌دهند و دسترسي به آرشيوي آنلاين از وب سايت‌ها، وبلاگ‌ها،سايت‌هاي خبري و شبكه‌هاي اجتماعي را براي كاربران فراهم مي‌سازند، قرارگرفته اند.

نمي‌دانم براي سايت‌هاي ايراني چنين سرويسي وجود دارديا نه، زيرا تلاش براي كشف اين قابليت بنده را با موارد متعدد  (مشتركگرامي‌دسترسي به سايت مورد نظر امكان پذير نمي‌باشد) مواجه كرد. مي‌گويندسايت برتر دات كام چنين سرويسي ارايه مي‌دهد. ما كه نمي‌دانيم چون بههنگام مراجعه با همان پيام مواجه شديم.

به هر حال تا اينترنتايراني به بلوغ خود برسد و بتوانيم به كاربران اعتماد كنيم، تا قوانين اينحوزه اين همه متداخل نباشند، تا زماني كه دسترسي به برخي سايت‌ها از يكسرويس دهنده تا سرويس دهنده ديگرممكن وغيرممكن نباشد بايد صبر كرد تا اينمقاله تكميل شود.



تعداد صفحات : 52

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 109
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 184
  • باردید دیروز : 105
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 850
  • بازدید ماه : 1,209
  • بازدید سال : 4,330
  • بازدید کلی : 43,453