loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 110 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
یکی از کاربردی ترین قابلیتهایی که شرکت ارتباطات سیار برای مشترکین خود در نظر گرفته است که بسیاری از مشترکین از آن بی خبر هستند امکان مشاهده صورت حساب آخرین دوره قبض موبایل به شکل آنلاین و از طریق اینترنت میباشد. این ویژگی که بسیار عالی است و شما رو از شوکه شدن در سر برج فارغ میکند (!) ، به سادگی و تنها با وارد نمودن شماره تلفن همراه به همراه کدپستی مربوط به قبض موبایل قابل مشاهده میباشد. یعنی علاوه بر مشاهده صورتحساب تلفن خود میتوانید با دانستن کدپستی دوستان و اطرافیانتان صورتحساب موبایل آنها را نیز مشاهده کنید!

The image “http://noalam.persiangig.com/Post%20Images/Khalafi.gif” cannot be displayed, because it contains errors.

بدین منظور:
کافی است به آدرس http://217.218.110.142/billing بروید.
در این صفحه در قسمت " تلفن همراه" شماره تلفن همراه خود را بدون 0 اول یعنی به عنوان مثال به شکل 9123456789 وارد نمایید.
در قسمت "کدپستی" ، کد پستی 10 رقمی خود را که بر روی قبض موبایل پیشین خود نیز درج شده است را وارد کنید.
در قسمت آخر هم کاراکترهای تصویری که مشاهده میکنید را وارد کنید و روی دکمه "جستجو ... " کلیک کنید تا صورتحساب آخرین دوره تلفن همراه خود را مشاهده کنید.


بهنام علیپور بازدید : 70 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
در چند پست شروع كرديم به صحبتدرباره چگونگي اتصال گوشي به كامپيوتر و نيز چگونگي نصب برنامه‌هاي مختلفروي گوشي‌هاي مختلف. در این پست به چگونگي اتصال گوشي به وسيله كابل ديتا بهكامپيوتر اشاره مي‌كنيم.
كابل ديتا يا همان USB Data Cable از ديگر وسايلي است كه مي‌توان بهوسيله آن گوشي را به راحتي براي دريافت و انتقال داده‌ها به كامپيوتر متصلكرد. عمدتا اين كابل توسط توليد كننده در بسته‌هاي گوشي قرار مي‌گيرد امااز آنجايي كه حجم زيادي از گوشي‌هاي موجود در بازار كشور به صورت قاچاقوارد مي‌شود، برخي از فروشندگان گوشي در بازارهاي رسمي ‌از ارايه كابلاتصال در جعبه گوشي خودداري و براي كسب سود بيشتر آن را به طور جداگانه ودر صورت درخواست مشتري ارايه مي‌كنند.

براي سهولتدر استفاده از اين كابل علاوه بر نصب برنامه گوشي مربوطه شما حتما بايددرايو موجود در سي‌دي همراه آن را نيز نصب كنيد تا در هر بار استفاده ازآن توسط كامپيوتر مجبور به نصب مجدد برنامه گوشي خود نباشيد. البته ايننكته را هم در نظر داشته باشيد كه با فراگير شدن استفاده از برنامه‌هايمختلف روي گوشي تلفن همراه توسط كاربران، شركت‌هاي توليد كننده تصميم بهرفع اين مشكل را گرفتند. از همين رو كمپاني‌هاي مطرح سعي كردند از ارايهيك كابل واحد براي تمام ‌گوشي‌هاي خود در كنار يك برنامه كامل و جامعاستفاده كنند.
همين مساله باعث شد تا مدل‌هايي كه به تازگي به بازارعرضه مي‌شوند، بدون نياز به نصب درايو كابل مربوطه به راحتي توسط رايانهشناسايي مي‌شوند.

در برخي از مدل‌ها پس از اتصال گوشي بهكامپيوتر پوشه اي در My Computer ايجاد مي‌شود كه به وسيله آن دسترسي بهفايل‌هاي موجود در حافظه جانبي و يا حافظه سخت گوشي براي شما مهيا مي‌شود.
در گوشي‌هاي سري 60 ويرايش سوم به محض اتصال كابل با گوشي، چند گزينه براي انتخاب پيش روي شما قرار مي‌گيرد.

در گزينه اول يعنيMedia Player امكاناتي براي انتقال موزيك از كامپيوتر به حافظه جانبي و يا حافظه سخت گوشي فراهم مي‌شود.

درگزينه دوم كه همان PC Suite است، امكانات برنامه Nokia PC Suite دراختيار شما قرار مي‌گيرد و با انتخاب گزينه سوم يعني Data Transfer حافظهجانبي گوشي، يعني مموري كارت يا ديسك سخت گوشي به عنوان يك درايو به MyComputer اضافه مي‌شود و امكانات مديريت فايل را در گوشي فراهم مي‌سازد.

نكتهقابل تامل در اين بحث آن است كه در گوشي‌هاي سري 60، ويرايش سوم، در حقيقتشما مي‌توانيد امكانات استفاده از دستگاه كارت‌خوان را با انتخاب گزينهData Transfer در اختيار گيريد.

اما به غير از مديريت فايل‌هايموجود روي گوشي به وسيله كارت خوان و يا همان Memory Reader و نيز كابلاتصال به رايانه، دو روش ديگر به وسيله بلوتوث و اينفرارد هم وجود دارد كهمورد اول بيشتر كاربرد دارد كه هفته آينده در مورد اين دو توضيح خواهيمداد.



بهنام علیپور بازدید : 85 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
تا چند سال اخير رتوش كردنعكس‌ها و ترميم تصاوير ديجيتالي فقط مهارت‌ كساني به حساب مي‌آمد كه يا بهروش‌هاي قديمي ‌رتوش عكس مسلط بودند يا به كار با نرم‌افزارهاي حرفه ايگرافيكي و ترفندها و نكته‌هاي آنها تسلط كافي را داشتند. اما با افزايشدوربين‌هاي ديجيتال و كاهش قيمت آنها و همچنين رواج استفاده از ايندوربين‌ها در ميان مردم كم كم رتوش عكس نيز به يك امر عادي در ميانكاربران رايانه تبديل شد به نحوي كه هر كاربر تا حدي قادر به ترميم و رتوشتصاوير گرفته شده توسط دوربين خود است.

مبتدي‌ها هم مي‌توانند

امروزه نرم‌افزارهاي مختلفي ايجاد شده است كه بااستفاده از آنها حتي كاربران مبتدي رايانه نيز مي‌توانند به راحتي و بدوننياز به هيچ دانشي از رتوش و ترميم تصاوير به بهينه سازي كيفيت عكس‌هايخود پرداخته و آنها را رتوش كنند. نمونه اي از اين نرم‌افزارها كه مي‌توانآن را يكي از كامل ترين و بهترين نرم‌افزارها در اين زمينه عنوان كردبرنامه قدرتمند CPAC Imaging PRO  است. با استفاده از اين برنامه رتوشحرفه اي تصاوير و ترميم انواع عكس قديمي‌در كمترين زمان صورت مي‌گيرد.

آتليه ديجيتال در خانه شما

نرم‌افزار  CPAC Imaging PRO  برنامه اي ايده‌آلبراي انجام كارهايي همچون  retouch, restore, repair, refresh, renew,rejuvenate و ...  روي عكس‌هاي شما است. برخي از ابزارهاي موجود در ايننرم‌افزار عبارتند از :

* ابزار پيچ و تاب تصوير :اين ابزار به شما اين امكان را مي‌دهند تا اجزاي در هم ريخته و يا نامناسب صورت را به حالت اوليه و طبيعي خود برگردانيد. بستن دهان باز ،افزودن لبخند به صورت ، باز كردن چشمان و ... برخي از اينگونه تغييرات است.

* رنگي كردن تصاوير :تبديل تصاوير سياه و سفيد به تصاوير رنگي از ديگر كارهايي است كهنرم‌افزارهاي زيادي را براي آن ساخته اند.اين نرم‌افزار نيز براي آنكهتمام امكانات مورد نياز براي كار بر روي تصاوير را در اختيار شما قرار دهدابزار بسيار قدرتمندي را براي انجام اين كار در خود جاي داده است كه شمارا قادر مي‌سازد تا به شكل بسيار ساده همچون رنگ آميزي يك نقاشي به راحتيو در كمتر از يك دقيقه تصاوير سياه و سفيد خود را به تصاوير رنگي تبديلكنيد.

* تعديل رنگ پوست : بزرگترين مشكل تصاويرگرفته شده توسط دوربين‌هاي ديجيتال مخصوصا در مواردي كه سوژه عكس ، چهرهانسان باشد عدم كيفيت رنگ پوست در تصاوير گرفته شده است.با ابزار تعديلرنگ در اين برنامه مي‌توانيد رنگ پوست را بصورت طبيعي در آورده تاعكس‌هايي زنده تر همراه با رنگبندي طبيعي را در اختيار داشته باشيد.

* ترميم پوست و ماسك صورت : حذف لك ، جوش ، خال ، چين و چروك‌هاي عميق و همچنين خطوط سياه دور چشمان از ديگر قابليت‌هاي اين نرم‌افزار قدرتمند است.

* برس جادويي :ابزار  Brush  از ديگر ابزارهاي جادويي اين نرم‌افزار است كه قادر است تابدون تاثيرگذاري در بافت صورت به اعمال تغييرات مورد نظر شما در چهرهبپردازد. انجام كارهايي همچون تغيير آرايش صورت ، تغيير تصوير زمينه ،صحنه سازي ، اعمال فيلتر‌هاي نرم و افزايش شفافيت تصوير برخي از اينگونهتغييرات است. چنانچه به استفاده از اين برنامه علاقه داريد و ميخواهيداولين رتوش حرفه اي خود را آغاز كنيد به سايت http://www.cpac.be   مراجعه كرده و از بخش محصولات نرم‌افزاري نسخه اي از اين نرم‌افزار قدرتمند را دانلود كنيد.



بهنام علیپور بازدید : 103 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
در پستهای گذشته اگر به یاد داشته باشید در مورد چگونگي نصب برنامه‌ها و فايل‌ها SIS توضيحداديم در اين پست در مورد نصب فايل‌هاي JAR و BLZ توضيح مي‌دهيم.

نصب فايل JAR 

نصب برنامه‌هاي JAR درست مانند فايل‌هاي SIS است وشما بايد براي نصب برنامه‌ها و فايل‌هايي از اين دست همان مراحل قبلي راطي كنيد. تنها تفاوتي كه بين نصب فايل‌هاي SIS و JAR وجود دارد، مدت زمانياست كه صرف نصب اين فايل‌ها مي‌شود. از آنجايي كه فايل‌هاي JAR بيشتر برمبناي جاوا نوشته شده اند، در نتيجه زمان بيشتري براي نصب آن‌ها صرفمي‌شود.

براي نصب اين فايل‌ها نيز بايد نخست فايلAppname.jar  راتوسط هر كدام از روش‌هاي انتقالي به گوشي انتقال داده و سپس فايل مذكور رادر گوشي باز كنيد تا مراحل نصب آغاز شود. همانند فايل‌هاي SIS مكان موردنظر براي اجراي برنامه (حافظه اصلي يا حافظه جانبي) از شما سوال مي‌شود وهمانطور كه قبلا هم توضيح داديم بهتر است كه از حافظه جانبي براي نصببرنامه مورد نظر استفاده كنيد به جز برنامه‌هايي كه به صورت خود كار تنهاروي حافظه اصلي دستگاه شما نصب مي‌شوند. توجه داشته باشيد كه پس از نصب هربرنامه جانبي آيكون (Icon)  مربوط به آن در Menu گوشي ظاهر مي‌شود ولي درگوشي‌هاي سري 60 از نسخه 3/2 به بعد آيكون برنامه در پوشه My Own در منوقرار مي‌گيرد.

نصب فايل BLZ  

نصب فايل‌هاي BLZ يك تفاوت عمده با فايل‌هايSIS  وياJAR  دارد. براي نصب اين فايل‌ها شما نياز به برنامهBlzInstaller.sis داريد. ابتدا بايد اين برنامه را كه در رده فايل‌هاي SIS هم طبقه بنديمي‌شود به همان شيوه‌اي كه در قسمت قبل توضيح داديم نصب كنيد و بعد از آنفايل z Bl را به گوشي انتقال دهيد. در اين حالت وارد برنامه BlzInstaller شويد، ليست فايل‌هاي z Bl را در آن مشاهده مي‌كنيد و امكان نصب آنها راخواهيد داشت.

نكته اي كه در اينجا بايد به آن توجه كنيد آن استكه فايل‌هاي zBl حتما بايد در شاخه اصلي(root)  حافظه كپي شوند در غير اينصورت برنامه BlzInstaller قادر به جستجوي فايل‌هاي z Bl نيست. پس از اجرايدستور Install  فايل‌هاي برنامه در محل موردنظر (معمولاً حافظه خارجي) كپيمي‌شود و فايلz Bl به صورت خودكار پاك مي‌شود.



بهنام علیپور بازدید : 92 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
اگربه دنبال روشي براي كاهش وزن و رژيم غذايي مناسب هستيد، نرم‌افزار DietPower را به شما پيشنهاد مي‌كنيم. اين نرم‌افزار به گفته سازندگانش تنهانرم‌افزاري است كه مي‌تواند ضمانت كند كه با استفاده از آن در مدت زمانمورد نظر خود به وزن دلخواهتان برسيد!

ايننرم‌افزار با مديريت بسيار قوي، عمومي‌ترين عامل در رژيم‌هاي غذايي يعنيميزان كالري موجود در مواد غذايي مي‌تواند رژيم غذايي بسيار مناسبي را بهشما ارائه دهد. نرم‌افزار  Diet Power  با مشاهده ميزان تاثير مواد خوراكيو ورزش روي وزن شما قادر است تا نحوه سوخت و ساز در بدن شما را فرا گيرد وبا استفاده از اطلاعات به‌دست آمده از سيستم بدني شما رژيم غذايي مناسب رابا در نظر گرفتن ميزان ويتامين‌ها و مواد معدني مورد نياز در اختيار شماقرار دهد.

همچنين اين برنامه قادر است تا ميزان ناپرهيزي شما دررژيم غذايي را نيز محاسبه كند كه به گفته سازندگان آن، اين قابليت فقط وفقط در اين نرم‌افزار به‌كار رفته است! براي دانلود اين نرم‌افزارقدرتمند و رسيدن به وزن متعادل خود مي‌توانيد به سايت 
www.dietpower.com  مراجعه كنيد.



بهنام علیپور بازدید : 105 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
نرم‌افزارهاي مختلفي برايكنترل فرزندان و نحوه استفاده آنها از رايانه وجود دارد كه همانندسيستم‌هاي مونيتورينگ عمليات نظارت بر كارهاي صورت گرفته روي رايانه‌ها راانجام مي‌دهند.
اما دقت داشته باشيد كه در برخي از موارد، چنين شكل نظارت كردن بيفايده است و يا وقت كافي براي اين نوع نظارت بر روي رفتار فرزندان وجودندارد. تا به‌حال پيش آمده است به‌وجود فايل‌ها، تصاوير و فيلم‌هاي غيراخلاقي روي رايانه فرزندان خود مشكوك شويد؟
روش‌هاي زياديبراي مخفي كردن اينگونه فايل‌ها از ديد والدين وجود دارد، اما اگرمي‌خواهيد به واقعيت پي ببريد و يا جلوي اينگونه رفتارها را بگيريد.

http://noalam.persiangig.ir/Post%20Images/parental-scanner.jpg

 بهتراست از از نرم‌افزارParental Scanner  كمك بگيريد. اين نرم‌افزار قادر استبا جستجويي بسيار سريع در‌هارد ديسك رايانه فرزندان شما چنانچه بهفايل‌هاي مشكوك برخورد، آنها را ليست كرده و به شما نمايش دهد.

بهاين روش به راحتي مي‌توانيد فايل‌هاي غير اخلاقي را در هرجاي ‌هارد‌ديسكرايانه كه پنهان شده باشند پيدا كرده و نيازي نيست تك به تك تمام پوشه‌هاو مسيرهاي روي‌هارد ديسك را بدنبال اينگونه فايل‌ها جستجو كنيد.




بهنام علیپور بازدید : 90 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
در پست های پيش توضيحاتي دربارهخصوصيات جاوا اسكريپت و دلايلي كه بايد رويداد‌هاي يك عنصر را از خود آنعنصر جدا كنيم ارائه كرديم ، جاوا اسكريپت نامحسوس را معرفي كرديم و مثاليبراي درك بهتر اين مساله آورديم ، اكنون به سراغ مهارت‌ها و توانايي‌هايبنيادي jQuery مي‌رويم.

http://noalam.persiangig.ir/Post%20Images/jQuery.jpg

بنياد jQuery  

 jQuery از پايه ، بناي كار را روي جدا سازياطلاعات و وقايع عناصر يك صفحه از بدنه اصلي آن صفحه قرار داده است بهنحوي كه اگر بدنه اصلي صفحهHTML  را در سطح پايين فرض كنيم ، عملياتي كه jQuery  بر روي عناصر صفحه انجام مي‌دهد، در سطح بالاي بدنه اصلي صفحه HTML  قرار خواهد گرفت.

اگر باCss  آشنايي داشته باشيد، به خوبي ازقدرت بالاي انتخابگرها آگاهي خواهيد داشت كه چگونه در اين روش مي‌توان باتعريف يك  كلاس، كنترل گروهي از عناصر يك صفحه را با نسبت دادن خواصي بهآنها به دست گرفت و مكان و نوع قرار گرفتن آنها در صفحه را مشخص كرد. jQuery  به شما اين قدرت را مي‌دهد تا با استفاده از دانشي كه  در اختيارداريد و ابزاري كه  jQuery   در اختيار شما قرار مي‌دهد ، به صورت كاملاوسيعي استفاده و اجراي جاوا اسكريپت در صفحه‌هاي خود را ساده و روان كنيد.

بااين تفاضيل  jQuery  اهميت بالايي در تضمين اجراي كد و دستورات نوشته شدهدر حالتي كاملا پايدار در مرورگر‌هاي مختلف وب را خواهد داشت و اكثرمشكلات دستورات جاوا اسكريپت ، مانند عدم انجام دستورات نوشته شده قبل ازاينكه يك صفحه به طور كامل بارگذاري شود به سادگي براي ما حل شده و قابلاستفاده است.

اما ما بايد براي انجام كار‌هاي عمومي‌به كتابخانه اياز دستورات مورد نياز نيز دسترسي داشته باشيم. سازندگان و توسعه دهندگانjQuery  از روشي ساده اما بسيار قدرتمند جهت توسعه خاصيت‌هاي اجرايي دراين راه استفاده كرده اند به طوري كه برنامه نويساني كه به تازگيباjQuery  آشنا مي‌شوند از خاصيت تطبيق پذيري اين برنامه استفاده ودستوراتي كه  در كارهايشان مورد نياز است را ايجاد و يا توسعه مي‌دهند.

امابگذاريد در ابتدا بدانيم كه چگونه ممكن است از دانشي كه در زمينه  Css داريم در  jQuery  استفاده كنيم به نحوي كه بيشترين درصد بهره را از آنببريم.

پوشش jQuery 

زماني كه  Css  به عنوان يك ابزار طراحي در وبارائه شد و به طراحان اين امكان را مي‌داد تا طراحي و فرم دهي صفحات وب رااز بدنه جدا كنند ، نياز به راهي بود تا به صورت مستقيم به گروهي از عناصريك صفحه از طريق يك فايل  Css  خارجي ، دسترسي داشته باشيم. روشي كه دراينجا توسعه و بسط داده شد ، استفاده از انتخابگر‌ها بود كه استفاده ازآنها باعث مي‌شد كه به طور مختصر كنترل عناصر موجود در صفحه HTML  را بهدست بگيريم.
براي مثال ، انتخابگر p a  در يك فايل Css  به  تمامي‌عناصر لينك «a »در صفحه اشاره مي‌كند كه در داخل تگ «p » قرار داشتهباشند jQuery . نيز چنين قدرتي به ما مي‌دهد كه توسط انتخاب گرها به عناصرمختلف صفحه دسترسي داشته باشيم ، البته jQuery   نه تنها چنين امكاني بهما مي‌دهد ، بلكه ، كمك مي‌كند تا دستوراتي كه كاملا در مرورگر‌هاي مختلفاجرا نمي‌شوند نيز به طور معمول اجرا و نمايش داده شود.

انتخاب گريكه ما در بخش‌هاي قبل مثال زديم (nth-child)  براي نمايش  "راه راه" رديف‌هاي يك جدول مثال خوبي از انتخابگر‌هاي معرفي شده در3 CSS است.
براي كنترل گروهي از عناصر در يك صفحه از دستور زير استفاده مي‌كنيم:

(selector)$

ويا اين دستور:

jQuery (selector )   
البتهشما بيشتر با نمونه اول در دستورات مواجه خواهيد شد كه به دليل كوتاهي وسادگي استفاده از آن است. به عنوان نمونه براي به دست آوردن كنتلتمامي‌عناصر لينك («(»a كه در داخل تگ «p» در يك صفحه قرار دارند مي‌تواناز كد زير استفاده كرد:

("p a")$

تابع  ()$  در اصل يك شيياز جاوا اسكريپت را كه حاوي يك آرايه از عناصر DOM  كه با انتخابگر منطبقاست را بر مي‌گرداند. اين شيي داراي تعداد زيادي از روش‌هاي از پيش تعيينشده است كه مي‌توانند بر گروهي از عناصر انتخاب شده تاثير بگذارد.

در بخش بعد توضيحات بيشتري در مورد قدرتي كهjQuery  در پوشش دادن عناصر يك صفحه مي‌تواند به طراحان وب دهد، ارائه خواهيم كرد.



بهنام علیپور بازدید : 103 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
Infrared-Bluetooth‌

در پست های گذشته در مورد روش‌هاي اتصال گوشي به كامپيوتر توضيحاتي داديم. امروز دو روش ديگر براي اين كار را ذكر مي‌كنيم.

Blutooth

بلوتوث يك روش بي سيم براي تبادل اطلاعات است بهطوري كه برد آن از 10 تا 100 متر متفاوت است. بيشتر كلمه بلوتوث را برايارتباط بين دو گوشي مي‌شنويد اما براي ارتباط بين گوشي و رايانه و انتقالاطلاعات بين اين دو دستگاه نيز مي‌توان از بلوتوث استفاده كرد.

براياين كارنياز داريد كه كامپيوتر خود را به يك دستگاه بلوتوث تجهيز كنيد.البته در بسياري از رايانه‌هاي قابل حمل در حال حاضر فناوري بلوتوث لحاظشده است اما براي آن دسته از افرادي كه رايانه شان به بلوتوث مجهز نيست،پيشنهاد مي‌شود دستگاه بلوتوث را كه به صورت يك USB است، خريداري كنند.قيمت اين دستگاه بين 4 تا 10 هزار تومان است ( بسته به نوع برند و شعاعتحت پوشش ).

پس از اتصال دستگاه مذكور به رايانه، حتما بايد توسطسي‌دي همراه دستگاه، درايور مربوطه را نصب كرده تا دستگاه به رايانهشناسانده شود.

روش اول براي تبادل اطلاعات بين گوشي و كامپيوتراز طريق نرم‌افزار اصلي خود دستگاه بلوتوث است كه محيطي را براي انتقالفايل‌ها در اختيار قرار مي‌دهد. فايلي كه از اين طريق به گوشي انتقال پيدامي‌كند در Inbox برنامه Message به عنوان يك پيام بلوتوث ظاهر مي‌شود واگر يك فايل چند رسانه‌اي باشد، بايد پيش از باز شدن در حافظه دلخواهذخيره شود تا بتوان آن را در قسمت گالري مشاهد كرد. همچنين فايلي كه ازگوشي به كامپيوتر انتقال پيدا مي‌كند در پوشه مخصوص بلوتوث كه هنگام نصببرنامه مديريت اتصال آن آدرس‌دهي مي‌شود، قرار مي‌گيرد.

بلوتوثداراي انواع مختلفي است كه سرعت آن در انتقال اطلاعات در مدل‌هاي جديد آنافزايش يافته است. در نهايت استفاده از آن نسبت به دو روش قبل، از سرعتپايين تري برخوردار است اما ويژگي بي سيم بودن آن در برخي از مواردمي‌تواند مفيد واقع شود.

Infrared

اينفرارد نيز يك دستگاه بي سيم براي تبادل اطلاعاتاست و برد آن خيلي كمتر از بلوتوث و در حد سانتي متر براي گوشي‌ها درهنگام تبادل داده است. اين دستگاه و به طوركلي استفاده از اين روش، سرعتپايين‌تري را در انتقال اطلاعات فراهم مي‌آورد.

اين دستگاه نيزهمانند بلوتوث از طريق پورت USB به كامپيوتر وصل مي‌شود و حتما بايد ازطريق درايو موجود در CD همراه آن به كامپيوتر شناسانده شود. اينفرارد نيزدر برخي از رايانه‌هاي قابل حمل تعبيه شده است. تقريبا تمام گوشي‌هايموجود در بازار به اينفرارد مجهزند. هنگام اتصال گوشي به اينفرارد، برنامهWireless Link كه يكي از برنامه‌هاي موجود در Control Panel ويندوز است،فعال مي‌شود. اين برنامه امكان انتقال اطلاعات از كامپيوتر به گوشي رافراهم مي‌كند.

دستگاه اينفرارد متصل به كامپيوتر و قسمت اينفراردگوشي كه معمولا در كنار‌هاي گوش تعبيه مي‌شود، بايد درست مقابل يكديگر ودر فاصله كمتر از دو سانتي متري يكديگر قرار گيرند تا ارتباط برقرار‌شود.



بهنام علیپور بازدید : 87 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
روش‌هاي كلي براي نصببرنامه‌هاي جانبي موبايل‌ در پست های گذشته روش‌ها نصب فايل‌هاي‌ SIS، JARوBLZ را روي گوشي توضيح داديم. از آنجايي كه بيشتر نرم افزارهاي موجود دربازار ايران، قفل شكسته و غير اوريجينال است، در نتيجه براي استفاده ازآنها شما بايد در اقلب موارد ترفندهايي را در هنگام نصب برنامه به كارگيريد و يا از كدها و فايل‌هاي جانبي ديگري براي شكستن قفل‌ها استفادهكنيد. از اين پست در مورد استفاده از برنامه‌هايي از اين دستمي‌پردازيم.

http://noalam.persiangig.ir/Post%20Images/mobile.jpg

شركت‌هايتوليدكننده نرم افزار‌هاي جانبي موبايل براي دستيابي به اهداف اقتصاديخود، تدابير امنيتي مختلفي در برابر كپي برداري غيرمجاز از محصولاتشان،مي‌انديشند. يكي از روش‌هاي قفل‌گذاري براي برنامه‌هاي موبايل، درخواست كدفعال سازي پس از نصب است. بدين‌ترتيب ابتدا نسخه چند روزه برنامه كهTrial يا Demo  ناميده مي‌شود را به بازار ارائه مي‌كنند. سپس مشتري با پرداختهزينه و ارائه شماره سريال گوشي به شركت سازنده نرم افزار، كد فعال سازيرا دريافت مي‌كند.

اين حالت در جوامعي كه قوانين Copyright رعايت مي‌شود، رايج است ولي در كشور ما به علت عدم امكان بهره‌مند بودنافراد از كارت‌هاي اعتباري بين‌المللي مثل Visa Card ،Credit Card وMasterCard امكان خريد از فروشگاه‌هاي اينترنتي خارجي وجود ندارد و از اين روشفقط براي خريد برنامه‌هاي ساخته شده توسط شركت‌هاي داخلي مي‌توان استفادهكرد. براي دستيابي و استفاده از برنامه‌هايي از اين دست چاره‌اي جزاستفاده از  Crack برنامه‌ها نيست.

Keygen

يك برنامه با پسوندEXE  است كه روي كامپيوتر اجرا مي‌شود و كار آن محاسبه كد فعال سازي برنامه براي شماره سريال گوشي است.

درواقع اين فايل همان محاسبات برنامه براي كد فعال سازي را انجام مي‌دهد.روش استفاده به اين صورت است كه ابتدا برنامه چند‌‌روزه را نصب مي‌كنيم وبا اجراي برنامه به قسمت Registration  مي‌رويم. در اين قسمت شماره سريالگوشي نشان داده شده است، اين شماره را در كادر اول برنامه Keygen واردكرده و بعد دكمه Generate را مي‌زنيم. كد اعلام شده توسط Keygen  را دركادر دوم در قسمت Registration  مربوط به برنامه در گوشي وارد وOk  رافشار مي‌دهيم. در اين حالت برنامه ثبت مي‌شود و مي‌توانيد براي مدت دلخواهاز برنامه به صورت كامل استفاده كنيد.



بهنام علیپور بازدید : 92 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
آيا مي‌دانيد گوگل بهتر ازخودتان ، شما را مي‌شناسد؟ اين روزها با امكانات و ابزار‌هايي كه گوگل دراختيار كاربران قرار مي‌دهد در تمام كارهاي روزمره كاربران دخالت كرده وبه شكلي علاوه بر ارائه خدمات به آنها اطلاعات وسيعي از كاربران را نيز دراختيار دارد كه در كمتر جايي مي‌توانيد تمام اين اطلاعات را يكجا بدستآوريد.
برخي از اطلاعاتي كه با استفاده از سرويس‌هاي مختلف گوگل در اختيار اين سايت قرار داده مي‌شود عبارتند از :

http://noalam.persiangig.ir/Post%20Images/Google.jpg

نام و نامخانوادگي : نام و نام خانوادگي يكي از بخش‌هاي ضروري در فرم ثبت نام GMAIL  و ديگر سرويس‌هاي سايت گوگل است كه مي‌بايد هنگام استفاده ازاينگونه سرويس‌ها تكميل شود.

آدرس : اگر از سرويس‌هاي  Google Adsense  يا  Google Checkout  استفاده مي‌كنيد آدرس شما نيز در اختيار گوگل قرار مي‌گيرد.

شماره تلفن :سرويس اي‌ميل گوگل (GMAIL) شماره تلفن شما را نيز هنگام استفاده از اينسرويس از شما دريافت مي‌كند.همچنين اين شماره هنگام ارائه سرويس‌هايAdsense   و Checkout  نيز دريافت مي‌شود.

چه موقع آنلاين هستيد؟اگر از سرويس  iGoogle  كه همان صفحه شخصي شما در گوگل است استفاده كنيد واين صفحه به‌عنوان صفحه پيش فرض مرورگر شما باشد هر زمان كه به اينترنتوصل مي‌شويد گوگل از اتصال شما با خبر است!

آخرين آدرسIP :يكي از مواردي كه در سرويس iGoogle  آناليز مي‌شود، آدرس  IP  شما است. درنتيجه با استفاده از اين سرويس تغييرات  IP  شما نيز توسط گوگل دريافتمي‌شود.

علايق شما: چنانچه از سرويس‌هاي  GoogleReader  و  Google Bookmarks  استفاده كنيد مطمئنا سايت‌ها ، خبر‌ها ،مقالات و ... مورد علاقه خود را با استفاده از اين سرويس‌ها مشاهدهمي‌كنيد.در چنين حالتي گوگل به راحتي مي‌تواند ليست علايق شما را دراختيار داشته و با استفاده از تاريخچه و ميزان علاقه شما به هر زمينه بهتراز شما نيز آنها را اولويت بندي كند.

سايت‌هايي كه مي‌بينيد:بسياري از كاربران وقتي قصد مراجعه به يك سايت را دارند، آن را از گوگلپيدا مي‌كنند و سپس به سايت مربوطه وارد مي‌شوند. در چنين حالتي اگر ازسرويس  Google Web History  و  Google Toolbar  استفاده كنيد مي‌توانيدتاريخچه‌اي از سايت‌هايي را نيز كه مشاهده كرده‌ايد، در اختيار داشتهباشيد كه اين تاريخچه در بانك‌هاي اطلاعاتي گوگل نيز به ثبت مي‌رسد.

كارهاي روزمره:Google Notebook  دفترچه يادداشتي براي ثبت كارهاي روزمره شما است كهتعداد كاربران زيادي را به خود اختصاص داده است. اطلاعات وارد شده در اينسرويس نيز در بانك‌هاي اطلاعاتي گوگل به ثبت مي‌رسند.

قرارها، برنامه ريزي‌ها و رخدادهاي مهم:اگر از سرويس  Google Calendar  استفاده مي‌كنيد، تعجب نكنيد كه گوگل ازروزهايي كه براي شما با اهميت است، خبردار باشد چرا كه تمام اين روزها دراين سرويس توسط شما به ثبت مي‌رسند و در گوگل دسترسي به آرشيو آنها بسيارساده است.

آشنايان شما: اگر خودتان نيز نامدوستان و آشنايانتان را فراموش كنيد، گوگل آنها را از ياد نمي‌برد چرا كهدر استفاده از سرويس‌هايي همچون  GMAIL , GTALK و ... نام دوستان وآشنايان شما كه با آنها سر و كار داريد به ثبت مي‌رسد.همچنين چنانچه شمافقط نام و نام خانوادگي دوستانتان را بدانيد، در صورتي كه دوستان شما ازسرويس‌هاي گوگل استفاده كنند، مي‌توان گفت كه گوگل بهتر از شما دوستانتانرا نيز مي‌شناسد و اطلاعات كاملتري از آنها در اختيار دارد.

آنچه كه مي‌گوييد:با وجود سرويس‌هايي همچون  GMAIL , Google Talk  در اختيار داشتن آرشيونامه‌ها و حرف‌هاي شما در گوگل كار بسيار ساده اي است پس گوگل به حرفه‌هايشما نيز آگاه است.

حساب بانكي شما : استفاده از سرويس  Google Adsense  شماره حساب بانكي شما را نيز در اختيار گوگل قرار خواهد داد.

همه چيز درباره وبلاگ شما :سرويس  Google Analytics  ميزان بازديد كنندگان وبلاگ يا سايت شما راآناليز كرده و Webmaster Tools  نيز نقشه سايت شما را در خود جايمي‌دهد.به اين ترتيب گوگل مي‌داند چه موقع سايت شما بروز مي‌شود و چهكساني و به چه تعدادي از آن بازديد مي‌كنند.

 آنچه كه دوست داريد ببينيد :اگر از سرويس  Picasa Web Albums  استفاده كنيد، با توجه به تصاويري كههميشه مشاهده و در آلبوم خود ذخيره مي‌كنيد گوگل به‌راحتي مي‌تواند حدسبزند كه شما به چه تصاويري علاقه داريد.

اين علاقه را شايد همسرتان نيز نتواند به دقت گوگل حدس بزند!

رد شما در اينترنت :گوگل با در اختيار داشتن اطلاعاتي همچون نام، نام خانوادگي، آدرس اي‌ميل،تاريخچه سايت‌هاي جستجو شده و ... از شما مي‌تواند به‌راحتي به شما بگويدكه در چه سايت‌هايي از دنياي پهناور اينترنت حضور داشته‌ايد و داريد.

باخواندن مطالب فوق حتما شما هم به اين نتيجه رسيده‌ايد كه گوگل مي‌تواند درمواردي شما را بهتر از خودتان بشناسد چرا كه حافظه انسان بيشتر اين مواردرا به فراموشي مي‌سپارد. اما گوگل تمام اطلاعات به‌دست آمده از شما رابراي هميشه در بانك‌هاي اطلاعاتي خود به ثبت مي‌رساند. واي به روزي كه اينبانك‌هاي اطلاعاتي فاش شود و در اختيار خرابكاران قرار بگيرد!



تعداد صفحات : 52

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 52
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 171
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 299
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 425
  • بازدید ماه : 425
  • بازدید سال : 4,871
  • بازدید کلی : 43,994