loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 111 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
دوست داريد با اينترنت آشناشويد؟ حتما شنيده‌ايد كه مي‌گويند در اينترنت همه چيز پيدا مي‌شود اما آياشما هم توانسته ايد هر چه مي‌خواهيد در اينترنت پيدا كنيد؟ اگر در اين كارناموفق بوده ايد به‌جاي اينكه به‌دنبال دوره‌هاي آموزش اينترنت باشيد بهتراست كمي ‌به موتورهاي جستجو سر بزنيد و با ترفند‌ها و راز و رمز‌هاي جستجوآشنا شويد.

دنياياينترنت پر از سايت‌ها، فرم‌ها، بخش‌ها و ابزارهاي مختلفي است كه مطمئناهيچ‌كس نمي‌تواند تمام سايت‌ها و يا بخش‌هاي مورد نياز خود را در حافظه اشثبت كند يا آدرس تمام آنها را بداند! فرض كنيد در عمرتان يك بار هم بهاداره بيمه مراجعه نكرده ايد ولي يك روز به مراجعه به اين اداره نياز پيدامي‌كنيد . چه كار مي‌كنيد؟

http://noalam.persiangig.ir/Post%20Images/Search.png

مطمئنا در گام اول شماره تماس ادارهبيمه را از 118 گرفته سپس با برقراري تماس با اين اداره و دريافت آدرسمربوطه به آنجا مراجعه مي‌كنيد. در مورد اينترنت و سايت‌هاي اينترنتي نيزبايد چنين كاري را انجام دهيد. يعني هر زمان كه به دنبال موضوع خاصي بوديدبهترين راه اين است كه ابتدا با استفاده از موتورهاي جستجو به بخش موردنظر خود رسيده سپس جزييات كاملتر را با استفاده از نتايج بدست آمده پيداكنيد.

در شماره‌هاي گذشته كليك برخي از ترفندهاي كليدي و بسيار مهمدر استفاده از موتور جستجوي به ظاهر ساده گوگل را به شما معرفي كرديم. دراين مقاله نيز سعي داريم ترفندهاي ديگري را به شما معرفي كنيم كه بااستفاده از آنها بتوانيد به‌راحتي و در كمترين زمان به نتايج مطلوب برسيد.

چهره‌هاي پنهان‌

تا به حال برايتان پيش آمده است كه به دنبال تصويريك فرد باشيد ؟ شايد فكر كنيد بهترين راه براي جستجوي تصوير اشخاص ، واردكردن نام و نام خانوادگي آنها است اما اگر بخواهيد تصوير مديران ياكارمندان يك شركت بزرگ را جستجو كنيد چطور؟ به نظر شما براي جستجو بهدنبال تصوير مديران گوگل ، ياهو و ديگر شركت‌هاي بزرگ چه بايد كرد؟

اگرمي‌خواهيد در نتايج جستجوي خود فقط چهره‌ها نمايش داده شوند كافيست پس ازانجام جستجوي هميشگي خود به اخر آدرس موجود در مرورگر عبارت imgtype=face  را اضافه كنيد.

با انجام اين كار نتايج بست آمده در بخش تصاوير گوگل فيلتر شده و فقط نتايجي نمايش داده مي‌شود كه حاوي چهره‌هاي افراد باشد.

جستجوي بيهوده‌

اكثر كاربران براي جستجو به دنبال تصاوير ، نرمافزار ، موزيك و .... به صورت رايگان عبارت  Free  را به كلمه مورد جستجويخود اضافه مي‌كنند در صورتي كه در بيش از 90 درصد از موتورهاي جستجو واردكردن چنين عبارتي نه تنها شما را به نتايج مطلوب نمي‌رساند بلكه كاربرانرا به سايت‌هاي بيهوده و فاقد محتواي مورد نياز هدايت مي‌كند.

برايجلوگيري از چنين اشتباهي بهتر است از سايت‌هاي  Social Media  استفادهشود.برخي از اينگونه سايت‌ها كه قبلا در مورد آنها مقالاتي را داشته ايمعبارتند از digg.com و reddit.com و del.icio.us و ... . اگر مي‌خواهيد بااستفاده از گوگل در اينگونه سايت‌ها جستجو كنيد مي‌توانيد در گوگل اينگونهتايپ كنيد :

site:digg.com free “desktop wallpaper”
با واردكردن اين عبارت جستجو به دنبال تصاوير زمينه رايگان آغاز مي‌شود اما تفاوتآن با جستجوي معمولي در گوگل در اين است كه نتايج اين جستجو فقط از سايت Digg.com  است.

ببينيد و قضاوت كنيد

اگر مي‌خواهيد زمينه كاري يك سايت را بفهميد علاوهبر مراجعه به آن سايت مي‌توانيد از گوگل نيز كمك بگيريد. با وارد نمودنعبارت  site:domain.com  مي‌توانيد تصاوير موجود در سايت مورد نظر خود راببينيد.با مشاهده تصاوير قرار گرفته بر روي هر سايت مي‌توان تا حد بسياركاملي از محتواي ارائه شده در آن سايت اطلاعات كسب كرد.

دقت داشته باشيد كه در عبارت فوق بايد به‌جاي عبارت  Domain.com  آدرس سايت مورد نظر خود را وارد كنيد.



بهنام علیپور بازدید : 97 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
طي پست های گذشته در رابطه باچگونگي نصب برنامه هاي جانبي روي تلفن همراه نكاتي را توضيح داديم كه ازهفته گذشته در ادامه نكات آموزشي به كرك‌كردن برنامه ها اشاره كرديم.امروز مي خواهيم دو روش ديگر از كرك كردن برنامه ها و استفاده آن ها رويتلفن همراه را براي شما بازگو كنيم.

http://noalam.persiangig.ir/Post%20Images/SIS.jpg

App: در اين روش براي نصب برنامه جانبي موبايل دو فايل SIS و APP خواهيد داشت.روش كار به اين صورت است كه ابتدا فايل SIS را روي موبايل خود نصب كنيد وسپس از طريق برنامه مديريت فايل Fileman يا قراردادن كارت حافظه در كارتخوان، فايل APP را در شاخه اي كه برنامه نصب شده كپي نماييد.

 E:System‌apps‌appname 

پساز كپي كردن به شما هشدار داده مي شود كه چنين فايلي با اين نام در اينقسمت وجود دارد، آيا مايل به جايگزين كردن فايل جديد هستيد؟ گزينه Yes راانتخاب كنيد. با اين كار قفل برنامه شكسته مي شود و شما مي توانيد بهراحتي از برنامه استفاده كنيد.

Patch: در اينحالت شما دو فايل با پسوند SIS خواهيد داشت، هر دو را به گوشي انتقالدهيد. ابتدا فايل اصلي و سپسPatch  را نصب كنيد. بعد از نصب Patch قفلبرنامه شكسته خواهد شد. در اين حالت ممكن است نياز باشد كه گوشي راRestart  كنيد.



بهنام علیپور بازدید : 107 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
اطلاعاتيهمچون ميزان بازديد كنندگان ، آمار فعاليت ورود و خروج ها ، فايل هاي مورداستفاده قرار گرفته ، صفحات بازديد شده ، مراجع ورودي صفحات ، موتورهايجستجو ، مرورگرها ، سيستم عامل بازديد كنندگان و ...  از مهمترين اطلاعاتي است كه صاحبان سايت ها بايد نسبت به آنها آگاه باشند.

http://noalam.persiangig.ir/Post%20Images/WebLog-Expert.jpg

نرمافزارWebLog Expert  قادر است تا تمام اين جزييات را بصورت گزارش‌هاييكامل در قالب فورمت هاي HTML  بصورت متني و نموداري در اختيار شما قراردهد.
براي دانلود اين نرم افزار به سايت زير مراجعه كنيد.

www.weblogexpert.com


بهنام علیپور بازدید : 86 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
چرا رمز ها و اطلاعات مهم خود را در فايل هاي متنيو نا مطمئن ذخيره مي كنيد؟ آيا مي دانيد چنانچه يك هكر يا خرابكار بهسيستم شما دسترسي پيدا كند به راحتي مي تواند از اين اطلاعات بطور غيرمجازاستفاده كند؟

نرم افزار Kristanix Software Password Manager براي حفاظت از اطلاعات و رمز هاي شما بهترين انتخاب است. اين نرم افزارهمچون يك گاوصندوق غيرقابل نفوذ از اطلاعات شما در برابر دسترسي افراد غيرمجاز حفاظت كرده و شما را از به‌خاطر سپردن رمز هاي پيچيده و ذخيره نمودنآنها در فايل هاي متني غير مطمئن نيز بي نياز مي‌كند.
با استفاده ازاين برنامه حتي اگر فردي در مقابل رايانه شما نيز بنشيند و به كار كردن باآن مشغول شود نخواهد توانست به اطلاعات مهم شما دسترسي داشته باشد. نرمافزار فوق بر‌روي ويندوز ويستا نيز قابل نصب است و از سايت  زيرمي‌توانيد  نسخه‌اي از آن را دانلود كنيد.
www.kristanixsoftware.com



بهنام علیپور بازدید : 110 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)

اگر آرشيو بزرگي از سي دي ودي وي دي هاي مختلف در اختيار داريد و فراموش مي كنيد كه هر فايل يا نرمافزار در كدام سي دي يا دي وي دي ذخيره شده است بهتر است بجاي آنكه خود راخسته كنيد و ساعت ها وقتتان را براي مشاهده محتواي تمام آرشيو خودبگذرانيد از نرم افزار  a1Cataloger  كمك بگيريد. با استفاده از اينبرنامه و صرف چند ساعت در يك روز خواهيد توانست كاتالوگي بسيار كامل ازمحتواي تمام سي‌دي‌ها و دي وي دي هاي خود ايجاد كنيد. در چنين حالتي هرزمان به فايل هاي مورد نظر خود نياز داشته باشيد نرم افزار a1Cataloger سي دي يا دي وي دي مربوطه را براي شما مشخص كرده و در كمتر از چند ثانيهمي‌توانيد اطلاعات مورد نياز خود را پيدا كنيد. اين نرم افزار از سايت  www.virtuelogic.com  قابل دانلود است.



بهنام علیپور بازدید : 117 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)

نرمافزارNetwork Mechanic  قادر است با بهينه سازي تنظيمات شبكه شما سرعتبرقراري ارتباط شما در گشت و گذارهاي اينترنتي را افزايش دهد. بهينه سازيتنظيمات اينترنتي ، افزايش سرعت دانلود فايل ها و كاهش قطعي هاي ارتباط بااينترنت از مهمترين قابليت هاي اين نرم افزار است.اين نرم افزار از تمامويندوز ها پشتيباني مي كند و بر روي اتصالاتSatellite,Dialup,DSL,ADSL,Cable,LAN, و 1 T قابل استفاده است.

براي دريافت اين برنامه به سايت 
www.benutec.com  مراجعه كنيد.


بهنام علیپور بازدید : 87 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
مي خواهيد چشماني هميشه بازمراقب وب سايتتان باشد و در صورت بروز هرگونه مشكلي شما را از مشكل پيشآمده آگاه سازد ؟ نگرانيد كه سايتتان باز نشود و تعداد بسياري از بازديدكنندگان خود را از دست بدهيد ؟

 اگر وبسايتتان براي چند روز از كار بيفتد و شما بي اطلاع باشيد چه مقدار ضررخواهيد كرد؟ نرم افزار  WestWind Web Monitor  قادر است تا همچون يكنگهبان هميشه بيدار وب سايت شما را تحت نظر بگيرد و در صورت بروز هرگونهمشكلي به روش هاي مختلفي همچون ارسال ايميل شما را از مشكل بوجود آمدهآگاه سازد.

ارسال ايميل به تعداد نا محدودي گيرنده ، مستثني كردنچند لينك از بخش مراقبت و امكانات مديريتي فراوان برخي از قابليت هاي ايننرم‌افزار قدرتمند است.

براي دانلود اين برنامه به سايت 
www.west-wind.com  مراجعه كنيد.



بهنام علیپور بازدید : 82 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
طي هفته هاي گذشته و پستهای قبل در رابطه باچگونگي نصب برنامه هاي جانبي روي تلفن همراه نكاتي را توضيح داديم كه تقریبا ازدو هفته گذشته در ادامه نكات آموزشي به كرك كردن برنامه ها اشاره كرديم.امروز مي خواهيم به روش هاي ديگر از كرك كردن برنامه ها و استفاده آن‌هاروي تلفن همراه اشاره كنيم.

http://noalam.persiangig.ir/Post%20Images/Janebi0.jpg

كپي كردن فايل نصب شده

اين روش بيشتر براي نصب كردن بازي ها به كارمي‌رود، همان طور كه مي دانيد برنامه هاي جانبي در پوشه Systemapps  قراردارند و برخي فايل هاي موردنياز آنها نيز در پوشه هاي Libs، Programs  وData قرار مي گيرند.
بسته به نوع نرم افزار، تعدادي فايل باز شده دراختيار داريد كه در پوشه هاي مخصوص آن موجود است. كافي است كه پوشه برنامهموردنظر به همراه تمام فايل هايش را در پوشه نظير آن در گوشي كپي كنيد. دراين صورت آيكون برنامه در منوي گوشي ظاهر مي شود و مي توانيد از آناستفاده كنيد. اين كار را با دستگاه كارت خوان  يا نرم‌افزار Fileman درگوشي مي توانيد انجام دهيد.

در هنگام كپي كردن فايل هايdll  درپوشه Libs ممكن است فايلي با نام مشترك وجود داشته باشد كه هنگام كپي ازشما سؤال مي كند كه فايل جديد را جايگزين كند يا نه؟ در اين هنگام شمابايد تشخيص دهيد كه كدام يك از اين دو فايلdll  همنام، جديدتر است، كه آنرا كپي كنيد. يك راه ساده براي تشخيص آن، مقايسه حجم فايل ها است. فايليكه حجم بيشتري دارد جديدتر است.

بسته به نوع قفل برنامه جانبي وروش كار قفل‌شكن‌ها (Crackers) ، ممكن است روش هاي ديگري نيز وجود داشتهباشد. در بعضي مواقع برنامه طوري كرك شده كه فقط كافي است يك فايل SIS نصبكنيد و برنامه به طور خودكار ثبت مي شود. بعضي اوقات نيز بايد به قسمت ثبتنرم افزار برويد و با هر كدي كه وارد كنيد برنامه ثبت مي شود. بعضي قفل‌هانيز ممكن است كار بيشتري طلب كند و حتي تركيبي از روش هاي نصب كرك كهقبلاً گفته شد يا روش جديدي براي شكستن قفل آن مورد نياز باشد.

معمولاً در روش هاي خاص براي نصب كرك يك برنامه، قفل شكن آن در قالب يك فايل ReadMe توضيحات لازم را داده است.

درپايان بايد بگوييم كه به هيچ عنوان از روش هاي كرك و شكستن قفل هاي برنامهحمايت نمي كنيم و تحت هيچ عنواني هم حامي عدم رعايت كپي رايت نيستيم امااز آنجايي كه بسياري از برنامه هاي مورد استفاده در تلفن هاي همراه الزامابايد توسط اينترنت و با استفاده از كارت هاي اعتباري بين المللي اي همچونمستر كارت و يا ويزا كارت خريداري شوند و نيز از آنجايي كه بسياري از شركتهاي نرم افزاري توليد كننده فاقد نمايندگي عرضه نرم افزار در كشور هستند،به ناچار تنها راه استفاده از اين برنامه ها و نيز افزايش كاربري تلفنهمراه استفاده از راه ها و روش‌هايي است كه طي چند هفته گذشته آموزش دادهشده است.


بهنام علیپور بازدید : 68 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
هفته پيش و در پستهای گذشته درباره قدرتي كهjQuery در پوشش دادن عناصر يك صفحه از خود نشان مي‌دهد، صحبت كرديم. اكنونمي‌خواهيم درباره توابع و ابزار‌هاي مفيدي كه jQuery در اختيار طراحان وبقرار مي‌دهد، صحبت كنيم.

http://noalam.persiangig.ir/Post%20Images/jQuery.jpg

ابزار‌هاي مفيدjQuery

اگر به خاطر داشته باشيد در بخش‌هاي قبل به تابعيدر jQuery  اشاره كرديم و آن را به عنوان معروفترين و پركاربرد ترين تابعمورد استفاده در  jQuery  معرفي كرديم. اگر چه استفاده از تابع ()$  بهعنوان يكي از ابزار‌هاي پوششي كه توانايي دسترسي مستقيم به هر كدام ازعناصري كه در نظر داريم تا عملياتي بر روي آن انجام دهيم ، كمك شاياني بهما مي‌كند ولي تنها راه براي انجام وظايفي كه انتظار داريم  jQuery  در يكصفحه انجام دهد، نيست.

البته در اينجا بايد با اين نكته اشاره كنيمكه ما اكنون هدفمان اين نيست كه به كاركرد و عملكرد اين توابع در اين بخشبپردازيم و هر كدام از آنها را معرفي كنيم، بلكه به دليل اهميت آنها واينكه در برخي مثال‌هايي كه در ادامه مبحث به آنها اشاره و استفاده خواهيمكرد، اكنون آنها را معرفي مي‌كنيم و توضيحاتي در مورد نحوه كاركرد آنهامي‌دهيم  و در جاي خود به معرفي و بررسي اين توابع خواهيم پرداخت.

نشانهگذاري‌هايي كه براي اين توابع استفاده شده است، شايد در ابتدا كمي‌عجيب بهنظر برسد. بگذاريد تا بحث را با ذكر مثالي باز تر كنيم، به عنوان مثال،براي قطع زائده‌هاي  (trimming)  يك رشته فراخواني يك تابع به صورت زيركفايت مي‌كند:

;(يك رشته)$trim.

به ياد داشته باشيد كهكاراكتر  $  به عنوان يك شناسه عمل مي‌كند، اگر استفاده از كاراكتر  $ كمي‌براي شما عجيب و پيچيده است، مي‌توانيد از روشي ديگر كه قبلا هم به آناشاره شده است، استفاده كنيد:

 ;(يك رشته) jQuery .trim

دراينمثال كاملا مي‌توانيد به اين نكته پي ببريد كه استفاده از تابع  trim مي‌تواند به دو روش استفاده شود ، استفاده از كاراكتر  $  و يا استفاده ازكلمه  jQuery  در ابتداي فرا خواني تابع مورد نظر.

توجه كنيد كهاين عناصر در مستندات  jQuery  به عنوان  utility functions  شناخته ومعرفي مي‌شوند با اينكه همانطور كه مشاهده كرديد روش استفاده از آنهادقيقا همانند همان نمونه معروفي است  (()$)  كه پيشتر به آن اشارهشد.مي‌توانيد براي دسترسي به ليست كامل مستندات  jQuery  به اين آدرس docs. jQuery.com  مراجعه كنيد.

در بخش‌هاي بعد بيشتر در موردمعرفي و استفاده از اين توابع صحبت مي‌كنيم، اما بگذاريد اكنون در مورديكي ديگر از وظايفي كه توابع در  jQuery  بر عهده دارند صحبت كنيم.

حاضر سازي و اداره يك سند

زماني كه در مورد جاوااسكريپت نامحسوس صحبت كرديمبه اين نكته اشاره كرديم كه اين روش تاكيد زياد بر روي جدا سازي حالت‌ها ورفتار يك عنصر از ساختار همان عنصر به طرز نامحسوسي دارد ،  همينطور بهاين نكته اشاره كرديم كه مي‌توان از خارج از يك صفحه كنترل كاملي بر رويهر كدام از عناصر موجود در صفحه داشت.

براي دستيابي به اين هدف، مانياز به راهي داريم تا عناصر  DOM  صفحه قبل از آنكه عمليات مورد نياز رويآنها انجام شود به صورت كامل بارگذاري و يا اصطلاحا "لود" شوند.

درمثال ايجاد سطر‌هاي راه راه در يك جدول، جدولي يا جداولي كه مي‌خواهيمسطرهاي آن به صورت يك در ميان با رنگ‌هاي متفاوت نمايش داده شوند، بايدكاملا در صفحه لود شوند تا عناصر  DOM  بتوانند بر روي آنها عمل كنند.
روشسنتي كه براي اين كار انجام مي‌شود استفاده از اداره كننده  onload  درزمان لود صفحه براي دستيابي به اين هدف است، اين روش باعث مي‌شود بعد ازاينكه صفحه كاملا لود شد عمليات خواسته شده بر روي عناصر صفحه انجام شود.

دستوري كه جهت نمايش "راه راه" سطر‌هاي يك جدول مورد استفاده قرار مي‌گيرد، چيزي شبيه به اين دستور خواهد بود:

window.onload = function})
("tabletr:nth-child(even)").$
;{addClass("even");

 استفادهاز اين خط دستور باعث مي‌شود تا بعد از اينكه صفحه كاملا لود شد، سطرهايجدول مورد نظر، به صورت يك در ميان با رنگ متفاوت نمايش داده شود. شايد بهعنوان يك كاربر معمولي كه از يك صفحه وب بازديد مي‌كنيد بارها به اين نكتهبرخورد كرده باشيد و هيچ وقت به اين نكته توجه نكرده باشيد كه اين عملا يكنقص بزرگ در صفحاتي است كه بارها از آن بازديد كرده ايد. در هفته بعد درمورد راه حلي كه  jQuery  در اختيار طراحان وب براي حل اين مشكل قرارمي‌دهد، صحبت خواهيم كرد و مثال‌هايي نيز در همين زمينه ارائه خواهيم كرد. 


بهنام علیپور بازدید : 86 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
در این پست قصد داريمبه معرفي نرم‌افزاري بپردازيم كه شايد تا به‌حال به استفاده از آن فكرنكرده باشيد اما وقتي با آن آشنا شويد پي‌مي‌بريد كه در موارد بسيار زيادياين نرم‌افزار مي‌توانسته كمك خوبي براي شما باشد، اما از آن غافل بودهايد!
بگذاريد قبل از هر چيز با ذكر چند مثال ، كاربرد‌هاي نرم‌افزار پيشنهادي امروز را شرح دهيم :

The image “http://noalam.persiangig.ir/Post%20Images/Printshop-Mail.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

مثال 1:شركتي بزرگ و مجموعه اي از همكاران يا مشترياني داريد كه به مناسبت سال نوقصد داريد براي يكايك آنها هداياي تبليغاتي، نامه، كارت تبريك يا ديگربسته‌هاي پستي ارسال نماييد. همانطور كه مي‌دانيد در چنين حالتي بزرگترينو وقت‌گيرترين كار جمع آوري نام و مشخصات مشتريان و همكاران مربوطه و واردنمودن آنها روي پاكت‌ها و بسته‌هاي قابل ارسال است.اگر تعداد مشتريان شمابه هزار نفر برسد و بخواهيد هزار بار نام و مشخصات هر فرد را در يك فرموارد كنيد سپس اقدام به چاپ آن نماييد و مجددا تا هزار بار اين كار راتكرار نماييد به نظر شما حداقل زماني كه نياز داريد چه مدت است؟

آيا نمي‌توان اين كار را به روشي ساده تر و با سرعتي بيشتر انجام داد؟

مثال 2 :فرض كنيد يك توليد كننده هستيد و مي‌خواهيد به هر كدام از محصولات توليديخود باركد يا شماره منحصر به‌فردي را اختصاص دهيد و يا فرض كنيد دارايتعداد زيادي پرسنل هستيد و مي‌خواهيد روي كارت شناسايي هر يك از كارمندانخود شماره پرسنلي آنها را نيز چاپ نماييد. به نظر شما روشي براي چاپاطلاعات مختلف و اعداد متغير با در نظر گرفتن اين امكان كه اعداد واطلاعات مورد نظر توسط شما مشخص شده باشند وجود دارد؟

مثال 3 :شما آموزشگاه علمي ‌را مديريت مي‌كنيد و در پايان هر دوره آموزشي قصدداريد تعداد زيادي گواهينامه آموزشي را به نام دانش آموختگان خود به چاپبرسانيد. به نظر شما براي انجام اين كار بايد مشخصات هر فرد را تك به تكدر فرم‌هاي مربوطه وارد نمود و اقدام به چاپ آنها كرد؟

مطمئنا باخواندن مثال‌هاي فوق به اين نتيجه رسيده ايد كه براي انجام چنين اموريبهتر است كه به‌جاي اينگونه روش‌هاي وقت گير از روش جديدي استفاده شود.يكي از بهترين اين روش‌ها (VDP  (Variable Data Printing است.
VDP  بهمعناي چاپ اطلاعات متغير است. همانگونه كه متوجه شديد اگر در مثال‌هاي فوققصد داشتيم يك عبارت را بارها چاپ كنيم هيچ مشكلي وجود نداشت و به‌راحتيمي‌توانستيم تعداد چاپ مورد نياز خود را مشخص كرده و به انجام اين كاربپردازيم اما در صورتيكه بخواهيم اطلاعات متغيري را در يك فرم به چاپبرسانيم مي‌بايد از نرم‌افزاري استفاده كنيم كه بتواند اطلاعات مختلف رااز بانك‌هاي اطلاعاتي دريافت كرده و آنها را در محل مورد نظر از فرممربوطه جايگزين و چاپ نمايد.

با وجود چنين نرم‌افزاري به‌راحتيمي‌توانيد براي انجام امور ذكر شده در هر يك از مثال‌هاي فوق و مواردمشابه كارهاي خود را در كمتر از چند دقيقه به انجام برسانيد.

و امانرم‌افزار پيشنهادي اين هفته ما برنامه قدرتمند Printshop Mail يكي ازبهترين نرم‌افزارهاي مخصوص چاپ اطلاعات متغير روي فرم‌هاي مورد نظركاربران است.

اين نرم‌افزار به شما اين امكان را مي‌دهد تا با چندكليك ساده بتوانيد از بانك‌هاي اطلاعاتي مختلفي همچون  Excel , Access و... اطلاعات را دريافت كرده و پس از قراردادن آنها در طرح مورد نظر خود بهچاپ آنها بپردازيد.

برخي از مشخصات و امكانات اين نرم‌افزار عبارتند از:

امكانات عمومي‌

- قابل اجرا در هر دو سيستم عامل ويندوز و مكينتاش‌

- داراي محيط كاربري با روش كار كشيدن و رها كردن‌

 - داراي راهنماي قدرتمند در تمام بخش‌ها

امكانات طراحي‌

- پشتيباني از تمام نرم‌افزارهاي طراحي و فرمت‌هاي مختلف تصاوير

-  پشتيباني از قابليت  Transparency  در تصاوير

-  پشتيباني از تصاوير متغير در اكثر فرمت‌ها

-  ايجاد تغيير در مشخصات متن يا تصاوير

- ايجاد چرخش در تصاوير

- تعيين اندازه طبق اعداد مشخص، مناسب صفحه پيش نمايش، بزرگ و كوچك نمايي دلخواه و تغيير سايز موضوعات‌

امكانات بانك اطلاعاتي‌

-  پشتيباني از بانك‌هاي اطلاعاتي مختلف همچون  dBase , Fox Pro , Excel , Access , Paradox , Xml , Text , Csv , Sql و ...

- پشتيباني از توابع كتابخانه اي و بانك‌هاي اطلاعاتي شرطي‌

- پشتيباني از قابليت فيلتر بانك‌هاي اطلاعاتي‌

امكانات چاپ‌

- پيش نمايش زنده‌

-  بازبيني فرم‌ها قبل از چاپ‌

-  چاپ باركد

-  چاپ چند لايه با قابليت اولويت بندي (مناسب جهت فرم‌هاي پشت و رو)

-  چاپ اتيكت‌

-  چاپ چندين صفحه بصورت همزمان‌

-  داراي انتخاب ورودي كاغذ ( طبق مشخصات و امكانات چاپگر)

-  چاپ پشت و رو

-  جداسازي و بهينه سازي عمليات چاپ‌

-  پشتيباني از قابليت تعويض تصوير بصورت خودكار

حداقل سيستم مورد نياز

براياجراي اين نرم‌افزار روي سيستم عامل ويندوز به حداقل امكاناتي همچونپردازنده پنتيوم II  با قدرت پردازش 300 مگاهرتز، 128 مگابايت حافظه رم،80 مگابايت فضاي خالي‌هاردديسك، مانيتور با قابليت نمايش 800 - 600 پيكسل، ويندوز Xp , 0002 , 3002 Server  نياز است.

توجه:

هنگاماستفاده از اين برنامه دقت داشته باشيد كه دستگاه چاپگر شما از قابليت post script  پشتيباني نمايد. در صورتي كه اين قابليت روي چاپگر شما فعالنباشد پس از اجراي نرم‌افزار در بخش زيرين آن پيغام خطايي در اين موردمشاهده خواهيد كرد. در چنين حالتي امكان بروز خطا در عملكرد نرم‌افزار وبسته شدن ناگهاني آن وجود دارد.
براي جلوگيري از بروز اين مشكل بهترينراه حل استفاده از چاپگر‌هاي مجازي همچون Adobe PDF  است. براي استفاده ازاين روش مي‌توانيد نرم‌افزارAcrobat Distiller  كه همان نرم‌افزار ساخت PDF  از كمپاني  Adobe  است را روي سيستم خود نصب نماييد.

سپس باورود به بخش  Printers and Faxes  در ويندوز خود چاپگر  Adobe PDF  را بهچاپگر پيش فرض ويندوز تبديل كنيد و پس از آن اقدام به اجراي نرم‌افزارنماييد. در چنين حالتي خواهيد ديد كه بدليل پشتيباني اين چاپگر از قابليتPost Script  هيچ خطايي در نرم‌افزار مشاهده نمي‌شود و نيز براي چاپفرم‌هاي مورد نظر خود مي‌توانيد از همين چاپگر استفاده نماييد. به اينصورتكه با انتخاب اين چاپگر فايل خروجي از اطلاعات مورد نظر شما در فرمت  PDF ايجاد شده و پس از ذخيره‌‌‌سازي اين فايل مي‌توانيد با باز نمودن آن درنرم‌افزارAcrobat reader  و انتخاب گزينه چاپ در اين نرم‌افزار عمليات چاپفرم‌هاي ايجاد شده را آغاز كنيد.

با خواندن اين مطلب شايد فكر كنيداستفاده از اين نرم‌افزار كمي‌مشكل است اما فراموش نكنيد كه اين روشاستفاده از برنامه تنها در صورتي است كه چاپگر شما از قابليت PostScript   پشتيباني نكند و همچنين در صورت بروز چنين حالتي و استفاده ازاين روش باز هم در انجام مواردي همچون مثال‌هاي ذكر شده در ابتداي مقاله ،به ميزان بسيار زيادي در وقت و انرژي شما صرفه جويي مي‌شود.قيمت ايننرم‌افزار با توجه به نسخه‌هاي مختلف آن از 1000 تا 5000 دلار است كه باتوجه به عدم امكان خريد آنلاين در ايران و قيمت فوق العاده بالاي ايننرم‌افزار سايت 
www.shopgame.ir  نسخه 5000 دلاري و نامحدود اين نرم‌افزار را به‌طور رايگان در اختيار شماقرار مي‌دهد. حجم اين نرم‌افزار حدود 60 مگابايت و از لينك  http://www.shopgame.ir/psm.zip قابل دانلود است.



تعداد صفحات : 52

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 52
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 207
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 358
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 484
  • بازدید ماه : 484
  • بازدید سال : 4,930
  • بازدید کلی : 44,053