loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 89 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
http://noalam.persiangig.ir/Post%20Images/Philippe%20Kahn.jpg

ايده تلفن همراه دوربين دار به فيليپ كاهن مدير اجرايي شركت توليد كننده نرم افزار بورلند واقع در تگزاس نسبت داده مي‌شود.
اين ايده زماني به ذهن وي رسيد كه بي صبرانه منتظر به دنيا آمدن دخترشبود. در حالي كه يك دوربين و يك تلفن همراه در دست داشت در اين انديشه بودكه كاش مي‌توانست اين دو دستگاه را با يكديگر تركيب كند تا تجربه خود رابا ساير افراد فاميل شريك شود و عكس‌ها را از طريق تلفن همراه براي آنهانيز ارسال كند.
در اواسط سال1996 در منلو پارك كاليفرنيا شركت Ricoh Corporation اولين سيستم بي‌سيمرا براي ارسال عكس از دوربين ديجيتالي و تلفن همراه به رايانه شبكه اي دراينترنت طراحي كرد.
يك سال بعد در كاليفرنيا در 11 ژوئن 1997 فيليپكاهن Philippe Kahn اولين تلفن همراه دوربين دار كامل شده را كه شخصاساخته بود به نمايش عمومي‌درآورد.
اين گوشي در آن زمان تصاويرگرفته شده را با بيش از 200 هزار نفر در سراسر جهان به اشتراك مي‌گذاشت.كاهن با شركت ژاپني J-Phone شريك شد و شركت شارپ اولين گوشي دوربين دارابا نام40 J-SH را به طور تجاري توليد و به بازار عرضه كرد.
اولينراه‌اندازي تجاري گوشي‌هاي دوربين دار در آمريكاي شمالي در سال 2002 اتفاقافتاد و اپراتور اسپرينت بيش از يك ميليون گوشي دوربين دار ساخت Sanyo را ارايه داد.
گوشي‌هاي دوربين دار مانند اغلب تكنولوژي‌هاي همراه در مدت زمان كوتاهي راه بلندي را پيموده است.
در طول 15سال گذشته والدين از اين اختراع كاهن براي گرفتن عكس از نوزادان، كودكان نوپا، دوقلوها و نوجوانان خود استفاده كرده اند.
راحتيو دسترسي تلفن همراه دوربين‌دار دو جنبه مختلف دارد كه يكي استفاده از آنبراي عكسبرداري يا فيلمبرداري‌هاي غير اخلاقي و جنبه ديگر استفاده مفيد ازاين دستگاه مي‌باشد.
امروزه به سختي مي‌توان تلفن همراهي جديدي را پيدا كرد كه حداقل از يك دوربين معمولي برخوردار نباشد.
سازندگانتلفن همراه اكنون كاربردهاي بلاگ عكس (بارگذاري عكس در اينترنت)، كابل USBبراي انتقال عكس به رايانه و نوت بوك و قابليت ارتباط با پرينتر از طريقUSB را نيز در گوشي‌ها تعبيه كرده اند.
با وجود مدل‌هاي مختلفگوشي‌هاي داراي دوربين همه مي‌توانند عكاسي كنند، فقط به كاربر بستگي داردكه از دوربين گوشي چه نوع استفاده اي مي‌كند.



بهنام علیپور بازدید : 88 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
همان طور کهاطلاع دارید ، شرکت مخابرات ایران ، خدمات رایگان متنوعی را برای کاربرانتلفن های ثابت در نظر گرفته است. اما بسیاری از مردم از این خدمات و نحوهفعال سازی آنها بی خبرند. در این ترفند قصد داریم تمامی این خدمات رامعرفی کرده و کدهای فعال سازی هر یک را معرفی کنیم. این خدمات عبارتند از: انتقال مكالمه ، انتظار مكالمه ، شماره‌گيري سريع ، مکالمه از خط اشغال به خطوط ديگر ، سرويس بيدار باش ، سرويس نمايشگر شماره CallerID و دایورت بعد از 5 زنگ.


The image “http://noalam.persiangig.com/Post%20Images/Khalafi.gif” cannot be displayed, because it contains errors.


1- انتقال مكالمه یا دایورت کردن ( Call diverting ) :
بااين سرويس مي‌توانيد هنگامي كه با تلفن شما تماس گرفته مي‌شود مكالمه رابه يك خط ديگر ثابت يا همراه منتقل كنيد و عمل دایورت کردن را انجام دهید.اين سرويس با هر دستگاه تلفن دكمه‌اي مجهز به سيستم تن انجام شدني است.
برای این کار شما باید کد زیر را در دستگاه تلفن وارد کنید:
# شماره مورد نظر*21*
بعد از زدن این کد صدایی که میشنوید فرق خواهد کرد ، این یعنی اینکه خط شما دایورت شده است.
برای غیر فعال کردن این سرویس باید باز گوشی رو بردارید (در این حالت باز همان صدای مخصوص شنیده میشود) و بعد عدد #21# را وارد کنید.
درصورتی که مجدد صدای بوق مخصوص را شنیدید ، گوشی را قطع کرده و مجدد روشنکنید. در این حالت خط شما کاملا از حالت دایورت خارج شده است.

2- سرويس انتظار مكالمه یا پشت خطی ( Call Waiting) :
هنگاممكالمه شخص ديگري به شما تلفن مي‌زند صداي بوق ضعيفي به گوشتان مي‌رسد وشما را آگاه مي‌كند شما مي‌توانيد با كمك اين سرويس مكالمه اول خود راموقتاً قطع و با شخص ثالث صحيح كنيد پس از خاتمه ي مكالمه يا در حينمكالمه مي‌توانيد مجدداً با شخص اول به صحبت خود ادامه دهيد.
برایاستفاده از این سرویس شما باید بهنگام شنیدن صدای بوق ضعیف با فشار دادندکمه "Flash" در تلفنهای دیجیتال و با "قطع و وصل کردن" در تلفنهای آنالوگبا نفر سوم تماس برقرار کنید..
برای بازگشت به گفتگوی اول میتوانید همین کار را تکرار کنید.

3- شماره‌گيري سريع ( Speed dealing ):
براياجتناب از وقوع اشتباه در شماره‌گيري و صرفه جويي در وقت با دادن شمارههای دو رقمی به حافظه مخابرات میتونید از این سیستم بهره ببرید. اين سرويسبا هر دستگاه تلفن دكمه‌اي مجهز به سيستم تن انجام شدني است.
برای استفاده از این امکان باید دستور زیر رو بکار ببرید :
برای ایجاد کد دو رقمی :
# شماره مورد نظر* کد دو رقمی *51*
بعداز وارد کردن این دستور حالا شما میتونید بعد از برداشتن گوشی با زدن کددو رقمی** شماره ای رو که قبلا به آن داده اید را شماره گیری کنید.
برای حذف یک شماره از یک کد دو رقمی و تغییر آن میتوانید از دستور زیر استفاده کنید :
# کد دو رقمی *51*
برای غیر فعال کردن همه این کدهای دو رقمی باید از کد #55# استفاده کنید...

4- انتقال مكالمه از خط اشغال به خطوط ديگر ( Call forwarding) :
براياين كه تماس گيرندگان با بوق اشغال مواجه نشوند ، مي‌توانيد يك يا چندشماره تلفن خود را به مركز تلفن مربوط اعلام كنيد كه در صورت اشغال بودنهر يك از شماره‌ها ارتباط به طور خودكار به شماره‌هاي بعدي منتقل شود.
اين سرويس با هر دستگاه تلفن دكمه‌اي مجهز به سيستم تن انجام شدني است.
برای استفاده از این حالت باید بعد از برداشتن گوشی کد #43* رو بزنید ... برای غیر فعال کردن این حالت باید کد #43# را وارد کنید.

5- سرويس بيدار باش :
با اشتراك اين سرويس زنگ تلفن در ساعت مشخص شده به صدا در مي‌آيد .
اين سرويس با هر دستگاه تلفن دكمه‌اي مجهز به سيستم تن انجام شدني ست .
برای استفاده از این حالت باید از روش زیر استفاده کنید:
ابتدا *55* رو بزنید بعد بترتیب ساعت و دقیقه را وارد کنید و در آخر # را بزنید.
مثلا میخواهیم در ساعت 14:38 تلفن زنگ بزند ، این کد را میزنیم :
1438#*55*
برای غیر فعال کردن این سرویس باید کد #55# را وارد کنید.

6- سرويس نمايشگر شماره CallerID :
دراین سرویس شما کافی است یک دستگاه شماره انداز یا یک تلفن مجهز به نمایشگرشماره تلفن را ابتیاع کنید و با استفاده از آن میتوانید شماره را دریافتکنید. این سرویس نیازی به کد فعال سازی ندارد.

7- دایورت بعد از 5 زنگ :
بااستفاده از این سرویس شما میتوانید کاری کنید تا بعد از 4 بار زنگ خوردنگوشی و جواب ندادن به گوشی در زنگ 5 ام تلفن دایورت شود روی شماره ایدیگر..
برای استفاده از این سرویس شما باید از کد زیر استفاده کنید:
# شماره مورد نظر*65*
طبق معمول برای غیر فعال کردن این امکان باید کد #65# رو وارد کنید...


بهنام علیپور بازدید : 88 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
همانطور كه مي‌دانيد مقالاتاين صفحه اكثرا در رابطه با نرم افزار، ترفند‌هاي نرم افزاري و بطور كليهمه چيز در رابطه با دنياي نرم افزار است.
اين هفته قصد داريم بجاي معرفي نرم افزار به معرفي يك سايت بپردازيم!تعجب نكنيد، مطلب اين هفته نيز نه تنها كاملا با مطالب هميشگي اين صفحههمخواني دارد بلكه مي‌توان به جرات گفت كه اين هفته بيشتر از هفته‌هايديگر معرفي نرم افزار داريم چرا كه اين سايت كار ده‌ها نرم افزار را برايشما انجام مي‌دهد.

http://noalam.persiangig.ir/Post%20Images/convertFiles-logo.jpg

 سايتاينترنتي You convert it همانطور كه از نامش مشخص است براي انجام عملياتتبديل بكار مي‌رود. اما اين عمليات تبديل از چه چيزي به چه چيزي است؟

اينسايت به شما اين امكان را مي‌دهد تا به راحتي و بدون نصب هيچ نرم افزاري وبصورت آنلاين بيش از 70 نوع فايل مختلف صوتي، تصويري، متني، گرافيكي وفشرده را به فرمت‌هاي ديگر تبديل كنيد. خدمات و سرويس‌هاي ارائه شده دراين سايت بطور مختصر عبارتند از :

تبديل فايل‌ها

با استفاده از اين قابليت ديگر نيازي نيست برايتبديل فايل‌هاي صوتي و تصويري به فرمت قابل پخش توسط گوشي‌هاي تلفن همراهو يا تبديل فرمت‌هاي مختلف متني به يكديگر به دنبال نرم افزارهاي مختلفباشيد چرا كه اين برنامه همه چيز را يك جا در خود جاي داده است.همچنينديگر نگران سرعت رايانه خود نيز نباشيد زيرا تمام عمليات تبديل توسطسرور‌هاي قدرتمند اين سايت صورت مي‌گيرد.

در بخش Convert Files در اين سايت مي‌توانيد به راحتي و بدون نياز به عضويت فايل‌هاي مورد نظرخود را از ميان 70 فرمت مختلف انتخاب كرده و به فرمت دلخواه خود تبديلسازيد. پشتيباني از اكثر فرمت‌هاي صوتي، تصويري، متني و فايل‌هاي فشرده ازقابليت‌هاي منحصر بفرد اين سايت است.

استفاده از اين بخش به اينصورت است كه ابتدا ايميل خود را در كادر مربوطه وارد كرده سپس فايل موردنظر را از روي رايانه خود انتخاب كرده و فرمت مورد نظر خود براي عملياتتبديل را نيز مشخص مي‌كنيد. در نهايت بر روي كليد Convert It  كليكمي‌كنيد تا تبديل آغاز شود. پس از آپلود فايل شما بر روي سرور اين سايتپيامي‌ مبني بر آپلود موفقيت آميز مشاهده خواهيد كرد. حالا صبر مي‌كنيد تابعد از يكي دو دقيقه لينك دانلود فايل تبديل شده به ايميلتان ارسال شود.چنانچه مي‌خواهيد ليست كاملي از فرمت‌هاي قابل تبديل در اين سايت رامشاهده كنيد مي‌توانيد به لينك  زير مراجعه كنيد.
 
http://www.youconvertit.com/ HTMLFiles/ConvertTypes.htm

دانلود و تبديل‌

نرم افزار‌ها و روش‌هاي زيادي براي دانلود و تبديلفيلم‌ها و كليپ‌هاي آنلاين موجود در سايت‌هايي همچون  youtube,google,metacafe  وجود دارد اما استفاده از هر يك از اين نرمافزارها و پيدا كردن آنها دردسرهاي خاص خودش را دارد.

سايت  You convert it  در اين زمينه نيز راه حل مناسبي ارائه كرده است كه با انتخاب گزينه  Convert Online Video  قابل دسترسي است.

دراين بخش مي‌توانيد آدرس كليپ مورد نظر خود بر روي سايت‌هاي ذكر شده راوارد كرده و با فشردن كليد  Download  فايل مربوطه را بر روي رايانه خودذخيره سازيد. همچنين اگر مي‌خواهيد اين فايل را قبل از دانلود به فرمتديگري تغيير دهيد مي‌توانيد با وارد كردن آدرس ايميل خود و مشخص نمودنفرمت دلخواه بر روي گزينه  Convert It  كليك كنيد تا فايل مورد نظر بااعمال تغييرات دلخواه شما به آدرس ايميلتان ارسال شود. فايل خروجي در اينبخش مي‌تواند از ميان 7 فرمت مختلف صوتي و يا 11 فرمت مختلف تصويري انتخابشود.

ارسال به دوستان‌

شايد براي خيلي از شما پيش آمده باشد كه بخواهيدفايلي را در اختيار ديگر دوستان خود قرار دهيد. بخش  Send File  در اينسايت مخصوص اين كار است. با انتخاب اين بخش مي‌توانيد فايل‌هاي موردنظرتان را از روي رايانه خود انتخاب كرده و پس از وارد نمودن آدرس ايميلدوستانتان فايل خود را براي آنها ارسال كنيد. در اين روش نيازي به ارسالايميل توسط سرويس‌هاي ارسال ايميل نداريد و مي‌توانيد به سرعت فايل‌هايمورد نظرتان را براي دوستانتان ارسال كنيد. در اين روش فايل شما بر رويسرورهاي اين سايت آپلود شده و لينك دانلود آن براي ايميل دوستانتان ارسالمي‌شود. توجه داشته باشيد كه لينك‌هاي ارسالي در اين حالت تا يك هفتهاعتبار دارند و پس از اين مدت فايل مربوطه از روي سرورهاي اين سايت حذفمي‌شود.

تبديل واحد

آيا مي‌دانيد يك متر چند اينچ است؟ و يا يك ژول چند كيلوگرم كالري است؟

برايخيلي از ما پيش آمده است كه گاهي اوقات نياز به تبديل يك واحد به واحدديگر داريم اما منبع مناسبي براي انجام اين كار در اختيار نداريم. از حالابه بعد پيشنهاد مي‌كنيم در چنين مواردي نيز سري به سايت  You Convert it بزنيد.بخش  Convert Units  در اين سايت قادر است تمام مقياس‌ها و واحدهارا به يكديگر تبديل كرده و نتيجه را بصورت دقيق در اختيار شما قرار دهد.

پشتيبانياز 30 واحد و مقياس اصلي از جمله قابليت‌هايي است كه در نرم افزارهايبسيار كمي‌يافت مي‌شود اما اين سايت چنين قابليتي را نيز در خود جاي دادهاست. اين سايت در حال حاضر بصورت آزمايشي راه اندازي شده است و از آدرس 
www.youconvertit.com  قابل دسترسي است.



بهنام علیپور بازدید : 88 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
گاهي اوقات پيش مي‌آيد كه درحين انجام كار با رايانه، همسر، فرزند، همكاران و يا دوستان شما بطورناگهاني وارد اتاق شده و به صفحه مانيتور شما نگاه مي‌كنند.
شايد در مواردي نخواهيد آنها به محتواي صفحه مانيتورتان نگاه كنندولي در چنين حالتي وقت كافي براي پنهان سازي صفحات باز شده بر روي مانيتورخود را نداريد.

http://noalam.persiangig.ir/Post%20Images/Hidden-Desktop.jpg

براياينگونه مواقع استفاده از نرم افزار  Hidden Desktop  را به شما پيشنهادمي‌كنيم.با استفاده از اين برنامه مي‌توانيد تنها با فشردن يك كليد تمامصفحات باز بر روي دسكتاپ خود را پنهان كنيد. در چنين صورتي هيچ كس نخواهدفهميد كه شما مشغول به چه كاري بوده ايد و هيچ ردي نيز از پنجره‌هاي مخفيشده بجا نمي‌ماند.

همچنين در اين نرم افزار مي‌توانيد رمز عبوريرا براي نمايش پنجره‌هاي پنهان در نظر بگيريد تا چنانچه فردي از وجود ايننرم افزار بر روي رايانه شما خبر داشت نتواند پنجره‌هاي پنهان را مشاهدهكند چرا كه نرم افزار هنگام نمايش پنجره‌هاي پنهان از كاربر رمز عبور رامي‌خواهد و چنانچه رمز به درستي وارد نشود برنامه بدون نمايش هيچگونهخطايي باز مي‌شود اما هيچ پنجره پنهاني را به كاربر نشان نمي‌دهد.

در چنين حالتي كاربر هيچ گاه متوجه نخواهد شد كه اصلا پنجره اي مخفي شده بوده است يا نه !براي دانلود اين نرم افزار به سايت 
www.h-desk.com  مراجعه كنيد.



بهنام علیپور بازدید : 90 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
اگه یادتون باشه در چند پست قبل توضيحات مختصريدر مورد وب 2 و ابزارهاي مورد نياز جهت طراحي و پياده سازي يك سايت وبدويي ارائه كرديم ، در مورد زبان جاوا اسكريپ و انواع فريم ورك هايي كهتحت اين زبان ارائه شده اند نيز توضيح داديم. چند مورد از معروفترين فريمورك هاي جاوا اسكريپت معرفي شدند و توضيحات مختصري درباره آنها داده شد ودلايل انتخاب jQuery به عنوان قدرتمندترين فريم ورك حال حاضر جاوا اسكريپارائه شد كه همين دلايل باعث انتخاب jQuery براي معرفي و آموزش در اين بخشاست.
اما در ادامه مي‌خواهيم به صورت كاملا پايه اي به معرفي و استفاده ازتكنيك‌هايي كه jQuery در اختيار يك طراح وب قرار مي دهد بپردازيم.

http://noalam.persiangig.com/Post%20Images/jQuery.jpg

 معرفي jQuery  به عنوان زباني كه نياز به دانش سطح بالاي برنامه نويسي ندارد ،توسط فعالان و توسعه دهندگان وب ، باعث شد كه جاوا اسكريپت به طور كلياعتبار از دست رفته خود را با ارائه تكنولوژي جديد و موارد كاربري تحت وببار ديگر بدست آورد.

اين زبان با سرعت زيادي توسعه داده شد و توسعهدهندگان آن مبناي سرويس دهي آن را بر اساس تكنولوژي سمت سرويس گيرنده(كلاينت سايد) تنظيم كردند ، هدف آنان ايجاد زباني بر مبناي جاوا اسكريپولي همراه با قدرت و سرعت بيشتر و درعين حال دسترسي كامل و سريع بهكتابخانه هاي مورد نياز جاوا اسكريپت جهت حل مشكلات نمايش يك صفحه وب درمرورگر هاي مختلف بود. اين زبان روش هاي جديد و نويني را در اختيار طراحانوب قرار داده است تا با كمك عواملي ديگر ، نسخه اي جديد از وب را معرفيكنند.

با وجودي كه  jQuery  مدت زيادي نيست كه به عنوان يك ابزاركارآمد به طراحان و برنامه نويسان وب معرفي شده است ولي همانند يك طوفانبا سرعت زيادي جوامع آنلاين توسعه دهندگان و طراحان وب را در نورديده وتوانسته است توجه مديران سايت هايي نظير MSNBC   جهت استفاده از اين زباندر ساختار سايت خود را جلب كند و يا در پروژه هاي كد بازي نظير SourceForge ، Trac  و Drupal  مورد استفاده قرار گيرد.

در مقايسهبا ديگر ابزار ها كه توجه ويژه اي به ساختار هوشمند و كارا در استفاده ازتكنيك هاي جاوا اسكريپت دارند ، jQuery  توانايي تغيير مسيري را دارد كهطراحان وب در مورد ايجاد يك صفحه وب در ذهن خود مي پرورانند.
خيليسريع تر از قبل و با درگيري كمتر با توابع و عملكرد هاي پيچيده جاوااسكريپت كه عموما و در زمان هاي قبل استفاده مي شد ، طراحان وب قادرخواهند بود با استفاده از اطلاعاتي كه به طور معمول در مورد طراحي وبدارند(CSS  و XHTML) عناصر صفحات وب را ايجاد و مديريت كنند.

چرا  اضافه كاري ؟

اگر شما مدت زماني را صرف ايجاد بخشي پويا در صفحهخود كرده باشيد ، حتما به اين نكته توجه كرده ايد كه دائما بايد از يكالگو براي يك عنصر در چند جاي مختلف استفاده كنيد تا بتوانيد مجموع آنهارا به يك روش و رويه مشخص نمايش دهيد. شما مي توانيد بعضي از آنها راپنهان كنيد و يا برخي ديگر را آشكار كنيد ، مي توانيد يك كلاس مشخص  CSS براي عنصر مورد نظر انتخاب و ايجاد نماييد و يا از خصوصيات هر عنصر بهصورت جدا جدا و تك به تك استفاده كنيد و مقادير متفاوتي را به آنها نسبتدهيد ولي تنها با استفاده از يك خط از كد هاي  jQuery  مي توان تمام آنچهرا كه مورد نياز است در زماني خيلي كوتاه ايجاد كنيد.

سازندگان jQuery  براي اين زبان ، كتابخانه اي در نظر گرفته اند كه باعث مي شود كارهاي پيچيده كه به صورت عمومي مورد استفاده طرحان وب قرار مي گيرد در كوتاهترين زمان ممكن و به ساده ترين صورت در اختيار آنها قرار گيرد.

براي مثال ، برخي از طراحان از جاوا اسكريپت براي نمايش "راه راه" رديف ها و يا ستون هاي يك جدول استفاده مي كنند.

تغييررنگ هر رديف يا ستون خود به تنهايي نياز به نوشتن چندين خط دستور و كد استولي تنها با استفاده از يك خط از دستور  jQuery  مي توان به هدف مورد نظررسيد:

$"table tr:nth-child(even)").addClass("striped");)

سطر اول‌

سطر دوم‌

سطرسوم‌

سطر چهارم‌

نگران نباشيد ، شايد اين خط كد در حال حاضر برايشما كاملا مرموز و درك آن كمي پيچيده باشد ولي در ادامه اين مقالات درككامل و بهتري از آن پيدا خواهيد كرد و خواهيد آموخت چگونه  به صفحه خودجان ببشخيد و آن را به صورت كاملا پويا نمايش دهيد.



بهنام علیپور بازدید : 86 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
قرار است از اين پست تا دو پست در آينده به بررسي انواع روش هاي نصب برنامه هاي جانبي در تلفن هايهمراه و ترفندهاي موجود در آن بپردازيم. براي شروع كار مي پردازيم به يكياز متداول ترين روش هاي نصب برنامه هاي جانبي كه همان نصب فايل هاي معروفSIS است.

نصب فايلSIS

فايل هايي با اين پسوند از پركاربردترين فايل هاينصب برنامه هاي كاربردي در گوشي هايي با سيستم عامل سيمبين هستند. بهوسيله هر كدام از دستگاه هاي ارتباط با گوشي، اعم از دستگاه كارت خوان،بلوتوث، اينفرارد يا كابل داده، مي توانيد فايل Appname.sis را به گوشيانتقال داده و سپس فايل مذكور را در گوشي باز كنيد تا مراحل نصب آغاز شود.

http://noalam.persiangig.ir/Post%20Images/SIS.jpg

در ابتدا از شما سؤال مي شود كه برنامه اي كه مي خواهيد نصب كنيدغيرقابل اعتماد است يا سازنده آن شناخته شده نيست و ثبت نشده است، آيامطمئن هستيد كه مي خواهيد آن را نصب كنيد؟ اين پيغام به اين علت است كهسيستم عامل سيمبين كارايي اين برنامه را به علت عدم ثبت آن به كاربر هشدارمي دهد كه ممكن است برنامه مخرب باشد. اگر فايل موردنظر را به درستي ميشناسيد گزينهYes را انتخاب كنيد.

در مرحله بعد نام برنامه موردنظرنشان داده مي شود و در مورد نصب آن از شما سؤال مي شود كه اگر مطمئنهستيد،Yes را انتخاب كنيد. در بعضي از برنامه ها كه چند زبان را پشتيبانيمي كنند، از شما سؤال مي شود كه مي خواهيد برنامه به چه زباني نصب شود.

درقسمت بعد گزينه اي به نام Options وجود دارد كه اگر برنامه دارايگواهينامه باشد با انتخاب View Certificate، مي توانيد آن را مشاهده ميكنيد.

از طريق View details جزئيات برنامه اعم از فرمت، نام،نسخه نرم افزار ، نوع، سايز، توليدكننده و وضعيت را قبل از نصب مشاهده ميكنيد. با انتخاب گزينه Install به مرحله بعد خواهيد رفت.

بعد ازاين مرحله بايد حافظه‌اي را كه مي‌خواهيد برنامه در آن قسمت نصب شود، مشخصمي كنيد. قسمت اول Phone Memory يا حافظه داخلي گوشي است و قسمت دومMemory Card يا حافظه خارجي است. توصيه مي شود براي جلوگيري از اشغال شدنفضاي حافظه داخلي، قسمت دوم يعني كارت حافظه را انتخاب كنيد.

اگرفضاي خالي براي نصب برنامه در حافظه اي كه انتخاب كرده ايد وجود داشتهباشد، عمليات كپي كردن فايل هاي برنامه شروع خواهد شد و اگر فضاي كافيموجود نباشد با پيغام خطاي مبني بر كمبود حافظه (Memory Low) مواجه خواهيدشد.

توجه داشته باشيد براي برنامه هايي كه بايد در حافظه داخليگوشي نصب شوند، ديگر امكان انتخاب حافظه را نخواهيد داشت و برنامه به صورتخودكار در حافظه داخلي گوشي كپي خواهد شد، كه اين بستگي به نوع كاراييبرنامه و طراح آن در ساخت فايل SIS دارد.

پس از نصب هر برنامهجانبي آيكون (Icon) مربوط به آن در Menu گوشي ظاهر مي شود ولي در گوشي هايسري 60 از نسخه 3/2 به بعد آيكون برنامه در پوشه My Own در منو قرار ميگيرد.

در گوشي هاي سري 60 ويرايش سوم سري E، قبل از اجراي فايلSIS، برنامه Manager گوشي را باز كنيد و به قسمت تنظيمات آن برويد و مقدارقسمت (Software Installation را به All (not certified only تغيير دهيد تابتوانيد برنامه‌هاي بدون گواهينامه را نصب كنيد.

ممكن است هنگامنصب برنامه هاي جانبي گوشي هاي سري 60 ويرايش سوم پيغام خطاي Certificatenot supported را ملاحظه كنيد. در اين حالت تاريخ گوشي صحيح نيست و بايدآن را به تاريخ روز تصحيح كنيد



بهنام علیپور بازدید : 65 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
نرم‌افزار فوتوشاپ، يكي از نرم‌افزارهاي كاربردي در زمينه ويرايش تصوير است كه اكثر كاربران رايانه‌اي با قابليت‌هاي آن آشنا هستند. امروزه اين نرم‌افزار روي بيشتر رايانه‌هاي شخصي نصب است و به علت كاربري آسان آن، بيشتر كاربران نيمه حرفه‌اي، آن را به ساير نرم‌افزارهاي ويرايش تصوير نظير Corel Draw ترجيح مي‌دهند.

http://noalam.persiangig.ir/Post%20Images/Photoshop-Express.jpg

شركت آدوب، توليد كننده نرم‌افزار قدرتمند فوتوشاپ، در هفته گذشته از ارائه نسخه تحت شبكه اينترنت اين نرم‌افزار خبر داد و اين خبر توجه بسياري از كاربران اينترنتي در سراسر دنيا را به خود جلب كرد. چرا كه با راه‌اندازي اين سرويس، تنها با اتصال به شبكه اينترنت مي‌توان در هر نقطه‌اي از دنيا به اين نرم‌افزار و قابليت‌هاي آن دسترسي داشت. كارشناسان معتقدند با توجه به افزايش روز افزون سرويس‌هاي به اشتراك گذاري تصوير و نياز كاربران به دسترسي آسان به نرم‌افزارهاي ويرايش تصوير، اين اقدام شركت آدوب مي‌تواند بازتاب گسترده‌اي در شبكه اينترنت داشته و كاربران زيادي را جذب خود كند.
نرم‌افزار آنلاين فوتوشاپ كه با نام  Photoshop Express  معرفي شده،‌ از طريق آدرس اينترنتي
www.photoshop.com/express در اختيار كاربران قرار گرفته است و در گام اوليه و آزمايشي خود، برخي از امكانات اوليه نرم‌افزار در آن ارائه مي‌شود.

تجربه موفق آدوب در پشتيباني و ارتقاي نسخه‌هاي مختلف نرم‌افزار فوتوشاپ، از ابتدا تا كنون باعث شده است كه اين شركت در راه‌اندازي اين سرويس نيز كاملاً حرفه‌اي عمل كند. اين شركت در نسخه اوليه خود كه به صورت رايگان ارائه شده، تنها تعداد كمي از امكانات نسخه حرفه‌اي نرم‌افزار را در اختيار كاربران قرار داده و در كنار آن بخش ويژه‌اي براي نظرخواهي و نكته برداري كاربران نرم‌افزار آنلاين ترتيب داده است تا كاربران نقاط ضعف و قوت نرم‌افزار را با مسوولان اين شركت در ميان بگذارند.

نرم‌افزار آنلاين Photoshop Express به طور كامل تحت وب است و با هر رايانه، سيستم عامل و مرورگري قابل استفاده است. البته به نظر مي‌رسد سياست‌هاي دراز مدتي در پست اين اقدام شركت آدوب قرار دارد. چرا كه اين شركت اعلام كرده‌است كه در آينده نزديك نرم‌افزارهاي آنلاين ديگري با قيمت 99 دلار  به كاربران شبكه اينترنت معرفي خواهند كه قابليت‌هاي زيادي را در اختيار كاربران قرار خواهد داد



بهنام علیپور بازدید : 85 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
در حال حاضر تمامی گوشیهای تلفن همراه قابلیت اتصال به اینترنت را دارند چرا که در کشورهای اروپایی و امریکا اغلب افراد از این سرویس استفاده میکنند. اما در کشور ما استفاده از اینترنت در موبایل اصطلاحی نا آشناست. اما در ایران هم امکان اتصال به اینترنت از طریق موبایل وجود دارد ، اما با محدودیت ها و ناکارآمدی های فراوان. در این ترفند قصد داریم به معرفی این نوع اینترنت و نحوه دریافت آن از مخابرات بپردازیم.

http://noalam.persiangig.ir/Post%20Images/SIS.jpg


سرويس ديتا از سرويس‌هايی است كه توسط شركت مخابرات برای دارندگان تلفن همراه فراهم شده است. با استفاده از اين سرويس براحتی می‌توان به اينترنت وصل شد و همانند رايانه از آن بهره برد ؛ با اين تفاوت كه تنها بعضی از سايت‌های موجود در اينترنت همانند سايت‌های MSN , Yahoo و... به طور كلی سايت‌هايی كه توسط سيستم WAP پشتيبانی می‌شوند را می‌توان مشاهده كرد.

سرويس ديتا تنها بر روی گوشی‌هايی قابل فعال شدن است كه آن گوشی سيستم GPRS را پشتيبانی كند. هزينه‌ها با توجه به اين كه اين سرويس هنوز در بين استفاده كنندگان تلفن همراه رونق نگرفته است هزينه‌های نه چندان سرسام آوری دارد. هزينه راه اندازی اين سرويس بر روی خط 10 هزارتومان است. علاوه بر اين هزينه يك آبونمان ماهيانه 5 هزار تومانی نيز روی قبض تلفن همراه اضافه می‌شود. همچنين هزينه اتصال به اين سرويس دقيقه‌ای 45 تومان است.

اگر شما نيز می‌خواهيد از اين سرويس استفاده كنيد بايد به دفاتر امور مشتركين مخابرات رجوع كنيد.
مدارك مورد نياز برای گرفتن اين سرويس شامل: سند تلفن همراه و شناسنامه دارنده سيم كارت و آخرين قبض پرداختی تلفن همراه.

قدم آخر اینکه بعد از اين كه سرويس ديتا برای شما، فعال شد شما می‌توانيد با خريد كارت‌های اينترنت با تلفن همراه در اينترنت چرخی بزنيد.



بهنام علیپور بازدید : 93 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
هنگام خريد گوشي موبايل معمولا مبلغي بالاي 50 هزار تومان صرف مي شود. هرچند اين مبلغ گاهي به بيش از يك مليون تومان نيز مي رسد، پس دانستن نكاتي چند در مورد خريد گوشي هاي نو و كار كرده ضروري به نظر مي رسد. پس نكات ذيل را به عنوان آئين نامه خريد فرض كنيد و سعي كنيد آن را به دقت رعايت كنيد.

The image “http://noalam.persiangig.com/Post%20Images/Khalafi.gif” cannot be displayed, because it contains errors.

1-از خريدن گوشي هاي بدون جعبه قطعاً خودداري كنيد.


2-شماره سريال جعبه و گوشي بايد همخواني داشته باشد.


3-گوشي هاي نو را از نمايندگي هاي اصلي كه در سطح كشور فروشگاه دارند تهيه كنيد.


4-در زمان خريد گوشي هاي نو حتما به نوع گارانتي و تاريخ شروع آن دقت كنيد .


5-از تاريخ شروع گارانتي ترجيحا بيش از دو هفته نگذشته باشد.


6-شماره سريال حك شده روي گوشي و روي كارت گارانتي حك شده بايد همخواني داشته باشند.


7-در صورتي كه گوشي مورد نظر شما كار كرده مي باشد و يا از گارانتي آن مطمئن نيستيد و مي خواهيد بدانيد اين گوشي واقعاً در چه تاريخي توليد شده است، از روش ذيل پيروي كنيد:

كد #92702689#* را بعد از روشن كردن گوشي وارد كنيد، در اكثر مدل هاي تلفن همراه سريال و تاريخ ساخت گوشي را به شما مي دهد.


8-راه ديگر براي تشخيص گوشي نو اين است كه به اطرا ف باطري و محل قرار گر فتن آن با دقت نگاه كنيد در گوشي هاي نو هيچ خط و اثري از مالش باطري به بدنه گوشي نبايد وجود داشته باشد.


9-محل قرار گر فتن سيم كارت در گوشي هاي نو كاملا تميز و بدون خط مي باشد.


10-در گوشي هاي كه داراي حافظه خارجي مي باشند اين حافظه نبايد هيچ پارتيشني علاوه بر پارتيشن هاي اصلي كه معمولا مخفي بوده و قابل ديدن نمي باشند داشته باشد.


11-در گوشي هايي كه حافظه خارجي ندارند در قسمت


12-در گوشي هاي نو در قسمت زنگ ها نيز نبايد هيچ زنگي اضافه بر زنگ هاي اصلي وجود داشته باشد.


13-براي اينكه مطمئن شويد گوشي كه داريد خريداري مي كنيد نو است يك راه ديگر نيز وجود دارد و آن اين كه در قسمت


14-در زمان خريد گوشي هاي دست دو حتما از فروشنده 24 ساعت مهلت تست بگيريد تا باطري و ساير قسمت هاي آن را به طور كامل تست كنيد.


15-يك راه براي تست باطري گوشي دست دوم اين است كه چندين بار به صورت پياپي ( مثلا 5 بار ) گوشي خود را روشن و خاموش كنيد اگر باطري اين گوشي سالم باشد به اصطلاح نبايد خط باطري كم كند يا حد اكثر تا يك خط باطري كم كند، ولي اگر پس از اين كار خطوط باطري شما نصف يا كمي كمتر يا بيشتر شد به احتمال قوي باطري گوشي شما داراي اشكال مي باشد.


16- در مورد خريد گوشي هايي كه داراي حافظه خارجي هستند و يا قابليت نصب برنامه هاي گوناگون را دارند دقت بيشتري به خرج دهيد اگر در هنگام اجراي يك برنامه يا منو پس از مدتي گوشي دچار مكس طولاني مي شود بدانيد كه اين گوشي يا داراي ويروس مي باشد و يا نرم ا فزارهاي غير استاندارد روي آن نصب شده كه در طولاني مدت براي برنامه اصلي گوشي نيز مي تواند مشكل آفرين باشد.


17-ظاهر شدن علائم و يا اعداد بي دليل، خاموش و روشن شدن مكرر گوشي، خارج شدن ناگهاني از يك برنامه در حين اجرا و خالي و پر شدن خط شارژ گوشي از ديگر نشانه هايي است كه در مورد گوشي هاي با قابليت نصب برنامه ميتواند نشانه غير استاندارد بودن نرم افزار هاي نصب شده يا ويروسي بودن و يا در مراحل پيشرفته مشكل سخت ا فزاري گوشي باشد.


18-برسي قيمت و فراواني لوازم جانبي نظير قاب و ...


19-در پايان ذكر اين نكته ضروري است كه در صورتي كه شما جز افرادي هستيد كه گوشي خود را مرتبا عوض مي كنيد در هنگام خريد گوشي حتما قيمت فروش دست دو آن را نيز جويا شويد تا از ميزان افت قيمت احتمالي گوشي مورد نظر خود مطلع باشيد چرا كه برخي از گوشي ها اصولا داراي افت قيمت بالا مي باشند.

Gallery يا Memory و يا قسمت هايي كه قابليت نصب يا كپي برنامه هاي مختلف در آن وجود دارد نبايد هيچ پارتيشن يا فايلي غير از فايل هاي اصلي گوشي وجود داشته باشد.Call Duration گوشي زمان 00:00:00 وجود داشته باشد.



بهنام علیپور بازدید : 93 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
هم اکنون قصد داریم به معرفی 2 ترفند بسیار جذاب برای افرادی که خودرو شخصی دارند بپردازیم! البته ترفندهایی مرتبط به سایت و مرتبط با ترفند موبایل! ترفند اول در خصوص دریافت خلافی خودرو از طریق SMS است. شما از طریق یک ارسال SMS ساده میتوانید مقدار جریمه ماشین و تعداد دفعات جریمه شدن پلاک خودرویی که مد نظرتان هست را دریافت کنید. دومین ترفند نیز در خصوص بحث داغ این روزهاست. شما میتوانید با ارسال یک SMS ، کارت سوخت خود را پیگیری نمایید. تمامي مالكان خودرو و موتورسيكلت براي آگاهي يافتن از آخرين وضعيت كارت هوشمند سوخت خودرو میتوانند تنها با یک SMS از وضعیت کارت خود مطلع شوند. در صورتی که اتومبیل دارید این ترفندهای متفاوت را به شما پیشنهاد میکنیم!



دریافت خلافی ماشین از طریق SMS

بدین منظور:
ابتدا پشت کارت ماشین خود را ملاحظه کنید. در پشت این کارت ، یک کد 17 رقمی به شکل عمودی حک شده است. این کد با IR شروع میشود.
اکنون شما میبایست این کد را به شماره 30005151 از طریق SMS ارسال کنید.
پس از چند لحظه مقدار جریمه ماشین و تعداد دفعات آن برای شما ارسال میشود.


تعداد صفحات : 52

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 53
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 181
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 313
  • باردید دیروز : 126
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 439
  • بازدید ماه : 439
  • بازدید سال : 4,885
  • بازدید کلی : 44,008