loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 91 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
اينترنت، مملو از سايت‌هايياست كه در كمين كاربران نشسته‌اند. سايت‌هايي كه پس از ورود كاربران بهآنها، به طور نامحسوس، رايانه كاربر را آلوده كرده و از اطلاعات او سوءاستفاده مي‌كنند. شركت مكافي، يكي از بزرگترين شركت‌هاي امنيتي در شبكهاينترنت، هفته گذشته نتايج بررسي‌هاي خود در مورد تهديدات سايت‌ها ودامنه‌هاي اينترنتي براي كاربران را اعلام كرد كه در اين گزارش، نكات قابلتوجهي مشاهده مي‌شود.

http://i30.tinypic.com/zmxnhj.jpg

اينتحقيقات نشان مي‌دهد كه درصد بالايي از اين سايت‌هاي فريبكار، از كشورهايشرق آسيا كنترل مي‌شوند و منبع اصلي آنها در كشورهايي چون هونگ هونگ ، چينو فيليپين قرار دارد. در فهرست دامنه‌هاي ثبت ‌شده در فهرست وب‌سايت‌هايتهديد آميز اين شركت، دامنه‌هاي  .hk ، .cn و .ph بيشتر از سايرين به چشممي‌خورد.

شركت مكافي از مدت‌ها پيش، تخقيقات خود را پيرامونسايت‌هاي مشكوك اينترنتي آغاز كرده است. اين شركت به طور غير محسوس، ورودو خروج اطلاعات از نزديك به 9 ميليون و 900 هزار وب سايت ‌اينترنتي را در265 دامنه اينترنت معتبر كنترل كرده است كه در اين بين خطر انتشارنرم‌افزارها و برنامه‌هاي آلوده در نزديك به 2 هزار وب سايت و در 74 دامنهبه اثبات رسيده‌ است. مكافي در اين بررسي، هم دامنه‌هاي عمومي نظير .com و.net و هم دامنه‌هاي ملي كه به كشورهاي مختلف مربوط مي‌شود را كنترل كردهاست.

    در اين تحقيقات، همانطور كه از قبل هم پيش‌بيني مي‌شد،باز هم شرق آسيا به عنوان مكان اجتماع كاربران خرابكار اينترنت در دنيامعرفي مي‌شود. نتايج بررسي‌هاي مكافي نشان مي‌دهد كه نزديك به 2.19 درصداز سايت‌هاي اينترنتي در كشور هونگ هونگ كه با دامنه.hk  فعاليت مي‌كنند،كاربران اينترنتي را با برنامه‌هاي ويروسي و تروجان تهديد مي‌كنند. ايندرصد در سايت‌هاي چيني با دامنه .cn  به 11 درصد و در سايت‌هاي فيليپينيبا دامنه .ph  به 7/7 درصد رسيده است. نكته قابل توجه رشد چشم‌گير اينسايت‌ها در كشور فيليپين است. به طوريكه تعداد اين سايت‌ها در دامنه اينكشور، نزديك به 270 درصد نسبت به سال 2007 رشد داشته است.

از بيندامنه‌هاي عمومي نيز دامنه .info  به‌عنوان خطرناك‌ترين دامنه معرفي شدهاست كه بيش از 73/11 درصد از سايت‌هاي تحت اين دامنه، آلوده به برنامه‌هايتخريبي هستند. پس از اين دامنه، دامنه.com  با 26/5درصد، رتبه بعديدامنه‌هاي خطرناك شبكه اينترنت را در اختيار دارد. البته بايد توجه داشتكه تعداد سايت‌هاي اينترنتي كه در قالب دامنه‌هاي عمومي ارائه مي‌شوند. بهمراتب بيشتر از دامنه‌هاي ملي است.

در بين دامنه‌هاي عمومي، دامنه.gov  كه بيشتر به سايت‌هاي دولتي در هر كشور مربوط مي‌شود، با 05/. درصد، امن‌ترين و كم‌خطرترين دامنه عمومي در شبكه اينترنت به شمار مي‌رود.

   شركت مكافي با توجه به بررسي‌هاي خود، به كاربران اينترنتي هشدار داده استكه در بازديد از وب‌سايت‌هاي تحت پنج دامنه .info ، .ro (دامنهوب‌سايت‌هاي كشور روماني)، دامنه .ws ،z .bi و .cn هوشيار بوده و هموارهاز ابزارهاي امنيتي مناسب و به‌‌روز شده استفاده كنند.


بهنام علیپور بازدید : 82 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
امروز مي خواهيم در مورداستفاده از بلوتوث صحبت كنيم البته قطعا شما و بسياري از كاربران ديگر بهطرز كار استفاده از بلوتوث آشنايي كامل داريد اما از آنجايي كه همينفناوري به‌رغم تمام نقاط مثبتش گاهي هم مي تواند باعث دردسر شود ذكر چندنكته كليدي خالي از لطف نيست.

 اينروزها در بسياري از گوشي هاي پيشرفته و يا نيمه پيشرفته منوي جداگانه ايبراي بلوتوث وجود دارد كه اين منو معمولا در پوشه Connect قرار داشته وبراي مديريت بلوتوث دستگاه استفاده مي‌شود. برد بلوتوث هاي موبايل معمولا10 متر است و بسته به نوع استاندارد به كار رفته در آن سرعت انتقال و يادريافت فايل در گوشي هاي مختلف، متفاوت است. البتهاين روزها بيشتر بلوتوثها از استاندارد نسخه 2 استفاده مي كنند كه در حقيقت از لحاظ سرعت دريافتو ارسال اطلاعات بيشترين سرعت را دارا هستند.

http://i28.tinypic.com/nvxlhu.jpg

به صورت كلي دوحالت براي فعال كردن بلوتوث وجود دارد Show to all و Hidden  در حالت اولهمان طور كه از معناي آن نيز پيداست اگر بلوتوث گوشي روشن باشد توسط همهدستگاه هاي ديگر كه آن‌ها نيز به بلوتوث مجهز هستند قابل رويت است.

در حالت دوم يعني Hidden، همه امكانات بلوتوث براي شما قابل دسترسي است اما امكان رويت دستگاه شما براي ساير گوشي ها وجود دارد.

ازآنجايي كه امروزه برنامه ها و بدافزارهاي بسياري براي هك و سرقت اطلاعاتگوشي هاي تلفن همراه از راه فناوري بلوتوث وجود دارد و مورد استفادهبسياري از كاربران نيز قرار گرفته است، توصيه مي شود كه حتي المقدور درصورتي كه مي‌خواهيد از بلوتوث دستگاهتان براي اتصال
 Hands Freeاستفاده كنيد آن را در حالت مخفي قرار دهيد تا بدافزارهايي كه در اطرافشما قرار دارند نتوانند كنترل گوشي شما را در اختيار خود بگيرند.

براياستفاده از Hands Free يا دستگاهي ديگر پس از باز كردن منوي بلوتوث بهدنبال گزينه New paired device  گشته و آن را انتخاب كنيد.

پس ازانتخاب اين گزينه به شكل خودكار جستجو براي يافتن دستگاهي ديگر اعم ازگوشي و يا هندزفري آغاز مي شود، پس از مدت كوتاهي دستگاه هايي كهبلوتوثشان روشن بوده و در شعاع 10 متري دستگاه شما قرار داشته باشند مشخصشده و شما مي توانيد با انتخاب نام آن‌ها و نيز انتخاب گزينه Connect بهآن ها متصل شويد.

اگر در نظر داريد براي اولين بار از هندزفرياستفاده كنيد در اين لحظه رمزي 4 و يا 5 كاراكتري از شما پرسيده مي شود.اين رمز در صفحات اول كتابچه راهنماي هندزفري شما درج شده است اما عمومايا اعداد 1234 است و يا 0000 . پس از وارد كردن اين كد، دستگاه مذكور رويگوشي شما فعال مي شود و اگر خواستيد در همان محدوده اي كه هستيد براي گوشيديگري از آن استفاده كنيد، اول بايد آن را از همان منوي New paireddevice  پاك كرده و مجددا مراحل فوق را روي گوشي جديد تكرار كنيد.

برايارسال فايل از گوشي خود به گوشي ديگر نيازي نيست كه از روش فوق استفادهكنيد. سريع‌ترين راه اين است كه روي فايل مورد نظر گزينه options راانتخاب كرده و بعد از آن گزينه Send  را انتخاب كنيد. در اين گزينه بايدفرمان Send Via Bluetooth  را انتخاب كنيد.

اگر بلوتوث گوشيخاموش باشد، سوالي براي روشن كردن آن از شما پرسيده مي شود. بعد از انتخابگزينه Yes جستجو براي گوشي هايي كه بلوتوثشان روشن است  فعال شده و بعد ازمدتي فهرستي از گوشي هاي موجود نمايان مي شود. در اين مرحله بايد گوشيمورد نظر خود را انتخاب كرده و سپس گزينه OK را تاييد كنيد. بعد از طي اينمراحل فايل مورد نظر در Inbox گوشي مورد نظر ذخيره مي شود كه بعدها ميتوان  محل فايل را به پوشه مورد نظر تغيير داد.

قبل از ارسالفايل حجم آن را با ظرفيت خالي حافظه دستگاه مورد نظر مقايسه كنيد. اگر حجمفايل شما بيشتر از ظرفيت خالي دستگاه مورد نظر باشد امكان انتقال فايلموجود ندارد. البته اين اتفاق بعد از صرف زماني طولاني اتفاق خواهد افتادكه چك كردن ظرفيت خالي از اتلاف وقت شما جلوگيري مي كند.

دريافتفايل به صورت بلوتوث بيشتر روي حافظه گوشي صورت مي گيرد. از آنجايي كهحافظه گوشي‌هاي همراه علاوه بر ذخيره فايل ها در بخش اجراي برنامه ها نيزكاربرد دارد براي جلوگيري از ايجاد اختلال در برنامه هاي كاربردي بهتر استمحل ذخيره اين نوع از فايل ها را حافظه خارجي دستگاه انتخاب كنيد نه حافظهداخلي و اصلي گوشي.


بهنام علیپور بازدید : 135 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
نمايش و عدم نمايش فايل هايپنهان از جمله امكاناتي در ويندوز است كه كمتر كسي با آن سر و كار ندارد.با استفاده از قابليت پنهان سازي در ويندوز مي توانيد فايل ها و پوشه هايمورد نظر خود را از ديد كاربران مخفي نموده و هر زمان كه بخواهيد نمايش ياعدم نمايش آنها را فعال كنيد.

امكاننمايش يا عدم نمايش اينگونه فايل ها ممكن است به دلايل مختلف از جملهويروسي شدن رايانه از كار بيافتد.اين هفته مي خواهيم راه حل مناسب برايرفع اين مشكل را ارائه دهيم.

اگر رايانه تان ويروس گرفته است و پساز انجام عمليات ويروس يابي همچنان نمي توانيد امكان نمايش فايل هاي پنهانرا فعال كنيد بايد به روش زير عمل نماييد :

ابتدا از منوي  Start  گزينه  Run  را انتخاب كرده و عبارت  regedit  را وارد كنيد.پس از ورود به بخش ويرايش رجيستري مسير

‌ُ HKEY-LOCAL-MACHIN‌ُ‌ESOFTWARE
‌ُ‌Windowsُ‌CurrentVersionُ‌ExplorerُMicrosoft
‌Folderُ‌HiddenSHOWALLُAdvanced

رادنبال كرده و گزينه  CheckedValue  را بيابيد.بر روي اين گزينه دو باركليك نموده و مقدار 1 را به آن اختصاص دهيد. (اگر اين گزينه وجود ندارديك  DWORD key  با اين نام ايجاد كرده و مقدار 1 را به آن اختصاص دهيد) بااستفاده از اين روش نمايش يا عدم نمايش فايل هاي پنهان در ويندوز به حالتاوليه خود باز مي گردد و به راحتي مي توانيد با انتخاب گزينه  FolderOption  از منوي  Tools  و سپس انتخاب تب  View  گزينه هاي  Show hiddenfiles  folders  يا  Do not Show hidden files  folders را فعال يا غيرفعال كنيد.

نكته : چنانچه پس از اجراي اين عمليات همچنان فايل هايپنهان به نمايش در نمي آيند يكبار ديگر رايانه خود را با يك ويروس يابقدرتمند مورد اسكن قرار دهيد.در صورت بروز چنين مشكلي به احتمال بسيارزياد ، رايانه شما همچنان ويروسي است و عملكرد ويروس غير فعال نشده است.



بهنام علیپور بازدید : 107 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)

 

                                       بیا ای عشق با من همسفر باش

                                        رفیق لحظه های پر خطر باش

                                     من اکنون عزم رفتن دارم ای عشق

                                      بیا یک لحظه پیشم بیشتر باش

 

بهنام علیپور بازدید : 99 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)

                                       بیا ای عشق با من همسفر باش

                                        رفیق لحظه های پر خطر باش

                                     من اکنون عزم رفتن دارم ای عشق

                                      بیا یک لحظه پیشم بیشتر باش

 

تعداد صفحات : 52

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 21
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 139
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 230
  • باردید دیروز : 105
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 896
  • بازدید ماه : 1,255
  • بازدید سال : 4,376
  • بازدید کلی : 43,499