loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 80 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
درگاه (پرتال) ملي مساجد و مراكز فرهنگي كشور توسط موسسه فرهنگي و اطلاع‌رساني تبيان (وابسته به سازمان تبليغات اسلامي) راه اندازي شد.
در اين درگاه علاوه بر امكان دسترسي به تمامي منابع اطلاعاتي مراكز اطلاع‌رساني و ارائه آنها در يك ساختار يكپارچه، قابليت دريافت و انتقال درخواست‌ها و نظرات مخاطبين به مراكز وجود دارد.

از ديگر ويژگي‌هاي برجسته آن مي‌توان به قابليت يكپارچه‌سازي اطلاعات و ساختار درگاه‌‌هاي متعدد، با در نظر گرفتن استقلال كاري هريك به‌عنوان درگاه‌هاي تبادل اطلاعات بخش‌هاي مختلف مراكز اطلاع‌رساني و فرهنگي با مخاطبين اشاره كرد.

همچنين در آن سيستمي طراحي شده است كه با ارائه پايگاه‌هاي اطلاعاتي مشترك و همچنين امكان تعريف ارتباطات موروثي بين سطوح مختلف بانك‌هاي اطلاعاتي، تحولات گسترده‌اي را در جهت مديريت يكپارچه‌سازي اطلاعات براي مراكز و مخاطبين آن ايجاد مي‌كند.

با ايجاد و راه‌اندازي كامل اين درگاه كه تمامي مساجد كشور را شامل مي‌شود، اين مساجد مي‌توانند صاحب صفحه و وب سايت اختصاصي گردند.امكان به‌روزرساني اطلاعات هر صفحه اختصاصي توسط مسئول فرهنگي مسجد ميسر است كه با استفاده از كد كاربري شخصي خود اقدام به بارگذاري اطلاعات مربوطه مي‌كند. بدين ترتيب، علاوه بر حفظ يكپارچگي اطلاعات و كنترل دسترسي به بخش‌هاي مختلف اطلاعات، در نگهداري، به‌روز رساني و پشتيباني سيستم صرفه‌جويي قابل ملاحظه‌اي صورت مي‌گيرد.

لازم به ذكر است درگاه مزبور توسط دفتر تبيان خراسان طراحي و راه‌اندازي شده است كه در حال حاضر به صورت آزمايشي در اختيار مديران فني 83 مسجد و 17 مدرسه علميه در شهر مشهد مقدس قرار گرفته است كه هر كدام به فراخور امكانات و اطلاعات موجود اقدام به بهره‌برداري از آن كرده‌اند. ضمنا در مرحله دوم، طرح ايجاد جايگاه براي مساجد ساير مراكز استاني مدنظر است كه هم اكنون 10 مسجد از هر استان تعيين و آمادگي اضافه سازي ساير مساجد روي درگاه مهيا است. جهت كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانيد به نشاني زير مراجعه كنيد.
www.tebyan-masajed.ir

بهنام علیپور بازدید : 74 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
http://parsviva.parsaspace.com/parsviva-post-image/GReader.png

استفاده‌كنندگان از سرويسجي‌ريدر ( Greader ) شركت گوگل كه مبتني بر سرويس RSS است، از اين پسمي‌توانند پس از به اشتراك گذاشتن فايل‌هاي خود، دوستان خود را از ليستآدرس‌هاي موجود در جي‌ميل و يا جي‌تاك انتخاب كرده و آنها را به‌عنواناولين نفراتي كه اين فايل‌هاي به اشتراك گذاشته را مي‌بينند، انتخاب كنند.
در ماه مه، گوگلاين قابليت را به كاربران داد تا اطلاعات گرفته شده از سرويس  RSS  را باتمام دوستاني كه در ليست آدرس‌هاي گوگل خود دارند به اشتراك بگذارند. اماكاربران قابليت انتخاب افراد به‌خصوصي از اين ليست را نداشتند. ويژگي جديدسرويس جي‌ريدر به كاربران امكان مي‌دهد ليستي از دوستاني كه مي‌خواهندفايل‌هاي گرفته شده از RSS  را با آنها به اشتراك بگذارند، تهيه كنند.

همچنين،به فايل‌هاي جي‌ريدر اي كه مي‌خواهند به اشتراك بگذارند، يك آدرس  URL تعلق مي‌گيرد كه ديگر كاربران با دانستن اين آدرس مي‌توانند به اينفايل‌ها دست يابند. در صورتي‌كه بخشي از شغل شما يافتن پست‌ها ياپيام‌هايي است كه به شركت يا سازمانتان مربوط مي‌شود، ويژگي جديد بهاشتراك گذاري جي‌ريدر اين امكان را به‌خوبي براي شما فراهم مي‌كند.

بهنام علیپور بازدید : 72 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
http://parsviva.parsaspace.com/parsviva-post-image/jQueryLB2.png

از امروز و در پست های بعد مربوط به این موضوع مي‌خواهيم در مورد پلاگين‌هاي جي‌كوئري صحبت كنيم. قبلا در موردپلاگين‌هاي جي‌كوئري صحبت كرده‌ايم و توضيح داده‌ايم كه پلاگين ياافزونه‌هاي جي‌كوئري، ابزار‌هايي هستند كه توسط توسعه‌دهندگان اينفريم‌ورك نوشته مي‌شوند و جهت استفاده در اختيار همگان قرار مي‌گيرند. امابگذاريد تا پلاگيني كه در اين پست قرار است از آن در كار‌هاي جديدتاناستفاده كنيد را معرفي كنيم.  شايد تا به‌حال سايت‌هايي كه آنها را وب2مي‌نامند بازديد كرده و زماني كه بر روي تصاوير موجود در آنها كليككرده‌ايد با جلوه خاصي روبرو شده باشيد. اين جلوه شايد چيزي شبيه به تاريكشدن كلي صفحه و پس‌از‌آن نمايش تصوير در اندازه اصلي بوده باشد. استفادهصحيح از تصاوير و نمايش آن در زمان مناسب يكي از خصوصيات وب جديد است.

يكياز رايج‌ترين روش‌هاي جديد در نمايش تصاوير در اندازه اصلي، همين روش است.نمايش تصوير در يك زمينه تاريك! اما ايده اين طرح از كجا گرفته شد؟ اگر تابه حال به صحبت‌هاي يك عكاس توجه كرده باشيد حتما در صحبت‌هايش اين نكتهرا شنيده‌ايد كه تصاوير در فضاي تيره و تاريك، نماي بهتري را از خود بهنمايش مي‌گذارند و يا در اصطلاح، بهتر خودشان را نشان مي‌دهند!

حالدر طرح‌هاي جديد وب نيز از اين نظر استفاده شده و براي اين‌كه تصاوير رابهتر نمايش دهند، آنها را در نمايي تيره براي بازديدكنندگان به نمايشمي‌گذارند.

اكنون به سراغ كار برويم و اين روش را در طرح‌هاي خود به‌كار بگيريم. اين پروژه هم اكنون بر روي گوگل‌كد در آدرس
http://code.google.com/p/jquery-lightbox
ميزبانيمي‌شود. اگر شما نيزعلاقه‌مند به ايجاد تغييراتي براي بهبود كارايي اينپلاگين هستيد مي‌توانيد تغييرات مورد نظرتان را در آن ايجاد كرده سپسپلاگين تغيير يافته را در همان بخش در اختيار ديگران نيز قرار دهيد.

براياستفاده از اين پلاگين بايد جي‌كوئري را در صفحه خود فعال كنيد. برايانجام اين كار طبق توضيحات گذشته ابتدا اين كد را در بخش صفحه قرار مي‌دهيم:

script type="text/javascript">
<>/script
به مسير فايل  jquery.js  دقت كنيد كه آدرس صحيح فايل كتابخانه جي‌كوئري باشد.

درمرحله بعد بايد پلاگينlightbox  را نيز در صفحه خود قرار دهيد تاقابليت‌هاي آن فعال شوند، براي انجام اين كار كد زير را يك خط پايين‌تر ازكد مرحله قبل درج كنيد:

script type="text/javascript">
<>/script
به مسير فايل lightbox.js  نيز توجه داشته باشيد كه مسيري صحيح از فايل پلاگين Lightbox  باشد.

بعداز طي اين دو مرحله بايد برگه سبك يا همان دستوراتCSS  مربوط به اينپلاگين را به مرورگر معرفي كنيم كه اين كار با قرار دادن خط:

link rel="stylesheet" href="css>
lightbox.css" type="text/css" /

صورت مي‌گيرد.
در اينجا نيز به آدرس  css/lightbox.css  دقت كنيد كه آدرس صحيح فايل مورد نظر را وارد كرده باشيد.

برااين‌كه اين پلاگين را به‌صورت دلخواه خود پياده‌سازي كنيد، بايد آدرس چندتصوير مربوط به آن را در فايل‌هاي  lightbox.css  و lightbox.js   تغييردهيد.

در مرحله بعد بايستي تگ‌هاي  img  موجود در صفحه خود را ويرايش كرده و خاصيت rel="lightbox"  را طبق نمونه زير به آنها اضافه كنيد:

a href="images/image-1.jpg">
rel="lightbox" title="my caption"
/a<
اگرتمام مراحل را به‌درستي انجام داده باشيد جلوه جديدي به تصاوير شما اختصاصيافته كه باعث مي‌شود از مشاهده تصاوير، لذت بيشتري ببريد.

توجه:به اين دليل كه دسترسي به گوگل‌كد براي كاربران ايراني امكان‌پذير نيست،مي‌توانيد بسته مورد نظر را از آدرس زير دريافت و در طراحي‌هاي خود مورداستفاده قرار دهيد:
http://blog.pixeldesign.ir/uploads/.5.zip0jquery-lightbox-


بهنام علیپور بازدید : 86 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
http://parsviva.parsaspace.com/parsviva-post-image/BarnamehayeEslami.png

با فرا رسيدن ماه مبارك رمضان،بسياري از ايرانيان و مسلمانان جهان سعي بر اين دارند تا بيشترين وقت خودرا صرف آداب و مراسمي كنند كه بتوانند از بركات اين ماه عزيز بيشترين بهرهرا برده و پيش درگاه خداوند حق تعالي سرافراز و سربلند باشند. از جمله اينكارها كه در كنار روزه گرفتن انجام مي‌شود، مي‌توان به خواندن قرآن،خواندن دعاهاي مختلف، گفتن ذكر و صلوات و .... كه در اين ماه از ثواب دوچندان برخوردار است، اشاره كرد.

 شركتنوكيا در يك اقدام خدا پسندانه و صد البته جذب مخاطب بيشتر، اقدام به تهيهو توليد بسته نرم‌افزاري با ارزشي كرده است كه حاوي چندين نرم‌افزاراسلامي بوده و مخصوص مسلمانان جهان ساخته شده است. ما با معرفي كوتاه ايننرم‌افزارها شما را با زواياي مختصري از آن آشنا مي‌سازيم تا شما هم بانصب كردن آن، پي به ارزش و امكانات بالاي آن ببريد.

 كتاب آسماني قرآن

اين نرم‌افزار حاوي كليه آيه‌ها و سوره‌هاي قرآنمجيد است و محيط و طراحي بسيار زيبايي دارد. اعراب‌گذاري كلمات در آنبه‌دقت و با رنگ متمايز صورت گرفته است و شما به‌راحتي مي‌توانيد نوع آنهارا تشخيص دهيد و هم اين‌كه بر حسب قدرت بينايي، اندازه فونت آن كه بسيارزيبا مي‌باشد را بزرگ و يا كوچك كنيد. اين بدان معنا است كه اين برنامهدست رد به سينه هيچ رده سني نمي زند و از كوچك‌ترين فرد خانواده تامسن‌ترين آنها مي‌توانند از برنامه بهره لازم را ببرند.

همچنينبا تعبيه شدن گزينه جست‌وجو شما به راحتي مي‌توانيد قسمت دلخواه خود راپيدا كنيد و يا با استفاده از گزينه Go to Verse  در قسمت آيه‌ها، بهشماره آيه دلخواه و يا در قسمت سوره‌ها، به شماره سوره مورد نظر برويد!اما نبايد قابليت نشانه‌گذاري را از ياد برد كه اين امكان را مي‌دهد كه درهر قسمت كه دوست داشتيد علامتي بزنيد تا در مراجعه‌هاي بعدي سريعا قابلدسترس باشند. فقط توجه داشته باشيد كه براي راه‌اندازي اين برنامه و اعمالفونت ها، حتما بايد يك بار گوشي خود را خاموش و روشن كنيد تا فونت‌هايمربوطه در گوشي شما بارگذاري شوند.

اعمال حج (عمره و تمتع )

اين نرم‌افزار گل سرسبد اين مجموعه بوده و بنا برمحتويات ارزشمند خود داراي حجم بسيار بالايي نيز نسبت به بقيه برنامه‌هااست. اين نرم‌افزار به شما راه‌هاي مربوط به حج را براي شما بيان مي‌كند وقسمت‌هاي مختلف آن را به شما نمايش مي‌دهد. بدين ترتيب كه با آموزشويديويي كه براي شما تدارك ديده شده، تمامي مراحل را به‌صورت تصويري توضيحداده و تمامي راه‌ها را مشخص كرده است. نمايش نقشه جاده‌ها، مسير حركت ومناطق مذهبي از جمله مساجد و نام‌هاي آنها به همراه عكس‌هاي ديدني، وهمچنين مكان‌هاي ويژه مثل قبرستان بقيع و كوه حرا و ... از ديگر امكاناتاين برنامه مي‌باشند كه توضيحات آنها در چند سطر نمي‌گنجد.

درگوشي‌هاي داراي حسگر مثل 95 N و82  N، گوشي شما اين امكان را دارد كهاقدام به محاسبه مقدار مسافتي كه مي‌پيماييد، كند و يا شمارش دفعات گردشبه دور خانه خدا را ذخيره و آنها را به‌طور خودكار نمايش دهد.
همچنينگزينه‌هاي ديگري از جمله جستجو و اعمال تنظيمات دلخواه مي‌تواند استفادهاز آن را براي شما آسان‌تر كند. پيشنهاد ما به تمامي زايران خانه خدا ايناست كه اين نرم‌افزار را حتما بر روي گوشي خود نصب كنند و از اطلاعات باارزش آن كمال استفاده را ببرند.

نرم‌افزار كارت‌

هدف از تهيه و توليد اين برنامه اين است كه شمابتوانيد روز‌هاي مهم سال را از جمله عيد سعيد فطر، عيد قربان، ميلادپيامبر اكرم(ص) و يا ديگر اعياد و مناسبت‌ها را با استفاده از عكس‌هايمربوطه به ديگران تبريك و تهنيت بگوييد.

اين نرم‌افزار چهار قسمتدارد. قسمت اول كه به نوعي يك گالري عكس است، حاوي تصاوير و عكس‌هاي بسيارزيباي از پيش تهيه شده‌اي است كه شركت نوكيا براي اين منظور آماده كرده وبر حسب نوع مناسب‌ها دسته‌بندي شده‌اند. شما مي‌توانيد اين عكس‌ها از طريقسرويسMMS، كه به‌زودي راه‌اندازي خواهد شد، ارسال كنيد و يا در صورتي كههنوز به اين دسترسي نداريد، مي‌شود آنها را با استفاده از سرويس اينترنتگوشي براي دوستان و آشنايان فرستاد. قسمت دوم براي تهيه و توليد اين گونهعكس‌ها است و به شما اين امكان را مي‌دهد كه بر حسب سليقه و اختيار،خودتان اقدام به طراحي يك عكس زيبا كرده و آن را با كادرها و يا قاب‌هايموجود در اين برنامه، زينت بخشيد و ذخيره كنيد. قسمت سوم براي آن دسته ازكساني است گوشي آنها عكس‌هاي تصويري و يا رنگي را پشتيباني نمي‌كند، كهشما با استفاده از اين قسمت مي‌توانيد براي آنها عكس‌هاي در قالب فرمت(SMS ) پيامك ارسال كنيد. قسمت چهارم و آخرين قسمت هم مربوط به،به‌روزرساني اين نرم‌افزار بوده و آخرين افزونه‌هاي موجود را بر روي ايننرم‌افزار اضافه مي‌كند.

در اين بسته 6 نرم‌افزار وجود دارد كه هركدام از آنها مخصوص قسمتي از آيين مسلمانان ساخته شده و به‌خوبي و با دقتو جزء‌به‌جزء توضيح داده شده است. شما هم اينك مي‌توانيد با مراجعه بهآدرس اينترنتي زير اقدام به تهيه و نصب اين برنامه‌ها كنيد:

http://forum.persianmobiles.com/religious-software/8417-nokia.html

لینک دانلود در سایت نوکیا
لينك دانلود


بهنام علیپور بازدید : 85 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
http://parsviva.parsaspace.com/parsviva-post-image/excel.png

انتخاب ناحيه فعلي: ناحيه فعلي عبارت است از ناحيه پيوسته‌اي از سلول‌ها كه داراي داده است.
ناحيه فعلي با رديفي از سلول‌هاي خالي يا با ستوني از سلول‌هاي خالي احاطه شده يا اين‌كه در انتهاي كاربرگ قرار دارد.

Ctrl + *  كليدهايي هستند كه مي توان از آنها به‌عنوان ميانبر براي انتخاب ناحيه فعلي استفاده كرد.

نكته:براي كساني كه از لپ‌تاپ استفاده مي‌كنند، مي‌توانند از كليدهاي زير استفاده كنند:

8Ctrl + shift +

حركت سلول فعال در داخل ناحيه انتخابي: هنگامي كه يك ناحيه از سلول‌ها را انتخاب مي‌كنيم، خطوط اطراف ناحيه انتخابي كاملا مشخص است.

كليدEnter  را فشار مي‌دهيم تا در داخل ناحيه انتخابي به سمت پايين حركت كنيم.

كليدShift + Enter  را فشار مي‌دهيم تا به سمت بالا حركت كنيم.

كليدTab  حركت ما را به سمت راست هموار مي‌كند.

كليدShift + Tab  هم ما را به سمت چپ مي‌برد.

اگر هم مايل هستيد به گوشه‌هاي ناحيه انتخابي حركت كنيد، مي‌توانيد كليدهاي زير را فشار دهيد:

Ctrl + .
انتخاباولين سلول در كاربرگ: 1A اولين سلول در يك كاربرگ است. پس براي برگشت بههر سلول از كاربرگ  به سلول 1 A از كليد هاي زير استفاده كنيد:

Ctrl + Home


بهنام علیپور بازدید : 101 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
http://parsviva.parsaspace.com/parsviva-post-image/c++.png

يكي از زبان‌هاي سطح بالا وقديمي كه توان بسيار زيادي در پياده‌سازي برنامه‌هاي رايانه‌اي دارد زبانسي (C) است. بسياري از افراد اين زبان را به عنوان زبان سطح بالانمي‌دانند و چون گاهي درك كدهاي آن كمي مشكل است آن را زباني بين سطح بالاو سطح پايين مي‌دانند، اما در حقيقت سي خصوصيات يك زبان سطح بالا را دارد.

سي از جملهزبان‌هاي بسيار قديمي است كه هم به منظور برنامه‌نويسي‌هاي سيستمي و همبراي برنامه‌هاي كاربردي به كار مي‌رفته است. همچنين در بسياري از مراكزنيز به عنوان يك زبان آموزشي به كار گرفته مي‌شود. البته اين زبان بهمنظور تامين اهداف آموزشي طراحي نشده است. اما به دليل توان بالا و كاربردوسيع آن در امور مختلف آن را براي آموزش انتخاب مي‌كنند. شايد دليل ديگريكه از اين زبان به عنوان يك زبان آموزشي استفاده مي‌كنند اين باشد كه سيتمامي مفاهيم مربوط به يك زبان را در بر دارد و از اين نظر يك زبان كاملبه شمار مي‌رود.

زبان و كامپايلر

مي‌دانيم كه برنامه‌هاي نوشته شده به يك زبان بايدبا استفاده از نرم‌افزاري به نام كامپايلر به زبان قابل فهم ماشين تبديلشود. يك زبان مستقل از كامپايلر طراحي و استانداردسازي مي‌شود. سپسشركت‌ها و اشخاص مختلف با در نظر گرفتن آن استانداردها، اقدام به طراحيكامپايلر خود مي‌كنند. سپس براي برتري دادن محصول خود به ساير محصولات.امكانات و تسهيلاتي براي كاربران در نظر مي‌گيرند كه آن ديگر مربوط بهزبان نيست. براي سي هم از ابتداي پيدايش تاكنون ده‌ها كامپايلر از سويشركت‌ها و افراد مختلف ارائه شده است. دو شركت مايكروسافت وبورلند(Borland)  از بزرگ‌ترين شركت‌هايي هستند كه توانمندترين وكامل‌ترين ابزارهاي مربوط به اين زبان را از ابتدا تاكنون عرضه كرده‌اند.

پس ازC، زباني به نام ++C (سي‌پلاس‌پلاس)‌ باتغييرات و افزودگي‌هاي بنيادي معرفي شد كه يكي از اين مفاهيم، شيء‌گرايياست. در حال حاضر كمتر به زبان سي برنامه نوشته مي‌شود و اكثر ابزارها وكامپايلرهاي جديد مربوط به زبان++C است. دو كامپايلر وIDE معروف و قدرتمندبراي اين زبان كه از طرف دو شركت مايكروسافت و بورلند ارائه شده‌اند++Microsoft Visual C  و ++ Buidler Borland C  است.

اين ابزارهاهمچنان توسط شركت‌هايشان پشتيباني شده و نسخه‌هاي جديد آنها عرضه مي‌شود.خوب است بدانيم كه كامپايلر يك نرم‌افزار كوچك است كه حجم آن معمولا كمتراز يك مگابايت است. تمام حجم اين ابزارها كه در قالب يكCD  يا DVD  عرضهمي‌شوند مربوط به IDE ، ابزارها و امكاناتي است كه براي راحتي كاربرنامه‌نويس در نظر گرفته شده است. امروزه با استفاده از اين ابزارها، كاربرنامه‌نويسي بسيار ساده شده و فاصله زبان‌ها با كاربران بسيار كم شدهاست.

ساده يا دشوار؟

C  و++ C يكي از توانمندترين زبان‌هاي دنيا هستندكه تقريبا هر برنامه‌اي را مي‌توان با آن نوشت. بسياري افراد اين زبان رابرادر سطح بالاي اسمبلي مي‌دانند و برخي از آن به عنوان زباني دشوار يادمي‌كنند، اما حقيقت اين است كه در زبان‌هاي سطح بالا بهتر است از واژه‌هايراحت و راحت‌تر استفاده كرد بويژه با عرضه ابزارهاي پيشرفته امروزي،مي‌توان در عرض چند دقيقه برنامه‌هايي توليد كرد كه اگر قرار بود به روشقديمي در 10 سال پيش با ابزارهاي آن زمان نوشته شود شايد ماه‌ها به طولمي‌انجاميد و شايد بخوبي برنامه امروز هم نمي‌شد.

كاربردها

اگر C  و ++  Cيك زبان كامل و توانمند هستند پسچرا همه به سراغ اين زبان نمي‌روند و چرا زبان‌هاي ديگر معرفي مي‌شوند؟واقعيت آن است كه هر زبان با در نظر گرفتن يك هدف اصلي طراحي مي‌شود.بنابراين به‌خوبي پاسخگوي نيازهاي آن هدف خواهد بود.

ضمن آن‌كهممكن است بتواند اهداف ديگر را نيز تامين كند. هدف طراحيC++,C بوجود آوردنيك زبان همه منظوره بوده است. شايد زبان‌هايي باشند كه بسياري از كارها راخيلي راحت‌تر از‌ C انجام مي‌دهند. به‌طوري‌كه يك خط كه در آن زبان معادل100 خط كه در زبان C باشد. اما ممكن است آن زبان در انجام برخي امورناتوان باشد. در حالي كه در C  آن امور هم قابل انجام است. بنابراين بهتراست هدف از انتخاب زبان و هدف از برنامه‌نويسي از پيش تعيين ‌شود.

معمولابراي اشخاصي كه مي‌‌خواهند برنامه‌هاي سيستمي بنويسند و يا برايسخت‌افزارها نرم‌افزارها راه‌انداز طراحي كنند. انتخاب اول‌ C است. (توجهداشته باشيد كه‌ C++ هم كليه توانايي‌هاي‌ C  را در بردارد)‌ جالب استبدانيم كه سيستم عامل‌هايي نظير يونيكس‌ (UNIX) و لينكس به زبان‌ C نوشتهشده‌‌اند و اين بيانگر توانايي‌ اين زبان در نوشتن برنامه‌هاي سيستمي است.البته بايد توجه داشت كه اين مساله بدان معنا نيست كه ساير زبان‌ها در اينكار ناتوانند و يا‌ C از ساير زبان‌ها قوي‌تر است. قدرت يك زبان را بايدبه دور از تعصب، در توانايي انجام هدفي بيان كرد كه براي آن در نظر گرفتهشده است.

زباني با وسعت بالاي كاربرد

كساني كه فكر مي‌كنند در آينده قرار است هرگونهبرنامه‌اي در هر زمينه‌اي بنويسند، برايشان C  يا‌ C++ گزينه مناسبي است.البته شايد در برخي زمينه‌ها كارشان مشكل‌تر از كسي باشد كه با زباني مختصآن زمينه برنامه مي‌نويسد. اما مي‌داند كه با تسلط كافي به آن مي‌تواندبرنامه‌هاي لازم را بنويسد‌C . زباني است كه در مقياس كوچك مي‌توان با آنبه طراحي يك نرم‌افزار پخش فيلم و موسيقي و در مقياس‌هاي بزرگ به طراحيسيستم عامل و حتي يك زبان سطح بالاي ديگر پرداخت.

اشخاصي كهمي‌خواهند براي ميكروكنترلرها و ريز پردازنده‌هاي ديگر غير ازپردازنده‌هاي رايانه‌هاي شخصي، برنامه بنويسند، مي‌توانند با اين زبان ازعهده چنين كاري نيز بربيايند. راه ديگر براي اين اشخاص، دانستن زباناسمبلي مخصوص همان ريز‌پردازنده است كه اين كار در صورت وجود يك كامپايلرمناسب‌ C براي آن ريز پردازنده، به هيچ عنوان توصيه نمي‌شود (مگر در مواردخاص)‌ در ساخت روبوت‌ها، سيستم عامل‌هاي كوچك مربوط به دستگاه‌هايالكترونيكي مثل يخچال‌هاي پيشرفته امروزي، خودروهاي جديد، برخي سازهايموسيقي الكترونيكي و حتي در برخي موشك‌ها مي‌توان از قابليت‌ها وتوانايي‌هاي زبان ‌ C بهره گرفت.

برنامه‌هاي نوشته شده بهزبانC++,C  سرعت بسيار خوبي دارند و تا حد زيادي به اسمبلي نزديك هستند.اما نمي‌توان انتظار داشت كه با آن هر برنامه‌اي به سرعت نوشته شود. گاهينوشتن برخي برنامه‌ها با اين زبان هم به زمان بيشتري نياز دارد و هم درصورت بروز اشكال در برنامه، اشكال‌زدايي آن دشوارتر خواهد بود.

براينوشتن برنامه‌هاي محاسباتي و رياضي نيز‌ C زبان مناسبي است. افرادي كه درزمينه‌هاي رياضي و محاسبات و شبيه‌سازي فعاليت داشته‌اند حتما بانرم‌افزار قدرتمندMatlab آشنايي دارند. اين نرم‌افزار تمامي توانايي وقدرت خود را از ‌ C دارد زيرا اين ابزار با‌ C طراحي شده است. اما حقيقتااگر قرار باشد هر يك از اموري را كه باMatlab  انجام مي‌شود، مستقيما با‌C انجام دهيم، كاري بسيار طاقت‌ فرسا خواهد بود.


بهنام علیپور بازدید : 226 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
http://parsviva.parsaspace.com/parsviva-post-image/PorseshPasokh.png

چگونه در نرم‌افزار مايكروسافتword عددها را فارسي كنم؟

از منوي Tools، گزينه Options را انتخاب كنيد. لبه Complex Scripts رابيابيد. زير بخش General، در جعبه انتخابي Numeral، چنانچه گزينه Hindi راانتخاب كنيد، تمام اعداد داخل متن فارسي مي‌شوند. براي استفاده تركيبي ازاعداد فارسي و لاتين مي‌توانيد گزينه Context را انتخاب كنيد.

چگونه مي‌توانم ايميل خود را تبديل به بتا يا كلاسيك كنم؟

درايميل ياهو اگر از حالت بتا استفاده مي‌كنيد، براي تبديل به حالت كلاسيكعلاوه بر گزينهMail Classic  زير نام كاربري خود، مي‌توانيد از منويOptions در بالا سمت راست صفحه، گزينه Switch to Yahoo! Nail Classic راانتخاب كنيد. در ادامه پيغامي مبني بر تاييد اين تغيير از شما پرسيدهمي‌شود كه با جواب مثبت دادن به آن، ايميل شما به حالت كلاسيك برمي‌گردد. اما چنانچه از نسخه كلاسيك ايميل ياهو استفاده مي‌كنيد، در بالاي صفحه سمتراست، اين نوشته The New Yahoo! Mail has arrived Try it now! در زمينه‌ايبنفش ديده مي‌شود. با كليك بر روي جمله Try it now!، ايميل شما تبديل بهنسخه بتا مي‌شود.

واحدpt  كه در Borders and shading  وجود دارد، چند سانتيمتر است؟

Ptمخفف كلمه Point به معناي نقطه است، كه خود واحدي براي اندازه‌گيري است.براي مثال خطي كه عرض آن دو پوينت است، دو رديف نقطه نزديك هم است كه رويكاغذ قرار مي‌گيرد. تقريبا هر 14 پوينت نزديك نيم سانتيمتر مي‌شود.

چرا در هنگام كشيدن جدول حاشيه كاغذ(Margins)  در پايين كاغذ بيشتر از آن‌كه تعيين شده، اعمال مي‌شود؟

درنظر داشته باشيد كه وقتي در مايكروسافت ورد حاشيه تعريف مي‌كنيد (به‌ويژهحاشيه پايين)، وقتي متن تايپي داريد، چنانچه طول يا عرض متن از مقدارتعيين شده بيشتر شود، نرم‌افزار به‌طور خودكار تمام آن كلمه را به سطر بعديا سطر را به صفحه بعد منتقل مي‌كند. اما در مورد جدول، به‌دليل خطي بودن،چنانچه عرض آخرين سطر خانه جدول در پايين‌ترين حاشيه صفحه جا بشود، خطپايين جدول كشيده مي‌شود اما به‌محض اين‌كه ارتفاع آخرين خانه جدول درصفحه جا نشود، مانند متن، كل سطر جدول را به صفحه بعد منتقل مي‌كند و بازهم پايين صفحه خالي خواهد ماند. در حقيقت حاشيه كاغذ در پايين كاغذ هنگامجدول بيشتر اعمال نمي‌شود و به اندازه كشيده مي‌شود.

من در سايت خاصي عضونيستم ولي مرتبا از سايت‌هايي چون وب‌شات ايميل دريافت مي‌كنم لطفاراهنمايي كنيد چگونه از دريافت اين اي‌ميل‌ها جلوگيري كنم؟

امروزهدر دنياي اينترنت، شركت‌هاي مختلفي براي ارايه محصولات خود بدون درنظرگرفتن حريم خصوصي افراد، اقدام به ارسال نامه و تبليغات خود به پستالكترونيكي افراد مي‌كنند كه به اين‌گونه ميل‌ها Spam يا نامه‌هايناخواسته گفته مي‌شود. خوشبختانه در بيشتر ارايه‌كنندگان آدرس‌هاي پستيامكان مشخص كردن اسپم وجود دارد. به اين‌صورت كه پس از انتخاب ميلي كهبه‌طور ناخواسته در صندوق پست الكترونيكي شما وارد شده، برچسب اسپم روي آنبزنيد و به اطلاع ارايه‌كننده پست الكترونيكي خود مي‌رسانيد كه اين ميلبه‌طور ناخواسته وارد صندوق شما شده است. از آن پس ديگر از آن فرستنده باهمان آدرس، ميلي دريافت نخواهيد كرد. اين امكان در ارايه‌كنندگان رايگانپست الكترونيكي مثل ياهو و هات ميل وجود دارد. در همين زمينه مي‌توانيد ازنرم‌افزارهاي آنتي‌اسپم نيز استفاده كنيد.

مدتي است كه روي هر فولدرروي سيستم كليك مي‌كنم و وارد آن مي‌شوم، فولدر فرمت خودش را از دستمي‌دهد و مانند يك فايل برنامه عمل مي‌كند، مشكل از چيست؟

دوست عزيز، سيستم شما آلوده به ويروس شده است. بهتر است هرچه سريع‌تر از يك برنامه ضدويروس قوي استفاده كنيد.

وقتي كامپيوترم را روشنمي‌كنم، دي‌وي‌دي درايوم قفل مي‌شود و بايد 5 يا 6 بار دكمه آن را بزنم تاباز شود. بعد از هر بار بوت كردن اين اتفاق مي‌افتد. ويندوزهاي مختلفي همنصب كرده‌ام اما مشكلم حل نشده است.

اين ايراد، مشكلي سخت‌افزاري است و با تعويض نرم‌افزار برطرف نمي‌شود. تسمه دي‌وي‌دي رام شما ايراد پيدا كرده و نياز به تعمير دارد.

من علاقه‌مند به برنامه‌هاي گرافيكي هستم. آيا امكان دارد چند برنامه خوب معرفي كنيد كه بتوانم در اين زمينه پيشرفت كنم؟

دراين زمينه نرم‌افزارهاي گرافيكي مختلفي وجود دارد كه از مهم‌ترين آنهافتوشاپ(PhotoShop) ، فري ‌هند(FreeHand)  و كورل ‌دراو (CorelDraw)  هستندكه تلاش و تمرين مستمر در هر كدام موجب پيشرفت شما خواهد شد.

منظور از Gutter در Margins چيست؟

حاشيه‌ايكه براي سيمي كردن يا فنر‌زدن كتاب يا جزوه به‌كار مي‌رود را Gutterمي‌گويند كه در نرم‌افزار مايكروسافت ورد، سه جهت بالا، چپ و راست در نظرگرفته شده است كه در صورت استفاده و با توجه به حجم مطالب و قطر كتاب ياجزوه، مي‌توانيد مقدار Gutter را به دلخواه تغيير دهيد.


بهنام علیپور بازدید : 89 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
http://parsviva.parsaspace.com/parsviva-post-image/SonyXperia.png

گوشي 1XperiaX شركتسوني‌اريكسون، در تاريخ 30 اكتبر در فروشگاه‌هاي انگليس عرضه خواهد شد.اين گوشي كه يكي از قدرتمند‌ترين گوشي‌هاي لمسي است، شگفت‌انگيزتر ازمدل‌هاي همرده خود است و از سيستم عامل ويندوز موبايل 1/6 حرفه‌اي بهرهبرده و داراي امكاناتي چون دوربين 2/3 مگاپيكسلي با قدرت فيلم‌برداري 30فريم در ثانيه، حافظه داخلي 400 مگابايتي، ردياب ماهواره‌اي، اينترنتي پرسرعتWI-FI  و ... است. قيمت برآورد شده آن در زمان ارايه 1140/1 دلار است.
بهنام علیپور بازدید : 78 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
يكي از قدرتمند و معروف‌‌ترينبسته‌هاي نرم‌افزاري مخصوص برنامه‌نويسي،Visual Studio است كه از جانبشركت مايكروسافت عرضه شده است و فعالانه به روز رساني و پشتيباني مي‌شود.در اين بسته نرم‌افزاري ابزارها و كامپايلرهاي مختلفي به صورت يكجا عرضهشده‌‌اند كه البته هر كدام مي‌توانند به صورت جداگانه نصب شده و مورداستفاده قرار گيرند.

 يكياز گزينه‌هاي موجود در اين بسته نرم‌افزاري++ Visual C است. ويژوال++ C يكIDE پر توان براي زبان++ C است كه امكانات گرافيكي و بصري به زبان C++مي‌دهد و به اين ترتيب آن را به يك زبان ويژوال تبديل مي‌كند.

بااستفاده از اين امكان مي‌توان بسياري از اجزاي گرافيكي از قبيل منوها،دكمه‌ها، كادرهاي مكالمه‌ و... را همچون بسياري از زبان‌هاي ويژوال ديگربه برنامه اضافه كرد. ابزار مشابه و قدرتمند ديگر C++ builder است كهازجانب شركت Borland عرضه شده است. اين محصول از نظر تجاري رقيب ++VisualC  مايكروسافت است و از نظر توانايي‌ها و امكانات هر يك نسبت به ديگريبرتري‌هايي دارند كه در مجموع آن دو را به عنوان رقيب مطرح مي‌كند.

مي‌توانگفت كه اكثر قريب به اتفاق برنامه‌هايي كه امروزه به زبان++ C نوشتهمي‌شوند با يكي از دو كامپايلر نام برده شده كامپايل مي‌شوند و امروزهكمتر كسي است كه بدون داشتن دليل خاصي، براي نوشتن برنامه‌هاي معمولي بهزبان C++، از كامپايلر ديگري غير از كامپايلر اين دو شركت استفاده كند.

ايندو بسته نرم‌افزاري، علاوه بر اين كه تمامي امكانات زبان را در اختياربرنامه‌نويس قرار مي‌دهند، براي وي شرايطي فراهم مي‌آورند كه طراحي محيطبرنامه و واسط گرافيكي، برنامه‌نويسي و اشكال‌زدايي برنامه را به ميزانزيادي ساده مي سازند. وجه تمايز اين كامپايلرها با ساير كامپايلرهايزبان++ C يكي در سرعت كامپايل و نيز ساخت برنامه‌هاي پرسرعت است و ديگريانجام عمل بهينه‌سازي كه برنامه است. برتري اين ابزارها نسبت به سايرابزارها نيز در جامعيت كتابخانه‌ها و توانمندي‌ IDE آنهاست. منظور ازكتابخانه، توابع و قطعه برنامه‌هايي است كه به صورت آماده و از پيش نوشتهشده به همراه ابزار عرضه مي‌شود تا برنامه‌نويس مجبور نباشد هر برنامه‌ايرا كه مي‌‌خواهد، شخصا تمام قطعه‌هاي آن را بنويسد. به عنوان مثال لزوميندارد كه برنامه‌نويس به هنگام نوشتن برنامه تابع محاسبه مساحت دايره يارسم استوانه را شخصا بنويسد.

بنابراين خوب است كتابخانه‌اي باشد كهاين توابع در آن موجود باشد و برنامه‌نويس تنها در زمان نياز آنها را درونبرنامه خود فراخواني كند.


بهنام علیپور بازدید : 102 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
گسترش روزا فزون شبكه‌ها طيچند سال اخير به حدي بوده است كه ديگر نمي‌توان گفت فقط كاربران حرفه‌اياز شبكه استفاده مي‌كنند و به آن تسلط دارند بلكه حتي كاربران مبتدي نيزدر بسياري از موارد، حتي اگر راه‌اندازي و اعمال تنظيمات شبكه را بلدنباشند، به چگونگي استفاده از آن آگاهي دارند. افزايش رو‌به‌رشد كاربرانشبكه موجب شده است تا نيازهاي كاربران نيز افزايش يابد و صنعت نرم‌افزارهاو ابزارهاي مخصوص شبكه نيز رشد قابل ملاحظه‌اي را تجربه كند.

http://parsviva.parsaspace.com/parsviva-post-image/LogMeIn.png


كنترلرايانه از راه دور يكي از مهم‌ترين نيازهايي بوده است كه با پيدايش شبكهبه‌وجود آمده و كاربران حرفه‌اي و حتي كاربران تازه‌كار شبكه را بهاستفاده از اين قابليت علاقه‌مند كرده است. كنترل از راه دور يكي ازضروري‌ترين و مي‌توان گفت حياتي‌ترين امكاناتي است كه مديران حرفه‌اي شبكهاز آن براي جمع‌آوري اطلاعات درباره شبكه خود، عيب‌يابي و رفع مشكلاتشبكه، نظارت بر سرورها و تعيين سطح ايمني شبكه استفاده مي‌كنند. اينقابليت هم‌اكنون براي كاربران مبتدي و اوليه شبكه نيز به يك نياز تبديلشده است و اين كاربران نيز تمايل بسياري براي كنترل رايانه‌هاي شخصي ازراه دور نشان داده‌اند. به همين دليل نرم‌افزارها و روش‌هاي زيادي برايانجام اين كار در نظر گرفته شده است.

كنترل از راه دور

نرم‌افزارهاي بسياري همچون رادمين(Radmin)  ونت‌مانيتور (Net Monitor) وجود دارند كه با كمك آنها مي‌توان كنترل كاملرايانه‌هاي موجود در شبكه را در اختيار گرفت. اما بزرگترين ضعف ايننرم‌افزار‌ها وابستگي آنها به اجرا در يك شبكه محلي يا اجرا رويرايانه‌هاي متصل به اينترنت با آي‌پي ثابت است.

فرض كنيدرايانه‌هاي شركت خود را توسط شبكه محلي به‌يكديگر وصل كرده و بانرم‌افزارهاي كنترل شبكه روي تمام آنها نظارت داريد. حال اگر بخواهيد روييك يا چند رايانه از منزل نيز نظارت داشته باشيد از چه برنامه‌اي استفادهمي‌كنيد؟ توجه داشته باشيد كه در اين مثال اتصال رايانه‌هاي شما بااينترنت برقرار است و حتي آي‌پي اتصال شما نيز ثابت است؛ اما مشكلي كهوجود دارد اين است كه آي‌پي ثابت شما بين چند رايانه به اشتراك گذاشته شدهاست. در چنين حالتي اگر بخواهيد از راه دور و توسط نرم‌افزارهاي ياد شدهبه رايانه مورد نظر دسترسي داشته باشيد، بي‌شك با استفاده از آدرس آي‌پيقادر به كنترل رايانه مورد نظر نخواهيد بود. در نتيجه به روشي نياز است كهوابسته به آي‌پي عمل نكند و بتوان با كمك آن بر هر رايانه‌اي كه بهاينترنت متصل است، كنترل داشت.

رايگان و سريع‌

سايت www.logmein.com  نمونه‌اي از اين روش‌ها رادر اختيار شما قرار مي‌دهد. اين سايت با ارايه سرويسي تحت عنوانفري‌لاگمين (Logmein Free)  امكان كنترل و دسترسي رايانه‌هاي مورد نظر شمااز هر نقطه دنيا را در اختيارتان قرار مي‌دهد. به‌كمك اين سرويس هيچمحدوديتي در تعداد رايانه‌هاي تحت كنترل شما وجود ندارد و همچنين هيچپيش‌نيازي (مانند داشتن آي‌پي ثابت) نيز مهم نخواهد بود.

به‌كارگيرياين سرويس بسيار ساده است: ابتدا در سايتwww.logmein.com  عضو شويد. سپسبا نام‌كاربري و رمز‌عبور خود در هر رايانه‌اي كه مي‌خواهيد تحت كنترلداشته باشيد، به سايت فوق وارد شده و پس از ورود از بخش  My Computers  باكليك روي گزينهAdd Computer  رايانه مربوطه را در ليست رايانه‌هاي تحتكنترل خود اضافه كنيد.

با انتخاب اين گزينه نرم‌افزار مورد نيازبراي انجام اين‌كار روي سيستم مورد نظر نصب شده و از اين به بعد مي‌توانيداز هر كجاي دنيا كه بخواهيد با ورود به پانل مديريتي خود در سايت لاگ‌مينرايانه مورد نظرتان را انتخاب كرده و آن را به كنترل خود درآوريد.

هنگاماستفاده از اين سرويس، امكانات بسياري در اختيار شما قرار مي‌گيرد كهپيشنهاد مي‌كنيم خودتان همين امروز آن را آزمايش كنيد و رايانه محل‌كار،رايانه دوستان يا آشنايان خود را از هر جايي كه مي‌خواهيد توسط خودتانكنترل كنيد.


تعداد صفحات : 52

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 730
  • بازدید ماه : 730
  • بازدید سال : 5,176
  • بازدید کلی : 44,299