loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 88 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
 سومين بخش شكل‌بندي عدد مربوط به عدد صفر مي‌شود. شما مي‌توانيد اين بخش را خالي بگذاريد.
(بين دو علامت ; چيزي وارد نكنيد.)به اين وسيله از نمايش درون سلول بدون وجود داده جلوگيري مي‌كنيم.




ساخت و ذخيره سبك‌هاي سفارشي‌

در كادرStyle، مي‌توانيم سبك‌هاي گوناگون و پيچيده‌اي را بسازيم و هر كدام را با نام‌هاي مخلتف ذخيره كنيم. اين روش‌ها مي‌توانند بعدها به تناوب مورد بهره‌برداري قرار گيرد. به عنوان نمونه: براي يك عدد به اين صورت شكل‌بندي مي‌كنيم كه عدد منفي داخل براكت، نشان داده مي‌شود و عدد صفر با علامت (-)‌ معاوضه مي‌گردد. نوع و اندازه خط را انتخاب مي‌كنيم.

1 - منوي Format را انتخاب كرده و از آن وارد Style مي‌شويم يا مي‌توانيم از كليد ميانبر+ Alt  استفاده كنيم.

2 - در فيلد Style name نام سبك را وارد مي‌كنيم.

3 - روي Modify كليك مي‌كنيم.

4 - سربرگ ‌Number را انتخاب كرده و در فيلد Category گزينه Custom را انتخاب مي‌كنيم.

5 - در فيلد Type شكل‌بندي زير را براي عدد وارد مي‌كنيم.

;-;(00;]Red[(,,
6 - سربرگ Font را انتخاب كرده و در فيلدFont  خط موردنظر را انتخاب و در فيلدFont Style  گزينهRegular را انتخاب و در فيلدSize  عدد 10 را انتخاب مي‌كنيم.

7 - حال OK را كليك مي‌كنيم.

8 - در كار محاوره‌اي Style ، روي Ok  كليك مي‌كنيم.

با همين تكنيك‌ها مي‌توانيم سبك‌هاي بسياري را توليد و اعداد را به هزارگان گرد و يا زير خط‌دار يا به صورت دوبل زير خط‌دار گردانيم.


بهنام علیپور بازدید : 91 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)



برنامه‌اي كه از سوي لينوكس نوشته شده، نمي‌تواند تحت ويندوز عمل كند و بالعكس. اين امر يك قانون است، ‌اما مي‌توان گفت كه چندين استثنا نيز وجود دارد. اين استثناها نصب يك سيستم‌عامل را بر روي ديگري فراهم مي‌سازد. براي مثال، در رايانه‌اي كه با لينوكس كار مي‌كند، مي‌توان به نصب يك كپي از ويندوز پرداخت.

 در سيستم عامل ويندوز كه تحت لينوكس اجرا مي‌شود، نيز مي‌توان به نصب تمامي برنامه‌هاي ويندوز اقدام كرد. در آن واحد يك رايانه مي‌تواند با دو سيستم عامل اجرا شود.

ابزارهاي سخت افزاري پشتيباني شده‌

در مقايسه ابزارهاي سخت‌افزاري پشتيباني شده، مي‌توان گفت كه در هنگام استفاده از ويندوز، سخت‌افزارهاي بيشتري كار مي‌كند و اين بدان دليل است كه فروشندگان سخت‌افزار، راه‌اندازهاي بيشتري براي ويندوز مي‌نويسند كه اين امر در لينو‌كس صدق نمي‌كند. هنگامي كه ويندوز XP به بازار ارايه شد،  بسياري از دستگاه‌هاي جانبي موجود كار نمي‌كرد، زيرا XP به راه‌اندازهاي جديد نياز دارد و فروشندگان انگيزه كمي براي نوشتن راه‌انداز براي سخت‌افزارهاي قديمي داشتند.

سخت افزار سيستم عامل‌

لينوكس در بسياري از پايگاه‌هاي سخت‌افزاري قابل اجرا است كه اين امر در ويندوز امكان‌پذير نيست. براي مثال، ويندوز NT تا هنگامي كه مايكروسافت تفكر خود را تغيير نداده باشد، در MIPS CPU  قابل اجرا است. اما براي لينوكس كسي وجود ندارد تا ذهن خود را تغيير دهد. لينوكس در دامنه وسيعي از رايانه‌ها اجرا مي‌شود. به‌دليل توانايي آن در اجرا شدن بدون واسطه گرافيكي كاربر، به سخت‌افزار كمتري در مقايسه با ويندوز نياز دارد. لينوكس مي‌تواند در رايانه هاي شخصي بسيار قديمي نيز اجرا شود.

كاربران پرشمار

لينوكس سيستم چندكاربري است كه ويندوز اين‌گونه نيست. ويندوز طوري طراحي شده كه در يك زمان يك كاربر مي‌تواند از آن استفاده كند. ديتابيس‌هايي كه تحت ويندوز اجرا مي‌شوند، موجب مي‌شوند چند كاربر همزمان به آن دسترسي داشته باشند، اما سيستم عامل تنها براي سر و‌كار داشتن با يك نفر ساخته شده است. لينوكس مانند ديگر گونه‌هاي يونيكس براي سر و كار داشتن با چندين كاربر همزمان طراحي شده است.

گنو/لينوكس: سيستم عاملي حرفه‌اي‌

گنو/لينوكس يك سيستم عامل حرفه‌اي است. يعني ممكن است يك كاربر كاملا غيرفني براي مديريت آن و انجام برخي از تنظيمات سخت‌افزاري دچار مشكل شود و نتواند به‌راحتي اين كار را انجام دهد. البته برخي از توزيع‌هاي گنو/لينوكس اين امور را بسيار ساده ‌(و حتي راحت‌تر از ويندوز) ‌كرده‌اند. ولي با اين حال به‌طور‌ كلي، گنو/لينوكس يك سيستم عامل حرفه‌اي است كه در عين سادگي، از پيچيدگي‌هاي فني زيادي برخوردار است. البته تمام كاربران لازم نيست اين امور را بدانند. مثلا يك كارمند دفتري كه اموري مانند تايپ و حسابداري را با كامپيوترش انجام مي‌دهد، ممكن است از نظر فني تفاوتي را احساس نكند.

برخلاف ويندوز، نكات بي‌پاياني براي يادگيري در گنو/لينوكس وجود دارد. اين سيستم عامل 4 سال براحتي شما را مشغول خواهد كرد و مي‌توانيد مطمئن باشيد پس از آن باز هم مطالب جديدي براي يادگيري وجود خواهند داشت!
برخلاف ويندوز، در گنو/لينوكس راحت‌تر هستيد تا بسياري از كارهاي پيكربندي و سيستمي را از خط فرمان بسيار قدرتمند و عالي آن انجام دهيد. با اين‌كه براي بسياري از امور مانند ويندوز ابزارهاي گرافيكي طراحي شده‌ است، يك كاربر حرفه‌اي واقعا از خط‌فرمان گنو/لينوكس لذت خواهد برد. خط‌فرمان ويندوز را اصلا مي‌توان خط فرمان ناميد؟!

گنو/لينوكس: بهشت برنامه‌نويسان‌

گنو/لينوكس را بهشت برنامه‌نويسان ناميده‌اند. برخلاف ويندوز كه بيشتر ابزارهاي برنامه‌نويسي روي آن‌را بايد جداگانه نصب و حتي خريداري كنيد، گنو/لينوكس به‌همراه همه ابزارهاي برنامه‌نويسي مورد نيازتان و با هر زباني كه فكر كنيد ارايه مي‌شود. كافي است آن‌را نصب كنيد و كار برنامه‌نويسي‌آن را با ابزارهاي دلخواهتان شروع كنيد.

شبكه‌بندي

هر دو سيستم مي‌توانند قرارداد TCP/IP را اجرا كنند. لينوكس مي‌تواند شبكه‌بندي ويندوز را انجام دهد كه اين بدان معنا است كه لينوكس مي‌تواند در شبكه ويندوز رايانه‌ها ظاهر شود و در فايل‌ها و چاپگرها سهيم شود. لينوكس مي‌تواند بر روي شبكه‌بندي ويندوز شركت كنند كه اين مساله براي ويندوز نيز صادق است.

تقسيم بندي ديسك سخت

ويندوز بايد از سوي يك تقسيم‌بندي ابتدايي بوت شود. اما لينوكس مي‌تواند يا از طريق يك تقسيم‌بندي اوليه و يا از طريق تقسيم‌بندي استدلالي قرار گرفته در يك تقسيم‌بندي توسعه‌يافته بوت شود. ويندوز بايد از سوي اولين سخت‌افزار بوت شود و لينوكس مي‌تواند از سوي هر نوع ديسك سخت در رايانه به اين امر اقدام كند.

فايل‌هاي ذخيره شده بر روي ديسك سخت‌

ويندوز براي اين‌گونه فايل‌ها از فايل مخفي استفاده مي‌كند كه اين فايل‌ها مانندOS  در تقسيم‌بندي يكسان قرار مي‌گيرد. لينوكس از تقسيم‌بندي اختصاصي براي فايل‌هاي ذخيره شده در ديسك سخت استفاده مي‌كند.

سيستم فايل‌ها

ويندوز در سيستم فايل‌ها از12FAT،16 FAT،32 FAT و ياNTFS ، كه بهترين انتخاب است، استفاده مي‌كند.
سيستم فايل‌هاي  FAT قديمي‌تر هستند. لينوكس نيز سيستم‌هاي فايلي مخصوص به‌خود دارد. سيستم پيش‌فرض كه براي لينوكس استفاده مي‌شود، 2ext نام دارد كه هم‌اكنون به 3 extتغيير يافته است.

درجه‌بندي فايل‌ها

ويندوز و لينوكس از راهكاري متفاوت در درجه‌‌بندي فايل‌هاي خود استفاده مي‌كنند. ويندوز از درجه‌‌بندي فايل‌ها بر مبناي حجم استفاده مي‌كند، لينوكس طرحي يكپارچه را به كار مي‌بندد. ويندوز براي نشان‌دادن ابزارها و تقسيم بندي‌هاي سخت افزاري متفاوت از حروف الفبا استفاده مي‌كند. تحت ويندوز شما بايد از حجم يك فايل براي انتخاب آن مطلع باشيد. در لينوكس تمامي دايركتوري‌ها به دايركتوري اصلي ضميمه شده است. در لينوكس استانداردي در اين كه كدام دايركتوري‌هاي فرعي براي كدام ابزار استفاده مي‌شود، وجود ندارد و اين در حالي است كه ديسك A هميشه براي فلاپي درايو استفاده مي‌شود و ديسك c بخشي از تقسيم‌بندي بوت شده است.

فايل‌هاي مخفي

هر دو سيستم از فايل مخفي، فايل‌هايي كه كاربر در هنگام ليست كردن در يك دايركتوري آنها را نمي‌بيند، برخوردار هستند.

داده‌هاي كاربر

برنامه‌هاي ويندوز موجب مي‌شود اطلاعات كاربران را در هر كجا ذخيره كند. اين امر ديسك سخت را براي پشتيباني از فايل‌هاي داده‌هاي كاربر غير ممكن مي‌سازد. لينوكس تمامي داده‌هاي كاربر را در دايركتوري ذخيره مي‌كند كه شرايط را براي جابجايي از يك رايانه قديمي به يك رايانه جديد آسانتر مي‌سازد.

انتخاب لينوكس به‌جاي ويندوز

پيش‌بيني‌ها از آينده روشن لينوكس خبر مي‌دهند. دليل اين امر، رايگان بودن، بيشتر شدن كاربرد آن، استفاده از Open Office  به‌عنوان يك توليد شگفت‌آور، شباهت زياد آن به واسطه گرافيكي كاربر، كيفيت بالا و مقاومت آن در برابر هزاران ويروس و كرم ويندوز نام برده شده است.

بهنام علیپور بازدید : 85 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)



همه ما در ويندوز بانرم‌افزارهاي دريافت وب‌سايت كار كرده‌ايم، دست‌كم اسمWebZip ياWebsiteDownloader به‌گوشمان خورده است و كمابيش با كارشان آشنايي داريم.اما براي دريافت كامل يك وب‌سايت در لينوكس چطور مي‌توان اين كار را كرد؟
براي دريافت كامل يك وب‌سايت، به‌منظور مشاهده آفلاين يا هر چيز ديگري، با كمك wget مي‌توان كار را پيش برد، اين دستور را ببينيد:

‌wget $

ُ-recursive-

 --no-clobber 

   --page-requisites 

    --html-extension 

  --convert-links  

    --restrict-file-names=windows 

     --domains website.org 

   --no-parent 

       
www.website.org/tutorials/html/ 

اين دستور وب‌سايت زير را به طور كامل دانلود مي‌كند.

www.website.org/tutorials/html/

انتخاب‌هايي (Option) كه در اين دستور استفاده كرديم، بدين شرح است:

recursive -- : تمام وب‌سايت را دانلود كن.

domains website.org-- : لينك‌هاي خارج از دومين website.org  را دنبال نكن.

 page-requisites --: تمام عناصر موجود در صفحه را دريافت كن (تصاوير، css و از اين دست چيزها).

html-extension --: فايل را با پسوند .html ذخيره كن.

 convert-links--:لينك‌ها را طوري تبديل كن كه بشود به‌طور آفلاين ازشان استفاده كرد.

restrict-file-names=windows --: اسم فايل‌ها را طوري عوض كن كه در ويندوز هم كار كنند.

 no-clobber--:هيچ فايلي را بازنويسي نكن (در مواردي به‌كار مي‌رود كه دانلود قطع شده باشد و بخواهد مجدداً از سر گرفته شود).

 no-parent --: يعني مسيرهاي بالاتر از/tutorials/html  را باز نكن.



بهنام علیپور بازدید : 83 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)



علاقه‌مندان به زبان پاسكال امروزه كمتر با اين زبان و كامپايلري چونTurbo Pascal برنامه‌نويسي مي‌كنند. مي‌توان گفت كه زبان پاسكال وابزارهاي كوچك مربوط به آن تنها محدود به آموزشگاه‌ها و واحدهاي درسي شدهاست و كمتر جنبه كاربردي و تجاري دارند.

زيرا اولا سيستم عامل مربوط به پاسكال قديمي، DOS  است كه درحال حاضر ديگركاربرد چنداني ندارد، ثانيا با امكانات امروز و انتظارات موجود از يك زبانبرنامه‌نويسي، پاسكال قديمي، ديگر نيازها را برآورده نمي‌سازد.
اشخاصي كه با زبان پاسكال برنامه مي‌‌نوشتند يا در حال حاضر قصد دارند ازتوانايي‌هاي اين زبان بهره‌ ببرند هم‌اكنون زباني مثل دلفي را انتخابمي‌كنند كه اولا بر پايه پاسكال طراحي شده است و ثانيا قابليت‌هاي بسياريدارد كه زبان قديمي پاسكال فاقد آنها است.

دلفي‌

در سال 1995، شرك بورلند زباني را تحت عنوان پاسكال شي‌ءگرا (ObjectPascal)  طراحي كرد و آن را در ابزاري به نام دلفي (Delphi)  به كار گرفتكه بعدها به دليل محبوبيت و معروفيت اين ابزار، پاسكال شيء‌گرا نيز بهزبان دلفي معروف شد و امروزه از دلفي به عنوان يك زبان ياد مي‌شود.

دلفي يك زبان بصري(Visual)  است كه در محيط ويندوز اجرا مي‌شود و اينقابليت را دارد كه براي ويندوز و DOS برنامه توليد كند. در اصطلاح گوينددلفي قابليت RAD  داردRAD. برگرفته از حروف اول عبارت Rapid ApplicationDevelopment  است. به اين معنا كه دلفي قابليت توليد يا توسعه سريعبرنامه‌هاي كاربردي را دارد. زيرا بخش زيادي از كد برنامه را به طورخودكار توليد كرده و برنامه‌نويس را از اين كار معاف مي‌كند. كاري كه بازبان پاسكال نياز به صرف ساعت‌ها و بلكه روزها زمان بود، دلفي تنها با چندكليك آن را انجام مي‌دهد. ضمن اين كه احتمال وجود خطا يا نرسيدن به نتيجهمطلوب پس از صرف آن ساعت‌ها و روزها وجود داشت، در حالي كه اين احتمال درهمان چند كليك به حداقل ممكن و نزديك به صفر رسيده است.

محيط دلفي يك IDE است. به اين معنا كه در اين محيط، ويراستار،‌ كامپايلر،پيونددهنده، اشكال‌زدا و ساير ابزارها همگي با هم و در كنار هم كارمي‌كنند.

دلفي بيشتر براي نوشتن برنامه‌هاي كاربردي و برنامه‌هاي بزرگ پايگاه دادهبه كار مي‌رود. اما اين يكي زبان همه منظوره است كه مي‌‌توان از آن براينوشتن هر برنامه ديگري استفاده كرد و توانمندي آن باعث شده است كهبرنامه‌نويسان در زمينه‌هاي متفاوتي به اين زبان رو بياورند.

دلفي با درگاه‌هاي ورودي و خروجي و ديگر واسط‌هاي سخت‌افزاري به خوبيارتباط برقرار مي‌كند. به همين دليل اين زبان نيز در كنار زبان C++  زبانمناسبي براي توسعه نرم‌افزارهاي مرتبط با سخت‌افزار است. نرم‌‌افزارهايمرتبط با ميكرو كنترلر‌ها، وسايل ارتباطي، دوربين‌هاي مداربسته و... ازجمله نمونه‌‌هاي اين‌گونه نرم‌افزارهاست.

دلفي كتابخانه بزرگي از عناصر ويژوال و غير‌‌ويژوال دارد كه كاربرنامه‌نويسي را ساده كرده و به آن سرعت زيادي مي‌بخشد. شايد برايتان جالبباشد كه مي‌‌توان برنامه‌اي نظير يك مديا پلير ساده را مي‌توان در كمتر ازيك دقيقه با دلفي نوشت!

به دليل آن كه دلفي توسعه يافته زبان پاسكال است، ميزان خواناييبرنامه‌هاي آن بالا بوده و برنامه‌نويسي با آن ساده است. علي‌رغم اين كهدلفي يك زبان سطح بالاست،‌ اين قابليت را دارد كه به طور مستقيم در آن بهزبان اسمبلي برنامه نوشت يا به طور مستقيم از دستورالعمل‌هاي CPU استفادهكرد.

در كنار ساير توانمندي‌‌هاي يك زبان، دو دليل مهم براي انتخاب يك زبانوجود دارد. يكي آن كه آن زبان از قدمت يا محبوبيت بالايي برخوردار باشد.اين مساله باعث مي‌شود كه منابع و مراجع به اندازه كافي براي آن موجودباشد و در صورت مواجه‌شدن با اشكال بتوان به سرعت در جهت رفع آن اقدامكرده و از سايرين كمك گرفت يا به مراجع موجود رجوع كرد. مساله دوم آن استكه آن زبان به طور پيوسته از جانب شركت عرضه‌كننده پشتيباني شود ونسخه‌هاي جديدي از نرم‌افزارهاي مربوط به آن ارائه شود. به اين ترتيبمي‌توان مطمئن بود كه اشكالات موجود در زبان يا ابزارهاي مرتبط با آن بهمرور زمان در نسخه‌هاي بعدي مرتفع خواهد شد.

يكي ديگر از توانايي‌هاي منحصر به فرد دلفي، سرعت كامپايلر آن است.كامپايلر دلفي از روش‌هاي بهينه‌اي براي تبديل زبان مبدا به زبان ماشيناستفاده مي‌كند و از اين رو گاهي به عنوان يك معيار مناسب براي سرعتكامپايلرها به شمار مي‌رود. البته چون دلفي برنامه‌هاي اجرايي exe مي‌سازدسرعت اجراي آنها نيز زياد خواهد بود.

يكي از نقاط قوت زبان دلفي آن است كه مي‌تواند كل برنامه نوشته شده را بهصورت يك فايل اجرايي دربياورد و برخلاف بسياري از زبان‌ها، فايل اجراييحاصل بدون نصب هيچ گونه نرم‌افزار اضافي روي سيستم‌هاي ديگر قابل اجراخواهد بود. به عبارت ديگر دلفي يكي از مناسب‌ترين زبان‌ها در توليدبرنامه‌هاي كوچك، مستقل و قابل حمل است. البته توانمندي‌ها و قابليت‌هاييك زبان بسيار بيشتر از آن است كه بتوان در يك صفحه بيان مي‌كرد. بنابراينسعي مي‌كنيم به نكات مهم به طور خلاصه اشاره كنيم.


بهنام علیپور بازدید : 91 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)



تيم برنرز لي، مبدع انگليسي شبكه جهاني وب، نمي‌خواهد بين مرورگرهاي اينترنتي فرقي قايل شود. اما در يكي از آنها يعني اينترنت اكسپلورر شركت مايكروسافت نقصي يافته است.
برنرز لي، مدير كنسرسيوم استانداردسازي شبكه جهاني وب يا W3C ، هفته گذشته در گفت‌و‌گويي عنوان كرد كه اينترنت اكسپلورر با شيوه‌اي كه در برخورد با فايل‌هاي گرافيكي صفحات وب در پيش گرفته است، از ساير مرورگرها در حال عقب افتادن است.

تصاوير برداري يا  SVG  تصاويري هستند كه مي‌توان آنها را براي نمايش در صفحه نمايشگر رايانه‌هاي مختلف بدون آن‌كه از كيفيت آنها كاسته شود، دوباره سايز زد. اما به‌طور مثال با افزايش سايز عكس‌هاي با فرمت  Bitmap  از كيفيت آنها كاسته مي‌شود. نقشه‌ها نيز يكي از مثال‌هاي مشهور  SVG  هستند.

برنرز لي مي‌گويد: « اگر به مرورگرهاي مختلف نگاهي بيندازيد خواهيد ديد كه اغلب آنها تصاوير با فرمت  SVG  را پشتيباني مي‌كنند. به شما خواهم گفت كه كدام‌يك در پشتيباني از فرمت  SVG  كند عمل كرده است و آن مرورگري نيست به‌جز اينترنت اكسپلورر شركت مايكروسافت. »  در حالي‌كه فايرفاكس، سفري  (Safari)  و ساير مرورگرها  SVG  را پشتيباني مي‌كنند، مايكروسافت از پلاگين شركت  ادوب استفاده مي‌كند كه مي‌بايست آن‌را پيش از نمايش تصاوير  SVG  توسط اينترنت اكسپلورر دانلود كرد. حتي در نسخه آزمايشي جديد 8IE نيز اين نقيصه وجود دارد.

مايكروسافت مدعي است: « پشتيباني از تصاوير  SVG  مساله‌اي است كه مدتي در حال بررسي آن هستيم و مي‌دانيم كه استفاده از تصاوير برداري در اينترنت از اولويت بالايي برخوردار است. »

اما اين مساله براي مايكروسافت از ضرورت بيشتري برخوردار است زيرا در روز اول ژانويه، شركت ادوب پشتيباني خود را از پلاگين  SVG  قطع كرده و مشخص نيست پس از اين تاريخ ديگر اين پلاگين قابل دانلود باشد يا خير.

لازم به ذكر است مايكروسافت از فورمت ديگري با نام  VML  براي تصاوير برداري پشتيباني كرده و اين در حالي است كه كنسرسيوم شبكه جهاني وب در سال 2001، فورمت  SVG  را پيشنهاد داده بود.


بهنام علیپور بازدید : 111 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)



هنگامي كه صحبت از محدوديت مي‌شود همه ديدگاه‌ها به سمت عبارتي منفي متمايل مي‌شوند. درست است كه انسان آزاد آفريده شده است و محدوديت را نمي‌پذيرد، اما گاهي در دنياي شبكه و اينترنت به برخي محدوديت‌ها نياز پيدا مي‌كنيم كه اگر فايده آن را بدانيم بي‌شك از آن استقبال خواهيم كرد.

محدوديت پهناي باند

درصورتي كه پهناي باند اينترنت زياد و نسبت به ميزان استفاده ما نامحدود باشد، مايليم كه همه كار خود را باحداكثر سرعت انجام دهيم. در اينجا نياز به هيچ‌گونه محدوديتي حس نمي‌شود. اما گاهي پهناي باند ما محدود است و مي‌خواهيم اين پهناي باند،‌ آن طور كه ما مي‌‌خواهيم بين نرم‌افزارهاي مختلف تقسيم شود.

 به عنوان مثال فرض كنيد كه از اينترنت ADSL  استفاده مي‌كنيد و قصد داريد حداكثر استفاده را از آن ببريد. به همين دليل، نرم‌افزارهاي مختلفي را براي دانلود انتخاب مي‌كنيد. اما هنگام دانلود نرم‌افزار قصد داريد به مرور صفحات وب نيز بپردازيد. اما برخي نرم‌افزارهاي مديريت دانلود، كل پهناي باند را اشغال كرده و مرور صفحات وب را با مشكل مواجه مي‌كنند. شما با سرويس اينترنت ADSL ، نمي‌توانيد به مرور دلخواه خود بپردازيد و اگر دانلود را قطع كنيد تا مرور صفحات آسان شود، آنگاه بخش زيادي از پهناي باند بدون استفاده خواهد بود. در اين زمان است كه نياز به يك نرم‌افزار محدودكننده احساس مي‌شود.

Netlimiter

نرم‌افزاري به نام Netlimiter  وجود دارد كه با استفاده از آن مي‌‌‌توانيد سقف پهناي باند مجاز براي مصرف را در مورد هر برنامه تعيين كنيد و به اين ترتيب آن طور كه خود مايل هستيد، پهناي باند را به نرم‌افزارها اختصاص دهيد و به اين شكل امور خود را مديريت كنيد. اين نرم‌افزار علاوه بر اين كه قابليت محدود كردن استفاده نرم‌افزارها از پهناي باند را دارد، ناظري بر نرخ ارسال و دريافت اطلاعات در شبكه و اينترنت است. به عبارتي مي‌‌توانيد در صورت نياز،‌ آمار كاملي از ميزان استفاده خود از اينترنت در اختيار داشته باشيد. اين امكان براي اشخاصي كه سرويس اينترنت آنها محدوديت حجمي دارد مفيد است. چراكه با استفاده از اين امكان مي‌توانند ميزان استفاده خود را مديريت كنند. اين كار را مي‌توانيد به تفكيك زمان و نرم‌افزارهاي در حال اجرا انجام دهيد. كنترل ترافيك در اين نرم‌افزار به 3 بخش تقسيم‌بندي مي‌شود. ترافيك داخل رايانه، ترافيك شبكه و ترافيك اينترنت. به عنوان مثال مي‌توانيد ميزان دانلود مرورگر خود را از اينترنت به مقدار خاصي محدود كنيد، اما براي دانلود از شبكه محلي، حدي براي آن قرار ندهيد تا بتواند با حداكثر سرعت اين كار را انجام دهد.

شما مي‌توانيد با استفاده از اين نرم‌افزار براي شبكه خود قانون تعريف كنيد و يك سري محدوديت‌ها را براي گروه‌هاي خاص يا براي محدوده IP مشخص تعريف كنيد. همچنين براي اين محدوديت‌ها نيز مي‌توانيد زمان‌بندي خاصي را در نظر بگيريد تا در زمان‌هاي اوج مصرف محدوديت بيشتر و در زمان‌هاي خلوت محدوديت كمتر شود تا ميزان بهره‌وري از پهناي باند مجموعه به حداكثر برسد. همان طور كه متوجه شده‌ايد، اين نرم‌افزار هم براي كاربردهاي شخصي مناسب است و هم براي مديران شبكه در شبكه‌هاي محلي. اين نرم‌افزار در سه نسخه ارائه شده است كه كل امكانات ياد شده در نسخه حرفه‌اي‌ (Pro) آن موجود است. البته اين نرم‌افزار رايگان نيست. اما مي‌توانيد شماره سريال آن را با يك جستجوي ساده از اينترنت پيدا كنيد. براي دريافت نرم‌افزار و كسب اطلاعات بيشتر از اين برنامه مفيد مي‌توانيد به سايت www.netlimiter.com مراجعه كنيد.

بهنام علیپور بازدید : 76 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)


۱- به حرمت گوسفندي كه جان حضرت اسمعيل رو نجات داد 7 بار بگو بعععع بعععع
و اين SMS رو براي 7 تا گوسفند ديگه بفرست
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2- مثل شقايق زندگي کن ، کوتاه اما زيبا ، مثل پرستو ، فصلي کوچ کن ، اما هدفمند ، مثل پروانه بمير ، دردناک اما با عشق ، مثل خر عرعر کن ، بلند اما شمرده و خوانا!!!!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3- اگه بنزين كوپني شده زياد ناراحت نيستم چون از اين به بعد قدر تو را بيشتر ميدونم و حد اقل براي رفتن به مزرعه سوار تو ميشم الاغ جونم.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4- نگاهت همچون باران است و قلبم همچون کوير...
و مي داني که کوير بدون باران زنده است...
پس برو بمير!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5- دوستت دارم قد یه بشكه بنزین، خاطرخواتم قد یه پمپ بنزین، روز تولد تو بهترینم، هدیه بهت میدم یه كارت بنزین
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6- اگه كسی بهت گفت:
دوستت دارم
میمیرم برات
فدات شم
تمام زندگیمی
زود باور نكن!!!
اگه میخوایی امتحانش كنی.......
بهش بگو:
كارت سوخت رو میدی به من؟؟؟!!!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7- سر تو بزار رو شونه هام خوابت بگیره / جا خالی میدم بخوری زمین حالت بگیره
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8- دوست دختر غضنفر بهش میگه: اگه توجه کنی میبینی که نگاهم باهات حرف میزنه.غضنفر میگه:اینقدر پلک نزن،صدات قطع و وصل میشه
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9- اگر آسمون بيفته. اگر زمين بلرزه. اگر خورشيد سياه شه. اگر ماه به دو نيم شه. اگر دريا صحرا شه. . . . . . . . بدبخت داره قيامت ميشه. نشستي اف مي خوني!!؟
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10- دوست داشتم جيگرتو بخورم اما حيف بايد تا عيد قربان سال ديگه صبر کنم
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
11- ميدوني به يه دختر خوش گل كه لباس خواب پوشيده چي ميگن؟ميگن: شب بخير!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
12- عجب چرخ عجيبي : زن از سوسک ميترسه _ سوسک از موش ميترسه _ موش از گربه ميترسه _ گربه از سگ ميترسه _سگ از مرد ميترسه _ مرد از زن ميترسه
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
13 - ميتونم يه چيزي رو بهت بگم؟مطمئن باش از ته قلبم ميگم.هميشه از خدا ميخواستم که تو زندگي يه همراه خوب بهم بده.همراهي که هميشه کنارم باشه و من بتونم به راحتي باهاش ارتباط بر قرار کنم.خدا يکي رو بهم داد.همراه من نوکياست مال تو چيه
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
14- اي پيتزاي عشقم! همبرگر قلبم! کباب زندگيم و اسپاگتي افکارم! بي تو فلافلم
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
15- آرزو دارم در سال جديد خوشيهاتون مثل " اسهال " باشه ........ مداوم .... مکرر ..... روان و روشن
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
16- يه ضرب المثل نميدونم كجايي ميگه كه به هيچ كس به جز خودت و خرت اعتماد نكن منم به جز خودم و خودت به هيچ كس اعتماد نميكنم
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
17- اسمان را ستاره زيبا ميكند باغچه را گل عشق را محبت بيابان را چمن چشم را اشك و تو را عمل كردن دماغ زيبا ميكند
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
18- زندگي قشنگه اگه با تو باشه... مرگ قشنگه اگه براي تو باشه... دلتنگي قشنگه اگه به خاطر تو باشه... من قشنگم اگه با تو باشم... اما تو هر کار بکني قشنگ نميشي پس بيخود زور نزن
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
19- سوال روان شناسي: با جواب دادن به اين سوال ميتوانيد بفهميد افسرده هستيد يا نه! سوال:افسرده هستيد يا نه؟
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
20- به اشتياق اولين دانه برف، به تحمل آخرين برگ پاييز، به گرماي تن خورشيد و به زيبايي آسمان شب قسم مي خورم كه سر كاري
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
21- خروسه ميره لب ديوار ميبينه ماشين حمل مرغ رد مي شده صدا ميزنه بچه ها بياييد سرويس دخترها داره مياد ديدم
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
22- بابا نوئل بهم گفت بين گل و گلدون يکيو انتخاب کنم...منم گلدون رو گرفتم تا تورو توش بذارم.... . . . . . . . . آخه تو بهترين کود دامي دنيايي
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
23- شباهت آقايون با آگهي بازرگاني چيست؟ شما نمي توانيد يک کلمه از حرف هاي آنها را باور کنيد و هيچ چيزي براي زماني بيش از 60 ثانيه دوام نمي آورد
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
24- قد قد قد قد قد قد قد قد خوبه ... خوبه همينو تمرين كن فردا تخم گذاشتنم ياد مي گيري !!!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
25- وقتي يک پسر به تو ميگويد دوستت دارم دفعه اولش نيست,آخرش هم نخواهد بود وقتي يک پسر اعتراف مي کند که بدون تو نمي تواند زندگي کند تصميم شو گرفته که تورو اقلا واسه يه هفته داشته باش
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
26- مواد به کار رفته در ساخت زنان: گوشت و استخوان 40 تا 60 کيلو. لوازم آرايش يه من. عشوه چهل خروار. قر و فر 50 دور در دقيقه. زبان 14 متر. توانايي بيان 2000 اسب بخار. قدرت اشک ريزي 5ليتر در ساعت. منطق 2 گرم در کل. عقل نيم مثقال. لجبازي به اندازه کافي
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
27- دل من مثل يه بركه است كه تو تنها غورباغه ي اوني!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
28- خواص گوسفند :1-بو مي دهد 2-سبزي مي خورد 3- گاهي مي خوابد 4-پرواز نمي کند 5-SMS هاي سر کاري را با دقت مي خواند
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
29- آخرین نرخ مهریه دختران : ۱۳۸۶ لیتر بنزی
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
30- عاقد خطاب به عروس:آیا وکیلم شما را با مهریه 1000 لیتر بنزین و 14 عدد کارت سوخت به عقد دائم آقا محمود در بیاورم؟ . . . عروس رفته ماشینش رو گازسوز کنه....
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
31- بيبنم اگه يه روز از خواب بيدار بشي ببيني اون که دوستش داري گذاشته رفته صبحونه چي مي خوري.؟
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
32- تو براي من يه فرشته بودي اما هيچ وقت منو دوست نداشتي و هميشه با رقيب هاي من پرواز کردي .خدا را شکر تازه فهميدم تو عزرائيلي.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
33- از خدا ميخوام موانع رو از سر راهت برداره...
.
.
.
.
.
.
آخه خر نميتونه مثله اسب از روي موانع بپره...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
34- اگه از کنار خر رد شدي ار ار کرد بدون زوج مورد علاقشو پيدا کرده ...!!!((بهت تبريک مي گم-خيلي به هم مياين!!!))

بهنام علیپور بازدید : 101 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)


مجموعه ای از 32 عکس پشت زمینه برای موبایل با کیفت بالا و در سایز 176x220 که توسط پرتال دانلود و خدمات الکترونیکی ایران جمع آوری و در اختیار شما قرار گرفته است.

 دانلود - با حجم: 339 کیلوبایت


بهنام علیپور بازدید : 107 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
نرم افزار MyAlarms نسخه فارسی که راس زمان معین شده شروع به زنگ زدن می کند با قابلیت موضوع بندی و... که به صورت جاوا در اختیار شما قرار گرفته است.



قابل نصب بر روی گوشی های نوکیا:

N96 | N95 | N93 | N92 | N91 | N82 | N81 | N80 | N78 | N77 | N76 | N75 | N73 | N71
E90 | E70 | E65 | E62 | E61 | E60 | E51 | E50 | 6290
6220 | 6121 | 6110 | 5700 | 5500 | 3250

سامسونگ:
i560 | i550 | i520 | i450 | i400 | G810

دانلود - با حجم: 37 کیلوبایت - فرمت: SisX

کلمات کلیدی : نرم افزار, هشدار دهنده, نرم افزار موبایل, نرم افزار فارسی, ساعت موبایل, زنگ زدن دستی موبایل, MyAlarms

تعداد صفحات : 52

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 735
  • بازدید ماه : 735
  • بازدید سال : 5,181
  • بازدید کلی : 44,304