loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 148 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)


برای اولین بار ، قالب سایت میهن دانلود تقدیم به تمامی کاربران سرویس بلاگفا. این قالب که برای نخستین بار توسط پرتال دانلود و خدمات الکترونیکی ایران ترجمه شده است به صورتی طراحی شده است که علاوه بر زیبایی کمترین حجم را داشته باشد. از خصوصیات مفید این قالب می توان به سازگاری آن با انواع مرورگرها اعم از اکسپلورر ، فایرفاکس و کروم اشاره کرد که یکی از دغدغه های کاربران بلاگفا برای انتخاب قالب ، پشتیبانی مرورگرهای گوناگون از قالب وبلاگشان است که همین مسئله بر جذب بیشتر مخاطب نقش بسزایی دارد. امیدواریم با در نظر گرفتن حقوق کپی رایت برای طراحی و ترجمه این قالب و تغییر ندادن لینک طراح قالب ، از این قالب زیبا و حرفه ای نهایت استفاده را ببرید.

با عرض پوزش از بازدیدکنندگان محترم به دلیل وجود مشکل در لینک دانلود این قالب در برخی ساعات، لینک دانلود و تمامی محتویات درون قالب در سرور جدید قرار گرفته، مشکل در متن فارسی قالب برطرف شده است و شما می توانید بدون هیچ مشکلی قالب را دریافت نمائید. لطفا در صورت برخورد با مشکل، ما را مطلع کنید.


لبنک دانلود - سرور جدید(پارسا اسپیس)

رمز فایل: www.par30download.com
بهنام علیپور بازدید : 81 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
سازمان‌هاي فناوري اطلاعات امروزه با حضور نرم‌افزارهاي منبع‌باز در عرصه نرم‌افزارهاي سازماني‌، احساس امنيت بيشتري مي‌كنند. و همين باعث شده بيشتر برنامه‌نويس‌هاي تازه‌كار، يا برنامه‌نويس‌هاي بيرون از گود تجاري، بيشتر به اين نرم‌افزارها هجوم بياورند.

بحث، بحث نابودكردن حقوق نرم‌افزاري و مجوزها و حق كپي نيست. درست همانند تمام نرم‌افزارهاي ديگر، دغدغه امنيتي نرم‌افزار، همواره يكي از مناطق مهم بحث در حوزه مهندسي نرم‌افزار بوده‌است، و معمولا مهندسان نرم‌افزار دغدغه‌هاي امنيتي را با دادن به‌روزآوري‌ها و وصله‌ها حل مي‌كنند. اما، اين موضوع كه نرم‌افزارهاي آزاد را به‌عنوان نرم‌افزارهاي تجاري به فروش برسانند، يكي از دغدغه‌هاي مسوولان فناوري اطلاعات بايستي باشد.

 Palamida نرم‌افزاري است كه كدهاي هر نرم‌افزار را بين 6 ترابايت نمونه كد، ‌پروژه‌هاي اوپن‌سورس و كدهاي باينري آن‌ها مي‌گردد تا نشان كند كه نرم‌افزار خريداري شده،‌چه نرم‌افزاري است. يكي از مشتريان پالاميدا، كمپاني دلالي نرم‌افزاري‌ است كه نزديك به 24 ميليون خط نرم افزار منبع‌باز را در ميان 50 ميليون خط از يك نرم افزار تجاري ديگر پيدا كرد. يكي ديگر از مشتريان پالاميدا اين‌طور مي‌گويد كه نرم‌افزاري خريده است كه برخلاف قرارداد آن‌ها با شركت توليدكننده نرم‌افزار، رايگان و منبع‌باز بوده است.

شركت Wyse كه هفته گذشته با Novell قراردادي امضا كرد و طي آن ازThinClient هاي ناول بر روي سيستم‌هاي خود استفاده كرد، با احتياط بسيار زيادي در ارائه اين محصول خود پيش مي‌رود. رئيس Wyse معتقد است كه حركت به سوي منبع‌باز، حركتي فرهنگي است و بايستي حواسمان باشد كه كدهايي كه براي نرم‌افزارهايمان ايجاد مي‌كنيم، از كدهاي منبع‌بازي كه در آن‌ها استفاده مي‌كنيم جدا و مشخص باشد.

 بحث ديگري كه مطرح است، تحليل اين شركت در استفاده مستقيم از نرم‌افزارهاي منبع‌باز است، اين شركت معتقد است، مولفه‌هاي منبع‌بازي كه در برنامه‌هاي ايشان استفاده شد، بعد از شش ماه به تاريخ انقضاي خود رسيده است، حال آن‌كه مولفه‌هايي كه در قراردادهايشان با شركت‌هاي ثالث داشته‌اند، هر روز و به‌طور منظم به‌روزآوري مي‌شوند.

در مديريت منبع‌باز، سواي رشد بيش‌از حد نرم‌افزارهاي آن، اين ترديد كماكان وجود دارد كه مواجه شدن با نرم‌افزارهاي آزاد چگونه باشد. بيشتر سازمان‌هاي دولتي و سازمان‌هاي بزرگ در استفاده از نرم‌افزارهاي متن‌باز خط مشي مشخصي ندارند و عموما نيروي خاصي در اين سازمان‌ها، مسووليت پيگيري روند دريافت نرم‌افزار از شركت‌هاي جانبي را بر عهده نمي‌گيرد. با اين وجود، بخش‌هاي توسعه نرم‌افزار در سازمان‌ها، بايستي تحت لواي پودمان مشخص‌تري قرار بگيرند تا استفاده ايشان از كدهاي منبع‌باز، ‌منجر به مرگ نرم‌افزار و يا در حالت بدتر، مرگ اطلاعات عقب‌مانده سازماني نشود. شركت Wyse يكي از معدود سازمان‌هايي است كه در استفاده از نرم‌افزارهاي منبع‌باز ، نهايت دقت را به‌خرج مي‌دهد. پالاميدا، نرم‌افزاري امنيتي است در حوزه منبع‌باز كه طي آن، قابليت جستجو و يافتن ريشه‌هاي كد نرم‌افزار اصلي، در پروژه‌هاي آزاد و منبع‌باز به‌علاوه چندين امكانات ديگر وجود دارد.

منبع: linuxtoday

بهنام علیپور بازدید : 82 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
اگر بخواهيم عناصر موجود در صفحات وب را از لحاظ تعداد دفعات استفاده دسته بندي كنيم، عنصر لينك جزء گروهي خواهد بود كه بيشترين استفاده را در صفحات وب دارد. با اين حساب بهتر است تمهيداتي را جهت نمايش بهتر و استفاده هر چه بيشتر از امكانات آن در نظر بگيريم و آنها را در كارهاي خود لحاظ كنيم.



معمولا وقتي در يك صفحه وب، اشاره‌گر موس را بر روي لينكي قرار مي‌دهيد، اگر ويژگيtitle  آن داراي مقداري باشد، آن را در يك جعبه  زرد مشاهده مي‌كنيد كه مدت نمايش آن بسيار كوتاه و داراي يك سري محدوديت‌هايي است. استفاده از ويژگي  title  براي عناصر لينك مي‌تواند باعث شود كه موتورهاي جستجوگري نظير گوگل بهتر آنها را شناسايي و دنبال كنند. شايد براي كارهاي معمولي و ساده استفاده از ويژگيtitle  كافي به نظر رسد، اما در شرايطي ديگر و با توجه به وضعيت صفحه‌اي كه طراحي مي‌شود، برخي از لينك‌هاي موجود در صفحه نياز پيدا مي‌كنند تا اطلاعات كامل‌تري را با كيفيت نمايش بهتر، به كاربران نمايش دهند.

بر اين اساس و با استفاده از كتاب‌خانه قدرتمند جي‌كوئري و پلاگيني كه براي انجام اين كار نوشته شده است مي‌توان اين نياز را برطرف كرد.

با استفاده از پلاگينjTip  جي‌كوئري مي‌توانيدtooltip  هايي با امكانات بيشتر و ظاهري بهتر را براي لينك‌هاي موردنظر خود ايجاد كنيد، به نحوي كه اطلاعات كاملي را در مورد مطالبي كه در لينك مورد نظر قرار دارد، به كاربران نمايش دهيد.

اين پلاگين اطلاعات مورد نظر جهت نمايش را از طريق روشHttpXMLRequest  از سرويس دهنده دريافت و به كاربر نمايش مي‌دهد. با افزودن كلاسي با نام jTip  به لينك خود مي‌توانيد از امكانات اين پلاگين استفاده كنيد.
جهت استفاده از اين پلاگين ابتدا كد شناسايي جي‌كوئري توسط مرورگر را در قسمت  head  صفحه قرار دهيد:
و سپس كد شناسايي پلاگين را قرار دهيد:
طرز كار پلاگين jTip  به اين شكل است كه ابتدا بايد صفحه‌اي كه مايل هستيد اطلاعاتش به عنوانtooltip  نمايش داده‌شود را جداگانه ايجاد ‌كنيد، سپس آدرسhref  لينك موردنظرتان بايد به صفحه‌اي كه ايجاد كرده ايد اشاره كند. از اين طريق مي‌توانيدtooltip   مناسبي را براي لينك‌هاي خود ايجاد كنيد.

اما شايد اين سوال براي شما پيش آيد كه تكليف آدرس اصلي چه مي‌شود؟ پاسخ بسيار ساده است، اين پلاگين از انعطاف پذيري خوبي برخوردار است، به عنوان مثال فرض كنيد لينك شما قرار است به آدرس www.yahoo.com  اشاره كند و كاربران را به اين آدرس راهنمايي كند، بر اين اساس آدرس لينكي كه بايد در مشخصهhref  لينك قرار گيرد چيزي شبيه اين خواهد بود:

yahoo.htm صفحه اي است كه خودتان آن را ساخته ايد و در آن اطلاعاتي در مورد سايت ياهو قرار داده ايد تا كاربران اطلاعات بيشتري در مورد محتواي موجود در آن آدرس، كسب كنند.

 175Width= پهناي tooltip را مشخص مي‌كند و مي‌توانيد با تغيير آن  پهنايtooltip  را كنترل كنيد، ضمن اينكه مقدار ارتفاعtooltip   به صورت خودكار و بر اساس محتواي  yahoo.htm  مشخص مي‌شود.

link=http://www.yahoo.com  نيز آدرس لينك اصلي شما خواهد بود و از اين طريق مي‌توانيد كاربران را به آدرس مورد نظرتان راهنمايي كنيد.

در پايان لينك مورد نظر شما چيزي شبيه : خواهد بود و زماني كه  نشانه موس بر روي لينك قرار مي‌گيرد  tooltip  مورد نظر نمايش داده مي‌شود و با كليك بر روي لينك نيز به آدرس مورد نظر خواهيد رفت.

همانطور كه اشاره شد اين پلاگين از انعطاف‌پذيري خوبي برخوردار است و با استفاده از دانش و تجربه خود مي‌توانيد ظاهرtooltip  را به كلي تغيير داده و آن را همانگونه كه علاقه داريد نمايش دهيد.

طرز كار اين پلاگين را مي‌توانيد از طريق مراجعه به اين آدرس و دانلود فايل و اجراي آن ببينيد.

لینک دانلود

بهنام علیپور بازدید : 74 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)

منبع: www.parsviva.com  اخبار روز IT کروم گوگل

 

روز چهارشنبه گذشته، موسسه Nielsen Online گزارش داد در اولين هفته از انتشار مرورگر جديد گوگل كه كروم نام دارد تقريبا 2 ميليون نفر در ايالات متحده اين مرورگر را دانلود كرده‌اند. اين موسسه كه مبناي آمار خود را بر رفتار كاربران اينترنتي قرار داده است گزارش داد از 1 سپتامبر تا 7‌سپتامبر، 93/1 ميليون نفر اين مرورگر را دانلود كرده اند.

در اين گزارش آمده است  اين تعداد كاربر تقريبا 4/1 درصد از كل كاربران اينترنت ايالات متحده را تشكيل مي‌دهد.

 از نظر اين گزارش ممكن است اين تعداد ناچيز به نظر آيد اما در واقع پاسخي خوب به نسخه آزمايشي نرم افزاري است كه اكثر كاربران به آن به‌واقع نيازي ندارند زيرا اين مرورگر نسبت به ساير مرورگرهاي رايج تغييراتي نه چندان زياد دارد.

در حقيقت، مجاب كردن افراد به امتحان كروم آسان‌تر از مجاب كردن آنها به عوض كردن مرورگر محبوب خود است.
از  سه‌شنبه نيز گوگل كار روي نرم افزاري را شروع كرد كه هدف آن دسترسي افراد به آخرين بروز رساني‌هاي كروم است. بدين ترتيب، به نظر مي‌رسد اين شركت در پيشرفت هر چه بيشتر مرورگر  opensource  خود بسيار مصمم است.

موسسه Nielsen  با شمارش تعداد دفعات اشاره به مرورگر كروم در بلاگ‌ها و اتاق‌هاي گفتگو به اين نتيجه مي‌رسد كه پس از انتشار اين مرورگر بازار بحث در ارتباط با آن بسيار داغ بوده و در گزارش خود آورده است: « بحث حواشي اين مرورگر جديد و غير منتظره در اتاق‌هاي گفتگوي آنلاين بسيار پررنگ و پر رونق بود. در روز اول پس از انتشار، نام اين مرورگر تقريبا در يك درصد تمام مباحثات آنلاين مطرح شد كه كمي‌بيش از نصف ميزاني است كه براي  iPhone3G،  كه پيش از اين در تابستان منتشر شده بود، مطرح شد. »

 

بهنام علیپور بازدید : 81 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
ياهو با هدف افزايش كارايي و استفاده از وب‌سايت مسن و سالخورده‌ خود، به تعداد محدودي از كاربران، صفحه آغازين (homepage) جديدي را با قابليت شخصي كردن(customize) پيشنهاد كرده است. اين صفحه آغازين جديد بخشي در سمت چپ خود دارد كه فعاليتapplication هاي مختلف را گزارش مي‌كند. به‌طور مثال، كاربران مي‌توانند در اين بخش ايميل‌هاي جديد خود درYahoo Mail،AOL و Gmail را مشاهده نمايند يا به طريقي ديگر از دريافت توضيحات روي عكس‌هايشان درFlickr، اتفاقات ويژه تقويم و پيشنهادهاي مالي فعال درeBay مطلع شوند.

 شركت ياهو، با استراتژي باز خود در تلاش است تا برنامه‌نويسان را براي ساختapplication  هاي بيشتر  بر مبناي ويژگي‌هاي ياهو جلب كرده و مخاطبين خود را افزايش دهد.

لازم به يادآوري است ياهو پيش از اين  صفحه آغازين قابل تغيير ديگري را با نامMy Yahoo  ارائه كرده بود كه بنا به گفته شركت ياهو اين صفحه آغازين از بين نخواهد رفت و در آينده صفحه آغازين معمول ياهو به آن بسيار تشابه خواهد داشت.

سخنگوي اين شركت مي‌گويد: « ما براي كمك به افراد در جهت اطلاع از چگونگي وقايع دنياي پيرامون خود، تعريفي مجدد از مفهوم يك صفحه آغازين ارائه كرده‌ايم كه هم با شمايل پخش اخباريYahoo.com  متفاوت است و هم با شمايل شخصي My Yahoo . صفحه آغازين آينده آميزه‌اي از بهترين‌هاي هر دو نگرش خواهد بود. »

اگرچه بر ايجاد تغييرات در اين صفحه تمركز زيادي شده است، اما فعاليت بسياري نيز در ارتباط با ارتقاي شبكه‌هاي اجتماعي، موتورهاي جستجو و ديگر سايت‌هاي مرتبط در حال انجام است. هدف نهايي ياهو ارائه راه حل‌هاي مختلف در Yahoo.com  و تبديل كردن اين سايت به بخش فعال‌تري از زندگي آنلاين افراد است. ياهو با طراحي مجدد تغييرات محدودي را شروع كرده است تا اطلاعات آزمايشي اوليه‌اي براي مقايسه‌هاي بعدي به‌دست آورد، اما اين صفحه جديد در آينده تعييرات بيشتري را نيز شاهد خواهد بود.

 صفحه جديد هم‌اكنون به كمك زيرمجموعه كوچكي از كاربران در ايالات متحده، انگلستان، هند و فرانسه در حال آزمايش است و بنا به گفته سخنگوي شركت ياهو، از آنجا كه ياهو در آزمايش صفحه آغازين جديد خود گزينش تصادفي كاربران را مد نظر دارد، افراد نمي‌توانند تقاضاي استفاده از اين صفحه را داشته باشند. زمان انتشار گسترده نسخه نهايي اين صفحه نيز بستگي به چگونگي نتايج مرحله آزمايشي دارد.

شايان ذكر است بر مبناي آمار شركتComScore ، در ماه ژوئيه  حدود 314 ميليون نفر از وب سايت ياهو استفاده كرده اند.

 

بهنام علیپور بازدید : 81 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
شايد باور اين موضوع كمي سخت باشد ولي هفته گذشته نزديك به 50 خبر مختلف از گوگل تنها در رسانه‌هاي داخلي كشور ما ترجمه و منتشر شد! به عبارت ديگر، هفته گذشته به طور متوسط روزانه 7خبر جديد از اقدامات و فعاليت‌هاي متنوع اين گوگل مهارنشدني منتشر شد.
به اين ترتيب، هفته‌اي كه گذشت كاملا گوگلي بود و اگر تنها قصد پرداختن به 3 سطر از هر خبر مربوط به اين شركت را داشته باشيم، بايد گزارش مبسوطي از آب دربيايد.

به همين دليل مروري كوتاه بر عناوين برخي خدمات و فعاليت‌هاي گوگل كافي است تا در پايان متن دريابيد كه اين ماشين پولساز آمريكايي همچون ماري خوش خط و خال تقريبا به دور كليه خدمات الكترونيكي زندگي كاربران پيچيده است.

واقعيت اين است كه با روند موجود ديگر نمي‌توان گفت گوگل و بعد در ادامه به عبارت بزرگترين موتور جستجوي جهان اشاره كرد. نه! عبارت بزرگترين جستجوگر ديگر براي گوگل كوچك است، چون جستجو به يك قطره در اقيانوس خدمات و فعاليت‌هاي گوگل تبديل شده است. براستي خود گوگلي‌ها اگر بخواهند جايي خودشان را معرفي كنند، با انواع برتري‌هايي كه در دنيا دارند، از چه صفتي استفاده خواهند كرد.

خبر اول: اين كه گوگل تنها در عرض 10 سال توانست بنيانگذارانش را ميلياردر كند و اكنون به فهرست 10 برند جهاني برتر با ارزش راه يابد. ارزش نام تجاري گوگل با 43درصد افزايش از 8/17 ميليارد دلار به 59/25 ميليارد دلار رسيده است.

خبر دوم: اين كه كاربران سرويس ايميل گوگل اخيرا با مشكل افزايش هرزنامه‌هاي دريافتي روبه‌رو شده بودند؛ اما طبق اعلام گوگل اين مشكل اكنون برطرف شده است.

خبر سوم: اين كه وبلاگ‌نويسان شكايت‌هاي بسياري را براي بلاگر ارسال كرده‌اند و مقامات گوگل پذيرفته‌اند كه در اين سرويس مشكل وجود دارد و از تلاش براي رفع آن خبر دادند.

خبر چهارم: اين كه شركت گوگل براي رقابت با آيفون، با همكاري اپراتور تي موبايل اين هفته نخستين گوشي با سيستم‌عامل جديد خود موسوم به آندرويد را وارد بازار مي‌كند.

خبر پنجم: اين كه گوگل در حال آزمايش سرويس جديد فهرست كردن فايل‌هاي صوتي است كه پس از مشاهده واكنش كاربران به اين سرويس، براي توسعه امكان بارگذاري صوتي تصميم خواهد گرفت.

خبر ششم: اين كه بر اساس گزارش نيلسن آنلاين، نزديك به 2 ميليون نفر در آمريكا مرورگر وب كروم گوگل را در هفته‌ نخست انتشار دانلود كرده‌اند.

خبر هفتم: اين كه اگرچه گوگل از لحاظ احترام و سود در حال رشد است، اما شواهد حاكي است كه دوران ماه عسل را پشت سر گذاشته است. اين شركت در بخش محصولات اداري دچار مشكلات پرسنلي و كنترل كيفيت است كه باعث شده برخي از كاركنانش به شركت مايكروسافت مهاجرت كنند.

خبر هشتم: اين كه گوگل هنوز بر سر ادامه برنامه‌اي كه طي آن كاربران اجازه خواهند داشت، نتايج جستجو در اين موتور را به سليقه خود تنظيم يا حذف و سپس به آنها توضيحاتي اضافه كنند، مانده است!

خبر نهم: اين كه گوگل اميدوار است اگر شركت‌ها از نرم افزار كروم به عنوان بستر مادر استفاده كنند، ابزارهاي معمولي نصب شده روي كامپيوتر را ترك كنند. به اين ترتيب، نرم‌افزارهاي Office و Exchange مايكروسافت جاي خود را به Google Docs و Gmail خواهند داد!

خبر دهم: اين كه گوگل نسخه جديد نرم‌افزار گوگل دسك‌تاپ براي ويندوز را با توجه ويژه به مقوله سرعت عرضه كرد. اين نرم‌افزار فايل‌هاي رايانه را به فهرست درمي‌آورد و در نتيجه كاربران مي‌توانند رايانه‌ خود را جستجو كنند.

خبر يازدهم:  اين كه اين شركت در حال بررسي به‌كارگيري ابررايانه‌هاي لازم براي فعاليت موتورهاي جستجوي اينترنتي‌اش در كشتي‌هاي لنگر انداخته در 11 كيلومتري دور از ساحل است. ديتاسنترهاي مستقر روي آب از انرژي امواج براي برق و خنك كردن رايانه‌هاي خود استفاده خواهند كرد و هزينه‌هاي گوگل را كاهش خواهند داد.

خبر دوازدهم: اين كه نسخه جديدي از Google Maps براي تلفن‌هاي همراه عرضه شده كه شامل پشتيباني از ديد خياباني و همچنين مسيرهاي پياده‌روست و به كاربران امكان مي‌دهد به مرور عكس‌هايي با زاويه‌ ديد 360 درجه بپردازند.

خبر سيزدهم: اين كه با وجود كوشش رقبايش، گوگل سلطان مطلق جستجو در سراسر جهان و همچنين ايالات متحده است. بنابر آخرين تحقيقات به عمل آمده، سهم بازار اين شركت در آمريكا (خانوارها، ادارات و دانشگاه‌ها) برابر با 63 درصد در ماه اوت بوده است كه نسبت به 61 درصد در ماه جولاي افزايش نشان مي‌دهد.

براستي چگونه شركتي كه تنها چند روز پيش دهمين سالگرد تاسيسش را جشن گرفت، به چنين موفقيتي دست يافته است؟

 

بهنام علیپور بازدید : 104 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)

منبع: www.parsviva.com آموزش راه اندازی وایرلس

 

امروز تصميم گرفتم كمي بحث رو تخصصي تر كنم و بريم سراغ چيزهايي كه خارج از قسمت برنامه هاي موبايل هستند. تمامي شما دوستان علاقه داريد از اينترنت بر روي گوشي خود بهره ببريد. با استفاده از اينترنت بر روي گوشي ديگر شما كمتر كارتان با كامپيوتر خواهد بود.

چون هر برنامه، موزيك، عكس و... را به راحتي مي توانيد بر روي گوشي بارگذاري نماييد و بدون نياز به كابل بارگذاري كنيد. اما متاسفانه سيستم اينترنت مخصوص گوشي (GPRS)  در ايران داراي سرعت بالايي نيست و همچنين استفاده از آن براي فايل هايي با حجم هاي بالاي 1 مگابايت خيلي گران تمام خواهد شد. اما خوشبختانه راه هاي ديگري هم براي اين كار وجود دارد ، موبايل هاي جديد معمولا داراي سيستم وايرلس هستند كه ارتباط پرسرعت را بر روي گوشي ميسر مي سازند. شما مي‌توانيد با مراجعه به سايتGsmarena.com  از اينكه گوشي شما داراي چنين سيستمي هست يا خير مطلع گرديد. كافي است براي اين كار به قسمت مربوط به مشخصات گوشي خود رفته و قسمت WLAN  را ملاحظه بفرماييد .

آموزش امروز ما نحوه اتصال اينترنت به گوشي از طريق همين سيستم يعني وايرلس مي باشد. توجه داشته باشيد كه علاوه بر گوشي، كامپيوتر شما نيز بايد داراي سيستم Wireless  باشد. اكثر نوت بوك ها داراي اين سيستم هستند. اما اگر كامپيوتر شما وايرلس ندارد مي‌توانيد با صرف هزينه 30-25 هزار تومان اين دستگاه را تهيه كنيد و از امكانات آن بهره ببريد. آنها معمولا به 2 شكل يافت مي شوند. يا به صورت كارت هاي PCI  بوده كه بر روي مادربورد نصب شده و يا به صورت USB  بوده كه به درگاه USB  شما وصل مي‌گردد. حال شما بعد از خريد و نصب يكي از آنها بايد بسته نرم افزاري راه‌انداز آن را نيز نصب كنيد. ما براي سردرگم نشدن شما اين آموزش را به سه دسته تقسيم كرديم كه در زير شاهد آن ها خواهيد بود.

تنظيمات وايرلس كامپيوتر

بعد از نصب كامل دستگاه شما شاهد گزينه Wireless Network Connection  در قسمت network connection  كامپيوتر خود خواهيد بود كه نشان گر آن است كه دستگاه مورد نظر به خوبي بر روي سيستم شما نصب شده است.

 براي شروع كار بر روي Wireless Network Connection  كليك راست كرده و Propertis  را انتخاب كنيد . سپس بر رويinternet Protocol TCP/IP  دو بار كليك كنيد تا باز شود . گزينه Use the following IP address را  فعال كرده و در قسمت IP address  عددهاي 1.0.168.193  را وارد كنيد .

 سپس در قسمت Subnet mask عدد هاي 5.225.225.255  را نيز وارد كرده و OK كنيد.

 سپس در همان قسمت بر روي ٌWirelss Network  كليك كرده تا منوي آن نمايان شود. در آنجا ابتدا گزينه Use Windows to configure my wireless network setting  را تيك بزنيد سپس بر روي گزينه Add كليك كنيد كه قسمت مربوطه نمايان شود . در قسمت network name  كلمهPc  را تايپ كنيد و گزينه Network authentication  را بر روي Open  و ِData encryption  را نيز بر روي Disabled  قرار دهيد . همچنين تيك مربوط به گزينهThis is a Computer to Computer add hoc  را نيز علامت زده و OK  كنيد. تنظيمات مربوط به دستگاه وايرلس ما تموم شد و به سراغ تنظيمات به اشتراك گذاري اينترنت و دستگاه مربوطه مي رويم.

به اشتراك گذاري اينترنت‌

دوباره به قسمت network connection  خود رفته و اين بار بر روي دسترسي  اينترنت خود كليك راست كرده و propertis  را انتخاب كنيد. سپس در قسمت Advenced  آن گزينه allow other network user to  را تيك زده سپس در قسمتHome networking connection   گزينهWireless Network Connection  را انتخاب كرده و OK كنيد. در اينجا اينترنت با دستگاه وايرلس به اشتراك گذاري و يا به اصطلاح Share  شد. حال كار ما با كامپيوتر تمام شده است. بهتر است به سراغ گوشي برويم .

تنظيمات گوشي موبايل‌

در حالت عادي و در بيشتر گوشي هاي سوني اريسكون قسمته  WLAN  گوشي داراي گزينه Easy Lan  هست كه بدون تنظيمات خاصي با دستگاه وايرلس شما ارتباط برقرار كرده و شما به راحتي مي‌توانيد به اينترنت متصل شويد. اما در بعضي از مواقع و همچنين گوشي هاي نوكيا اين اتفاق نمي افتد و شما بايد براي موبايل خود يك نقطه دسترسي ايجاد كرده تا گوشي شما بتواند با اينترنت ارتباط برقرار كده و به آن متصل شود. براي اين كار ابتدا به قسمت:

 Menu-Tools-Settings-Connection-
Access Points

 گوشي خود رفته و در قسمتOption  گزينه New Acceess Point  را انتخاب كنيد.

منويي براي شما ظاهر خواهد شد كه شما بايد گزينه هاي آن را به صورت زير تكميل كنيد .

Connection Name : Mobile
Data bearer : Wireless LAN
Access Point Name : Enter Manually - Pc
Network Status : Public
WLAN network mode : Ad-hoc
WLAN security Network : Open Network
بقيه گزينه ها رو هم بگذاريد به همان شكل بماند. دكمه Option  را بزنيد و Advenced Setting  را انتخاب كنيد و 3 گزينه آن را بدين صورت كامل كنيد.

1Ad-hoc Channel : User Defined :
Proxy Server Address : None
0Proxy Port Number :
سپس بر روي IPv4 Setting كليك كرده و تنظيمات آن را نيز به صورت زير تغيير مي دهيم.

.168.192,2.0 Phone Ip Address :
0.225.225.225 Subnet Mask :
.168.192,1.0 Default Gateway :
DNS address : Automatic
سپس Back را بزنيد و روي قسمت IPv6 Setting  كليك كنيد و تنها گزينه آن را كه DNS address  هست رو به Well-known  تغيير دهيد. سپسBack  را بزنيد تا به قسمتAccess Points ‌ها برگرديد. خواهيد ديد كه يك اكسس پوينت به نام Mobile  براي گوشي شما ساخته شده است.

حال به نرم افزار ديدن صفحات وب بر روي گوشي خود برويد و بر روي آن كليك كنيد. يك آدرس اينترنتي به آن داده و منتظر بمانيد تا قسمت Select Access Points نمايان شود. در آنجا خواهيد ديد كه گزينه‌اي به نام Mobile وجود دارد. بر‌روي آن يك بار كليك مي‌كنيم و منتظر مي مانيم. بعد از گذشت چند ثانيه با پيغامWeb . No Gateway Replay  رو برو خواهيم شد. اگر به پايين صفحه نمايشگر كامپيوتر خود دقت كنيد خواهيد ديد آيكن‌هاي مربوط به وايرلس از حالت قرمز به حالت سبز، كه بيانگر ارتباط دستگاه با گوشي شما هست درخواهد آمد.

حال يك بار ديگر به نرم‌افزار ديدن صفحات وب بر روي گوشي خود برويد و بر روي يك آدرس اينترنتي كليك كنيد. اين بار در قسمت Select Access Point  گزينه Search For WLAN  را انتخاب كنيد . خواهيد ديد كه گزينه اي به نام Pc كه همانا اينترنت كامپيوتر شما مي باشد را پيدا خواهد كرد. بر روي آن كليك كنيد و از وب گردي و كليه امكانات اينترنتي از جمله دانلود فايل با سرعت بالا - آپ ديت نرم افزار هاي گوشي - دانلود موزيك - استفاده از قسمت شبكه بازي‌هايN-Gage II  در گوشي هاي نوكيا و هزاران امكانات ديگر بهره ببريد .

اين كار علاوه بر نداشتن هزينه به كساني كه داراي اينترنت پرسرعت ADSL هستند اين امكان را مي‌دهد كه انواع فايل‌ها را با سرعت بالا بر روي گوشي خود بارگذاري كرده و از آنها استفاده كنند.

 

بهنام علیپور بازدید : 82 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)

منبع: www.parsviva.com  پرسش و پاسخ ویندوز

 
آيا در قسمتemail مي‌شود بيشتر از پنج (آهنگ و فايل) در قسمتattach ارسال كرد؟

معمولا هر ارايه دهنده سرويس پست الكترونيكي، مقدار مشخص خود را دارد كه بيشتر محدوديت حجمي دارد تا محدوديت تعداد. به اين مفهوم كه شما يك فايل با بيشتر از 10 مگابايت نمي‌توانيد پيوست كنيد در حالي كه 10 فايل با كمتر از 10 مگابايت مي‌توانيد پيوست كنيد. زماني كه تعداد فايل‌ها زياد است، يك راهكار مناسب اين است كه همه آنها را به قالب يك فايل rar تبديل كنيم.

وقتي در سايت گوگل مطلبي تلفيقي( فارسي-انگليسي) رو براي سرچ وارد مي‌كنم حروف انگليسي به سمت راست آمده وجمله بندي صحيح آن بهم ميريزد. راهنمايي بفرماييد؟

براي استفاده تركيبي از متون فارسي و لاتين، كليدهاي ctrl + shift  راست را بزنيد. با اين كار جهت نوشتار شما از راست به چپ خواهد شد.

فايل هاي ويدئويي كه در يو تيوب لود مي شوند و ما مي بينيم در كجاي كامپيوتر ذخيره مي‌شوند.

در فايرفوكس و اينترنت اكسپلورر چنين فايل‌هايي را مانند ديگر فايل‌ها نمي‌توانيد روي سيستم خود داشته باشيد.
به اين‌گونه فايل‌ها اصطلاحاStream  مي‌گويند و مستقيما از سرور ارايه دهنده آن ارسال مي‌شود. البته نرم‌افزارهايي براي دريافت اين‌گونه فايل‌ها و ذخيره آنها بر روي سيستم وجود دارد.

چه فرقي بين نرم‌افزارanti virus  و نرم‌افزارinternet security  هست و آيا مي‌توان از هر دو هم‌زمان استفاده كرد؟

دوست عزيز برنامه‌هاي آنتي‌ويروس سيستم شما را براي يافتن ويروس جستجو مي‌كند (البته در بيشتر آنتي‌ويروس‌ها امكانات بيشتري نيز وجود دارد). اما برنامه‌هايي با عنوان internet security  از سيستم شما در مقابل ورود فايل‌هاي خطرناك (ويروس، اسپم، ورم، تروجان و ...) از طريق اينترنت محافظت مي‌كند. نوع كاركرد اين دو برنامه با هم متفاوت است و در مورد سوال دوم البته، مي‌توان به‌طور هم‌زمان از هر دو برنامه استفاده كرد.

آيكونmy Computer  و My Document  من حذف شده است. چگونه آنها را برگردانم؟

روي desktop (بدون انتخاب چيزي) كليك راست كرده، گزينه Properties  را انتخاب كنيد. لبهdesktop  را بيابيد. گزينه Customize desktop  را انتخاب كنيد. در قسمت Desktop Icons  گزينه‌هايMy Computer  و My Document  را تيك بزنيد. پنجره‌ها را تاييد كنيد تا بسته شوند. گزينه‌هاي انتخابي شما روي desktop  خواهند بود.

گزينهOPEN IN NEW WINDOW  از ايميل من حذف شده است و من نمي‌توانم ايميل‌هايم را در يك پنجره جداگانه ببينم. اشكال از كجاست؟

از CD  ويندوز، اكسپلورر خود را دوباره نصب كنيد. براي بازكردن لينك در صفحه جديد مي‌توانيد با نگه‌داشتن كليد Shift ، روي لينك كليك كنيد.

از آنجايي كه تعداد فايلها و فولدرهاي من زياده،من براي پيدا كردن آنها از فشردن حرف اول روي كيبورد استفاده مي كنم.اما متاسفانه مدتي است كه اين قابليت غيرفعال شده وفقط براي فايل هاي با نام عددي كار مي كنه.اگر راهنمايي كنيد ممنون مي‌شم.

بهتر است فايل‌هاي سيستمي خود را دوباره نصب كنيد. براي اين منظور با قرار دادنCd ويندوز درCDRom  مي‌توانيد در محيط command prompt  از دستور sfc /scannow استفاده كنيد.

قبل از اين‌كار مطمئن شويد كه يكي از فايل‌هاي فولدر را انتخاب كرده‌ايد.

سپس مطمئن شويد كه زبان سيستم شما انگليسي (برحسب نام فايل‌هايتان) است. آنگاه حرف دلخواه را فشار دهيد.

خيلي وقت پيش آنتي ويروس آواست رو نصب كرده بودم وبعد از مدتي پاك كردم حالا كه مي‌خوام آنتي ويروس كسپراسكاي ورژن 8 رو نصب كنم در بين نصب اخطار ميده كه نبايد آنتي ويروس ديگري روي سيستم باشه وبايد آواست رو پاك كني در حالي كه مدتها پيش پاك كرده بودم حالا من بلاتكليف موندم كه بايد چه‌كار كنم؟

دوست عزيز، اميدواريم منظور شما از پاك كردن برنامه Uninstall  باشد. اگر آن را Uninstall  نكرده‌ايد. مجددا آن را نصب كنيد (در همان درايو) سپس نسبت بهUninstall  آن اقدام كنيد. قبل ازUninstall  مطمئن شويد كه هيچ Service  از اين نرم‌افزار فعال نمي‌باشد. احتمالا آنتي ويروس قبلي شما كاملا از روي سيستم شما حذف نشده است.

چگونه مي توان كاري كرد كه در زمان اتصال به اينترنت ديال آپ وقتي كسي با تلفن منزل تماس مي‌گيرد . اينترنت خود به خود قطع شود ؟

براي اين منظور نرم‌افزارهايي (مانند( Phone Tray Dial up  وجود دارد كه در زمان اتصال به اينترنت، به محض خوردن زنگ تلفن، روي سيستم شما پيغامي ظاهر مي‌شود كه آيا مي‌خواهيد به تلفن جواب دهيد يا به اتصال به اينترنت ادامه مي‌دهيد؟ قطع شدن خودكار اينترنت نيز از ديگر امكانات اين‌گونه نرم‌افزارهاست.

 

بهنام علیپور بازدید : 106 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)

منبع: www.parsviva.com  تکنیک های برتر اکسل 8

 

اكسل سبك‌هايي را كه ما تعريف كرده‌ايم با توجه به اين كه در كدام كار پوشه ايجاد شده‌اند ذخيره مي‌كند. براي استفاده از سبكي كه در كار پوشه ديگري قرار دارد، ما نياز داريم كه آنها را از يك كار پوشه به كار پوشه ديگر كپي كنيم.

در اين حال يك كار پوشه جديد را انتخاب و سپس باز مي‌كنيم:

1 - گزينهStyle  Format  را انتخاب كرده.

2 - روي Merge  كليك مي‌كنيم.

3 - در كادر محاوره‌اي Merge style كار پوشه‌اي را كه حاوي سبك‌هاي مورد نظر است انتخاب كرده وOk  را كليك مي‌كنيم.

4 -  اگر كادري باز شد و سوال  If you want merge style with same format ظاهر گرديد روي Ok كليك مي‌كنيم.
البته اگر ما در كار پوشه فعلي، سبك‌هاي همنام سبك‌هايي كه مي‌خواهيم از كار پوشه ديگري وارد كنيم، اين كار باعث از بين رفتن سبك‌هاي قبلي شده و سبك‌هاي جديد جايگزين مي‌گردد.

5 - در كادر محاوره‌اي Style روي Ok كليك مي‌كنيم.

توجه: ما تنها مي‌توانيم سبك‌ها را از بين كار پوشه‌هاي باز كپي كنيم. قبل از كپي مطمئن شويم كه كار پوشه حاوي سبك، باز است.

 

بهنام علیپور بازدید : 80 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)

منبع: www.parsviva.com  مرورگر فایرفاکس آزار دهنده

 

به تازگي نرم‌افزاري را با حجم 700 مگابايت از اينترنت دانلود كردم. مراحل دانلود با موفقيت سپري شد اما قبل از اتمام مرحله ذخيره‌سازي فايل نهايي روي هاردديسك با پنجره‌اي تحت عنوان Scanning for Viruses مواجه شدم!
قابليت ويروس‌يابي فايل‌هاي دانلود شده يكي از امكانات جديدي است كه در فايرفاكس 3 در نظر گرفته شده است.
به‌طور معمول وقتي فايلي را از اينترنت دانلود كنيد مرورگر به سرعت فايل دانلود شده را بررسي كرده و آن را در هاردديسك شما ذخيره مي‌كند اما در صورتي كه فايلي حجيم را از اينترنت دانلود كنيد خواهيد ديد كه پنجره اسكن فايل براي مدت‌ها باز مانده و هيچ فعاليتي نيز صورت نمي‌گيرد.

خوشبختانه در صورت بروز چنين مشكلي با بستن اين پنجره توسط كاربر، به فايل دانلود شده صدمه‌اي وارد نمي‌شود و مي‌توانيد از آن استفاده كنيد اما نكته قابل توجه در اين بخش، به‌كارگيري نا‌بجاي اين قابليت توسط سازندگان اين مرورگر است! بگذاريد كمي بيشتر توضيح دهيم. در به‌كارگيري اين قابليت، مرورگر فايرفاكس وجود ويروس ياب در سيستم‌عامل شما را تشخيص داده و در صورت پيدا كردن آن، تمام فايل‌هاي دانلود شده را با استفاده از آن بررسي مي‌كند ( در اين مرحله انجام اين كار بيهوده است چرا كه ويروس‌ياب‌ها به‌طور آنلاين و لحظه به لحظه تمام فايل‌هاي ذخيره شده روي هارد ديسك را مورد بررسي قرار مي‌دهند و نيازي به بررسي مجدد آنها نيست) .

در حالتي ديگر چنانچه ويروس‌يابي روي سيستم شما يافت نشود اجراي اين قابليت نيز  امكان‌پذير نيست و مي‌توان گفت وجود اين قابليت در مرورگر بدون دارا بودن ويروس‌ياب روي سيستم كاربران نيز بيهوده است.با يك نتيجه‌گيري ساده مي‌توان گفت وجود يا عدم وجود اين قابليت در مرورگر فايرفاكس در هر دو حال بيهوده و اضافه است!

اگر شما هم با نتيجه‌گيري ما موافقيد و مي‌خواهيد اين قابليت را در فايرفاكس 3 غيرفعال كنيد مي‌توانيد به روش زير عمل نماييد:

در نوار آدرس مرورگر عبارت  about:config  را وارد كرده و پس از فشردن كليد Enter  روي كليد به نمايش درآمده در وسط صفحه با عنوان‌ I, ll be careful, I promise  كليك كنيد.

حالا در كادر فيلتر عبارت زير را وارد كرده   browser.download.manager.scanWhenDone : و پس از فيلتر شدن تمام تنظيمات، روي گزينه‌ باقي‌مانده دوبار كليك كنيد. تا مقدار  value  در آن به عبارت  False  تغيير كند.

از حالا به بعد اين قابليت بيهوده در مرورگر شما غيرفعال شده است. در چنين حالتي چنانچه ويروس‌يابي روي سيستم شما نصب باشد تمام فايل‌هاي دانلود شده توسط ويروس‌ياب بررسي مي‌شوند و چنانچه ويروس‌يابي روي سيستم‌عامل شما نصب نباشد نيز بررسي روي آنها صورت نخواهد گرفت كه اين دو حالت هيچ تفاوتي با قبل از مراحل غيرفعال‌سازي امكان ويروس‌يابي در مرورگر فايرفاكس ندارند!

 

تعداد صفحات : 52

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 737
  • بازدید ماه : 737
  • بازدید سال : 5,183
  • بازدید کلی : 44,306