برای ورود به این سایت و عضویت در آن اینجا را کلیک کنید.
![The image “http://noalam.persiangig.com/Post%20Images/Khalafi.gif” cannot be displayed, because it contains errors.](http://noalam.persiangig.com/Post%20Images/Khalafi.gif)
انساندو دهان دارد: یكى گوش كه دهان روح او است و دیگر دهان كه دهان تن او است.این دو دهان خیلى محترماند. انسان باید خیلى مواظب آنها باشد. یعنى بایدصادرات و واردات این دهنها را خیلى مراقب باشد. آنهایىكه هرزه خوراكمىشوند، هرزه كار مىگردند. كسانى كه هرزه شنو مىشوند، هرزه گومىگردند.
وقتى واردات انسان هرزه شد، صادرات او هم هرزه و پلید وكثیف مىشود. یعنى قلم او هرزه و نوشتههایش زهرآگین خواهد داشت. حضرتوصى، امیرالمؤمنین، علیه السلام فرمود: عمل نبات است و هیچ نبات از آببىنیاز نیست و آبها گوناگوناند. هر آبى كه پاك است، آن نبات هم پاك ومیوهاش شیرین خواهد بود; و هر آبى كه پلید است، آن نبات هم پلید و میوهاو تلخ است.*
خود عمل، حاكى است كه از چه آبى روییده شده است.
بدانكه باید تخم و ریشه سعادت را در این نشأ، در مزرعه دلتبكارى و غرس كنى.اینجا را دریاب، اینجا جاى تجارت و كسب و كار است; و وقت هم خیلى كماست. وقتخیلى كم است و ابد در پیش داریم. این جمله را از امیرالمؤمنینعلیه السلام عرض كنم، فرمود: «ردوهم ورود الهیم العطاش» ; یعنى شترانتشنه را مىبینید كه وقتى چشمشان به نهر آب افتاد چگونه مىكوشند ومىشتابند و از یكدیگر سبقت مىگیرند كه خودشان را به نهر آب برسانند، شماهم با قرآن و عترت پیغمبر و جوامع روایى كه گنجهاى رحماناند این چنینباشید. بیایید به سوى این منبع آب حیات كه قرآن و عترت است. وقتخیلى كماست و ما خیلى كار داریم. امروز و فردا نكنید. امام صادق علیه السلامفرمود: «اگر پرده برداشته شود و شما آن سوى را ببینید، خواهید دید اكثرمردم به علت تسویف، به كیفر اعمال بد اینجاى خودشان مبتلا شدهاند .»تسویف یعنى سوف سوف كردن، یعنى امروز و فردا كردن، بهار و تابستان كردن،امسال و سال دیگر كردن.
وقت نیست، و باید به جد بكوشیم تا خودمان را درستبسازیم.
رسالتتبیین «مکتب» و تصحیح باورهای مردم در مسائل عقیدتی و بینشی، بر عهده«امام» است. امامان با سخن و عملشان هم صورت صحیح اعتقادات رامینمایانند، هم با انحرافات عقیدتی مقابله و مبارزه میکنند. این کهتوحید ناب چیست و خداباوری و عقیده به مبدا و معاد چه نقشی در زندگی داردو شیوه انبیا و مرامشان کدام است و تداوم خط رسالت در قالب «امامت» چگونهاست و دین چیست و اهلبیت علهیمالسلام کیانند و چه مسوولیتی دارند ووظیفه امت در قبال امام چیست، همه و همه جلوههایی از «پیامهای اعتقادی»عاشورا است. اگر به قیام سیدالشهداء علیهالسلام از این دیدگاه بنگریم،درسهای عظیمی را خواهیم آموخت و عاشورا را کلاس درسی خواهیم یافت که درسخنان امام و عاشوراییان، متجلی گشته است.
حتی رجزهای اصحاب امام و خطبههای امام و اهلبیت، چه قبل از شهادت و چه در مقطع اسارت، پر از نکتههای عقیدتی است.
علاوهبر بُعد نظری و تبیین خطوط اصلی و روشن دین، تجلی این باورها در عمل آنان،جلوه دیگری از بعد اعتقای مساله است. مثلا «توحید» را نه صرفا از بعدنظری، بلکه توحید در عبادت و اطاعت را نیز در صحنه عاشورا و انقلاب امامحسین علیهالسلام میتوان دید و این، بسی آموزندهتر و تاثیرگذارتر ازجنبه فکری و ذهنی موضوع است. عقیده به خدا و قیامت، نه تنها به صورت یکباور خشک ذهنی، بلکه منشا اثر در زندگی فردی و اجتماعی مسلمان مطرح است وتلاشهای او را حتی در صحنه مبارزه، جهت میدهد. اعتقاد به امامت نیز، نهصرفا در حد یک بحث کلامی و احتجاجات قرآنی و حدیثی در مورد این که پس ازپیامبر، چه کسی خلافت دارد، بلکه به عنوان نظام سیاسی و پذیرش ولایتپیشوای صالح و خط مشی منطبق بر قرآن و سنت رسول و این که چه کسی شایستهزمامداری امت اسلامی است، مطرح میگردد.
جایگاه اهلبیت پیامبرصلیالله علیه و آله در جامعه اسلامی نیز از همین زاویه قابل طرح است ونیز اصل مساله رسالت حضرت محمد صلیالله علیه و آله و قرآن و وحی و شفاعتو ... بايد هر کدام به نحوی که دارای «پیام» است، در نهضت عاشورا موردمطالعه قرار بگیرد. تنها در این صورت است که حرکت عاشورایی در امتدادزمان، گسترش و دوام مییابد و نسلهای امروز و آینده را در مورد خطاب قرار میدهد و هدایتگر میشود.
بعد اعتقادی کربلا نبایدمورد غفلت قرار گیرد، هم محتواهای عقیدتی که در مجموعه این حماسه متجلیاست، هم اساس نهضت کربلا که برای حفظ باورهای ناب از زوال تحریف بود. اینهدف مهمی بود که شهید بزرگی همچون ابا عبدالله الحسین علیهالسلام فدایتحقق آن شد.
در سخنان امام حسین علیهالسلام و یاران او،مفاهیم بلندی از اعتقادات در محورهای خداشناسی، رسالت انبیاء، نقش وحی وقرآن در زندگی، اصالت دین و گمراهی بدعتگذاران، زندگی ابدی و حیات پس ازمرگ، بهشت و جهنم، حساب و اجر و عذاب، شفاعت، حقانیت امامان برای ولایت وخلافت، وظیفه مردم نسبت به حجج الهی، نفاق دنیاپرستان، استفاده از عقایددینی برای اغفال مردم و ... دیده میشود که جای مطالعه دارد.
عقیدهبه «توحید» و خداباوری، تنها در ذهن یک مسلمان موحد نمیماند، بلکه در همهشوون و شرایط و زوایای زندگی او سایه میافکند. این که خدا کیست و چیست واین شناخت چه تاثیری در زندگی عملی و موضعگیریهای اجتماعی مسلمان دارد،جایگاه این عقیده را در حیات، نشان میدهد.
عقیدهبه خدایی که راست است، راست میگوید، وعدههایش تخلفناپذیر است، اطاعتشواجب است، نارضایی او موجب دوزخی شدن است، در همه حال، حاضر و ناظر انساناست، کمترین کار انسان از علم و بصیرت او پنهان نیست، مجموعه این باورهاوقتی به صورت «یقین» در آید، موثرترین عامل تاثیرگذار در زندگی است.
مفهوم توحید، تنها در بینش و دیدگاه نیست، بلکه در بعد عملی، به «توحید در اطاعت» و «توحید در عبادت» تبدیل میشود.
امامحسين علیهالسلام پیشاپیش، از شهادت خود، با خبر بود و جزییات آن را هممیدانست. پیامبر اکرم صلیالله علیه و آله نیز مکرر این حادثه را پیشگوییکرده بود. این علم و اطلاع قبلی، نه تنها رای او را بر ادامه راه و ورودبه میدان جهاد و شهادت، سست یا آمیخته به تردید نکرد، بلکه شهادتطلبی اورا افزونتر ساخت. آن حضرت با همین ایمان و باور، به کربلا آمد و به جهادپرداخت و عاشقانه به دیدار خدا شتافت.
حضرتضمن خطابهای که درباره حرکت خویش و امتناع از بیعت و استناد به نامههایکوفیان بود، در پایان، ضمن گلایه از عهدشکنی کوفیان فرمود: «تکیهگاهمخداست و او مرا از شما بینیاز میکند. «سَیُغنی اللهُ عَنکُم» در ادامهراه نیز وقتی با عبدالله مشرقی ملاقات کرد و او و همراهش اوضاع کوفه و گردآمدن مردم را برای جنگ با آن حضرت بیان کردند، پاسخ امام این بود که«حَسبِیَ اللهُ وَ نِعمَ الوَکیلُ.»
حتی در مواردمتعددی اصحاب و بستگان و اقوام او از روی خیرخواهی و دلسوزی آن حضرت را ازرفتن به عراق و کوفه بر حذر میداشتند و بیوفایی مردم و مظلومیت و تنهاییپدرش امیرالمومنین و برادرش امام مجتبی علیهالسلام را یادآور میشدند. هریک از اینها کافی بود که در دل فرد معمولی، ایجاد تردید کند، اما باورروشن و عقیده یقینی او و خدایی دانستن این راه و انتخاب، سبب شد در مقابلعوامل یاسآفرین و تردیدساز بایستد و قضای الهی و مشیت او را بر هر چیزمقدم بدارد. وقتی ابن عباس از امام حسین علیهالسلام میخواست که راهدیگری جز رفتن به عراق برگزیند و با بنیامیه در نیفتد، حضرت ضمن تبییناهداف و نیّات امویان، فرمود: «انّی ماضٍ فی امرِ رسولِالله صلیاللهعلیه و آله حَیثُ اَمَرَنی و اِنّا لله و انّا الیهِ راجعون»(1) و تصمیمخود را در پایبندی به فرمان حضرت رسول و بازگشت به جوار رحمت خدایهستیآفرین باز گفت؛ چرا که به حقانیت راه و درستی وعدههای خدا باور داشت.
«یقین»،نمودی از وضوح و روشنی باور نسبت به دین و فرمان خدا و حکم شریعت است.گوهر یقین در هر جا که باشد، او را مصمم و بیباک میسازد. صحنه عاشوراجلوه یقین بود. یقین به حقانیت راه خود، یقین به باطل بودن دشمن، یقین بهحق بودن معاد و حساب و محاسبه رستاخیز و یقین به حتمیت مرگ و ملاقات باخدا، در درجه بالایی در دل امام و عاشوراییان وجود داشت و جهتدهندهمقاومت و کیفیت عمل و ثبات قدم در راه انتخابی بود.
«استرجاع»(گفتن انا لله و انا الیه راجعون) علاوه بر آن که هنگام آگاهی از مرگ یاشهادت کسی گفته میشود، در منطق امام حسین علیهالسلام، یادآور فلسفه بلندهستی و حیات و سرنوشت «از اویی و به سوی اویی» است که بارها امام در طولراه آن را بر زبان آورد، تا این عقیده، جهت دهنده تصمیمها و عملها باشد.
یقین»،هم در «موضوع» بود؛ یعنی شناخت روشن هدف و راه و وضعیت، هم در «حکم» بود؛یعنی تکلیف بودن جهاد و شهادت در آن شرایط به نفع اسلام، هم در عقیده به«خدا» و هم به «آخرت» بود که مقوم اصلی پا گذاشتن در میدانی است که گروهیمیخواهند جان بدهند و فدا شوند. وقتی وهب بن عبدالله برای دومین بار دركربلا به میدان جنگ رفت، در رجز خویش، خود را با عناوینی همچون «مومن بهرب» و «موقن به رب» معرفی کرد. (2)یقین»، هم در «موضوع» بود؛ یعنی شناختروشن هدف و راه و وضعیت، هم در «حکم» بود؛ یعنی تکلیف بودن جهاد و شهادتدر آن شرایط به نفع اسلام، هم در عقیده به «خدا» و هم به «آخرت» بود کهمقوم اصلی پا گذاشتن در میدانی است که گروهی میخواهند جان بدهند و فداشوند. وقتی وهب بن عبدالله برای دومین بار در كربلا به میدان جنگ رفت، دررجز خویش، خود را با عناوینی همچون «مومن به رب» و «موقن به رب» معرفیکرد. (2)
توحید در نصرتخواهی و فقط و فقطبر خدا اعتماد کردن، از جلوههای دیگر نقشآفرینی عقیده در عمل است. امامحسین علیهالسلام تنها تکیهگاهش خدا بود، نه نامهها و حمایتها وشعارها. وقتی سپاه حر راه را بر کاروان امام بست، حضرت ضمنخطابهای که درباره حرکت خویش و امتناع از بیعت و استناد به نامههایکوفیان بود، در پایان، ضمن گلایه از عهدشکنی کوفیان فرمود: «تکیهگاهمخداست و او مرا از شما بینیاز میکند. «سَیُغنی اللهُ عَنکُم» (3) درادامه راه نیز وقتی با عبدالله مشرقی ملاقات کرد و او و همراهش اوضاع کوفهو گرد آمدن مردم را برای جنگ با آن حضرت بیان کردند، پاسخ امام این بود که«حَسبِیَ اللهُ وَ نِعمَ الوَکیلُ.» (4)
صبح عاشورا نیز،وقتی سپاه کوفه با همهمه رو به اردوگاه امام تاختند، دستانِ نیایشگر امامحسین علیهالسلام رو به آسمانها بود، وی چنین میگفت: خدایا! در هرگرفتاری و شدت، تکیهگاه و امیدم تویی و در هر حادثه که برایم پیش آید،پشتوانه منی، چه بسا در سختیها و گرفتاریها که تنها به درگاه تو رویآورده و دست نیاز و دعا به آستان تو گشودم و تو آن را بر طرف ساختی ... .(5)
این حالت و روحیه، جلوه بیرونی، عقیده قلبی به مبدا و یقین به نصرت الهی است و توحید در دعا و طلب را میرساند.
هدفاصلی معارف دین، تقرب بندگان به سوی خداوند است. این محتوا حتی درزیارتنامههای شهدای کربلا به ویژه زیارت امام حسین علیهالسلام نیز مطرحاست. علیرغم تبلیغات سوء و جاهلانهای که شیعه را به بدعت متهم میکنند وزیارت قبور اولیاء الهی را شرک میپندارند، در فرهنگ زیارت، خود این عملگامی برای تقرب به خدا شمرده شده است که توحید ناب است. در بخشی از زیارتامام حسین علیهالسلام که با فراز «اللهم مَن تَهَیا و تَعَبا...» شروعمیشود، خطاب به خداوند میگوییم:
خدایا! هر کس که آماده شود ووسایل فراهم کند و به امید دست یافتن به نعمت و موهبتی سراغ یک مخلوق رود،تا از هدایا و جوائز و عطاهای او بهرهمند شود، آماده شدن و زمینه چیدن منو سفر من به سوی تو و برای زیارت قبر ولی تو است و با این زیارت، به توتقرب میجویم، و هدیه و عطا و جایزه را از تو امید دارم... . (6)
درادامه نیز با حالت حصر، میگوییم: تنها تو را قصد و آهنگ کردم و تنهاآنچه را نزد تو است میخواهم؛ «فالیکَ قَصَدتُ و ما عِندُکَ ارَدتُ.»
اینهانشان دهنده بعد توحیدی تعالیم شیعی است که مراقد معصومین و زیارت اولیاءالهی را هم معبر و مسیری برای رسیدن به توحید خالص میداند و تعبد به امرالهی است که بزرگداشت اینان را توصیه فرموده است.
پینوشتها:
1- موسوعة کلمات الامام الحسین، ص 321 .
2- بحارالانوار، ج 45، ص 17، مناقب، ج 4، ص 101 .
3- موسوعة کلمات الامام الحسین، ص 377 .
4- همان، ص 378 .
5- اللهم انت ثقتی فی کل کرب... (بحارالانوار، ج 45، ص 4).
6- تهذیب الاحکام، شیخ طوسی، ج 6، ص 62.
نرم افزار Photoshop CS3 Extended با تمام Plugin-In های آن قابل اجرا بر روی ویندوز ایکس پی و ویندوز ویستا بدون نیاز به نصب را برای شما تهیه دیده ایم.حتما با نرم افزار فتو شاپ آشنا هستید ، نرم افزاری کامل با امکانات بسیار برای تولید و طراحی هر چیزی که به عنوان تصویر به کار می رود. این نرم افزار کاملا کرک شده می باشد و نیازی به کرک و سریال نامبر ندارد و به صورت Portable بدون نیاز به نصب می باشد به همین خاطر نیاز به اجازه Admin برای نصب ندارد پس در زمان کوتاهی آن را راه اندازی و استفاده کنید و به راحتی آن را پاک کنید. برای اجرا کافی است فایل دانلود شده را اجرا کنید تا از حالت فشرده خارج شده (ممکن است cmd اجرا شود کافی است 1 را بنویسید و تایید کنید) و بعد آن را از روی میانبری که بر روی دسکتاپ ساخته شده اجرا کنید. فایل باز شده در مسیر C:Program FilesAdobe ریخته می شود و 71 مگابایت می باشد.
بدون نیاز به نصب
بدون نیاز به کرک و سریال نامبر
قابل اجرا بر روی ویندوز های XP و Vista
دانلود نرم افزار قابل انتقال آدوب فتوشاپ (حجم فایل: 48 مگابایت)
نرم افزار WinRAR یک ابزار فشرده سازی قوی همراه با امکانات کامل برای آرشیو فایل های فشرده شما می باشد.حتما تا به حال با نرم افزار های فشرده سازی کار کرده اید ، نرم افزار WinRAR یکی از کاملترین نرم افزارهای فشرده سازی شناخته شده است که بیشتر فایل های فشرده دیگر را نیز پشتیبانی می کند.با فشرده سازی سریع می توانید به راحتی از فضای دیسک خود استفاده بیشتر را ببرید.فرمت های مشهوری که WinRAR از آن ها پشتیبانی می کند عبارتند از (RAR, ZIP, CAB, ARJ, LZH, ACE, TAR, GZip, UUE, ISO, BZIP2, Z and 7-Zip).شما می توانید برای فایل های فشرده خود پسوورد انتخاب کنید ، به صورت یک فایل اجرایی فشرده کنید و در همه جا بدون نصب نرم افزار از آن است ، فایل های فشرده خود را به چند قسمت تبدیل کنید تا بتوانید در چند حافظه جداگانه (مانند فلاپی) و سپس آنها را به هم وصل کنید و استفاده کنید .
● نرم افزاری قدرتمند در زمینه فشرده سازی
● پشتبانی از فرمت های مشهور فشرده سازی
● انتخاب پسوورد 128 بیتی برای امنیت بیشتر
● ایجاد فایل فشرده اجرایی (exe)
● چند قسمت کردن فایل فشرده
دانلود نرم افزار (حجم فايل : 1.45 مگابايت)
خیلی ازکسانی که امروزه با کامپیوتر بازی می کنند قبلاز این که با کامپوتر بازی کنید با دستگاهای کوچکی به نام میکرو و سگا وپلی استیشن آشنایی پیدا کرده اند و می دانند که چه طور دستگاه هایی هستند.تا این که بازی ها گسترش پیدا کرد و بازی های جدید کامپوتری وارد عرصهشدند. اما بازی هایی که با دستگاه پلی استیشن و دستگاه هایی از این قبیلاجرا می شدند، کم رنگ نشده و طرفداران خود را حفظ کرد. تا این که برنامهنویسان مجبور به تولید برنامه های جدیدی شدند که بازی های پلی استیشن رابر روی کامپیوتر اجرا کند.
سایت بین دانلود نیز یکی از این برنامه های اجرا کنندهبازی های پلی استیشن بر روی سیستم های کامپیوتری را برای علاقه مندان بهبازی های پلی استیشن آماده کرده. البته اکثر اجرا کننده های بازی های پلیاستیشن از قبیل بیلیم ( Bleem) که براي اجراي سي دي هاي PLAYSTATION رويکامپيوتر نیز طراحی شده است. بر روی سیستم عامل شرکت ماکروسافت که هماناکس پی باشد کار نمی کنند. اما در شرایطی که بیشتر کابران از سیستم xpاستفاده می کنند این چندان خوش آیند نیست. به همین دلیل برنامه ای را کهدر ادامه به شما معرفی می کنم این قابلیت را دارد که در ویندوز اکس پیاجرا شود.
اما معرفی نرم افزار در این زمینه:
برنامه FjD PlayStation XP از برنامه هایی می باشد کهقابلیت اجرای بازی های پلی استیشن در ویندوز اکس پی (XP) را دارد. ازویژگی های این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
اما جالب است بدانید که:
داستان از سال ۱۹۸۸ شروع میشود. زمانی که سونی ونینتندو قصد دارند با همکاری هم طرح لوح ویژه (Super disc) را پیاده کنند.لوح ویژه یک سی دی رام برای کنسول سوپر نیتندو بود. ولی به هر شکل این دوشرکت از هم جدا شدند و لوح ویژه برای کنسول جدید نیتندو ساخته نشد. ولیسونی در سال ۱۹۹۱ با تغییرات و ویرایشهایی روی لوح ویژه آن را در کنسولجدید خود یعنی پلی استیشن جای داد. ایده خود کنسول پلی استیشن در سال ۱۹۹۰توسط کن کوتاراگی مطرح شد. فقط دویست عدد از اولین مدل پلی استیشن (کهقابلیت اجرای کارتیچهای سوپر نیتندو را هم داشت) توسط سونی ساخته شد.اولین مدل این کنسول به صورت چند رسانهای و چند منظوره طراحی شد. علاوهبر اجرای بازیهای سوپر نیتندو، میتوانست سی دی های صوتی و اطلاعات گرافیکیرا بخوبی بخواند. با رایانه های شخصی هم سازگار بود. در سال ۱۹۹۴ نوعدیگری از پلی استیشن با عنوان (Playstation X (PSX عرضه شد که با بازیهایسوپر نیتندو سازگار نبود و فقط بازیهای مبتنی بر سی دی رام (cd-rom base)را میخواند. یک حرکت زیرکانه موجب شد پلی استیشن بهترین فروش در بینکنسولها را داشته باشد.
دانلود این برنامهتعداد صفحات : 52