loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 111 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)

يكي از راه‌هاي ويرايش فايل‌هاي  PDF  استفاده از نرم‌افزار‌هاي مخصوص اين كار است. اما اين نرم‌افزار‌ها مشكلات خاص خودشان را دارند و محدوديت‌هاي بسيار زيادي نيز در آنها وجود دارد. از ديگر راه‌هايي كه مي‌توان براي ويرايش يك فايل  PDF  به كار گرفت تبديل آن به فورمت‌هايي همچون  Microsoft word  است. نرم‌افزار  PDF2Office  قادر است تا فايل‌هاي  PDF  شما را به فورمت‌هاي مختلفي همچون  Word , Powerpoint , RTF , AppleWorks , HTML  تبديل نمايد. در اين صورت مي‌توانيد براحتي در هر يك از اين نرم‌افزار‌ها تمام تغييرات مورد نظر خود را روي فايل اعمال و پس از آن در فورمت‌هاي مختلف از جمله  PDF  مجددا آن را ذخيره نماييد. براي دانلود اين نرم‌افزار به سايت  www.recosoft.com  مراجعه كنيد.



بهنام علیپور بازدید : 76 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)


در مقاله ي اين پست پارس ويوا سعي شده تا 10 ترفندي را كه يك طراح وب بايد بداند، معرفي كنيم. البته طراحي در وب امري سليقه‌اي است و ممكن است نظر طراح با ديگران تفاوت داشته باشد و از نظر برخي از خواننده اين مقاله ، بايد برخي موارد ديگر اضافه مي ‌شده يا برخي از اين ليست حذف شود. در هر حال به‌ نظر مي‌رسد كه در اين راه ، ترفندهايي موثر هستند كه ‌چند شرط را دارا باشند:

– جواب بدهد.

– رضايت مشتري را به‌همراه داشته باشد.

– تا حد امكان نظرات مشتري را رعايت كند.

– فكرتان را آزاد كند!

فهرست اين ترفندها به اين ترتيب است:

1– نگارش و ويرايش

2– كلي‌نگري محتاطانه

3– نظريه طراحي گرافيك

4– ديدن و شنيدن

5– خودآموزي

6– بهينه‌سازي موتور جستجو

7– طراحي گرافيكي: گرافيك‌هاي اصلي™ خلاقانه

8– ساخت صفحه وب در ‌HTML‌ يا ‌CSS‌

9– داشتن شم تجاري

10– تايپ كردن.

نگارش و ويرايش

به‌طور قطع مهم‌ترين تكنيكي كه يك طراح وب بايد مدنظر داشته باشد، مهارت در استفاده بهينه از كلمات است. كلمات صحيحي كه در جاي مناسب قرار داده شده‌اند، تاثير بسيار بيشتري از ساخت تصاوير در فتوشاپ دارند.

اگر شما در ساخت يك‌سري صفحه وب كه متن آن بتواند نشان دهد منظور شما چيست و به بازديدكنندگانتان بگويد كه چه حركتي را بايد انجام دهد مهارت كافي را به‌دست آوريد، وب‌سايت شما به يك موفقيت اساسي دست پيدا خواهد كرد؛ حتي اگر بتوانيد اين كار را با كارهاي گرافيكي انجام دهيد. ‌ ‌

استفاده بهينه از كلمات در چند مورد مي‌تواند موفقيت بيشتري را نصيب سايت شما كند:

– برند يك سايت تقريبا نقطه قوت آن است كه نشان مي‌دهد سايت چيست، چه‌كار مي‌كند و اصلا مال چه‌كسي است. البته اين كار بدون استفاده از كلمات غيرمعمول است. اگر از كلمات بيشتري استفاده كنيد، گيرايي سايتتان را بالا مي‌بريد.

– كلمات براي برچسب‌هايي كه قدم‌هاي بعدي را مشخص مي‌كنند نيز بهتر از آيكن‌ها يا تصاوير ديگر است. ‌ ‌

– اگر از كلمات در نوار كناري نيز استفاده كنيد، دقيقا به شما مي‌گويد كه كجا هستيد، كجا مي‌توانيد برويد و چه‌كاري مي‌توانيد انجام دهيد.

– موتورهاي جستجو به‌دنبال مفاهيمي هستند كه شما در متن خود قرار داده و نوشته‌ايد. كاربران نيز به‌دنبال مفاهيم هستند. پس اگر بهتر نوشته باشيد، سايت شما عملكرد بهتري خواهد داشت.

كلي‌ نگري محتاطانه

منظور از اين قابليت اين است كه شما بتوانيد در يك زمان به يك مشكل از زواياي مختلف نگاه كنيد. در اين حالت مي‌توانيد راه‌حلي پيدا كنيد كه تمام شرايط را در نظر بگيرد.طراحي وب تمرين نيست! تمام مقاصد يك وب‌نويس از طريق طراحي به كاربر انتقال پيدا مي‌كند و يك كاربر توسط يك طراحي خوب مي‌تواند در يك سايت مسير خود را پيدا كند و در آن گم نشود. پس نمي‌توان از اين مساله به‌راحتي گذشت.

يكي از قابليت‌هاي طراح وب بايد توانايي تفكر به‌جاي مشتري باشد. البته اين كار به‌سادگي امكان‌پذير نيست و به تمرين نياز دارد. طراح كارآزموده افرادي را كه در حال كار با يك سايت هستند، نگاه مي‌كند و حركات آنها را زير نظر مي‌گيرد.

نظريه طراحي گرافيك

طراحي گرافيكي يك سايت در چند مرحله انجام مي‌شود. از افكت‌هاي سطحي گرفته تا هسته مركزي طرح‌بندي و فضاسازي كه مطمئنا هسته مركزي بسيار مهم‌تر از نماي ظاهري است.

هسته مركزي شامل اين موارد است:

– فضا سازي

– مقايسه و يكسان‌ سازي

– گروه‌ بندي

– رنگ ‌بندي

– چشم نوازي.

اگر اين اصول را درست پياده كنيد، طراحي موثرتري خواهيد داشت.

در سطح بالاتر شما بايد لايه بيروني را طراحي كنيد كه روي اسكلت اوليه قرار مي‌گيرد و شامل موارد است:

– فن بيان مناسب در توصيف اجزا به‌وسيله اشيا

– افكت هاي سه‌ بعدي

– نمايش مصور معمول

– در نظر گرفتن تمام عناصر اوليه و حقه‌هاي طراحي وب كه با آنها آشنا هستيم و به‌كار گرفتن آنها.

اگر شما اين دو كار (هسته مركزي و لايه بيروني) را با هم و اصولي انجام دهيد در واقع سايت خود را مجبور مي‌كنيد كه در هر شرايطي كار كند.

خوب ديدن و خوب شنيدن

براي اين‌كه يك طراح وب خوب باشيد، بايد بتوانيد چيزي را كه كاربر به آن احتياج دارد از محيط اطراف خود به‌دست آوريد و براي اين‌كه بفهميد كاربر چه‌چيزي مدنظرش است بايد هم بتوانيد خوب ببينيد و هم خوب بشنويد تا بتوانيد خوب در اين باره قضاوت كنيد و دريابيد كه در واقع سايت قرار است به چه نقطه‌اي برسد؟ كه البته اين قابليت نيز با تمرين زياد حاصل مي‌شود! بدون خوب ديدن و شنيدن، شما كار خود را در صنعت وب به‌عنوان كسي كه فقط قصد بالا فرستادن سايتي را دارد به‌پايان مي‌رسانيد.

يكي از راه‌هايي كه مي‌تواند به شما كمك كند اين است كه بپرسيد تا بتوانيد حرف مشتري را براي خودتان قابل‌فهم كنيد. اگر بتوانيد موضوعي را طوري تحليل كنيد كه مشتري آن را تاييد كند، كار خود را درست انجام داده‌ايد.

خود آموزي

فناوري هيچ‌گاه متوقف نمي‌شود و اين مسئله مي‌تواند هم نااميد كننده باشد هم جالب. بنابراين اگر شما مي‌خواهيد كارتان را بهتر انجام دهيد، بايد هرروز چيز جديدي ياد بگيريد. وقتي كه براي كار روي صندلي خود مي‌نشينيد بايد به‌دنبال روش‌هاي جديد و تكنيك‌هاي جديد باشيد.

و از آنجا كه اين علم به‌سرعت رشد مي‌كند، هيچ‌كس نمي‌تواند به شما همه‌چيز را ياد دهد؛ زيرا هر كسي همه‌چيز را نمي‌داند! بنابراين خودتان به‌فكر خودتان باشيد. سايت‌هاي مختلف را مطالعه كنيد، با افرادي كه فكر مي‌كنيد بيشتر از شما مي‌دانند مشورت كنيد و سعي كنيد كه از راه‌هاي كوتاه‌تر به جايي برسيد كه بقيه رسيده‌اند و كارهايي از اين قبيل.

بهينه‌سازي براي موتورهاي جستجو

شما بايد كاري كنيد كه سايت شما براي موتورهاي جستجو راحت‌تر قابل دسترس باشد. زيرا در اين حالت است كه بازديدكننده بيشتر و مناسب با فضاي سايت، به سايت شما رجوع مي‌كنند و اگر كسي سايت شما را نبيند آيا مي‌توانيد بفهميد خوب بوده‌ايد يا نه؟!

اولين گام اين است كه در نتايج جستجو باشيد. زيرا كاربر چيزي را جستجو مي‌كند و سپس در نتايج به‌دست آمده به‌دنبال چيزي است كه به‌دردش مي‌خورد.چيزي كه مي‌تواند شما را ياري كند اين است كه ببينيد يك موتور جستجو دنبال چه‌چيزي مي‌گردد و آن را طراحي كنيد. ‌

طرح‌هاي خلاقانه

اين مورد چون اهميت كمتري نسبت به نظريه طراحي گرافيك دارد، بعد از آن قرار گرفته است. ولي بعضي وقت‌ها استفاده از آن‌ها براي رسيدن به اهدافي خاص لازم است.

گاهي اوقات طراحي‌هاي گرافيكي بيشتر خواب‌آور مي‌شوند در اين حالت است كه براي خسته نشدن بازديدكننده، يا بايد از طرح‌هاي خلاقانه استفاده كنيد، يا از كلاهتان خرگوش درآوريد!

ساخت صفحه در ‌HTML‌ و ‌CSS‌

دليل اين‌كه اين مورد در اين ليست آمده اين است كه طراحي صفحات وب با دانشي كه امتحان خود را پس داده، بسيار بهتر از اين است كه چشم‌بسته به‌دنبال فناوري‌اي باشيم كه معلوم نيست چه‌زماني به نتيجه برسد؟ جداي آن درك امكانات و قابليت‌هاي ‌HTML‌ و ‌CSS‌ براي بهينه‌سازي موتورهاي جستجو، استفاده بهتر و در دسترس بودن ضروري است.

داشتن استعداد بازرگاني

اگر شما بخواهيد طراح وب شويد، چه كارمند خود باشيد يا آزاد كار كنيد يا در يك شركت كوچك كار كنيد يا عضو يك تشكل بزرگ باشيد، بايد بدانيد تجارت چيست و در مقابل شرايط مختلف چگونه بايد تصميمات درست گرفته شود. تجارت يعني عقل، تفكر و تصميم.

تايپ كردن

هركاري كه مي‌كنيد، اصولا بيشتر وقت خود را پاي صفحه كليد صرف مي‌كنيد؛ به‌ويژه اگر از متن بيش از گرافيك در صفحه‌تان استفاده مي‌كنيد.

هرچه بتوانيد سريع‌تر تايپ كنيد بيشتر مي‌توانيد كد بزنيد، سريع‌تر ايميل بفرستيد يا هر كار ديگري بكنيد و وقت هم اضافه خواهيد آورد. پس اگر تايپ شما ضعيف است، بهتر است از همين الان به‌فكر آن باشيد!


منبع: www.parsviva.com

بهنام علیپور بازدید : 111 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
بخش Security Center در ويندوز XP مسئوليت تامين امنيت در ويندوز را بر عهده دارد ( چك كردن برخورداري ويندوز از ويروس ياب و ديواره آتش و فعال بودن قابليت بروزرساني خودكار ويندوز) .اگر اين بخش روي سيستم شما ويروس ياب يا ديواره آتشي پيدا نكند و همچنين بخش بروزرساني خودكار ويندوز را غير فعال تشخيص دهد با هر بار راه‌اندازي ويندوز هشدار‌هاي امنيتي مربوط به اينگونه موارد را به شما نمايش مي دهد.

يكي از عمومي‌ترين اين هشدار‌ها كه براي كاربران ايراني به نمايش در مي آيد مربوط به غير فعال بودن بروزرساني خودكار است چرا كه به دليل سرعت پايين اتصال اينترنت در ايران و همچنين اصل نبودن نسخه‌هاي ويندوز مورد استفاده‌، اكثر كاربران اين بخش را غير فعال نموده و به همين خاطر با هر بار راه‌اندازي ويندوز خود هشدار امنيتي مربوط به اين گزينه را مشاهده مي‌كنند. چنانچه مي‌خواهيد اين هشدار به نمايش در نيايد و با هر شروع ويندوز مجبور به بستن پنجره آن نباشيد مي‌توانيد به روش زير عمل كنيد :

ابتدا از منوي شروع گزينه  RUN  را انتخاب نموده و عبارت  WSCUI.CPL  را در آن وارد كنيد. در پنجره جديدي كه به نمايش در مي آيد  از گزينه‌هاي موجود در منوي سمت چپ روي عبارت  Change the way Security Center alerts me  كليك نموده و در پنجره باز شده گزينه  Automatic Updates  را به حالت غير فعال در آوريد.توجه داشته باشيد كه با غير فعال كردن ديگر گزينه‌هاي موجود در اين بخش هشدارهاي مربوط به ديگر گزينه‌ها را نيز مي‌توانيد غير فعال كنيد.


بهنام علیپور بازدید : 70 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
از نصب نرم‌افزارهاي سنگين رايت ‌CD‌ و ‌DVD‌ خسته شده‌ايد؟ به دنبال نرم ‌افزاري كم حجم براي رايت سي‌ دي ‌هايتان هستيد؟ همان ‌طور كه مي‌دانيد در ويندوزهاي اكس‌ پي و ويستا ابزاري براي كپي اطلاعات و فايل‌هاي مورد نياز روي سي‌ دي و دي‌ وي ‌دي وجود دارد اما اين ابزار نمي‌تواند فايل‌هاي ايميج با فرمت ‌ISO‌ را روي سي دي و دي وي‌ دي براي شما رايت كند.

نرم‌افزار ‌ISO Recorder‌ ابزاري قدرتمند با حجمي در حدود 1.2 مگابايت است كه مي تواند مكمل بسيار خوبي براي ابزار رايت سي‌دي در ويندوز باشد. اين نرم‌افزار براي كاربر اين امكان را فراهم مي‌كند تا ايميج‌هاي داراي فرمت ‌ISO‌ را در سيدي‌ها و دي‌وي‌دي هاي مورد نظر خود رايت كند و به‌سادگي از آنها استفاده كند. از مزيت‌هاي اين نرم‌افزار افزودن ابزارهاي مورد نياز در منوي راست كليك ماوس است و روي تمام نسخه‌هاي سيستم‌عامل ويندوز اكس‌پي و بالاتر نيز قابل نصب است. براي دانلود اين نرم‌افزار كاملا رايگان، مي‌توانيد به سايت زير مراجعه كنيد: ‌ ‌

http://alexfeinman.com


منبع: www.parsviva.com

بهنام علیپور بازدید : 109 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
غير فعال كردن‌ Recent Docs
در رجيستري چه تغييراتي بايد داد تا هيچ ردپايي از فايل هاي باز شده روي كامپيوتر در Recent Documents در منوي شروع باقي نماند؟

براي غير فعال كردن Recent Documents براي كاربري كه با آن وارد ويندوز شده ايد به قسمت run در منوي شروع برويد و  برنامه regedit را اجرا كنيد. سپس به مسير زير برويد

ُُ‌Software‌ُm‌icrosoft‌HKEYCurrentUSER
ُُCURRENTMVersion‌ُ Policies‌Windows
Explorer

اگر هم مي خواهيد اين كار را براي تمام كاربران ويندوز انجام دهيد به مسير زير برويد

ُ‌‌MACHINESُSoftwareُHKEYLOCA
 ُ‌icrosoftُ Windows‌ُCURRENTMVersion‌m
ExplorerُPolicies

در اين مسير مقداري به نام  NoRecentDocsHistory  را بيابيد. اگر هم وجود ندارد آن را از نوع DWORD بسازيد. اگر اين مقدار را به يك تغيير دهيد Recent Documents  غير فعال مي شود. براي اعمال تغييرات ممكن است مجبور به راه اندازي مجدد ويندوز شويد.

تغيير در تنظيمات فايرفاكس

در firefox چگونه مي توان مديريت دانلود را غير فعال كرد؟

Firefox يكي از مرورگرهاي خوب اينترنت است كه از طريق سايت‌ 
www.mozilla.com مي‌توان آن را دانلود كرد. براي غير فعال كردن مديريت دانلود اين مرورگر پش از اجراي آن به منوي Tools برويد و روي Options كليك كنيد. در قسمت  Downloads علامت كنار Show a download manager when a download begins  را برداريد و ok  را فشار دهيد.

غير فعال كردن به روز شدن خودكار ياهو مسنجر

براي غير فعال كردن به روز شدن خودكار ياهو مسنجر چه بايد كرد؟

 چرا كه هر وقت به اينترنت متصل مي شود پيغام مي دهد.براي اين كار به مسيري كه ياهو مسنجر را نصب كرده ايد برويد. مسير پيش فرض C: Program FilesYahoo!Messenger است. در اين مسير فايلي با نام yupdater.exe را بيابيد و نام آن را به دلخواه تغيير دهيد تا نرم افزار آن را پيدا نكرده و در نتيجه پيغامي هم براي شما
نمي فرستد. براي فعال كردن دوباره آن اين نام را به حالت اول برگردانيد.

ftp كردن با استفاده ازIE

چگونه مي توان از طريق برنامه Internet Explorer با دادن نام كاربري و كلمه عبور به يك سايت وصل شد؟

براي اين كار در نوار آدرس پس از وارد كردن ftp:// نام كاربري را تايپ كرده و سپس : و بعد از آن هم كلمه عبور را تايپ كنيد. پس از كلمه عبور هم علامت  و سپس نام سايت را وارد كنيد. براي مثال با تايپ
ftp://username:passwordftpsite.com      با نام كاربري username و كلمه عبور password مي‌توانيد به سايت ftpsite.com  متصل شويد.

پاك كردن فايل هاي موقت  هنگام خروج ازIE

چگونه مي توان برنامه Internet Explorer را طوري تنظيم كرد كه  هنگام بسته شدن، فايل هاي موقت خود را پاك كند؟

براي اين كار در منوي Tools روي Internet Options كليك كنيد و وارد قسمت Advanced شويد. در اين قسمت در زير Settings و در بخش Security عبارت Empty Temporary Internet Files folder when browser is closed را پيدا كنيد و آن را علامت بزنيد. به اين ترتيب با بسته شده برنامه فايل هاي موقت آن هم حذف خواهند شد.  اين كار را از طريق رجيستري هم مي توانيد انجام دهيد. براي اين منظور در قسمت run برنامه regedit را اجرا كرده به مسير زير برويد
HKEYCURRENTUSERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionInternetSettingsCache
روي مقدار Persistent كليك كرده و مقدار آن را به صفر تغيير دهيد.

حذف ويندوز از ليست‌  سيستم عامل ها

من يك ويندوز جديد نصب كرده ام ولي نام ويندوز قبلي در ابتداي ويندوز هنوز وجود دارد. چگونه مي توان آن را حذف كنم؟

براي اين كار روي My Computer كليك راست كنيد و Properties را انتخاب نماييد. به قسمت Advanced برويد. در بخش Startup and Recovery روي  Settings كليك كنيد. در بخش Default Operating System  از اينكه ويندوز مورد نظر شما انتخاب شده است اطمينان حاصل  كنيد. علامت كنار Time to display list of operating systems را برداريد. كليد ok  را فشار دهيد. پس از راه اندازي مجدد ويندوز، ليست انتخاب سيستم عامل نشان داده نمي شود و  كامپيوتر با سيستم عامل پيش فرض بوت مي شود.

فايل هايrar 

چگونه مي توان يك فايل را از حالت فشرده winrar  خارج كرد؟فايل هاي با پسوندrar  را چگونه مي توان باز كرد؟

فايل هاي با پسوند rar فايل هاي فشرده شده توسط برنامه winrar هستند. براي باز كردن و ديدن محتويات اين فايل ها بايد برنامه WinRar را از آدرس
www.rarlabs.com دانلود و نصب كنيد. در اين سايت در منوي سمت چپ روي دانلود كليك كنيد. سپس در صفحه اي كه مي آيد روي يكي از لينك هاي دانلود مربوط به ويندوز (WinRAR)  كليك كنيد.



بهنام علیپور بازدید : 77 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
با آزاد شدن سمفوني از سوي آي‌بي‌ام، نگاه‌ها به استفاده از اين بسته نرم‌افزاري اداري به‌عنوان انتخاب ديگري به‌جز اوپن‌آفيس جلب شد. سمفوني، از نسخه 4/1/1 از اوپن‌آفيس جدا شد و به‌طور جداگانه توسط آي‌بي‌ام توسعه يافت. در اين پست سايت پارس ويوا و در قسمت ادامه مطلب روش نصب اين بسته نرم‌افزاري را براي توزيع‌هاي لينوكسي مبتني بر دبيان شرح خواهيم داد.




با تغيير در مرحله 2 مي‌توانيد اين بسته را روي توزيع محبوب‌تان نصب كنيد. البته ،‌ طبق عرف جامعه منبع ‌باز، هيچ ضمانتي نيست كه قطعا اين راه حل براي شما جواب‌گو باشد. ‌ ‌

گام نخست: دريافت

به آدرس زير برويد و روي ‌Download‌ كليك كنيد:‌

http://symphony.lotus.com/

گام دوم: انتخاب توزيع ‌ ‌

توزيع محبوب خود را در اين مرحله انتخاب كنيد. توزيع محبوب من اوبونتو است. پس من آن را انتخاب خواهم كرد. سپس زبان را انتخاب كنيد. انگليسي توصيه مي‌شود. در مرحله بعد، اگر شناسه آي‌بي‌ام داريد، از آن استفاده كنيد. در غيراين‌صورت از گزينه ‌guest login‌ استفاده كنيد. سپس در مرحله بعدي فرم را پر كنيد و دانلود را انجام دهيد. ‌ ‌

روي بسته نرم‌افزاري دريافت شده، دوبار كليك و مراحل را دنبال كنيد. در ابتدا از شما كلمه عبور دسترسي ‌root‌ خواسته مي‌شود. اگر آن را نداريد، لطفا با مدير سيستم خود تماس بگيريد. ‌ ‌بعد از اتمام كار مي‌توانيد از طريق منوي ‌Office-> IBM Lotus Symphony ‌ آن را باز كنيد.

براي اولين بار كه برنامه را اجرا مي‌كنيد، بايستي با قوانين و مقررات آي‌بي‌ام توافق داشته باشيد. وقتي برنامه باز مي‌شود، نخستين چيزي كه توجه شما را به‌خود جلب خواهد كرد، يكپارچگي سمفوني است. در آينده سعي خواهد شد بررسي كاملي از جوانب سمفوني در اين صفحه عرضه شود. ‌


منبع: www.parsviva.com

بهنام علیپور بازدید : 90 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
مايكروسافت كه چندي پيش تيرشبراي تصاحب ياهو به سنگ خورد اين بار براي ماندن در ميدان رقابت با گوگل،چشم به موتور جست‌وجوي معنايي Powerset دوخته است.
Powerset، از اين حيث توجه مايكروسافت را به خود جلب كرده كه روش هوشمند‌تري را در زمينه جست‌وجوي وب طراحي كرده است.

موتورجست‌وجوي اين شركت از فناوري «وب ‌معنايي» (Semantic Web) بهره مي‌برد؛ بهاين معنا كه نتايج جست‌وجو را براساس درك معني كلمات يا محتوا ارايهمي‌دهد. موتور‌هاي جست‌وجوي مهم دنيا هم‌اكنون برعكس اين فناوري عملمي‌كنند يعني تنها از طريق تطابق كلمات، جست‌وجوي صفحات وب را انجاممي‌دهند.

http://i36.tinypic.com/2dwerec.png

بنا‌به اين گزارش، مايكروسافت براي تصاحب اين شركت، مبلغ100 ميليون دلار پيشنهاد داده است و برخي از منابع آگاه اعلام كرده‌اند كهاين پيشنهاد‌ گويي به مذاق Powerset نيز خوش آمده، اما هنوز مذاكرات بهمرحله قرارداد رسمي نرسيده است.

به عقيده بسياري، اگر اين قراردادبه نتيجه برسد، مايكروسافت گام بزرگي در مسير رقابت با گوگل برداشتهاستPowerset. و موتور‌هاي جست‌وجوي معنايي ديگر  كه در بسياري از مواردبسيار بهتر از گوگل عمل مي‌كنند- زماني كه كاربران جزييات دقيقي را درمورد موضوعات خاص نياز دارند، اطلاعات و محتوا‌هاي مرتبط را به آنها ارايهداده و علاوه بر موضوعات مرتبط با كليد واژه، مطالب حقوقي مربوط به آن رانيز در اختيار كاربر قرار مي‌دهند.

البته براي موتور جست‌وجوييهمچون گوگل استفاده از فناوري جست‌وجوي معنايي چندان كار ساده‌اي نيست.موتور‌هاي جست‌وجوي مطرح نظير گوگل و مايكروسافت بسياري از صفحات وب رااسكن كرده و آنها را ليست و ايندكس مي‌كنند.

در نتيجه سيستم‌هايآنها روي چندين ميليون صفحه وب و براساس روش خاص، متمركز شده و هر سالهنيز تعدادي از وب‌سايت‌هاي جديد به ليست آنها اضافه مي‌شود.

امااين موتور‌هاي جست‌وجو براي استفاده از فناوري جست‌وجوي معنايي، بايد ازاساس تغيير كنند و دوباره تمامي وب‌سايت‌ها را براساس فناوري معنايي اسكنكرده و فهرست كنند كه كار چندان ساده‌اي نيست.

رو كردن برگ جديد

به‌كارگيري و توسعه فناوري جست‌وجوي معنايي كاربسيار دشواري است. اما گوگل دست به خطر زده و از چندي پيش، كارشناسانجست‌وجوي معنايي را به استخدام گرفته كه يك دهه براي طراحي و ساخت اينفناوري وقت گذاشته‌اند.آندريي هاگيو (Andrei Hagiu) ، استاديار دانشگاههاروارد مي‌گويد: تصاحب Powerset توسط مايكروسافت، يك گام درست و شايدبهترين برگ برنده‌اي بود كه مي‌توانست در مقابل گوگل رو كند.

مطمئنامايكروسافت هم مي‌تواند همانند گوگل صفحات وب‌اش را دوباره اسكن كند. امامايكروسافت مي‌تواند تنها بخشي از 46 ميليارد دلار قيمت ياهو را در زمينهتهيه تجهيزات ضروري نظير سرور‌هاي مورد نياز سرمايه‌گذاري كند.مايكروسافتهمانند يك رقيب شكست خورده، تمايل دارد دست به ريسك بزند تا هر طور كه شدهبا راه‌اندازي يك موتور جست‌وجوي جديد، رو در روي گوگل قد علم كند.

براساسگزارش شركت تحقيقاتي Hitwise، گوگل 70 درصد جست‌وجو‌هاي ماه مه گذشته رابه خود اختصاص داده در حالي كه فقط 6 درصد از جست‌وجو‌هاي اينترنتي توسطمايكروسافت انجام شده است.

چالش‌هاي استفاده از فناوري Powerset

با اين وجود Powerset نوشدارو نيست. قدرت پردازشبالا و زمان بر بودن جست‌وجو‌هاي معنايي، موانع مهم استفاده از اين فناوريمحسوب مي‌شود. اين فناوري احتياج به ريز‌پردازند‌ه‌اي دارد كه بتواند درعرض 20 ثانيه يك صفحه وب را آناليز كند. بسياري از سايت‌هاي كنوني، تنهايكي از زير مجموعه‌هاي صفحه وب را مي‌توانند اسكن كنند.

سيستمتشخيص يكي ديگر از موتور‌هاي جست‌وجوي معنايي، فقط صفحات مربوط به سلامت وحقوق را اسكن مي‌كند. بنابراين مي‌توان گفت كه سال‌ها طول مي‌كشد تا يكموتور جست‌وجوي معنايي، بتواند تمامي صفحات وب را اسكن كند و اين يكي ازمشكلات اساسي استفاده از اين فناوري است.

يكي ديگر از موانعاستفاده از اين فناوري آن است كه چندين موتور جست‌وجوي مشابه وجود دارندكه همگي گوگل را نشانه گرفته‌اند. «هاكيا» يكي از اين فناوري‌ها است كهحدود 21 ميليون دلار براي ساخت آن هزينه شده و مي‌تواند تمامي صفحه رااسكن و ليست كند.

هاكيا اميدوار است كه روزي بتواند با گوگل رقابتكند.از سوي ديگر برخي از موتور‌هاي جست‌وجو نيز هستند كه بدشان نمي‌آيدتوسط گوگل خريداري شوند.

بروكر آكر (Brooker Aker)، مدير اجراييExpert Syetem، شركت سازنده موتور جست‌وجوي معنايي Cogito Focus معتقد استكه وصلت با گوگل، سريع‌ترين‌ راه براي گسترش وب معنايي است.

وي مي‌گويد: هيچ شركتي سرور‌هاي قدرتمند گوگل را ندارد و همين عامل باعث مي‌شود كه راه اين فناوري نيز به گوگل ختم شد.


بهنام علیپور بازدید : 59 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
مجموعه جدید اس ام اس (پیامک سرکاری) جوک، خنده دار، سرکاری که توسط پارس ویوا جمع آوری شده و در اختیار شما قرار گرفته است.



مرد آمد و دردي به دل عالم شد
از روز ازل قسمت زن ها غم شد
در دفتر خاطرات حوا خواندم
جانم به لبم رسيد تا آدم ، آدم شد

---------------------------------

لقمان هر وقت دلش مي گرفت با خرش حرف ميزد ، كجايي دلم گرفته !!!

---------------------------------

صداتو ميخوام نه براي لطافتش ، براي اينكه پشت وانت داد بزني نمكيه !!!!

---------------------------------

به غضنفر ميگن مبارک باشه ازدواج کردي. ميگه دائمي نيست اعتباري !!

---------------------------------

غضنفر منچ بازي ميكنه ، مار نيشش ميزنه !!!

---------------------------------

شيمي نخوندم ولي ميدونم اگه عشق نباشه مولکول‌هاي اکسيژن و هيدرژن نمي‌تونن اينقدر محکم همديگر رو فشار بدن که اشک جفتشون در بياد!!

---------------------------------

مي خواي بدوني بچگي هات چه شكلي بودي
از 1 تا 10 يك عدد انتخاب كن برام بفرست
.
.
.
.
.
1.قشنگ
2.شكمو
3.سوسول
4.جيشو
5.هميشه دست تو بيني
6.افاده اي
7.بازي گوش
8.تميز
9.شيتون
10. خل !

---------------------------------

زن مثل ويروس مي مونه
وقتي وارد زندگيت بشه جيبتو SCAN مي كنه
لبخند رو از روي لبات DELETE مي كنه
مختو EDIT مي كنه
برنامه هاتو DOWNLOAD مي كنه
و تو آخرش HANG مي كني

---------------------------------

ميگن شيشه عمر آدما اگه خيس بشه عمرشون كم ميشه
ميدونستي چشماي تو شيشه ي عمر منه ؟

---------------------------------

زندگي مثل بازي شطرنجه !
.
.
.
.
.
.
البته تو خيلي بچه اي برو همون منچتو بازي كن

---------------------------------

غضنفر توي آتيش سوزي ميميره
پزشكان اعلام مي كنن %10 سوختگي ، %90 كوفتگي !!!
ميرن تحقيق مي كنن مي بينن دوستاش آتيشو با بيل خاموش كردن !!!

---------------------------------

شنيدم تو 3 ساعت 3 کيلو لاغر کردي ، اي ناقلا ! دماغتو عمل کردي !؟

---------------------------------

عشق همچون نقاشيست با اين تفاوت که نقاشي را مي توان پاک کرد اما عشق را هرگز.

---------------------------------

پنج تا داداش پولاشونو رو هم ميذارند تاکسي مي خرند بعد از چند وقت ورشکست مي شند اگه گفتي چرا ؟
اخه پنج تايي با هم مي رفتن مسافرکشي

---------------------------------

تازگيا طلا شدي
گم شدي كيميا شدي
ديگه اس ام اس نمي زني
عين غريبه ها شدي

---------------------------------

خواننده تو عروسي ميگه: خانوما، آقايون، دستا بالا، مي‌خواهيم بريم بندر! طرف داد ميزنه: كجا؟ ما تا شام نخوريم هيچ‌جا نميريم

---------------------------------

غضنفر همش دعا مي کرده بچه دار شه يه شب جبرئيل مياد تو خوابش ميگه عوض اينهمه دعا برو زن بگير

---------------------------------

هر وقت تو زندگي به يه در بزرگ که يه قفل بزرگ روش بود رسيدي ، نترس و نااميد نشو چون اگه قرار بود در باز نشه جاش يه ديوار مي گذاشتن

---------------------------------

اولي: امان از دست اين زنها! زنم تمام دارائي ام را برداشت و رفت.
دومي: خوش به حالت! زن من تمام دارائي ام رو برداشت و نرفت!

---------------------------------

بچه:مامان اون آقاروببين كچله!!!! مامان: هيس...ميفهمه بچه: اه...مگه تا حالا نفهميده


پیامک, پیامک جوک, پیامک جدید, پیامک خنده دار, پیامک خنده دار جدید, پیامک سرکاری, پیامک ضد حال, اس ام اس جدید, اس ام اس ضد حال, جوک, جوک جدید

بهنام علیپور بازدید : 85 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
اين نرم‌افزار هنوز بر روي تمامي گوشي‌ها تست نشده و برخي از دارندگان گوشي تلفن همراه از عدم همخواني نرم‌افزار با گوشي‌هاي خود دارند .افرادي كه گوشي‌هاي ساخت 82 به قبل را در اختيار دارند در سردرگمي به سر مي‌برند.
با توجه به عرضه شدن نرم‌افزار پيام فارسي از سوي شركت ارتباطات سيارايران پس از چندين ماه وقفه، اين نرم‌افزار دچار اشكالات اساسي است ومشتركان را نمي‌تواند راضي كند.

اين نرم‌ افزار كه با وقفه چندماهه و بر اساس مصوبه دولت در سال گذشته در جهت ترويج زبان فارسي در شبكهSMS بود، عرضه شده است داراي نقاط ضعف عمده‌اي است.

اين نرم‌افزار كه توسط دانشگاه شريف و يك شركت نرم‌افزاري طراحي و پياده‌سازي شده است، فاقد امكانات حرفه‌اي براي كاربران است.

1- عدم همخواني با صفحه كليد‌ها

از اشكالات اساسي نرم‌افزار پيامك فارسي همخواني نداشتن حروف با صفحه كليد اكثر گوشي‌هاي تلفن همراه است.
دراين نرم‌افزار كاربر گوشي تلفن همراه بايد با عادت و كار مداوم بتواندحروف فارسي را به روي كيبورد گوشي تلفن همراه خود تطبيق دهد.

2- عدم اجراي نرم‌افزار در سيستم گوشي‌ها

يكي ديگر از اشكالات ديگر اين نرم‌افزار پياده نشدن نرم‌افزار بر روي گزينه ارسال پيام كوتاه در گوشي ها است.
كاربر براي استفاده از اين نرم‌افزار بايد به دنبال آن در فايل‌هاي ديگر چون بازي و اينستال بگردد.
اين نرم‌افزار در فايل ارسال پيامك نصب نشده است.


3- عدم ارسال گروهي پيامك

ازايرادات اساسي ديگر اين نرم‌افزار عدم ارتباط با دفترچه تلفن گوشي تلفنهمراه است.در اين نرم‌افزار كاربر نمي‌تواند به دفترچه تلفن همراه رجوع وشماره مشخص را انتخاب كند.كاربر بايد داراي حافظه قوي براير حفظ شماره‌هايمورد نظر خود باشد!

4- ضعف در ويرايش متن

كاربر تلفن همراه با استفاده از اين نرم‌افزار نمي‌تواند به راحتي جمله پيش فرض را اصلاح و يا پاك كند.
كاربر حتما بايد دكمه گزينه را فعال و سپس گزينه پاك كردن را انتخاب و دوباره به صفحه تايپ وارد شود.

5- سيم كارتهاي 0919 در كما هستند

متاسفانهيكي ديگر از بزرگترين ضعف‌هاي نرم‌افزار پيامك فارسي عدم كاربرد آن برايسيم‌كارتهاي اعتباري دولتي است كه با توجه به وجود 11 ميليون مشترك تلفنهمراه اين مورد از ايراداتي است كه نمي‌توان از آن چشم پوشي كرد.
در ضمن اين نرم‌افزار تنها براي سيم كارتهاي دولتي است و فشرده سازي براي سيم كارتهاي تاليا و ايرانسل اجرايي نخواهد بود.

6- عدم تست بر روي تمامي گوشي‌ها

ايننرم‌افزار هنوز بر روي تمامي گوشي‌ها تست نشده و برخي از دارندگان گوشيتلفن همراه از عدم همخواني نرم‌افزار با گوشي‌هاي خود دارند .افرادي كهگوشي‌هاي ساخت 82 به قبل را در اختيار دارند در سردرگمي به سر مي‌برند.

7- عدم دسترسي به امكانات مولتي مديا

نرمافزار پيامك فارسي متاسفانه با وجود وقفه چندين ماهه به صورت آزمايشيارائه شده است و فاقد امكانات معمولي چون مولتي‌مديا و استفاده از امكاناتديگر چون شكلك در پيام كوتاه است.

8- الزام نصب نرم‌افزار توسط ارسال‌كننده و گيرنده پيامك

مشتركان تلفن همراه براي ارسال و دريافت پيامك فارسي بايد دو طرف اقدام به نصب اين نرم‌افزار كنند.

9- نداشتن سيستم اطلاع از دريافت پيامك

از ايرادات اين نرم‌افزار نداشتن سيستم اطلاع از دريافت پيامك از سوي گيرنده و يا " دليوري " است.

10- عدم اطلاع‌رساني صحيح براي نرم‌ افزار

متاسفانه هيچ‌گونه اطلاع‌رساني شفاف و كاملي از اين نرم‌افزار از سوي پيمانكار و كارفرما(mci) نشده است.
درحالي كه مشتركان مي‌توانند از طريق بلوتوث اين فايل را دريافت كنند ونيازي به اينترنت نيست، متاسفانه اطلاع‌رساني در اين باره صورت نگرفته است.

بهنام علیپور بازدید : 87 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)



نرم‌افزار قدرتمند ‌Efficient Address Book‌ با بهره‌گيري از ابزاري پيشرفته، زيبا و روش كار بسيار ساده يكي از بهترين برنامه‌هاي مديريت اطلاعات مشتريان و همكاران تجاري است. با كمك اين نرم‌افزار مي‌توانيد هر نوع اطلاعاتي كه بخواهيد از مشتريان خود در بانك اطلاعاتي برنامه به‌ ثبت برسانيد تا در كمترين زمان به آنها دسترسي داشته باشيد.

از قابليت‌هاي جالب توجه اين نرم‌افزار که از پارس ويوا به شما معرفي مي کنيم، امكان ثبت تاريخ تولد افراد در برنامه است، با ثبت اين تاريخ‌ها نرم‌افزار به‌طور هوشمند قبل از فرا رسيدن آنها به شما هشدار مي‌دهد تا نسبت به ارسال پيام تبريك به مشتريانتان اقدام كنيد و بتوانيد روابط دوستانه خود را با آنها حفظ كنيد.

اين نرم‌افزار از قابليت‌هاي بسيار ديگري نيز پشتيباني مي‌كند كه پيشنهاد مي‌كنيم براي آشنايي با تمام آنها نسخه‌اي از آن را با مراجعه به سايت زير دريافت كنيد:

http://www.efficientaddressbook.com

منبع: www.parsviva.com


تعداد صفحات : 52

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 25
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 127
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 215
  • باردید دیروز : 105
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 881
  • بازدید ماه : 1,240
  • بازدید سال : 4,361
  • بازدید کلی : 43,484