loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 124 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
در آرزوي يك خانه بزرگ تر‌، بهتر و يا كاملا جديد هستيد؟ مي‌خواهيد منزلتان را خودتان طراحي كرده و از فضاهاي موجود به بهترين نحو استفاده كنيد؟‌ در چيدمان وسايل مشكل داريد و محل هر وسيله را بعد از چند بار جابه‌جايي مشخص مي‌كنيد ؟ مي‌خواهيد آشپزخانه منزل خود را كابينت كنيد اما نمي دانيد از كجا و به چه مقدار و از چه طرح كابينتي استفاده كنيد؟

http://i36.tinypic.com/2hcj0ht.png

اگر مي‌خواهيد براي تمام اين سوالات بهترين پاسخ را دريافت كنيد بهتز است آرزو‌ها و فكر‌ها را كنار گذاشته و با كمك نرم‌افزار  قدرتمند 3D Home Architect Home Designer دست به كار شويد. استفاده از اين نرم‌افزار بسيار آسان است‌، دسترسي به موضوعات مختلف آن و استفاده از ابزارهاي مختلف در آن فوق العاده سريع است و مي‌تواند بهترين ابزار براي ساخت خانه رويايي شما باشد.

طراحي آسان و دقيق‌

طراحي خانه روياهاي شما‌، دكور بندي اتاق خواب و يا تغيير در آشپزخانه‌، كارهايي است كه با استفاده از اين نرم‌افزار قدرتمند به راحتي قابل انجام است .كشيدن نقشه‌، به ترسيم درآوردن آن و نمايش روياهاي شما به شكل كاملا سه بعدي از امكانات منحصر به فرد اين نرم‌افزار است.

دكوراسيون داخلي‌

براي اجراي دكوراسيون داخلي منازل ايده‌ها و فكر‌هاي زيادي وجود دارد.هر كسي نظري دارد و هر وسيله اي مي‌تواند در يك يا چند جا به چيدمان مناسب منزل كمك كند. اما آيا مي‌توان وسايل را در منزل به راحتي از اين سو به آن سو حركت داد تا جاي مناسب براي آنها مشخص شود؟ آيا مي‌توان تمام وسايل را در ذهن جابه‌جا نمود و خوب يا بد بودن آنها را در ذهن تصور كرد؟  3D Home Architect Home Designer  بهترين راه حل در اينگونه موارد است. اين نرم‌افزار با طراحي تصويري سه بعدي از منزل و دارا بودن بيش از هزاران اثاثيه در رنگ‌ها و طرح‌هاي مختلف اين امكان را به شما مي دهد تا بهترين مكان را براي اثاثيه خود در نظر گرفته و هر زمان كه بخواهيد نيز محل آنها را تغيير دهيد. مشاهده تصويري سه بعدي از تمام تغييرات در حال انجام يكي از بزرگترين و بهترين امكانات موجود در اين نرم‌افزار است.در بكارگيري اين نرم‌افزار هيچ محدوديتي در برابر شما وجود ندارد و مي‌توانيد ميليون‌ها بار محل قرارگيري وسايل‌، رنگ بندي اتاق و پوشش آن را تغيير دهيد تا در نهايت به طرح رويايي خود دست يابيد.
وجودهزاران پنجره‌، سقف‌، درب‌هاي پيش ساخته‌،  شيرآلات‌، ديوار‌ها‌، پوشش‌هاي مختلف در رنگ و طرح‌هاي فراوان‌، نماهاي داخلي و بيروني و  انواع اثاثيه قديمي و جديد دراندازه‌هاي مختلف با قابليت تغيير در آنها از امكانات برجسته اين نرم‌افزار به حساب مي آيد.

پياده روي و پرواز !

دوست داريد وقتي طراحي را به اتمام رسانديد داخل منزل طراحي شده توسط خودتان قدم بزنيد و يا آن را از بالا مشاهده كنيد؟ با استفاده از اين برنامه مي‌توانيد پس از اتمام كار طراحي به صورت كاملا سه بعدي و به طور مجازي در تمام بخش‌هاي منزل به پياده روي پرداخته و تمام قسمت‌هاي آن را به دقت مشاهده كنيد. همچنين مي‌توانيد با پرواز مجازي دور تا دور ساختمان طراحي شده را از بالا مشاهده كرده و منزل رويايي خود را قبل از ساخت از همه نظر بررسي كنيد.

نرم‌افزار   3D Home Architect Home Designer  روي يك دي وي دي عرضه شده است و براي تهيه آن مي‌توانيد به بازار مراجعه نماييد. اين نرم‌افزار ابزاري آشنا براي كابينت سازان و طراحان داخلي منازل است كه جديدترين نسخه يعني نسخه 9 آن هم اكنون ارائه شده است.براي مشاهده جزييات بيشتر در مورد اين نرم‌افزار و نرم‌افزار‌هاي هم رديف آن مي‌توانيد به سايت 
www.3dhaonline.com  مراجعه كنيد.


بهنام علیپور بازدید : 101 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
گاهي پيش آمده كه در سفر هستيد و به هر علتي از دسترسي به اينترنت‌هايي همچون ‌Dial up‌ و ‌ ADSL‌(اينترنت پرسرعت) محروم مي‌باشيد و يا از آنجايي كه شما نياز مبرم به استفاده از اينترنت داريد مجبور مي‌شويد كه سفر خود را لغو كنيد و از رفتن به سفر به‌خاطر اين مشكل صرف نظر كنيد. هم‌چنين متاسفانه به علت نبود بستر و زير ساخت شبكه و اينترنت بي‌سيم (‌Wlan‌ و Wmax‌ ) سراسري، نمي‌توانيد از اينترنت در طول مسافت‌هاي مختلف و مسافرت‌ها به صورت بي‌سيم استفاده كنيد.



كشورهاي پيشرفته توانسته‌اند اين زير ساخت را در كشور خود ايجاد كرده و اينترنت بي‌سيم را در اقصي نقاط كشور خود به متقاضيان ارائه دهند. حال آيا شما كه به اين نوع امكانات دسترسي نداريد، براي اين مشكل راهكاري خاص در نظر داريد؟ امروز ما قصد داريم از پارس ويوا راهي را به شما نشان دهيم كه شما بتوانيد با استفاده از اينترنت موبايل يا همان ‌GPRS‌ و يك كامپيوتر همراه (لپ‌تاپ، نوت‌بوك) از اينترنت گوشي خود در كامپيوتر استفاده كنيد. پس از پارس ویوا با ما همراه باشيد. البته توجه داشته باشيد كه اين آموزش مربوط به همه گوشي‌هاي نوكيايي است كه از طريق برنامه ‌PC Suit‌ پشتيباني مي‌شوند. پس لازمه اين كار لوازم و امكانات زير است. ‌ ‌

1– يك عدد گوشي كه توسط برنامه پي‌سي‌سوييت پشيتيباني شود.

2– يك عدد كامپيوتر‌،‌ نو‌ت‌بوك يا لپ‌تاپ.

3– يك عدد سيم كارت كه داراي اينترنت ‌GPRS‌ باشد. (كه خوشبختانه سيم‌كارت‌هاي موجود حال حاضر در ايران از اين سيستم استفاده و آن را ارائه مي‌كنند)

4– كابل مربوطه جهت اتصال گوشي به دستگاه كامپيوتر

خوب ابتدا برنامه پي‌سي‌سوييت را نصب و آن را اجرا كنيد. سپس گوشي را با كابل مخصوص خود به كامپيوتر وصل نماييد. براي آن كه مطمئن شويد اين اتصال برقرار شده مي‌توانيد به پايين، سمت چپ كامپيوتر خود نگاه كنيد! شكلك مربوط به گوشي شما كه تا قبل از اتصال به صورت خاموش بود، در حال حاضر بايد به‌صورت روشن و رنگي است كه نشان‌دهنده آن است كه گوشي به‌طور صحيح شناسايي شده است و قابليت آن را دارد كه دستورات لازم را (توسط برنامه مربوطه كه در هفته‌هاي پيش معرفي و توضيح داديم) از طريق كامپيوتر به گوشي خود ارسال كنيد.

بعد از اطمينان در بين قسمت‌هاي مختلف برنامه مربوطه به دنبال گزينه ‌Connect To The Internet‌ بگرديد و روي آن كليك كنيد. برنامه در حالت عادي به‌دنبال يك سرويس‌دهنده اينترنت مي‌گردد. اما در حالت عادي چيزي يافت نمي‌كند. شما براي اتصال مي‌بايست روي گزينه ‌Connect‌ كليك كنيد. خواهيد ديد كه برنامه از طريق گوشي به شبكه اينترنت آن متصل شده و شكلكي همانند شكلك اتصال به اينترنت‌هاي معمولي، در گوشه سمت راست صفحه نمايش شما نمايان مي‌گردد. در حال حاضر اينترنت آماده استفاده است و شما كافيست يك مرورگر و يا يك برنامه كه لازمه استفاده آن، داشتن اينترنت است را اجرا كرده و شاهد استفاده آن برنامه از اينترنت گوشي خود باشيد. اما بايد به نكات زير توجه داشت.

اين برنامه مي‌تواند به‌طور هم‌زمان با اينترنت‌هاي ديگري كه در بالا نام برديم اجرا شود. اما استفاده از اينترنت فقط با اولين گزينه اتصال خواهد بود و گزينه دوم با وجود اتصال، استفاده‌اي از آن صورت نخواهد گرفت. همچنين براي قطع اتصال بايد دوباره روي گزينه‌اي كه قبلا براي وصل شدن كليك كرديد، دوباره كليك كنيد تا اتصال اينترنت قطع گردد. اما ويژگي اين نوع اينترنت نسبت به اينترنت‌هاي ‌Dial up‌ اين است كه اين نوع اينترنت‌ها به ميزان حجم استفاده از اعتبار شما كم مي‌كند، در صورتي كه استفاده از اينترنت معمولي شما بايد به ازاي هر دقيقه متصل بودن به اينترنت، هزينه آن را بپردازيد. پس با خيال راحت مي‌توانيد دسترسي به اينترنت را در اين روش به صورت هميشه آنلاين بگذاريد و نگران هزينه‌اي نباشيد. اما نكته آخري كه بايد به آن اشاره كنم آن است كه شما براي اتصال نيازي نيست كه تنظيمات خاصي را در گوشي خود انجام دهيد و گوشي را فقط در حالت عادي مي‌توانيد وصل كنيد. اما در وضعيت عادي اگر مي‌خواهيد از طريق گوشي خود به اينترنت متصل شويد بايد دسترسي را براي آن ايجاد كنيد كه از مبحث ما جدا مي‌باشد.

منبع: www.parsviva.com

بهنام علیپور بازدید : 139 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
بازار نشر طي سال‌هاي اخير تغييرات زيادي را به چشم ديده است. گران شدن كاغذ مورد استفاده براي چاپ و هزينه‌هاي جاري حوزه نشر از يك سو و ارتقاء سطح مطالعه در جامعه در كنار افزايش دسترسي به اينترنت و تجهيزات الكترونيكي بيش از پيش ما را با پديده اي اجين كرده كه سابقه تولد و ايجاد آن با تولد اينترنت و فراگيري آن گره خورده است.

 البته شايد آنچه اهميت اين موضوع را براي ما پر رنگ مي سازد، مساله رشد كتاب‌هاي الكترونيكي به زبان فارسي در فضاي وب باشد. با تاكيد متوليان حوزه فناوري اطلاعات كشور برافزايش محتواي الكترونيكي فارسي در وب و افزايش علاقه مخاطبان و كاربران اينترنت براي دسترسي به ايبوك‌ها، طي سال‌هاي اخير، روند پر سرعتي در تولد كتابخانه‌هاي ديجيتالي و وب سايت‌هاي ارائه اين كتاب‌ها به شكل رايگان يا قابل خريداري، آغاز شده است.

http://i35.tinypic.com/22wbs.png

براي كتاب الكترونيكي تعاريف زيادي وجود دارد. تعريف عاميانه اي كه براي آن ارائه مي‌شود ايبوك ريدر(eBook Reader ) را وسيله‌اي دستي مي‌داند كه قابليت خواندن كتاب‌هاي مختلف را دارد و كتابي كه توسط اين وسيله خوانده مي‌شود، همان كتاب الكترونيكي است.

كتاب الكترونيكي همان متن‌هاي الكترونيكي‌ (e-text) است كه شامل فايل‌هاي ساخته شده توسط واژه پردازهاي مختلف، خبرنامه‌هاي الكترونيكي و فايل‌هاي كامپيوتري است كه پس از اجرا در كامپيوتر مانند كتاب قابل خواندن هستند. برخي نيز مي گويند: كتاب الكترونيكي يك فايل HTML اجرايي (executable) است. يك فايل كه از تبديل چندين فايل HTML شامل گرافيك، تصاوير، متن و حتي صدا (موسيقي) توسط يك نرم‌افزار خاص ايجاد مي‌شود كتاب الكترونيكي ناميده مي‌شود. يك كتاب الكترونيكي ممكن است بيش از  100 صفحه داشته باشد و يا يك كتاب كوچك چند صفحه‌اي باشد. همه تعاريف بالا درست است.

به طور خلاصه مي توان گفت eBook يك كتاب است كه به صورت غير سنتي (چاپي) منتشر شده است. انتشارات الكترونيكي هم وجود دارد. انتشارات الكترونيكي يا ePublishing  منتشر كردن يك اثر به صورت الكترونيكي است كه مي تواند شامل خبرنامه الكترونيكي، صفحات وب، گرافيك، موسيقي، نرم‌افزار و به خصوص كتاب الكترونيكي باشد. اين تعاريف و اصطلاحات فني هستند. اما به راستي يك كتاب الكترونيكي چيست؟

كتاب الكترونيكي روياي نويسندگان است. نشركتاب الكترونيكي برطرف كننده موانع و اشكالات انتشارات سنتي است. ديگر نويسندگان نگران رد شدن مطالب خود از طرف ناشران نخواهند بود. نويسندگان نياز به صرف هزينه‌هاي سنگين چاپ كتاب نخواهد داشت.

نشر الكترونيكي آغاز راه نويسندگان جوان و تازه كار است. از ديگرسو كتاب الكترونيكي روياي مديران سايت‌هاي اينترنتي است؛ زيرا راه مناسبي براي كسب ترافيك زياد در سايت‌هاي اينترنتي استفاده از eBook است كه اين آرزوي هر مدير سايتي است.

تهيه يك كتاب الكترونيكي نياز به برنامه نويسي با زبان‌هاي برنامه نويسي تخصصي و دشوار ندارد. به سادگي تهيه و منتشرمي‌شود. يك محصول اطلاعاتي بسيار جذاب در اينترنت كه طرفداران زيادي هم دارد. كتاب الكترونيكي يك اتحاد ميان نويسندگي و بازاريابي اينترنتي نيز هست.

 eBook يا كتاب الكترونيكي، هر چند پديده اي چندان نوظهور نيست اما مي رود تا نظام آموزش و اطلاع رساني را با دگرگوني‌هايي اساسي مواجه سازد. 

كتاب‌هاي الكترونيكي يا  eBooks صرفاً نسخه‌هاي الكترونيكي مطالب مكتوب نيستند، بلكه مي توانند علاوه برمتن‌‌، صوت وتصاويرو  رانيز شامل شوند. به علاوه مي توانند درقالب فايل‌هايي كه مي تواند توسط يك رايانه اجرا شود مانند قالب‌هاي‌  Word Text ،HTML ،PDF وفايل‌هاي اجرايي EXE درآيند.

سادگي اجرا، سادگي جست وجو در متن، داشتن قالب زيباتر، منسجم بودن مطالب، امكان عرضه يا فروش ساده تر و سريع تر، داشتن قابليت افزودن امكانات مالتي مديا و ازجمله ويژگي‌هايي هستند كه كتاب الكترونيكي رابه عنوان يك رسانه نو پا و رو به رشد از ساير رسانه‌هايي از اين دست ممتاز مي كند.

توسعه ايبوك در جهان

نهادهاي بسيار زيادي با درك اهميت اين رسانه، به حمايت و گسترش اين پديده اقدام كرده‌اند كه قصد آنها توسعه هرچه بيشتر نشر الكترونيكي و بهادادن به اين پديده است. براي مثال، نمايشگاه كتاب فرانكفورت‌7 جايزه ساليانه براي كتاب‌هاي الكترونيكي برگزيده اختصاص داده است كه شامل جايزه اي ويژه به مبلغ 100 هزار دلار است.

 اكنون سايت‌هاي فراواني مي توان يافت كه از نويسندگان ديجيتال استقبال مي كنند. انتشارات تجاري تايم وارنر مدتي پيش از وجود سايت
www.ipublish.com  خبرداد كه مسوولان آن نويسندگاني را كه قصد دارند كتاب شان در قالب الكترونيكي عرضه شود، جلب و حمايت مي‌كنند.

همچنين جنبشي تحت عنوان پروژه گوتنبرگ شكل گرفته كه هدف آن تبديل كتاب‌هاي عادي به كتاب‌هاي الكترونيكي است. هزاران كتاب كه تا كنون در كتابخانه‌ها و يا كلكسيون‌هاي خصوصي موجود بودند اكنون درقالب ديجيتال در دسترس همگان قرار مي گيرند.

گفته مي‌شود تا سال2005 يك ششم كتابهاي خريده شده در آمريكا كتاب‌هاي الكترونيكي بوده اند كه اين به معناي تجارتي با ارزش 7/8 ميليارد دلار است.

مزايا و ويژگي‌هاي كتاب‌هاي الكترونيكي‌

1‌-Portability : سهولت انتقال در عين يكپارچگي مطالب

اطلاعات پردازش شده مي تواند به سرعت جابه جا شود. باتوسعه ميكروچيپ‌ها، فناوري فيبر نوري و اينترنت، اطلاعات ديجيتال مي تواند به سهولت هرچه تمام تر و به صورت بلادرنگ منتقل شود. كتاب‌هاي الكترونيكي مي توانند به صورت download و يا به شكل ضميمه به ايميل ( attachment )،‌ عرضه شوند و نيز قابل ذخيره در كامپيوتر يا كارت‌هاي حافظه هستند.

2- Versatility: انسجام مطالب و تنوع كاربرد

در حال حاضر مردم دسترسي بيشتري به اطلاعات دارند و مي توانند بر اساس آن تصميمات بهتري بگيرند. در مقايسه باقالب‌هاي رايج متني، كتاب‌هاي الكترونيكي درعين دسته بندي مطالب به صورت فهرست يا موضوعي، به صورت وحدت يافته تبادل آن‌ها با يكديگر را همراه با سهولت جستجو فراهم مي كنند.

3- Interactivity: تبادل بينابين مطالب با يكديگر

ترغيب شدن بيشتر براي ادامه خواندن، سهولت نگهداري و ياد سپاري مطالب و توانايي بيشتر در كنترل مطالب از جمله موارد بسيار مهم براي خواننده است.

يك كتاب الكترونيكي با امكاناتي مثل فرامتن‌ ( Hyperlink ) امكان تبادل بينابين مطالب و نيز مرور همزمان آنها با يكديگر را فراهم مي كند. اين راحتي جست وجو به ويژه براي افرادي كه با مطالب تحقيقاتي سر و كار دارند بسيار حايز اهميت است.

4- Media Capability: پشتيباني از امكانات مالتي مديا

كتاب‌هاي الكترونيكي حتي امكان گوش دادن به مطالب كتاب را نيز فراهم كرده‌اند. نرم‌افزارهايي چون Microsoft Reader از امكانات بسيار خوبي از جمله خواندن متون برخوردار هستند. اين موضوع براي افراد ناتوان يا كم توان چون نابينايان و يا كساني كه مشكل خواندن مطالب را دارند نويد بخش عصري تازه در آموزش و اطلاع رساني است. همچنين اين كتاب‌ها امكانات خوبي براي براي بزرگ كردن مطالب دارند.

5- Useability: سهولت كار و اجرا

اكثريت قريب به اتفاق مردم براي نوشتن و يا خواندن مطالب از طريق رايانه از نرم‌افزارهايي چون Word استفاده مي كنند. يكي از مشكلات نرم‌افزار Word اين است كه مطلبي كه در يك نسخه آن مثل Word و يا در يك ويندوز فارسي ساز نوشته مي‌شود به سادگي در نسخه ديگر اين نرم‌افزار قابل اجرا نيست.

 به طوري كه اگر شما آن را به رايانه ديگر كه داراي نسخه ديگري است ببريد مخصوصاً اگر آن مطلب به زباني غير انگليسي نوشته شده باشد، ممكن است به همان دقت اجرا نشود. اما كتاب‌هاي الكترونيكي كه درفرمت EXE هستند اين مشكل را نيز حل كرده اند. يعني شما كتاب الكترونيكي خود را صرف نظر از نوع سيستم عامل و يا وجود نرم‌افزاري براي خواندن آن نه تنها ساده‌تر از ورق زدن يك روزنامه خواهيدخواند، بلكه از امكانات بسيارجالب ديگر آن نيز بهره‌مند خواهيد شد و حتي مي توانيد از درون كتاب براي نويسنده آن ايميل بفرستيد.

 از جمله مشكلات ديگر اين است كه خواندن مطالب طولاني از طريق اين گونه نرم‌افزارها به دليل عدم تعبيه يا اجراي ساده Hyperlink‌ها و نيز نبود تبادل بين مطالب به صورت بلادرنگ براي خواننده بسيار خسته كننده خواهد بود. اما در يك كتاب الكترونيكي مطالب بسيارطولاني مثلاً نسخه كامل كتاب مقدس را مي‌توان به صورت كليك روي فهرست‌ها و دسته‌بندي‌ها به ساده‌ترين شكل مروركرد.

معايب كتاب‌هاي الكترونيكي‌

براي خواندن كتاب الكترونيكي تنها تمايل به اين كار لازم نيست. مانند روش‌هاي سنتي كه تنها كتابي را از قفسه كتاب‌ها بر مي‌داشتيد و غوطه خوردن در واژه‌ها آغاز مي شد. براي مطالعه كتاب ايبوك حتما به حداقل يك دستگاه الكترونيكي نياز داريد. در واقع اين كتاب به ضمايم نرم و سخت افزاري ويژه اي نيازمند و وابسته است. طبيعي است كه تمامي تجهيزات الكترونيكي به نيروي برق براي كاركرد خود نيازمندند پس اگر برق برود احتمالا بايد كتاب خواندن را فراموش كنيد.

بسياري از فرمت‌هاي كنوني مورد استفاده در حال حاضر با دستگاه‌هايي كه در آينده خواهند آمد سازگاري نخواهند داشت.

دستگا ه‌هاي كتابخوان بيش از كتاب‌هاي چاپي و سنتي در معرض خطر ربوده شدن قرار دارند. بوك ريدرها بسيار بيش تر از كتاب چاپي شكننده هستند و با ضربه دچار خرابي يا آسيب ديدگي مي‌شوند.

اگر دستگاهتان ربوده شود يا به شكلي غير قابل بازگشت آسيب ببيند بايد خاطره تمامي كتاب‌هايي كه در آن ذخيره كرده بوديد را از ياد ببريد! به طور قطع كيفيت نمايش متن بك ريدرها از كتاب واقعي و چاپي پايين تر است. در ضمن خيره ماندن به صفحه نمايش و نور صفحه چشم را بيش از كتاب چاپي خسته مي كند. اگر بوك ريدر يا لپ تاپ براي مطالعه ايبوك نداشته باشيد كه بايد خود را براي سختي‌هاي بيشتري آماده كنيد. كتاب‌هاي الكترونيكي قابل هك شدن هستند و ممكن است بدون اجازه ناشر يا نويسنده مورد بهره برداري و سوء استفاده قرار گيرند.

 چگونگي ساخت كتاب‌هاي الكترونيكي

براي ساخت و عرضه يك كتاب الكترونيكي در مرحله اول به مطالب مكتوب نياز خواهيم داشت. پس از آن، نرم‌افزاري براي تبديل اين مطالب به قالب الكترونيكي لازم است. در گام بعدي به سايتي نياز داريد كه وظيفه بازاريابي محصول شما را به عهده بگيرد. البته در اين بين بايد به بعضي فنون بازاريابي آشنايي داشت.

ناگفته نبايد كه بايد براي دريافت وجوه نقدي به صورت online  نيز تدبيري بينديشيد. البته اين در صورتي است كه نخواهيد كتاب خود را به شكل رايگان ارائه كنيد.

البته بايد روشي براي ارسال كتاب الكترونيكي به متقاضي هم داشته باشيد. يكي از روش‌هاي رايج براي ساخت كتاب الكترونيكي، عرضه مطالب درقالب PDF است. براي كار با اين قالب و يا تبديل فايل‌هاي Word به PDF بايد مجموعه نرم‌افزاري Adobe Acrobat از جمله Reader ، Writer وDistiller و ياساير نرم‌افزارهاي كار با فايل‌هاي PDF را دراختِيار داشته باشيد.اما معمولا مخاطبان كتاب‌هاي الكترونيكي قالب EXE يا خود اجرا را براي خواندن بيشتر ترجيح مي دهند. براي اين گونه فايل‌ها نيز نرم‌افزار وجود دارد. به طور كلي نرم‌افزار‌هاي كتاب سازي (ebook compiler) به دودسته تقسيم مي‌شوند:

1)‌ نرم‌افزار‌هايي كه فايل‌هاي html و متني را به فرمتي غير ازEXE تبديل مي كنند.

2)‌ نرم‌افزار‌هايي كه فايل‌هاي html را به EXE تبديل مي كنند.

شما براي ساختن اين نوع فايل‌ها و خواننده براي اجراي آن به نرم‌افزار Acrobat Reader نياز داريد. فايل‌هاي PDF معمولا سازگاري بيشتري با چاپگر دارند اما از نظر مرور مطالب براي خواننده شناوري لازم را ندارند. اما ويژگي بسيار برجسته آنها سازگاري با انواع مختلف ويندوز و كامپيوتر است. همچنين كامپايلرهايي وجود دارند كه به يك پردازشگر نوشتار دروني مجهز هستند كه مي توان متن را به صورت مستقيم در خود كامپايلر نوشت. از جمله اين نرم‌افزار‌ها به neobook professional و win ebook مي توان اشاره كرد.

 يك روش ساده تر براي ساخت كتاب الكترونيكي 

 در اينجا ساده ترين روش تهيه و ساخت يك كتاب الكترونيكي‌  ( PDF) بدون هيچ برنامه اضافي در سيستم را بررسي مي كنيم به اين اميد كه اين روش ساده قدمي براي به وجود آمدن كتاب‌هاي الكترونيكي بيشتر، بهتر و مفيدتري باشد.

اولين قدم، به وجود آوردن فايلي از متن كتاب در برنامه‌هاي ويرايش متن نظير Word Pad يا Microsoft Word است. توجه شود Word Pad و Word برنامه‌هايي هستند كه در تمام سيستم‌ها موجود است .

قدم دوم، تبديل فايل متن با فرمت doc يا هر فرمت ديگري به فرمت PDF كه فرمت معمول كتاب‌هاي الكترونيكي است، براي اين كار از نرم‌افزارهاي شركت Adobe مبتكر برنامه Acrobat و كتاب‌هاي الكترونيكي استفاده مي كنيم.
با كليك بر روي گزينه Convert a file پنجره جديدي باز مي‌شود، از گزينه Browse فايل مورد نظر براي تبديل را انتخاب كرده و بعد از انتخاب Optimization Setting گزينه  eBook را انتخاب مي كنيم.

 پس از آن با كليك روي گزينه Delivery Method گزينه‌  Wait for PDF conversion browser  را انتخاب مي كنيم ، سپس دكمه Create PDF. بعد از چند ثانيه PDF شما حاضر است ، براي مشاهده View PDF را انتخاب كنيد.


بهنام علیپور بازدید : 547 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
برنامه هاي زيادي براي چت كردن در تلفن همراه وجود دارد كه به كاربران امكان چت كردن به وسيله تلفن همراه را مي دهد. امروز از پارس ويوا قصد معرفي برنامه اي را داريم كه علاوه بر چت كردن با موبايل ، امكانات زيادي را در اختيار شما قرار مي دهد.




برنامه NimBuzz1.0.0 نرم افزاري است كه به شما كمك مي كند تا علاوه بر چت كردن با آيدي ياهوي خود ، در Windows Live ، Skype ، Facebook ، Google Talk/Orkut ، AIM/MobileMe ، Myspace ، ICQ ، Twitter ، Giovani ، studiVZ/meinVZ ، schelerVZ ، Gadu-Gadu ، Hyves ، jabber آنلاين شويد. از ديگر ويژگي هاي اين نرم افزار امكان مشاهده ايميل ها ، تغيير وضعيت (آنلاين يا آفلاين بودن) ، ارسال فايل و عكس و صدا براي شخص مقابل ، ورود به چت روم ، ارسال شكلك ، مشاهده ي آلبوم ساخته شده توسط خودتان به وسيله برنامه در اينترنت ، مشاهده دفترچه تلفن در برنامه ، مشاهده ي آواتار طرف مقابل در چت ، چت كردن با روبات برنامه و امكانات ديگري كه با كمي كار با برنامه ، با آن ها آشنايي پيدا خواهيد كرد.
اين برنامه با توجه به حجم كمي كه دارد ، بسيار خوش دست بوده و محيط دلچسب و زيبايي دارد. از آنجايي كه اين برنامه به زبان جاوا نوشته شده است قابليت نصب بر روي بيشتر گوشي ها را دارد. همچنين مي توانيد اين برنامه را بطور مستقيم از اينترنت تلفن همراه خود از پارس ويوا دريافت كرده و بر روي تلفن همراهتان نصب و اجرا كنيد. در واقع ديگر نيازي به انتقال برنامه به رايانه نيست.
برای دربافت این برنامه متناسب با گوشی خود ، به سایت www.nimbuzz.com مراجعه کنید.

کلمات کلیدی: nimbuzz ، برنامه چت موبایل ، چت رایگان با موبایل ، برنامه چت موبایل جاوا ، برنامه چت موبایل فوق العاده ، چت با موبایل ، یاهو مسنجر بر روی موبایل ، چت کردن با تلفن همراه ، yahoo mesenger موبایل

منبع: www.parsviva.com

بهنام علیپور بازدید : 130 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
بالاخره 27 ژوئن 2008 (7 تير1387)‌ زمان خداحافظي بيل گيتس‌ 52 ساله يكي از بنيانگذاران اصليمايكروسافت با بزرگترين شركت نرم‌افزاري دنيا فرا رسيد. يك سال قبل، يعنيدر جولاي 2006 بيل گيتس اعلام كرده بود، براي گسترش فعاليت‌هاي بشردوستانهخود در بنياد خيريه «بيل و مليندا گيتس» قصد دارد در سال 2008 بامايكروسافت خداحافظي كند.

اكنونزمان اين خداحافظي فرا رسيد و در ماه اوت 2008 دنياي انفورماتيك شاهد يكواقعه تاريخي شد. بيل گيتس رئيس غول نرم‌افزاري دنيا با 76 هزار كارمند در102 كشور دنيا و با حدود 52 ميليارد دلار گردش مالي سالانه، اين شركت رابه دستان استيو بالمر، مدير اجرايي مايكروسافت سپرده و خود با اين شركتوداع مي‌كند.

http://i36.tinypic.com/2d1v6op.png

همان‌طور كه گفته شد، بيل گيتس قصد دارد پروژه ايبا عنوان «نجات دنيا» را با هدف كمك به كشورهاي جهان سوم در بنياد خيريهبيل و ملديندا گيتس اجرا كند.

اين بنياد براي مبارزه با مالاريا،گرسنگي و حركت به سوي توسعه،‌ 63 ميليارد دلار براي كمك به كشورهاي درحالتوسعه در نظرگرفته است.  بيل گيتس كسي كه مايكروسافت را با آرزوي قراردادن يك PC روي هر ميز و در هر خانه، بنا نهاده بود، كار تمام وقتش رادراين شركت رها كرد تا به فعاليت‌هاي بشردوستانه خود بپردازد. در جشني كهبه مناسبت خداحافظي او برگزار شد، 800 نفر از كارمندان مايكروسافت كه باقيد قرعه انتخاب شده بودند حضور داشتند. او در جريان اين جشن گفت:مايكروسافت از محدود كمپاني‌هايي است كه با يك رويا شروع شد: روياي مهمكردن نرم‌افزارها. روياي وجود داشتن كامپيوترهاي شخصي. اين‌ها آرزوهاي منو پل آلن بودند كه زماني خيلي احمقانه به نظر مي‌رسيدند. گمان نمي‌كنمروزي در زندگي من وجود داشته باشد كه بدون فكر كردن به مايكروسافت وكارهاي بزرگي كه مي‌توان به كمك  آن براي جهان انجام داد، گذشته باشد. پلآلن كسي بود كه با بيل گيتس و در يك گاراژ كوچك درسال 1975براي راه‌اندازيچيزي كه اكنون مايكروسافت ناميده مي‌شود، همكاري كرد.

او در جرياناين جشن دوستانه گريزي نيز به خاطرات گذشته مي زند:  يادم است كه من واستيو (بالمر) يك شب كامل با هم نشستيم و فكر مي كرديم كه آيا ممكن استروزي يك كمپاني  مايكروسافت يا هر كمپاني ديگري  يك ميليارد نسخه فروشداشته باشد. اين عدد خيلي زيادي است! من آن چيزهايي را كه بعضي‌هافكرمي‌كنند مايكروسافت در آن‌ها پيشرفتي نداشته است، دوست دارم. بله، مااشتباه هم مي‌كنيم. اما بر مي‌گرديم و از اشتباهاتمان درس مي‌گيريم.بسياري از موفقيت‌هاي امروزما ازهمين طريق به دست آمده‌اند.

دريكي از سال‌ها، من ايميلي به يكي از روزنامه‌ها فرستادم و از آنها پرسيدمچگونه ويندوز مي‌تواند بهتر باشد؟ و آنها جواب دادند كه اين قسمت از ايميلواقعاً براي شان تكان‌دهنده بوده است!  من نيز در جواب گفتم: شما فكرمي‌كنيد من تمام روز چه كار مي‌كنم؟ ارسال ايميل‌هايي مثل اين، كار هر روزمن است!

براي من، بعد 33 سال، اين تغيير خيلي بزرگي است. من معتادمبه اينكه به مايكروسافت بيايم. بعضي روزها بچه‌ها را در ماشين سوار مي‌كنمتا به مدرسه برسانم شان، ولي وقتي كه شروع به رانندگي مي‌كنم، فكرم مشغولكارهايم در مايكروسافت مي‌شود و به سمت آنجا حركت مي‌كنم، تا اين كه آ‌نهابه من مي‌گويند: «چرا داريم به مايكروسافت مي‌رويم؟» و من دوباره فرمان رابه سمت مدرسه كج مي‌كنم!

مطمئنم كه يك روزي در همين ماه آينده، درحالي كه غرق در افكارم براي توسعه دادن نرم‌افزاري هستم، به طور اشتباهيبه طبقه پنجاهم (اتاق قبليم) مي‌روم و از آنجا به طبقه پايين (اتاق جديدم)بر مي‌گردم و بالاخره به خاطر اين حواس‌پرتي‌ها از مايكروسافت اخراجمخواهند كرد!

مكالمه يا منظره دوستانه استيو بالمر و بيل گيتس از ديگر بخش‌هاي جذاب اين مراسم بود:

بيل گيتس:من و استيو هر دو در ‌هاروارد بوديم. من پر انرژي بودم و ايده‌هايي در ذهنداشتم. يكي از دوستان كه استيو را مي‌شناخت، من را به او معرفي كرد و گفت:«اين پسر مثل خودت فوق انرژي است، پسر مرتبي هم هست». ما با هم آشنا شديمو با هم به سينما رفتيم. مشتركات زيادي هم داشتيم و از آن روز با هم شروعكرديم؛ درباره ايده‌هايمان و كارهايي كه مي‌خواستيم انجام دهيم، صحبتكرديم؛ واقعاً جالب بود.

بالمر: بيل و آلن با منمصاحبه كردند. بعد پدر و مادر بيل مرا به ناهار دعوت كردند. من قبلاً يكبار با آنها ملاقات كرده بودم. بعد از پايان مصاحبه كاري، احساس مي كردمكه اين منحصر به فردترين مصاحبه‌اي بود كه انجام داده‌ام. بيل گفت: «بسيارخوب، من شهر را ترك خواهم كرد. اين ماشين من. مراقب خودت باش.» من او رابه فرودگاه رساندم و او از ميانه مصاحبه كاري به تعطيلات رفت. از همانجامن حدس زدم كه استخدام شده‌ام!

گيتس: من ميدانستم كه استيو را مي‌خواهم. من مي‌دانستم كه به استيو نياز دارم. چون هرقراردادي مثل يك معجزه است بايد تخمين زد كه چه بايد كرد، چگونه قيمتگذاري كرد، چگونه به كارمندان حقوق داد. به به دوستانم حقوق زيادينداده‌ام و از ايشان شرمنده‌ام. خصوصاً از استيو شرمنده‌ام كه مداممي‌گفتم: «هي، بيا اينجا»!

گيتس: من به تعطيلاترفته بودم و در قايق نشسته بودم و در همان حال ما از طريق تلفن بي‌سيم، باهم در مورد دستمزد بالمر مذاكره مي‌كرديم. ما از فرمولي استفاده مي‌كرديمكه دستمزدش حدود36000 دلار يا...

بالمر: 40000يا  50000 دلار!

گيتس: من با دوستاني بودم كه مدام مي‌گفتند: «هر چقدر مي‌خواهد به او بده»!

بالمر:او به من گفت: «نگران نباش!». من به خاطر بيل به مايكروسافت آمدم. من ازبرنامه‌نويسي چيزي نمي‌دانستم، درباره كامپيوترهاي شخصي هم اطلاعاتينداشتم. اما بيل را مي‌شناختم و مي‌دانستم كه يك كمپاني موفق دارد.مي‌دانستم كه بيل يك فرد موفق و زيرك است و مطمئن بودم كه اتفاقات خوبي درپيش خواهد بود.

بالمر: روزي كه قصد داشتممايكروسافت را ترك كنم با خودم گفتم: «احمقانه است! من درسم را در دانشگاهرها كرده‌ام و آمده‌ام در يك كمپاني با 30 كارمند، دفتردار شده‌ام».والدينم به دانشگاه راه نيافته بودند. پدرم دبيرستان را به پايان نرساندهبود و رها كردن تحصيلات من، از سوي آنها كار درستي محسوب نمي شد... من يكبار ديگر با بيل و پدرش براي شام بيرون رفتم. بيل براي اين‌كه مرا از رفتنباز دارد، گفت: «تو اين كار را نخواهي كرد. تو اين كار را نخواهي كرد. تواين كار را نخواهي كرد. ما مي‌خواهيم روي هر ميز و در هر خانه يك كامپيوتربگذاريم. اين اصلاً كار ارزشمندي نيست كه تو تجارت را رها كني و بهدانشگاه برگردي.» شايد بارها او اين آرزوها را تكرار كرده بود، اما اينبار لحن سخنش به گونه‌اي بود كه مرا براي ماندن متقاعد ساخت.

گيتس:در روزهاي اول، ما به طور باورنكردني سخت كار مي‌كرديم. آن روزها يكي ازسرگرمي‌هاي ما اين بود كه تلاش كنيم تا اتومبيل خودمان را در اولين محلپاركينگ، پارك كنيم، اين يعني اين‌كه ما از همه زودتر آمده‌ايم. اگر درهنگام رفتن اتومبيلي در سمت چپ شما پارك بوده باشد، بدين معني بود كه صاحبآن شما را «دور زده است»، يعني قبل از شما آمده و بعد از شما مي رود. خيليتحقير كننده بود كه كسي شما را دور بزند!

گيتس:حدود 9 ماه بعد، من و استيو به همراه مل براي شام بيرون رفتيم و مل گفت:«يكي آمده كه از من سختكوش‌تر است. من واقعاً خيلي زود مي‌آيم و خيلي ديرمي‌روم، اما او هر روز از من زودتر مي‌آيد و ديرتر هم مي‌رود. بايد بفهممكه او كيست.» بعد از شام ما به پاركينگ رفتيم و مل ماشين آن فرد را به مانشان داد. استيو به آن نگاه كرد و گفت: «يك لحظه صبر كنيد! اين اتومبيلاجاره‌اي است كه ما چند ماه پيش گرفتيمش و يادمان رفت پسش بدهيم!»

 در بخش ديگر مراسم گيتس و بالمر به سوالات تعدادي از كارمندان پاسخ دادند:

مهمترين دستاوردهاي شما چه بود؟

بيل گيتس: ما افكار مردم درباره نرم‌افزار و كامپيوتر را تغيير داديم. من فكر مي‌كنم اين مهمترين كاري بود كه انجام داديم.

استيو بالمر:بيل كارهاي بزرگ زيادي انجام داده‌اند كه مي‌توانند به آنها افتخار كنند.تنها كافي است به اتفاقات زيادي كه در عرصه كامپيوتر رخ داده، فكر كنيد.صنعت نرم‌افزار اصلاً وجود نداشت، اما حالا وجود دارد. هيچ كامپيوتر شخصيوجود نداشت. بيل واقعاً در تولد كامپيوتر شخصي نقش ويژه اي داشت. در حقيقتبيل كامپيوتر شخصي IBM را طراحي كرد. اين واقعه تاريخي فراموش نشدني است.

دربعضي از رويدادهاي چالشي ما از نقش رهبر را به عهده داشتيم. اين خيلي بهتراز دنباله رو بودن است و براي ما جالب‌تر بود. عالي است كه شما مردم راشگفت‌زده كنيد. خيلي از كارمندهاي فعلي مايكروسافت تاكنون موفق نشده‌اندكه اين حس را بچشند. ما قدم به قدم با كمپاني‌هاي بزرگيجنگيده‌ايم‌وبرآنها پيروز شده‌ايم. Windows. با2  OS/ جنگيد و بر آن پيروزشد.

بزرگترين اشتباهتان چه بود؟

بيل گيتس: بزرگترين اشتباهمانوقتي بود كه توجه نكرديم نرم‌افزار در آينده ممكن است به كدام سو برود وزودتر روي اين موضوع كار نكرديم. بعضي اوقات چيزي محبوبيت دارد و شما سهتا چهار سال وقت نياز داريد تا آن را آماده كنيد.

وقتي كه ما كاربر روي واسط گرافيكي را آغازكرديم، به رقبايمان هم گفتيم كه روي اين موضوعكار كنند، اما آنها اين كار را نكردند. مشخص است كه اين يك اشتباه بزرگ ازجانب آنها بود كه با مشكلات بزرگي روبه‌روشان كرد. در صنعت نرم‌افزار،بايد پيچ‌هاي جاده پيش رو را پيش‌بيني كنيد. ما خيلي از اين پيچ‌ها راپيش‌بيني كرديم. آنها هميشه مي‌گفتند «هي ببينيد، مايكروسافت به قله رسيدهاست» و‌ 20 سال است كه همين حرف را تكرار مي‌كنند. دليلش اين است كه ماپيچ‌ها را به موقع پيش‌بيني كرديم، اما خيلي از آنها را نيز از دست داديم.

بالمر: يك روز تصميم گرفته بودم تا اشتباهاتمان را روي كاغذ فهرست كنم، اما وقتي كه فهرست خيلي طويل مي شد، ترسيدم و آن را كنار گذاشتم!

بعد از يك ساعت پرسش و پاسخ، بيل و استيو با چشمان گريان، نطق خداحافظي‌شان را ايراد كردند.


بهنام علیپور بازدید : 73 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)


بخش پرسش و پاسخ پارس ویوا محلی است برای مشاهده ی سوالاتی که مطمئناً برای هر یک از کاربران پیش می آید. در این بخش سعی شده است پاسخ پرسش ها با زبانی ساده ، کوتاه و مختصر باشد تا کاربران به راحتی و در زمان کوتاه به پاسخ خود دست یابند. توجه داشته باشید که این پرسش ها در حوزه فناوری اطلاعات می باشد و مختص بخش ویندوز رایانه ، اینترنت ، موبایل و... است. در قسمت ادامه مطلب می توانید متن کامل سوالات و جوابها را مشاهده نمائید.

يك فايل در قالب فايل اينترنتي همراه با نوار زرد رنگ در صفحه دسكتاپ ظاهر مي‌شود و داراي فايل نوشتاري است و يك نسخه از آن فايل در دسكتاپ و يك نسخه در داكيومنت قرار مي‌گيرد و با نام ‌ Important‌ ظاهر مي‌گردد. براي از بين بردن آن مرا راهنمايي كنيد. ‌ ‌

دوست عزيز سيستم شما آلوده به ويروس شده است كه به آن ويروس سالدوست هم مي‌گويند. كه آنتي‌ويروس‌هاي معروف مانند مك‌آفي آن را مي‌شناسد. براي اين ويروس ايراني چند آنتي‌ويروس كوچك و كم حجم ايراني نيز ساخته شده است كه مي‌توانيد از:
http://parsaspace.com/files/iransetupYellow%20Virus%20Remover_zip.aspx
يا
www.mshdiau.ac.ir/itc/saldostcleaner.zip
دريافت كنيد.
توجه داشته باشيد در صورتي كه هنگام اجراي اين آنتي‌ويروس با يك ‌Error ‌با عنوان ‌1.1 Microsoft .Net Framework‌ مواجه شديد، ضروري است كه ابتدا ‌1.1 Microsoft .Net Framework‌ را دريافت و نصب كنيد كه اين برنامه را مي‌توانيد از سايت زير دريافت كنيد: ‌ ‌
‌http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=262d25e3-f589-4842-8157-034dle7cf3a3&displaylang=en



 من اصلا نمي‌توانم با ‌Windows live messenger ‌ آنلاين شوم. مرتب اين پيغام را مي‌دهد: ‌ ‌

‌.Singing in to Windows Live Messenger Failed because the service temporarily unavailable‌
‌.Please try again later‌
‌1c810003 :Error code‌
ويندوزم را هم عوض كردم اما باز هم نشد.

اين مشكل به اين دليل است كه سرويس هات‌ميل و ‌MSN‌ درخواست‌هاي رسيده با نام كشور ايران را پشتيباني نمي‌كنند.


چگونه مي‌شود فايل‌هاي PDF‌ را به قالب ‌WORD ‌تبديل كرد به‌طوري‌كه از زبان فارسي هم پشتيباني كند. چون من اين كار را با نرم‌افزارهاي مختلف امتحان كردم اما با زبان فارسي مشكل داشتند. يعني متن‌ها ناخوانا هستند.

براي اين منظور نرم‌افزارهايي وجود دارد كه شركت‌هاي ايراني آن را عرضه كرده‌اند و مي‌توانيد براي خريد به آنها مراجعه كنيد. از جمله اين شركت ها، شركت هدي سيستم است. براي جلوگيري از كپي غيرمجاز اين نرم‌افزارها، معمولا يك قفل سخت‌افزاري نيز به همراه آنها عرضه مي‌شود.



من مدتي پيش به شركتي ميل زدم. بعد از مدتي طولاني (حدودا دو ماه) كه جوابي نيامد، يكي از دوستان گفتند چون با ايميل رايگان (ياهو) ميل فرستادم، در قسمت اسپم ميل قرار گرفته و آنها چك نكرده‌اند. مي‌خواستم بدانم آيا چنين چيزي درست است؟ و چند ايميل پولي معتبر معرفي كنيد .

با وجود اين‌كه چنين چيزي چندان منطقي به‌نظر نمي‌رسد، اما امكان دارد. بيشتر ارائه‌‌دهندگان پست الكترونيكي كه سرويس رايگان در اختيار كاربران قرار مي‌دهند، سرويس‌هايي نيز ارايه مي‌دهند كه در قبال پرداخت هزينه، خدماتي خاص ارايه مي‌دهند. ياهو هم از جمله اين ارايه‌دهندگان است.



وقتي مي‌خواهم با فارسي‌نويس كار كنم، لابه‌لاي حروف مربع مي‌آيد و نمي‌شود از فارسي‌نويس استفاده كرد. راه استفاده‌اش را بگوييد.

با توجه به نوع فارسي‌نويسي كه استفاده مي‌كنيد، بايد فونت‌هايي را در نوع قلم انتخاب كنيد كه ويژه آن نرم‌افزار هستند و همراه با نرم‌افزار بر روي سيستم نصب مي‌شوند. بعضي از اين نوع فونت‌ها پيشوندهايي در كنار نام فونت دارند. كافيست در هنگام تايپ در فارسي نويس، نوع قلم را يكي از آنها انتخاب كنيد.



چند وقت پيش عضو گروهي شدم. از آن وقت هر روز 20‌‌يا 30 ايميل از اين گروه براي من فرستاده مي‌شود. چطور بايد عضويت را حذف كرد؟

معمولا هر گروهي نحوه حذف عضويت اعضا از آن گروه را در نوشته‌هاي تبليغاتي و ثابتي كه همراه هر ميل براي اعضا مي‌فرستد، ارايه مي‌كند كه ممكن است ارسال يك ايميل خالي به آدرس همان گروه باشد. در صورتي كه مي‌خواهيد از عضويت گروهي در ياهو صرف نظر كنيد، مي‌توانيد به نشاني زير برويد:
http://groups.yahoo.com/mygroups
در آنجا نام كاربري و كلمه عبور خود را وارد كنيد. فهرستي از گروه هايي كه در ياهو عضو آن هستيد را به شما نشان مي دهد. حالا بر روي نام گروهي كه مي‌خواهيد عضو نباشيد كليك كنيد. حالا گزينه ‌Edit membership‌ را انتخاب كنيد (اين گزينه جلوي نام كاربري شما در بالاي صفحه ديده مي‌شود.)
در صفحه جديد باز شده، مشخصات عضويت شما وجود دارد. در پايين‌ترين بخش صفحه و سمت راست، بر روي گزينه ‌Leave group‌ كليك كنيد. دوباره از شما تاييديه‌اي براي حذف از گروه گرفته مي‌شود، تاييد كنيد و خارج شويد. به اين صورت شما از عضويت در گروهي كه انتخاب كرده‌ايد، خارج مي‌شويد. همين طور مي‌توانيد به آدرس زير يك ميل خالي بفرستيد (دقت كنيد كه به جاي نام گروه اسم صحيح گروه را وارد كنيد:)
‌mailto:groupname-unsubscribe@yahoogroups.com



در ويندوز روي هر چيزي دابل‌كليك مي‌كنم، پنجره ‌ Properties‌ آن باز مي‌شود؟ فكر كنم سيستمم ويروسي شده است. ‌ ‌

سيستم خود را با يك آنتي‌ويروس قوي و به‌روز اسكن كنيد. از سالم بودن كابل ماوس اطمينان حاصل كنيد. صفحه كليد را كنترل كنيد كه بعضي از كليدهاي آن به‌ويژه كليد ‌(Alt)‌ پايين نباشد. درايور ماوس خود را دوباره نصب كنيد.
به ‌Control Panel‌ برويد و تنظيمات ماوس را دوباره انتخاب كنيد. در پايان اگر هيچ‌كدام از اين راه‌حل‌ها كارگشا نشد، مي‌توانيد به منوي ‌Start‌ رفته و گزينه ‌Regedit‌ را تايپ كنيد. از پنجره سمت چپ به آدرس
‌ ‌‌HKEY_CLASSES_ROOTDirectoryshell‌
برويد و آن را انتخاب كنيد. در پنجره سمت راست، روي ‌Default‌ كليك راست كنيد و مقدار آن را به ‌None‌ تغيير دهيد.


کلمات کلیدی: پرسش های کامپیوتری ، پرسش و پاسخ کامپیوتری ، سوالات کامپیوتری ، مشکلات کامپیوتری ، آموزش ویندوز ، آموزش اینترنت

منبع: www.parsviva.com

بهنام علیپور بازدید : 81 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
تا به حال فايل‌هاي فشرده را از اينترنت دانلود كرده‌ايد؟ شايد اين اتفاق براي شما هم پيش آمده باشد كه پس از دانلود يك فايل فشرده‌، هنگام استخراج محتواي آن با پيام‌هاي خطا برخورد كنيد و فايل به درستي باز نشود.اينگونه خطا‌ها اغلب به دليل قطع و وصل شدن‌هاي اتصال اينترنتي هنگام دانلود فايل مربوطه و در نتيجه صدمه ديدن فايل فشرده به وجود مي آيد.

نرم‌افزار  Advanced Zip Repair  ابزاري منحصر به فرد براي تعمير و بازيابي اطلاعات موجود در فايل‌هاي فشرده معيوب است.

 اين نرم‌افزار از فايل‌هاي فشرده با حجم‌هايي تا 4 گيگابايت‌، فايل‌هاي فشرده چند تكه اي و همچنين فايل‌هاي فشرده رمزنگاري شده پشتيباني مي‌كند.

 براي دانلود نسخه از اين برنامه و آشنايي با ديگر امكانات آن مي‌توانيد به سايت  
www.repair-zip-files.com مراجعه كنيد.


بهنام علیپور بازدید : 533 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
امروزه داشتن یک آدرس ایمیل به امری واجب تبدیل شده است. همگی ما دست کم یک نشانی پست الکترونیکی داریم که برای ما حکم یک آدرس پستی از نوع اینترنتی را ایفا می کند و می توانیم به وسیله ی آن با دیگران به راحتی و در عرض چند ثانیه و صرف حداقل هزینه ممکن در ارتباط باشیم.

گاه پیش می آید که برای مدتی وقت یا امکان دسترسی به کامپیوتر را ندارید و از طرفی نیاز به دسترسی صندوق پست الکترونیکی خود دارید. امروز می خواهیم از پارس ویوا برای اولین بار روش استفاده از قسمت ایمیل در گوشی های سونی اریکسون را به شما آموزش دهیم که به علت نبود آموزش فعال سازی این قسمت در اینترنت و درخواست های زیاد کاربران برای راه اندازی این سرویس در تلفن همراه خود ، به آموزش مراحل فعال سازی آن پرداختیم.از آنجایی که در ایران بیشترین آدرس ها مربوط به سرویس دهنده گوگل است ، ما هم به روش ایجاد ارتباط با این سرویس دهنده خواهیم پرداخت. متاسفانه سرویس دهنده یاهو این امکان را فقط برای مناطقی خاص فعال ساخته و ما برای استفاده از آن باید ماهانه مبالغی را پرداخت کنیم که به علت عدم دسترسی عمومی به پرداخت های اینترنتی ، این امکان برای خیلی ها در دسترس نیست و از پرداختن آن صرف نظر می شود.



خوب ، در ابتدای کار وارد محیط جی میل (Gmail) خود شوید. شما باید در آنجا اقدام به فعال سازی IMAP کنید. به قسمت تنظیمات وارد شده و سپس در قسمت Forwarding and POP / IMAP به فعال کردن آن در منوی IMAP Access بکنید و سپس تنظیمات جدید را ذخیره کنید. تنظیمات مربوط به کامپیوتر و سرویس دهنده ی ما در اینجا به پایان رسید.
مراحل فعال سازی ایمیل در گوشی های سونی اریکسون به این شرح است:
1- ابتدا از قسمت منوی گوشی به قسمت Messaging رفته و وارد قسمت Email شده و سپس وارد Settings شوید.
2- در مرحله سوم به قسمت New account بروید و در قسمت Account name یک اسم دلخواه برای ایمیل خود انتخاب کنید.
3- در این مرحله ، در صفحه ای که باز شده است و دارای چندین بخش است در قسمت Connect using یک اشتراک انتخاب کنید (در صورتی که هیچ اشتراکی در این بخش نیست و همچنین از سیم کارت ایرانسل استفاده می کنید ، با شماره گیری کد *140*3*6# [از راست به چپ] تنظیمات مربوط به این قسمت برایتان ارسال خواهد شد ، که شما باید آن را ذخیره نمائید) با انتخاب یک اشتراک به طور خودکار به صفحه قبل بر می گردید.
4- در این بخش وارد قسمت Email address شده و آدرس ایمیل خود را به صورت کامل ، مانند parsviva@Gmail.com وارد کنید و OK را بزنید.
5- در قسمت بعد وارد Connection type شده و گزینه IMAP4 را انتخاب کنید.
6- در قسمت بعد وارد Incoming server شوید و در این قسمت عبارت imap.gmail.com را بنویسید و دکمه ی OK را بزنید.
7- در مرحله بعد و در قسمت Username نام کاربری خود در جی میل را وارد کنید و دکمه ی OK را بزنید.
8- در ادامه و در قسمت Password رمز عبور خود در جی میل را وارد کنید و دکمه ی OK را بزنید.
9- وارد قسمت Outgoing server شوید و عبارت smtp.gmail.com را بنویسید و OK را بزنید.
10- در مرحله ی بعد وارد بخش Advanced settings شوید.
11- در قسمت Your name نام خود را بنویسید.
12- در قسمت Signature می توانید برای ایمیل خود یک امضاء ایجاد کنید که در پایان ایمیل هایی که ارسال می کنید نمایش داده شود (این قسمت اختیاری است)
13- در قسمت Download S&R برای اینکه تمامی محتویات ایمیل را مشاهده کنید ، عبارت Up to size limit را انتخاب کنید.
14- در قسمت Check interval می توانید مدت زمان آپدیت و بروزرسانی صندوق ورودی ایمیل خود را تنظیم کنید تا در زمان مشخص ، در صورتی که ایمیل جدیدی برایتان آمد بصورت خودکار به صندوق ایمیل تان اضافه شود.
15- قسمت Push email غیر قابل تنظیم است و با آن کاری نداریم.
16- در قسمت Allow connection عبارت Home network را انتخاب کنید.
17- در بخش Copy outgoing در صورتی که می خواهید از ایمیل های ارسال شده توسط خودتان یک نسخه داشته باشید ، گزینه ی On و در غیر این صورت Off را انتخاب نمائید.
18- در ادامه وارد قسمت Encryption شوید و در قسمت Incoming server گزینه ی SSL و در قسمت Outgoing server گزینه ی TLS را انتخاب کنید.
19- قسمت های Outg. username و Outg. password را خالی بگذارید.
20- در قسمت Incoming port عدد 993 را وارد کنید و Ok را بزنید.
21- در قسمت Outgoing port عدد 25 را وارد نموده و Ok را بزنید.
حالا گوشی شما آماده ی دریافت و ارسال ایمیل شده است و می توانید از طریق آن برای دوستان خود ایمیل ارسال کنید. این آموزش برای نخستین بار توسط پارس ویوا آماده و در اختیار شما قرار گرفته است. در صورتی که با مشکلی مواجه شده اید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات این پست با ما در میان بگذارید. توجه داشته باشید که پاسخ پرسش ها و نظراتی که در در بخش نظرات ثبت می کنید حداکثر تا سه روز بعد در همان بخش و در قسمت پایین نظر خود مشاهده نمائید.

کلمات کلیدی: آموزش فعال سازی ایمیل گوشی های سونی اریکسون - ایمیل سونی اریکسون - فعال کردن ایمیل سونی اریکسون - راه اندازی قسمت ایمیل سونی اریکسون - ارسال ایمیل با سونی اریکسون - فعال کردن Email سونی اریکسون - Sony Ericsson Email - جیمیل در گوشی های سونی اریکسون - Email سونی اریکسون


منبع: www.parsviva.com
بهنام علیپور بازدید : 84 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)

تا به حال چندين نرم‌افزار با عناوين استوديوي ديجيتال را به شما معرفي كرده‌ايم. اين بار نيز قصد داريم شما را با نرم‌افزار قدرتمند Digital Music Studio آشنا سازيم.

 اين نرم‌افزار 6 ابزار مختلف را در خود جاي داده است كه به اختصار عبارتند از : ضبط كننده صدا
( ضبط صدا از انواع ورودي‌هايي كه شما مي‌توانيد از آنها صدا را بشنويد)‌، مبدل صوتي‌، ويرايش صدا (ويرايش قدرتمند صداهاي ضبط شده با انواع افكت‌هاي صوتي )‌، ايجاد سي دي‌هاي صوتي  از نوع‌  Track، ايجاد سي دي‌هاي صوتي از نوع‌3 MP، ذخيره كننده صدا با قابليت انتخاب موسيقي دلخواه براي ذخيره‌سازي از سي دي‌هاي مختلف .اين نرم‌افزار از سايت 
www.audioeditor.us  قابل دانلود است.


بهنام علیپور بازدید : 88 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
گاهي كاربران رايانه با اين منطق كه امروزه رايانه‌ها بسيار پيشرفته شده‌اند و سرعت پردازشگر مركزي، ميزان حافظه رم، فضاي هارد‌ديسك و ... آنها افزايش يافته است، فكر مي‌كنند كه نبايد شاهد كاهش سرعت و تاخير در عملكرد برنامه‌هاي مختلف در رايانه باشند اما باز هم مشاهده مي‌شود كه حتي در پيشرفته‌ترين رايانه‌ها نيز گاهي اوقات به مرور زمان مشكلاتي پيش مي‌آيد كه استفاده از رايانه را براي كاربر به امري دشوار و خسته كننده تبديل مي‌كند.




در نهايت نيز تنها راه حل موجود، نصب مجدد سيستم‌عامل است، اما پس از مدتي همان مشكلات سابق به‌وجود مي‌آيد. تا به‌حال از خودتان پرسيده‌ايد كه چرا اين مشكلات به‌وجود مي‌آيند؟ اگر يك كاربر نيمه‌حرفه‌اي هستيد و دوستان و آشنايانتان سوال‌هاي مرتبط با رايانه‌شان را از شما مي‌پرسند مطمئنا بارها اين سوال را با شما مطرح كرده‌اند كه سرعت رايانه‌شان به‌طور قابل ملاحظه‌اي كاهش يافته و دليل آن را از شما جويا شده‌اند. در اين مقاله ي سايت پارس ويوا قصد داريم برخي از مهم‌ترين دلايل اين امر را براي شما شرح دهيم و روش‌هايي را براي رفع آنها نيز معرفي كنيم.

مهم‌ترين‌ها

به‌طور خلاصه و در حالت كلي (به‌جز موارد استثنا كه كاهش سرعت مي‌تواند ناشي از دلايل بسيار خاص و غيرقابل پيش‌بيني باشد) مي‌توان كاهش سرعت عملكرد نرم‌افزارها و سيستم‌عامل رايانه را با سه عامل زير مرتبط دانست:

1- ‌Start Up‌: نرم‌افزارهايي كه هم‌زمان با بارگذاري سيستم‌عامل به‌طور خودكار اجرا مي‌شوند.

2- ‌Clean UP‌: نامنظمي اطلاعات ذخيره شده در هارد‌ديسك و وجود فايل‌هاي موقتي ناشي از نصب نرم‌افزارهاي مختلف.

3- ‌Memory‌: ميزان حافظه رم كه يك قطعه سخت‌افزاري است.

پا‌به‌پاي ويندوز

همان‌طور كه گفتيم اولين مورد موثر در كند شدن عملكرد رايانه، اجراي خودكار نرم‌افزارهاي مختلف هم‌زمان با بارگذاري سيستم‌عامل است. اگر يك كاربر مبتدي هستيد و مي‌خواهيد بدانيد چه نرم‌افزارهايي همزمان با روشن شدن رايانه شما به‌طور خودكار اجرا مي‌شوند، مي‌توانيد روي كليد استارت كليك كنيد سپس از منوي ‌Programs‌ زير منوي ‌Startup‌ را انتخاب كنيد. در اين منو برخي از نرم‌افزارهايي كه به‌طور خودكار با شروع ويندوز به اجرا در مي‌آيند را خواهيد ديد. همچنين اين نرم‌افزارها به روش‌هاي ديگري نيز مي‌توانند همراه با ويندوز شما اجرا شوند كه براي دستيابي به آنها بايد كمي حرفه‌اي‌تر باشيد و از تسلط كاملي روي سيستم‌عامل برخوردار باشيد.

مديريت همه جانبه

در هر حال اولين روش براي افزايش سرعت عملكرد رايانه و مقابله با اين گونه نرم‌افزارها كه به‌طور خودكار اجرا مي‌شوند مديريت استارت‌آپ است! همانطور كه گفتيم انجام اين كار به كاربران حرفه‌اي نيازمند است اما نرم‌افزارهاي مختلفي نيز براي اين امر ساخته شده است كه يكي از ساده‌ترين آنها برنامه قدرتمند و كم حجم ‌Starter‌ است.

نرم‌افزار فوق اين امكان را به شما مي‌دهد تا به‌سادگي تمام برنامه‌ها و سرويس‌هايي كه هم‌زمان با بارگذاري ويندوز اجرا مي‌شوند را مديريت كرده و در صورت نياز آنها را كم و زياد كنيد. از خصوصيات برجسته اين نرم‌افزار پشتيباني از قابليت ‌Disable‌ است. با كمك اين قابليت مي‌توانيد سرويس‌هاي مورد نظر خود را به‌طور موقت غير‌فعال كنيد تا در صورت بروز مشكل در عملكرد نرم‌افزارها مجددا آن را به حالت فعال درآوريد.

با كمك اين ابزار مي‌توانيد نرم‌افزارهايي كه فقط ماهي يك بار از آنها استفاده مي‌كنيد را از ليست استارت‌آپ سيستم‌عامل خارج كنيد تا سرعت بارگذاري اوليه سيستم‌عامل به شكل چشمگيري افزايش يابد.

منظم و مرتب

دومين عامل موثر در كاهش سرعت عملكرد نرم‌افزارها وجود نامنظمي در اطلاعات ذخيره شده روي هارد‌ديسك و اشغال بخشي از فضاي هارد‌ديسك توسط فايل‌هاي موقت ناشي از نصب نرم‌افزارهاي مختلف و گشت‌وگذارهاي اينترنتي است. براي رفع اين مشكل نيز راه‌حل‌هاي فراواني وجود دارد كه يكي از آنها توسط نرم‌افزار ‌CCleaner‌ در اختيار شما قرار مي‌گيرد. استفاده از اين نرم‌افزار بسيار ساده است و مي‌توانيد با تنظيمات پيش‌فرضي كه در نرم‌افزار مشخص شده است به‌راحتي اطلاعات ذخيره شده در سيستم‌عامل را مرتب كرده و ردپاهاي اضافي موجود در آن را نيز حذف كنيد.

حافظه

اگر از افراد با تجربه در كار با رايانه بپرسيد كه با ارتقاي كدام قطعه سخت‌افزاري مي‌توانيد بيشترين افزايش سرعت را با كمترين هزينه به‌دست آوريد مطمئنا همگي آنها حافظه‌رم را به شما پيشنهاد مي‌كنند. حافظه‌رم برخلاف ديگر قطعات سخت‌افزاري همچون پردازش‌گر و هارد‌ديسك، از قيمت كمي برخوردار است اما تاثير بسيار زيادي در سرعت عملكرد نرم‌افزارهاي مختلف در رايانه دارد. با كمي دقت در حداقل تجهيزات سخت‌افزاري مورد نياز در نرم‌افزارها و حتي سيستم‌عامل‌هاي مختلف همچون مجموعه نرم‌افزارهاي كمپاني ‌Adobe‌ يا سيستم‌عامل‌هاي جديد مايكروسافت (ويندوز ويستا و ويندوز 7) متوجه مي‌شويد كه مهم‌ترين موردي كه به آن اشاره شده است ميزان حافظه‌ي رم است چرا كه عموما پردازش‌گر‌ها و هارد‌ديسك‌هاي موجود در بازار همگي از حداقل‌هاي مورد نياز اين نرم‌افزارها برخوردارند اما در بسياري از موارد ميزان حافظه‌ رم مشكلاتي را براي كاربران به‌وجود مي‌آورد.

به‌عنوان مثال رايانه‌هاي بسيار زيادي وجود دارند كه از هارد‌ديسك 80 گيگابايتي و پردازش‌گر پنتيوم 4 برخوردارند اما حافظه رم آنها 512 مگابايت است و كاربران اين رايانه‌ها قادر نيستند مجموعه نرم‌افزارهاي ‌3Adobe CS‌ را روي رايانه‌هايشان نصب كنند چرا كه حداقل رم مورد نياز براي نصب اين مجموعه 1 گيگابايت است!

از ديگر نكاتي كه افراد حرفه‌اي به آن اشاره مي‌كنند همخواني حافظه رم استفاده شده با ديگر قطعات سخت‌افزاري از جمله بورد اصلي است. همچنين حداكثر حافظه رم قابل استفاده در بوردهاي اصلي نيز متفاوت است كه هنگام خريد رم بايد به آن توجه داشت.با اين وجود اگر مي‌خواهيد به‌طور تخصصي حافظه رم سيستم‌تان را ارتقا دهيد و در اين افزايش حافظه نكات مختلفي همچون همخواني با ديگر قطعات و ميزان ظرفيت قابل پشتيباني را در نظر بگيريد، مي‌توانيد از سرويس ‌Crucial System Scanner‌ كه توسط سايت زير ارائه مي‌شود كمك بگيريد:

http://www.crucial.com

اين سرويس با بررسي سخت‌افزارهاي سيستم شما، بهترين حافظه رم با مناسب‌ترين ميزان ظرفيت قابل استفاده در رايانه را به شما معرفي مي‌كند.

اگر مي‌خواهيد همين حالا رايانه تكاني عيد را انجام دهيد و سرعت رايانه‌تان را افزايش دهيد مي‌توانيد با مراجعه به لينك‌هاي زير ابزارهاي معرفي شده در اين مقاله را دانلود كرده و به استفاده از آنها بپردازيد:

Starter: http://codestuff.tripod.com‌

CCleaner: http://www.ccleaner.com‌

Crucial System Scssanner‌: http://www.crucial.com/systemscanner


منبع: www.parsviva.com

تعداد صفحات : 52

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 113
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 195
  • باردید دیروز : 105
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 861
  • بازدید ماه : 1,220
  • بازدید سال : 4,341
  • بازدید کلی : 43,464