loading...
بهترین اس ام اس
بهنام علیپور بازدید : 88 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
دانشنامه همگاني گوگل با نام Knol آغاز به كار كرد. اين دانشنامه كه در نشاني http://knol.google.com قابل دسترسي است با مشاركت كاربران گوگل تكميل خواهد شد، اما بر خلاف دانشنامه معروف ويكي‌پديا در اين دانشنامه كه ساختاري وبلاگ مانند دارد، هويت نويسندگان و تكميل‌كنندگان مخفي نخواهد ماند و هر شخصي موظف است با شناسنامه خود مقالات را منتشر كند.

http://i37.tinypic.com/2lmqhit.png
بهنام علیپور بازدید : 94 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
اساسا تفاوت ‌e-CRM‌ با ‌CRM‌، انعكاس تفاوت ميان تجارت و تجارت الكترونيكي است؛ يعني اين همان ابزار مشتري‌يابي و رفتار با مشتري قديمي است كه بنا بر نياز روز ساخته و پرداخته شده و به‌صورت فزاينده‌اي، شركت‌ها به‌سمت استفاده از ‌e-CRM‌ سوق پيدا كرده‌اند. البته نوع قديمي آن هيچ‌گاه منسوخ نخواهد شد، بلكه قابليت‌هاي الكترونيكي به آن افزوده مي‌شود. در نتيجه جدايي افكندن كامل بين اين دو مفهوم كاري بيهوده است، چرا كه در عمل هر دو به‌دنبال يك هدف هستند.

اجزاي تشكيل‌دهنده

1– كانال‌هاي الكترونيكي

كانال‌هاي جديد الكترونيكي چون وب و سيستم‌هاي پيغام‌رساني شخصي بي‌واسطه‌اي را براي ارتباطات سريع، تعاملي و اقتصادي با مشتري فراهم آورده‌اند. ‌ ‌

2- بخش‌هاي شركت

از طريق ‌e-CRM‌ يك شركت، روشي را ايجاد و يا از آن پيروي مي‌كند تا هم به‌وسيله آن تجاربي را بر پايه مشتري‌مداري شكل دهد و هم تمام شركت را، فراي بخش بازاريابي و فروش، درگير اين مساله كند و به‌نوعي بخش‌هاي شركت را با خواسته مشتري همسو كند.

3– توانمند‌سازي

راهبردهاي ‌e-CRM‌ بايد به‌منظور ارتقاي جايگاه و منزلت مشتري سازماندهي شود. يعني كسي كه قدرت تصميم‌گيري دارد، بايد هدف را روشن كند در اينجا نيز مشتري بالاترين مرجع تصميم‌گيري است و ساير اجزا، مجري خواسته‌هاي او هستند.

4– اقتصاد

سازمان‌هاي زيادي راهبردهاي ارتباط با مشتري را پياده‌سازي كرده‌اند، بدون اين‌كه توانايي لازم در درك مسائل اقتصادي آن و گزينش كانال‌هاي ارتباطي را داشته باشند. ولي اقتصاد مشتري محور، برخاسته از هدايت سرمايه‌ها و تلاش‌ها به‌نفع مشترياني است كه احتمال بازگشت سرمايه‌گذاري در طرح‌هاي ارتباط با مشتري را افزايش مي‌دهند و در اين بخش است كه بايد ثابت شود ‌CRM‌ سرمايه‌گذاري است و نه هزينه.

5– ارزشيابي

ارزشيابي نتايج به شركت‌هاي اين امكان را مي‌دهد كه به‌طور مستمر تلاش‌ها در جهت بهينه‌سازي ارتباطات بين مشتري و شركت را پالايش و بهبود بخشند و براي هر نوع عملي يك ارزش و اهميت خاص خود را قايل شوند تا براي هر مشتري به‌ميزان احتمال سودآوري او سرمايه‌گذاري شود. ‌ ‌

6– اطلاعات بيروني

‌ ‌با استفاده از اطلاعات خارج از شركت مي‌توان در مورد برنامه‌هاي حمايتي مشتريان، به درك بهتري از نيازهاي آنان رسيد. اين اطلاعات را مي‌توان از منابعي چون شبكه‌هاي اطلاعاتي و نرم‌افزارهاي مديريت مشتريان بدست آورد.

مزايا

اين سيستم مزاياي بسياري دارد كه به‌طور خلاصه عبارتند از:

1– افزايش وفاداري مشتري كه با ابزارهاي شخصي‌سازي باعث ايجاد امنيت خاطر وي مي‌شود.

2– افزايش بهره بازار كه با برآوردهاي به‌عمل آمده در اين سيستم از مشتريان و وضعيت آنان حاصل مي‌شود.

3– بهبود ارايه خدمات كه به‌عنوان يكي از استانداردهاي عمومي و مهم به‌شمار مي‌رود، باعث افزايش كارايي سازمان و بهبود رتبه آن مي‌شود.

4– افزايش درآمد در سايه كاهش هزينه از جمله اهداف و مزاياي اين سيستم‌ها است و با رسيدن به اين هدف در سيستم سازمان به نيز به اهداف خود نزديك مي‌شود. دلايل شكست اين سيستم‌ها را كه براي ايجاد آنها هزينه‌هاي زيادي پرداخت مي‌شود، مي‌توان در مواردي مانند موارد زير خلاصه كرد: ‌ ‌

– در دنياي اينترنت، مشتري فقط به اندازه يك كليك با دنياي رقابت فاصله دارد و هدف اين كليك ممكن است رقيب شما باشد. ‌ ‌

– به‌طور متوسط فقط 15 درصد از بازديدكنندگان يك سايت خود را به آن وفادار مي‌دانند و نرخ وفاداري در ميان افرادي كه تجربه رويارويي با مشكل داشته‌اند (اشكالات سايت در هر مرحله) به 6 درصد كاهش مي‌يابد كه با تكرار آن اين عدد كمتر نيز خواهد شد. ‌ ‌

– نزديك به نيمي از مشتريان انتظار پاسخگويي به ايميل‌هايشان را در كمتر از 6 ساعت دارند ولي فقط 12 درصد از سايت‌ها مي‌توانند اين انتظار را برآورده سازند. ‌ ‌

- 65 درصد از مشتريان آنلاين كه از وب سايتي خريد كرده‌اند، هرگز براي بار دوم از آن سايت خريد نمي‌كنند.

–هزينه بازاريابي مشتري موجود در اينترنت بسيار كمتر هزينه جذب مشتري جديد است.

در نتيجه حفظ مشتري و به‌دست آوردن اعتماد و وفاداري او، كه برخاسته از تجارب ارتباط مشتري با شركت است، يك كليد طلايي در سودآوري و موفقيت بلندمدت شركت‌ها است و در اين مسير شركت‌ها نيز بايد داراي زيرساخت‌هاي لازم براي اين كار باشند.

‌e-CRM‌ مي‌تواند به‌عنوان راه‌حلي جامع در جهت پر كردن خلاهاي مذكور در رابطه با حفظ مشتري مورد استفاده قرار گيرد. در اين زمينه شاهد رشد روز افزون استفاده از اين پديده عصر اطلاعات بوده‌‌ايم به‌طوري كه شركتي كه حدود يك ميليارد دلار در‌آمد دارد، مي‌توان از طريق مديريت روابط مشتري 130 ميليون دلار بر سود خود بيفزايد.

كلام آخر

‌CRM‌ نه‌تنها يك نرم‌افزار بلكه راهنما و مشاور يك مدير است براي رسيدن به هدف و اگر سازمان و يا شركتي كه براي آن‌CRM ‌تهيه مي‌شود، هدفي نداشته باشد و يا اهدافش منطبق بر واقعيات بازار نباشد هيچ‌گاه نمي‌تواند سودي از اين هزينه كسب كند. براي استفاده از مزاياي دنياي فناوري اطلاعات مي‌بايست تمام ملزومات آن با هم فراهم شود و برآورده نشدن يك يا چند تا از آنها، به‌منزله توقف در حركت به‌سوي هدف است.

پي‌نوشت‌ها:
Electronic channel.1‌
Empowerment.2‌
Evaluation.3‌
External information.4
منبع: www.parsviva.com


بهنام علیپور بازدید : 347 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
نرم‌افزار پیام‌رسان یک سرویس ارزش‌ افزوده برای ارسال و دریافت پیامک‌های فارسی با حجم بالاست. این سرویس برای استفاده مشترکانی ارائه شده است که امکان استفاده و تمایل کار کردن با این نرم‌افزار را داشته باشند. این سرویس ارتباط مستقيمی با تعرفه پيامک ندارد ولی استفاده از آن باعث می‌شود تا هزينه‌های ارسال پيامک فارسی کاربران کاهش یابد.

کاربران با این نرم‌افزار می‌توانند پیامک‌های فارسی با حجم حدود ۲۰۰ کاراکتر را ارسال و دریافت کنند. بديهی است به دلايل فنی اين امر تنها در صورتی ممكن است كه دو طرف درگير، نرم افزار را نصب كرده باشند. اين در حالی است که در حالت عادی و بدون استفاده از اين نرم‌افزار، پيامک‌های فارسی با حجم بيش از 70 کاراکتر به چندين پيامک شکسته شده و هزینه ارسال را بالا می‌برند.

 

دریافت نرم‌افزار نسخه بتا ۱.۰ (تاریخ انتشار: 1.مرداد.۱۳۸۷)

راهنمای سریع نصب: هر دو فایل Jar و Jad را در یک محل بر روی گوشی کپی کرده و فایل Jad را اجرا نمایید.

 

بهنام علیپور بازدید : 73 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)



دبيان، يكي از قديمي‌ترين و پرطرفدارترين توزيع‌هاي لينوكس، نسخه 5 پايدار خود را عرضه كرد. اين نسخه، 22 ماه بعد از نسخه 4 آن عرضه مي‌شود و با اسم ‌Lenny‌ توزيع خواهد شد. دبيان جديد از دوازده پردازنده همزمان پشتيباني مي‌كند، محيط‌هاي روميزي گنوم، كي‌دي‌ئي، ‌xfce‌ و ‌lxfe‌ را در خود دارد و تقريبا روي هر دستگاهي اجرا مي‌شود.‌ ‌


براي دريافت اين توزيع به وب‌سايت زير مراجعه كنيد:

http://www.debian.org

منبع: www.parsviva.com

بهنام علیپور بازدید : 94 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
امروزه بسياري از شركت‌ها و سايت‌هاي مختلف بزرگ دنيا تلاش مي‌كنند كه نيازهاي كاربران را شناخته و براي رفع آن تدابيري بينديشند.
يكي از بزرگترين نيازهاي كاربران اينترنت جستجو است. معمولا اكثر افراد وقتي به اينترنت متصل مي‌شوند به طور مستقيم به يك يا چند سايت محبوب خود سركشي و يا كار خود را با جستجو آغاز مي‌كنند.

حال اين جستجو مي‌تواند در مورد يك مطلب خاص، يك موسيقي، يك ويدئو و يا يك عكس باشد. برخي نيز براي آگاهي از اخبار روز به سايت‌هاي مختلف سركشي مي‌كنند.

در ادامه قصد داريم ابزار جديدي را معرفي كنيم كه به عنوان يك مكمل به مرورگرهاي Fire Fox، Internet Explorer و Safari اضافه مي‌شود و در برخي در جستجوها به نحوي كارا به كمك شما مي‌شتابد.


http://i35.tinypic.com/14mxwk0.png


PicLens

شركت Cooliris محصولي به نام PicLens  طراحي كرده است كه با ظاهري بسيار زيبا و جذاب در محيطي سه‌بعدي به كاربران اين امكان را مي‌دهد كه با سرعت و كارايي بالا در چندين سايت مختلف و بزرگ دنيا به جستجوي تصاوير و ويدئوهاي مورد نظر خود بپردازند و براحتي به مرور آنها مشغول شوند. براي استفاده از اين نرم‌افزار ابتدا بايد آن را از سايتwww.PicLens.com  دريافت كرده و روي مرورگر خود نصب كنيد. با ورود به اين سايت، مرورگر شما تشخيص داده شده و به هنگام دريافت برنامه از شما اجازه مي‌خواهد كه برنامه را به مرورگر شما اضافه كند. با تاييد آن اين برنامه به عنوان يك ابزار جديد در بخش نوار ابزارها اضافه خواهد شد.

جستجوي سريع‌

با اجراي اين برنامه، امكان جستجوي عكس و ويدئو  در 8 سايت بزرگ و معروف جهان يعني‌
  Photo Bucket,  DeviantArt, youtube,  Flickr, Amazon, Yahoo, googleو SmugMug براي شما مهيا خواهد بود. پس از وارد كردن عبارت مورد نظر و جستجو، نتايج كار به صورت يك نمايشگاه عكس در يك محيط سه‌بعدي به نمايش درمي‌آيد كه با لغزش اسكرول در پايين صفحه مي‌توان در مرور تصاوير پيشروي كرد. همچنين با چرخاندن اسكرول ماوس مي‌توان به تصاوير نزديك شده و از آنها دور شد.

با كليك روي هر عكس، آن عكس به صورت بزرگ و با كيفيت پايين نمايش داده مي‌شود. در صورتي كه روي آن كليك مضاعف شود در حقيقت دستور دريافت عكس اصلي از سايت مربوطه صادر مي‌شود و پس از دريافت كامل مي‌توان آن را به صورت تمام‌صفحه مشاهده كرد. در صورت دسترسي به اينترنت پرسرعت، مي‌توانيد نتايج جستجو را به صورت‌ Slide Show و پشت سر هم مشاهده كنيد. جستجوي ويدئو در سايتي مثل Youtube هم به همين ترتيب صورت مي‌گيرد و پس از يافتن ويدئوي مورد نظر، با انتخاب آن مي‌توانيد آن را در همان محيط برنامه‌ مشاهده كنيد.

يك گزينه گرافيكي نيز در پايين صفحه وجود دارد كه در صورت كليك روي آن، مستقيما به محل اصلي فايل مورد نظر در سايت مربوطه هدايت خواهيد شد. با جستجو در سايت Amazon نيز مي‌توانيد به مرور محصولات موجود در اين سايت در يك محيط فروشگاه مجازي بپردازيد.

Piclens براي طراحان

طراحان و توسعه‌دهندگان وب مي‌توانند از قابليت‌هاي Piclens براي نمايش تصاوير در سايت‌هاي خود بهره بگيرند و از آن براي افزايش جذابيت سايت خود استفاده كنند.

كساني كه از اين قابليت‌ها در سايت خود استفاده مي‌كنند به كاربراني كه Piclens را روي مرورگر خود نصب دارند اين امكان را مي‌دهند كه تصاوير سايت را به صورت سه‌بعدي و تمام‌صفحه مرور كنند. براي كاربراني هم كهPiclens  را نصب نكرده‌اند اين امكان براي وب‌سايت وجود دارد كه Piclens lite  را در آن فعال نمايند تا بتوان تصاوير را به صورت نواري فيلم‌مانند مرور كنند. اين نرم‌افزار حجمي كمتر از 2 مگابايت دارد. با صرف اندكي زمان و دريافت و نصب اين نرم‌افزار مي‌توان مطمئن بود كه در آينده، براي جستجوي تصاوير و ويدئوهاي مورد نظر خود مشكلي نخواهيم داشت و در زمان نيز صرفه‌جويي خواهد شد. ضمن اين‌كه از امكانات گرافيكي و ظاهري آن نيز بهره‌مند خواهيم شد.


بهنام علیپور بازدید : 86 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)



دوريس مال دسته‌اي از افراد است كه زندگي شلوغ و پردغدغه‌اي دارند و براي پيگيري امور مختلف‌، نياز به ابزاري دارند كه ذهن‌شان را مرتب كند.به ‌كمك دوريس مي‌توانيد براي خود، فهرستي از وظيفه‌ها و اموري كه بايد انجام دهيد، درست كنيد، آن‌ها را دسته‌بندي كنيد و برايشان تاريخ تعيين كنيد. بدين‌ترتيب مي‌توانيد كارهاي هر روزتان را به‌صورت فهرست شده دريافت كنيد و بعد آن‌ها را اولويت بندي كنيد و نسبت به انجام امور خود كوشا باشيد! براي استفاده از دوريس كافي‌است به وب‌سايت اين نرم‌افزار سري بزنيد:

http://dorisapp.com

منبع: www.parsviva.com

بهنام علیپور بازدید : 78 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
اينترنت همه كارها را براي كاربران به قدر امكان ساده كرده است. گاهي اين سوال مطرح مي‌شود كه مگر از اين ساده‌تر هم مي‌شود. مي‌توان با چند كليك موضوع مورد نظر خود را مورد جستجو قرار داده و با تعويض چند صفحه به آن دسترسي پيدا كرد، اما ابزارهاي جديد حاكي از اين هستند كه مي‌توان حتي در همان چند كليك نيز صرفه‌جويي كرد و برخي امور را تنها با حركت دادن ماوس انجام داد.

http://i36.tinypic.com/10hukq9.jpg

PreViews

شركت Cooliris، طرح نرم‌افزار Piclens ، ابزار ديگري به نامPreviews  دارد كه با حجمي كمتر از 100 كيلوبايت، بعد از اضافه شدن به مرورگر شما، اين امكان را فراهم مي‌آورند تا بدون تعويض صفحه، به مرور لينك‌هاي موجود در صفحه بپردازيد.

به عنوان مثال زماني كه تصويري را در گوگل جستجو مي‌كنيد، براي نمايش تصاوير با اندازه واقعي مجبور هستيد كه روي آنها كليك كنيد و صفحه را عوض كنيد و يا هر لينك را در صفحه جديدي باز كنيد. اما با افزودن نرم‌افزارPreviews به مرورگر خود مي‌توانيد صفحات وب، تصاوير و حتي ويدئوها را بدون تعويض صفحه و تنها با قرار گرفتن روي لينك مربوطه مرور كنيد. حتي مي‌توانيد تنها با يك كليك بسادگي لينك بعدي موجود در صفحه را براحتي پيدا كرده و محتواي صفحه‌اي را كه از آن قابل دسترس است مشاهده كنيد.

اين ابزار، مشاهده صفحات پرتصوير و به طور كلي با لينك زياد را آسان مي‌كند و ديگر نيازي به استفاده از دكمه‌هاي back  و Forward  و يا بازكردن صفحه‌هاي متعدد نيست. اين ابزار با مرورگرهاي Firefox ، Flock به طور كامل سازگار است. اما تنها با 6IE سازگار است و هنوز7IE وVista را پشتيباني نمي‌كند.

مرورگر Safari  نگارش 2 نيز تنها براي سايت‌هاي معروفي چون Flickr, Ask, Aol, yahoo, google  و ... عمل مي‌كند و3 Safari هنوز مورد پشتيباني قرار نگرفته است كه اميد است در نسخه‌هاي بعد، اين مروگرها نيز مورد پشتيباني قرار گيرند.

اين ابزار مفيد و كوچك را مي‌توانيد بسادگي از سايت
www.Cooliris.com دريافت و يا به طور مستقيم روي مرورگر خود نصب كنيد.


بهنام علیپور بازدید : 825 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
شبكه ‌P2P‌1‌ ‌يا «نظيربه‌نظير» نوعي از شبكه است كه بر خلاف ساختار شبكه‌هاي قديم، پهناي باندي جمع‌ شونده‌اي دارد و به‌جاي اين‌كه از يك يا چند منبع متمركز استفاده كند، از منابع تمامي گره‌هاي موجود در شبكه استفاده مي‌كند. شبكه‌هاي ‌P2P‌ بيشتر براي اتصال گره‌ها به‌تعداد زياد در اتصالات ‌ad-hoc‌ به‌كار مي‌روند. چنين شبكه‌هايي براي اهداف زيادي مفيدند.

اشتراك فايل‌هايي صوتي، تصويري، داده و يا هر چيزي به فورمت ديجيتال در اين نوع شبكه‌ها مرسوم است. همچنين داده‌هاي بي‌‌درنگي چون حمل‌ونقل داده‌هاي تلفني از طريق فناوري ‌P2P‌ صورت مي‌گيرد. ‌در يك شبكه خام ‌P2P‌ مفهومي به نام مشتريان يا سرورها وجود ندارد و همه گره‌هاي همتا در آن برابرند و همزمان هم نقش مشتري را بازي مي‌كنند و هم نقش سرور را براي ديگر گره‌هاي موجود در شبكه. اين مدل از چيدمان شبكه از مدل مشتري/سروري كه معمولا ميان گره‌هاي شبكه و يك سرور بسته مي‌شود تفاوت دارد. يكي از مثال‌هاي انتقال فايل كه به‌صورت ‌P2P‌ نيست،‌پروتكل انتقال فايل ‌FTP‌ است كه در آن برنامه‌هاي مشتريان و سرور كاملا مجزا از هم‌اند: مشتريان دانلودها و ارسال‌ها را آغاز مي‌كنند و سرور اين درخواست‌ها را انجام مي‌دهد.

برخلاف آن‌چه در مورد شبكه‌هاي خام ‌P2P‌ گفته شد، مدل‌هاي ديگري از دل اين نوع شبكه بيرون آمد، به‌عنوان مثال، شبكه يوزنت2‌ ‌همچنين از يك سرور خبري نيز استفاده مي‌كند كه در آن، سرور خبري مطالب خبري را در تمام شبكه يوزنت پخش مي‌كند. خالق وب جهان‌گستر، تيم برنرز لي نيز ديدگاهي مشابه ‌P2P‌ براي تكامل وب جهان گستر دارد. او معتقد است كه هر كاربر در وب، براي توليد و پيوندزدن محتوا به‌يكديگر حق و توانايي برابر دارد. اين ديدگاه درست برخلاف ديدگاه پخش ‌(Broadcasting)‌ است كه براي ساليان دراز در سيستم‌هاي اطلاع‌رساني به‌كار مي‌رفت. ‌ ‌

بعضي از شبكه‌ها و كانال‌ها مثل ‌Napster‌، ‌OpenNAP‌ و ‌IRC‌ از ساختار مشتري™سرور براي انجام تنها بخشي از وظايف استفاده مي‌كنند و ساختاري ‌P2P‌ براي ديگر وظايف دارند. شبكه‌هايي چون ‌Gnutella‌ يا ‌Freenet‌ از ساختار ‌P2P‌ براي تمام امور استفاده مي‌كنند و عموما به‌‌عنوان شبكه‌هاي حقيقي ‌P2P‌ معرفي مي‌شوند. ‌ ‌

استفاده از مفهوم ‌P2P‌ به‌سرعت در حوزه شبكه‌هاي توزيع شده، در حال رشد است، ديگر بحث اتصال كامپيوتر به كامپيوتر ديگر مطرح نيست و بحث اتصال انسان به انسان مطرح است. و به‌همين ترتيب مفاهيمي همچون اداره گره‌ها (كنترل و مديريت پروژه‌هاي ‌P)2P‌ و املاك گره‌ها (اشاره به نوع جديدي از مجوزها دارد كه مالكيت فرد را تحقق بخشد اما آن را انحصاري نكند) به‌وجود مي‌آيند.

انواع شبكه‌هاي ‌P2P‌

شبكه‌هاي ‌P2P‌ مي‌توانند بر اساس استفاده‌شان، طبقه‌بندي شوند:

– اشتراك فايل– تلفني– انتقال رسانه (صدا و تصوير)– تالارهاي بحث و گفتگو

نوع ديگري از دسته‌بندي را مي‌توان بر اساس درجه مركزگرايي آن‌ها انجام داد. شبكه‌هاي ‌P2P‌ ‌خالص داراي ويژگي‌هاي زيرند:

– گره‌ها نقش‌هاي ثابت، برابر و مساوي دارند و نقش مشتري و سرور را همزمان بازي مي‌كنند.

– هيچ سرور مركزي براي مديريت شبكه وجود ندارد.

– هيچ روتر مركزي براي هدايت كاربران وجود ندارد.

همچنين، بي‌شمار شبكه هيبريد (تركيبي) ‌P2P‌ وجود دارد، ويژگي اين دسته از شبكه‌ها به‌اين صورت است:

– سروري مركزي دارد كه اطلاعات گره‌ها را در خود نگه مي‌دارد و اين اطلاعات را در اختيار درخواست‌كننده قرار مي‌دهد. ‌ ‌

– مسووليت منابع قرار گرفته در شبكه بر عهده گره‌هاست و سرور مركزي آن‌ها را در خود ذخيره نمي‌كند، همچنين گره‌ها مسوول ارسال اطلاعاتي هستند كه به‌سرور ارسال مي‌شود تا در اختيار همگان قرار بگيرد.

ويژگي استفاده از شبكه‌هاي ‌P2P‌

يكي از اهداف مهم شبكه‌هاي ‌P2P‌ اين است كه تمام مشتريان،‌منابع را تامين مي‌كنند، منظور از منابع، پهناي باند، فضاي ذخيره‌سازي و همچنين نيروي محاسبه است. بدين‌ترتيب، با افزايش تعداد گره‌ها در شبكه، توان پردازشي و همچنين حجم آن نيز افزايش پيدا مي‌كند. اين موضوع در معماري مشتري™سروري كه تعداد سرورهاي محدودي دارد، هيچ‌گاه محقق نخواهد شد و همواره مشتريان بيشتر به‌منزله كندشدن انتقال اطلاعات براي تمام كاربران است. ‌ ‌

طبيعت توزيع‌شده شبكه‌هاي ‌P2P‌ همچنين قدرت خود را در خرابي‌ها نشان مي‌دهد و به‌سادگي مي‌تواند داده را ميان چندين گره، بازسازي كند، در سيستم‌هاي خالص ‌P2P‌ مي‌توان بدون اين‌كه به سروري مركزي اتكا كرد، داده را در ميان مشتريان جستجو كرد. به‌عبارت ديگر،‌هيچ نقطه‌اي نيست كه به‌تنهايي بتواند باعث از كار افتادن سيستم شود.

شبكه‌هاي بدون ساختار و ساخت‌يافته

شبكه‌ماورايي ‌P2P‌ شامل تمام گره‌هاي شبكه مي‌شود. بين دو گره‌اي كه يكديگر را مي‌شناسند، حتما يك لينك وجود خواهد داشت. مثلا اگر يكي از گره‌ها محل گره ديگر را در شبكه ‌P2P‌ بداند، بدين‌ترتيب يالي از گره قبلي به گره بعدي در اين شبكه ماورايي زده مي‌شود. بسته به اين‌كه اين گره ها چطور در شبكه ماورايي قرار گرفته باشند، مي‌توانيم شبكه‌هاي ‌P2P‌ را به دو دسته بدون ساختار و ساخت‌يافته تقسيم كنيم. ‌ ‌يك شبكه بدون ساختار ‌P2P‌ هنگامي تشكيل مي‌شود كه لينك‌ها به‌طور دلبخواهي به‌يكديگر متصل شده باشند. چنين شبكه‌هايي را به‌سادگي مي‌توان با ورود عضو جديد گسترش داد و كافي است مشخصات يكي از گره‌ها را براي او فرستاد. در شبكه‌هاي ‌P2P‌ بدون ساختار، اگر گرهي بخواهد داده‌خاصي را روي شبكه پيدا كند، سوال در تمام شبكه ارسال مي‌شود تا تمام گره‌هايي كه جواب مثبت به سوال دارند بيابد و داده را بازگرداند. بزرگترين عيب اين ساختار شبكه‌ها، اين است كه معمولا سوال‌ها بي‌جواب مي‌ماند. مطالب پر محتوا عموما در چند گره وجود دارد و هر گرهي كه آن را جستجو كند، يك چيز پيدا مي‌كند. اما اگر گرهي به‌دنبال داده‌اي كمياب باشد كه تعداد كمي آن را به‌اشتراك گذاشته‌اند، بدين ترتيب به‌احتمال زياد جستجو به شكست منتهي مي‌شود. ‌ ‌از طرفي، به‌اين خاطر كه ميان گره و محتوايي كه توسط او در حال مديريت است، ارتباطي وجود ندارد، هيچ ضمانتي نيست كه جستجو به جواب مثبتي برسد. اين روش همچنين ميزان زيادي ترافيك روي شبكه ايجاد مي‌كند و چنين‌شبكه‌هايي عموما قابليت جستجوي ضعيفي دارند. بيشتر شبكه‌هاي محبوب ‌P2P‌ بدون ساختار هستند.

شبكه‌هاي ساخت‌يافته از يك پروتكل بين‌المللي براي حصول اطمينان از گره‌ها و مسيرهاي ميان آن‌ها استفاده مي‌كند. بدين ترتيب، جستجوي فايل‌هايي كه گره در خود دارد، با موفقيت بيشتري انجام مي‌شود، حتي اگر فايل واقعا كمياب باشد. اين ضمانت، نشان مي‌دهد كه لينك‌هاي فوق شبكه بايستي حتما ساخت‌يافته‌تر باشند. در حال حاضر، معمول‌ترين نوع شبكه‌هاي ‌P2P‌، جدول هاش توزيع شده3‌ ‌است كه در آن، براي نمايش فايل متعلق به يك گره، از روش رمزگذاري استفاده مي‌كنند، به‌گونه‌اي كه هر كليد به يك ساختمان آرايه‌اي اشاره مي‌كند.

كاربردهاي ‌P2P‌، به‌جز اشتراك فايل

شبكه‌هاي ‌P2P‌، جداي اشتراك فايل كه محبوب‌ترين كاربرد اين شبكه‌ها تا به‌امروز است، در مراكز و نهادهاي ديگر نيز كاربرد پيدا كرده است. از ميان اين‌ها مي‌توان به جستجوي مطالب دانشگاهي، ارتباط‌هاي تجاري، شبكه‌هاي نظامي و مخابرات اشاره كرد.

پي‌نوشت‌ها

 Peer-to-Peer.1‌

 Usenet.2‌

 Distributed Hash Table.3‌

منبع

http://en.wikipedia.org/wiki/Peer-to-peer

http://about.com

http:parsviva.com

بهنام علیپور بازدید : 79 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)
چگونه مي‌توان فهميد كه يك فايل با پسوند خاص چه نوع فايلي است و مربوط به چه برنامه است؟

براي فهميدن اين‌كه هر پسوند مربوط به چه برنامه‌اي است و چگونه مي‌توان آن را باز كرد، به سايت www.filext.com  برويد و سپس در اين فايل پسوند مورد نظر خود را در قسمت جست‌وجو وارد كنيد تا مشخصات كاملي راجع به نوع فايل و برنامه‌هاي مرتبط با آن به‌دست آوريد.

چگونه مي‌توان برنامه IE  را به‌عنوان مرورگر پيش‌فرض ويندوز انتخاب كرد؟

اگر مرورگر پيش فرض ويندوز خود را تغيير داده‌ايد و مي‌خواهيد آن را دوباره به Internet Explorer بازگردانيد، در اين برنامه در منويTools و رويInternet Options  كليك كنيد و سپس وارد قسمت Programs  شويد. در پايين اين پنجرهInternet Explorer should check to see whether it is the default browser  آغاز متن را علامت بزنيد و كليدOk  را فشار دهيد. برنامه IE  را بسته و دوباره اجرا كنيد تا از شما بپرسد كه آيا مي‌خواهيدIE  مرورگر پيش فرض باشد.

چگونه مي‌توان برنامه Internet Explorer  را طوري تنظيم كرد كه در هنگام بسته شدن، فايل‌هاي موقت خود را پاك كند؟

براي اين كار در منوي Tools روي Internet Options كليك كنيد و وارد قسمتAdvanced  شويد. در اين قسمت در زيرSettings  و در بخش Security  عبارتEmpty Temporary Internet Files folder when browser is closed  آغاز متن را پيدا كنيد و آن را علامت بزنيد. به اين ترتيب با بسته شدن برنامه فايل‌هاي موقت آن هم حذف خواهند شد.  اين كار را از طريق رجيستري هم مي‌توانيد انجام دهيد. براي اين منظور در قسمتRun  برنامهRegedit  را اجرا كرده به مسير زير برويد:
HKEY-CURRENT-USER
ُMicrosoftُWindowsُSoftware
InternetُCurrentVersion
SettingsُCache
روي مقدار Persistent كليك كرده و مقدار آن را به صفر تغيير دهيد.

هنگام ديدن بعضي صفحات اينترنت پيغام خطايي نشان داده مي‌شود و مي‌پرسد كه آيا مي‌خواهيد صفحه Debug  شود يا خير. چگونه مي‌توان اين پيغام را غيرفعال كرد؟

براي غيرفعال شدن اين پيغام كه هنگامي كه محتويات برخي از صفحه‌هاي اينترنتي به‌درستي اجرا نمي‌شوند نشان داده مي‌شود در قسمت Run برنامه Regedit  را اجرا كنيد و به مسير زير برويد.

HKEY-CURRENT-USER
‌MicrosoftُInternetُSoftware
ExplorerُMain
مقدار Disable Script Debugger را بيابيد و مقدار آن را به Yes تغيير دهيد.

چگونه مي‌توان ويندوز Xp را فارسي كرد؟

براي نصب زبان فارسي روي ويندوز Xp وارد Control panel  شده و رويOptions Regional and Language   دوبار كليك كنيد.

در پنجره‌اي كه باز مي‌شود، وارد قسمت Language  شويد. در اين قسمت‌
Install files  to‌left Languages
‌for complex script and right 
را علامت بزنيد و كليدApply  را فشار دهيد. ممكن است در اين قسمت نياز به CD نصب ويندوزXp داشته باشيد. سپس وارد قسمت Advanced  شويد. در زيرSelect for non ‌ Unicode Programs در بين زبان‌هاي موجود فارسي را انتخاب كنيد.

كليدOk  را فشار دهيد تا فارسي هم به ويندوز شما اضافه شويد. به اين ترتيب مي‌توانيد با فشردن كليدهاي Alt+Shift  زبان ويندوز را تغيير دهيد. 

كامپيوتر من از طريق تلفن به اينترنت متصل مي‌شود. هنگامي كه كاميپوترم خاموش است و تلفن زنگ مي‌زند كامپيوترم روشن مي‌شود. چگونه بايد از اين كار جلوگيري كنم؟

كامپيوتر خود را دوباره راه‌اندازي كنيد و با فشردن كليد Del  به تنظيمات BIOS خود برويد. منوهاي اين قسمت بسته به نوع ماردبرد شما متفاوت است.
در منوي Power Management  برويد و گزينه‌هاي مختلف مانندModemRingOn  را غيرفعال كنيد تا در هنگام زنگ تلفن كامپيوتر شما روشن نشود. فراموش نكنيد كه تغييرات را بايد ذخيره كنيد و سپس از BIOS خارج شويد.

من ايميلي دريافت كرده‌ام مبني بر اين‌كه در يك لاتاري 140 هزار دلار برنده شده‌ام، آيا واقعيت دارد؟

شايد اگر كمي فكر كنيد، به‌سادگي به پاسخ اين پرسش مي‌رسيد! چگونه ممكن است كه شما كه در هيچ لاتاري شركت نكرده‌ايد و هزينه‌اي بابت خريد بليت و ثبت نام نپرداخته‌ايد به يك‌باره چنين جايزه‌اي بزرگ دست يابيد؟!

از اين‌گونه ايميل‌ها و مشابه آن كه افراد مختلف مي‌خواهند شما را يك شبه ميلياردر كنند، زياد است! اين ايميل‌ها معمولا به‌صورت خودكار و تصادفي به‌تعداد زيادي از كاربران اينترنت ارسال مي‌شود. كمترين زيان جواب دادن به اين‌گونه ايميل‌ها، گذشته از اتلاف وقتتان، اين است ايميل شما در ليست برنامه ارسال‌كننده قرار مي‌‌گيرد و از اين به بعد، هر روز تعداد زيادي ايميل‌هاي تبليغاتي دريافت مي‌كنيد. هنگامي كه چنين ايميلي دريافت مي‌كنيد، حتما آن را به‌عنوان هرزنامه مشخص كنيد. براي اين كار در ياهو هنگام مشاهده ايميل روي Spam كليك كنيد.


بهنام علیپور بازدید : 129 یکشنبه 16 آبان 1389 نظرات (0)



بخش پرسش و پاسخ پارس ویوا محلی است برای مشاهده ی سوالاتی که مطمئناًبرای هر یک از کاربران پیش می آید. در این بخش سعی شده است پاسخ پرسش هابا زبانی ساده ، کوتاه و مختصر باشد تا کاربران به راحتی و در زمان کوتاهبه پاسخ خود دست یابند. توجه داشته باشید که این پرسش ها در حوزه فناوریاطلاعات می باشد و مختص بخش ویندوز رایانه ، اینترنت ، و... است.



پرسش: مقالات دو روزنامه رايگان خارجي به درخواست خودم به نشاني ايميلم مي‌آيد. ولي الان منصرف شده‌ام. به آدرسي كه داده‌اند براي انصراف مي‌روم، ولي ارسال قطع نمي‌شود. ‌ ‌


پاسخ: شايد كار اعلام انصراف خود را درست انجام نداده‌ايد، اما به‌هر حال مي‌توانيد در ايميل خود مشخص كنيد كه اين ميل‌ها اسپم هستند. از اين پس چنانچه از آن فرستنده ميلي براي شما ارسال شود، در اسپم ميل شما قرار مي گيرد.

پرسش: يك مبدل خوب براي تبديل فايل‌هاي فلش به فرمت‌هاي ويديوي قابل پخش در ‌DVD‌ معرفي كنيد. يك مبدل هم براي تبديل دايوايكس به‌فرمت ويديويي معرفي كنيد. نرم‌افزارهايي مرتبط از سايت‌هاي مختلف دانلود كرده‌ام كه مدت اعتبار محدودي دارند و فايل با حجم كمي را تبديل مي‌كنند.

پاسخ: نرم‌افزارهاي مختلفي براي تبديل فايل‌هاي فلش به‌فرمت‌هاي ويديويي وجود دارند كه مي‌توان به‌Eltima swf toolboxو ‌Wondershare Flash to Video Converter اشاره كرد. براي تبديل فرمت ‌DIVX‌ به ديگر فرمت‌هاي ويديويي مي‌توانيد از نرم‌افزارهاي فراواني كه در اين زمينه وجود دارند استفاده كنيد؛ مانند ‌Ojosoft Total Viseo Converter‌ و ‌FX Mpeg Writer‌ استفاده كنيد. اين نرم‌افزارها و نرم‌افزارهاي مشابه به‌راحتي قابل خريد از فروشگاه‌هاي مرتبط هستند. نرم‌افزارهايي كه محدوديت در استفاده دارند، اغلب توسط خود شركت سازنده براي جذب مشتري ارايه مي‌شود و عملكرد كامل نرم‌افزار منوط به‌خريد نسخه كامل آن است.

پرسش: مدتي است كه طرز لاگ‌آن و لاگ‌آف در كامپيوترم تغيير كرده است و وقتي به بخش مربوطه در ‌User Accounts‌ مي‌روم پيغام زير نمايش داده مي‌شود:

‌... Client services for Net Ware has disabled‌

پاسخ: ‌Client Service‌ با صفحه خوشامدگويي و ‌Fast Switching‌ سازگار نيست. چنانچه از آن استفاده نمي‌كنيد، در ‌Control Panel‌، وارد ‌Network Connections‌ شويد. ‌Connection‌ مورد نظر را ‌Uninstall‌ كنيد. پس از تاييد سيستم خود را دوباره راه‌اندازي كنيد و دوباره به‌سراغ صفحه ‌User Accounts‌ برويد و تغييرات خود را اعمال كنيد.

پرسش: هرگاه در ‌7Internet explorer‌و ‌8beta‌ صفحه اي را ذخيره مي‌كنم، به‌صورت تك آيكون ذخيره مي‌شود و نه به‌صورت يك پوشه و يك آيكون اكسپلور. وقتي با اكسپلورر باز مي‌كنم، به‌صورت درهم برهم و ناخوانا است. ‌ ‌

پاسخ: براي ذخيره كردن صفحه‌اي در وب، به منوي ‌File‌ رفته، گزينه ‌ Save As‌ را انتخاب كنيد. در قسمت ‌Save As Type‌ گزينه Web Page‌ ‌Complete را انتخاب كنيد. با اين كار يك فايل ‌Explorer‌ با نام صفحه و يك پوشه محتويات آن صفحه با همان نام در كنار فايل ذخيره مي‌شود.

پرسش: من هنگام نصب ويندوز با اين پيغام روبه‌رو مي‌شوم، علت چيست؟

‌.sys6t3exz9An error occurred copying file a‌

‌.sys6t3exz9.~BT a$WIN_NT$to c: ‌

سوال دوم اين‌كه آيا نصب نرم‌افزارهاي كه ظاهر ويندوز اكس‌پي را به ويستا تغيير مي‌دهند مي‌تواند منجر به كاهش قابل توجه سرعت كامپيوتر شود يا نه؟

پاسخ: كنترل كنيد ‌CD‌ ويندوز شما ايرادي نداشته باشد. احتمال دارد هاردديسك شما بدسكتور گرفته باشد. ويندوز را روي درايو ديگري نصب كنيد. در مورد سوال دوم: بسته به مشخصات سيستم، اين امكان وجود دارد. معمولا در سيستم‌هاي قدرتمند اين كاهش سرعت محسوس نيست.

پرسش: چگونه مي‌توان كارايي دكمه‌هاي كيبورد را عوض كرد؟

پاسخ: نرم‌افزارهاي مختلفي از جمله ‌KeyTweak‌ براي اين كار وجود دارند. با استفاده از اين نرم‌افزارها مي‌توان براي تمام كليدهاي صفحه كليد كارايي جداگانه‌اي تعريف كرد.

پرسش: در محيط اينترنت، خيلي جاها كه از ما تاييد مي‌خواهند، تعدادي حروف يا عدد ظاهر مي‌شود كه بايد تايپ شوند. سوال من اين است كه اگر قرار است ما آنها را وارد كنيم، چرا به‌صورت ناخوانا و پيچيده طراحي مي‌شوند؟

پاسخ: ناخوانايي اين حروف و اعداد از آن جهت است كه سيستم مطمئن شود، يك انسان پشت سيستم نشسته است. نرم‌افزارهايي وجود دارند كه مي‌توانند به‌صورت هوشمند اطلاعاتي را وارد كرده و با دادن يك سري اطلاعات و حتي عضويت، امتيازاتي بگيرند. براي جلوگيري از چنين نفوذهايي كدي براي ورود مشخص مي كنند كه تا حد ممكن اين سيستم‌هاي هوشمند نتوانند آنها را با اسكن كردن شناسايي كنند.

پرسش: چند ماهي است كه با پيغام

‌Data Execution Prevention _ Microsoft windows

‌ روبرو مي‌شوم كه زير آن نيز عبارت ‌

To help protect your computer,

Windows has closed this program ‌

نوشته است. چند بار نيز ويندوز خود را عوض كرده و ويروس‌كشي نيز كرده‌ام، حتي‌7Explorer را نيز نصب كردم، اما مشكل برطرف نشد.

پاسخ: در ويندوز اكس‌پي ‌2SP‌، براي محافظت از اطلاعات ويندوز در مقابل ويروس‌ها و تروجان‌ها از تكنولوژي ‌DEP (Data Execution Prevention)‌ استفاده مي‌شود. چنانچه برنامه‌اي بخواهد از منطقه محافظت‌شده فايلي را اجرا كند، ويندوز با دادن پيغامي، اجازه دسترسي آن برنامه به فايل محافظت شده را نمي‌دهد. چنانچه برنامه موردنظر شما نسخه به‌روزتري كه با ‌DEP‌ سازگار باشد ندارد، اين مراحل را انجام دهيد:

1– در منوي ‌Start‌ گزينه ‌Run‌ را انتخاب كنيد و در آن عبارت ‌sysdm.cpl‌ را تايپ و تاييد كنيد2– لبه ‌Advanced‌ را انتخاب كنيد، در بخش ‌Performance‌، گزينه ‌Settings‌ را انتخاب كنيد 3– در لبه ‌Data Execution Prevention‌، دومين گزينه را انتخاب و كليد ‌Add‌ را بزنيد4– پنجره‌اي كه از شما نام برنامه را براي بازشدن مي‌پرسد را به فايل اجرايي برنامه موردنظر خود راهنمايي كنيد. فايل را انتخاب و ‌Open‌ كنيد 5– سپس گزينه ‌Apply‌ را انتخاب و تاييد كنيد. سپس از شما خواسته مي‌شود كه سيستم خود را دوباره راه‌اندازي كنيد.

منبع: www.parsviva.com

تعداد صفحات : 52

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 30
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 71
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 137
  • باردید دیروز : 105
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 803
  • بازدید ماه : 1,162
  • بازدید سال : 4,283
  • بازدید کلی : 43,406